cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #150 Dátum: 2009. Február 13. - 22:35:13 » |
|
Nálam úgy 11e km környékén volt egy próba régebben. M3, új szakasz, már majdnem Nyíregynél. (elötte végig 140-150, tehát kifüstölhettem a gépet) Óra szerint elértem a 200-at (1.6 sw, olajcsere után), tehát olyan 185-190 lehetett. 2 dolog miatt sajnálom, hogy megpróbáltam: - utána nemsokkal csekklámpa. szervizes azt mondta, hogy motortéri koromlerakódás, mivel a gyűrű folyamatos nagy fordulatnál nem tudja már lehúzni az olajat. tanácsolta, hogy ne menjek huzamosabban 140-150 felett. - motorháztetőn horpadás jelentkezett egy ponton. ott, ahol a motorháztető zárja fog legelöl... ez azóta is emlékeztet! nem szembetűnő, csak ha megnézed azt a pontot, akkor látszik... Ez elég fura. Eddigi tanácsok, pörgetni kell, mert kormolódik és jön a pech lámpa. Most meg nem szabad pörgetni Én 1400 kilométeren keresztül folyamatosan kergettem 120-170 km között a kocsit, majd pár nap mulva ugyanez a mutatvány haza, és nem jött elő a lámpa. És hogy a témához is kapcsolódjak, és ne rúgjon fenékbe a modi: Nekem M3-on 4 fővel + csomag 195km/h A hibajelenség ismerős, nekem is ekkor volt check. A lehetséges okról beszéltünk is a topicjában, hogy miért ilyenkor jelentkezik ez. http://lacetti-klub.extra.hu/forum/index.php?topic=233.15"Namármost...ugye a P300 akkor jön elő, ha tökéletlen lett az égés, vagy gyújtáskimaradás történt. Ez akkor lehet a hengerben, ha nincs meg a megfelelő kompresszió a berobbanáshoz, vagyis tömítetlenség miatt lelép az égéstérből a benzin-levegő keverék. Ilyen tömítetlenség lépett fel a mi motorjainkban is, amikor a kipufogószelepek (tányérjaik és száraik egyaránt) elkormolódtak. (Képet raktam régebben.) A kormolódás a tökéletlen égés jele. Ilyen tökéletlen égés többek között akkor van jelen, ha dús a hengerbe beszívott keverék. (Ez lehet gyártási hiba is, mondjuk az injektor nem megfelelő adagolása, megmunkálási pontatlanság, avagy elektromos bibi is, amely jel hatására adagolja a benzint a hengerbe, stb.) gyújtásprobléma, Stb.. E szelepszár-kormolódás miatt amikor a motor nagyobb fordulatra lesz járatva, az elkormolódott szelepszár a szelepvezetőben megszorul, ezáltal nem tud a megfelelő időben visszazárni, létrejön a gyújtás pillanatában a tökéletlen égés. Három ilyen kimaradás, P300-as valahány (301,302,303,304) hibakódot generál és eltárol. A belekerült "kaparószelep" pont ezt hivatott meggátolni, hogy megszoruljon a szelepszár a vezetőben, vagyis a száron lévő kikönnyítés úgymond lehúzza a szelepvezető faláról a kormot."
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Február 13. - 22:36:54 írta cápaFeri »
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #151 Dátum: 2009. Február 14. - 13:25:24 » |
|
Nálam úgy 11e km környékén volt egy próba régebben. .... 2 dolog miatt sajnálom, hogy megpróbáltam: - utána nemsokkal csekklámpa. szervizes azt mondta, hogy motortéri koromlerakódás, mivel a gyűrű folyamatos nagy fordulatnál nem tudja már lehúzni az olajat. tanácsolta, hogy ne menjek huzamosabban 140-150 felett. - motorháztetőn horpadás jelentkezett egy ponton. ott, ahol a motorháztető zárja fog legelöl... ez azóta is emlékeztet! nem szembetűnő, csak ha megnézed azt a pontot, akkor látszik... A horpadás a légnyomástól? ... Kedves Cápák... , szerintem meg a régi nyomorom: Horpadás a LIBEGŐ MOTORHÁZTETŐTŐL... Aki még nem tapasztalta, annak hihetetlen, de a menetszél iszonyatosan képes rángatni. 150-nél meg különösen. Szvsz. a zár fogta - teszem hozzá: szerencsére -, a két oldalán folyamatosan csapkodó tető erejével szemben aztán szépen "behúzta" ... Ezügyben - ha kell - folyt. a megfelelő topicban...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #152 Dátum: 2009. Február 14. - 13:30:34 » |
|
Nálam úgy 11e km környékén volt egy próba régebben. M3, új szakasz, már majdnem Nyíregynél. (elötte végig 140-150, tehát kifüstölhettem a gépet) Óra szerint elértem a 200-at (1.6 sw, olajcsere után), tehát olyan 185-190 lehetett. 2 dolog miatt sajnálom, hogy megpróbáltam: - utána nemsokkal csekklámpa. szervizes azt mondta, hogy motortéri koromlerakódás, mivel a gyűrű folyamatos nagy fordulatnál nem tudja már lehúzni az olajat. tanácsolta, hogy ne menjek huzamosabban 140-150 felett. - motorháztetőn horpadás jelentkezett egy ponton. ott, ahol a motorháztető zárja fog legelöl... ez azóta is emlékeztet! nem szembetűnő, csak ha megnézed azt a pontot, akkor látszik... Ez elég fura. Eddigi tanácsok, pörgetni kell, mert kormolódik és jön a pech lámpa. Most meg nem szabad pörgetni Én 1400 kilométeren keresztül folyamatosan kergettem 120-170 km között a kocsit, majd pár nap mulva ugyanez a mutatvány haza, és nem jött elő a lámpa. És hogy a témához is kapcsolódjak, és ne rúgjon fenékbe a modi: Nekem M3-on 4 fővel + csomag 195km/h Nekem meg pont ugyanígy, hosszú folyamatos igencsaktempós (Berlinből 8 óra alatt Bp., közben 1x1 óra pihenővel...) haladás után sitty-sutty előjött...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
c407
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 1
|
|
« Hozzászólás #153 Dátum: 2010. Március 01. - 13:29:29 » |
|
Németország A9-es autópálya az óra 200-at mutat a GPS 190-et. Hozzá kell tenni, hogy német Shell 100-as racinggal. Semmi más benzinnel nem volt képes erre.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
mostnemtom
|
|
« Hozzászólás #154 Dátum: 2010. Március 13. - 17:53:15 » |
|
Nekem nem megy ennyit. 190 nél óra szerint elfogy az erő.Nem is kísérleteztem vele csak 1x. Annyira instabilnak éreztem már ekkora tempónál, hogy nem próbáltam többet.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #155 Dátum: 2010. Március 14. - 10:00:25 » |
|
Nekem nem megy ennyit. 190 nél óra szerint elfogy az erő.Nem is kísérleteztem vele csak 1x. Annyira instabilnak éreztem már ekkora tempónál, hogy nem próbáltam többet.
ezt szerintem legtöbben max egyszer játszák el, emiatt ne legyen bűntodatod amúgy a gumik sem biztos, hogy szeretnének élni 200 km/h felett
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
CDX
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 238
Nubira III 1.8 CDX
|
|
« Hozzászólás #156 Dátum: 2010. Március 14. - 10:06:13 » |
|
Nekem nem megy ennyit. 190 nél óra szerint elfogy az erő.Nem is kísérleteztem vele csak 1x. Annyira instabilnak éreztem már ekkora tempónál, hogy nem próbáltam többet.
ezt szerintem legtöbben max egyszer játszák el, emiatt ne legyen bűntodatod amúgy a gumik sem biztos, hogy szeretnének élni 200 km/h felett Jól látod a dolgot, 200k/h-nál már instabil a kocsi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #157 Dátum: 2010. Március 14. - 10:08:12 » |
|
Nekem nem megy ennyit. 190 nél óra szerint elfogy az erő.Nem is kísérleteztem vele csak 1x. Annyira instabilnak éreztem már ekkora tempónál, hogy nem próbáltam többet.
ezt szerintem legtöbben max egyszer játszák el, emiatt ne legyen bűntodatod amúgy a gumik sem biztos, hogy szeretnének élni 200 km/h felett Jól látod a dolgot, 200k/h-nál már instabil a kocsi. oldalszélviharos autópályán is az 130-nál
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #158 Dátum: 2010. Március 14. - 11:49:39 » |
|
Nekem nem megy ennyit. 190 nél óra szerint elfogy az erő.Nem is kísérleteztem vele csak 1x. Annyira instabilnak éreztem már ekkora tempónál, hogy nem próbáltam többet.
ezt szerintem legtöbben max egyszer játszák el, emiatt ne legyen bűntodatod amúgy a gumik sem biztos, hogy szeretnének élni 200 km/h felett V indexes gumi elvileg 240-ig jó (gyári Hankook K406)
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
peti74
|
|
« Hozzászólás #159 Dátum: 2010. Március 15. - 11:03:44 » |
|
Tegnap óta parázom...
Balatonszentgyörgy felé É-K irányba negyvenes korlátozás 45 fokban fekvő "alamónyium" táblán, "veszélyes fák kivágása" kiegészítéssel. Persze kanyar előtt! Van ilyen a KRESZ-ben? Vagy mindegy? Az már látható volt, hogy a "veszélyes" fákat min. hetekkel előtte vágták ki, mert erősen be voltak sárgulva, és a padkától 10 méterre voltak elhelyezve. De itt nem számít, hogy indokolatlanul vannak kint a korlátozások, ez a legnagyobb bevételi forrás a... ...inkább nem, hogy kiknek!
Jó távolban mikrobusz radar kontroll felirattal, persze csak közelebb érvén szembesülve a felismeréssel. Szépen tartottam a 90-et, mert a táblát csak visszafelé néztem. A 2010-es akciós árakon ez 80ezret jelent! Na akkor nem tom, mi lesz? Megyek én is Sündőrségi homlokzatot dobálni!!!
|
|
|
Naplózva
|
...mindig ott ér véget az utam ahol bor van, zene, és nő(Tunyogi)
|
|
|
akidobos
|
|
« Hozzászólás #160 Dátum: 2010. Március 15. - 11:40:12 » |
|
Tegnap óta parázom...
Balatonszentgyörgy felé É-K irányba negyvenes korlátozás 45 fokban fekvő "alamónyium" táblán, "veszélyes fák kivágása" kiegészítéssel. Persze kanyar előtt! Van ilyen a KRESZ-ben? Vagy mindegy? Az már látható volt, hogy a "veszélyes" fákat min. hetekkel előtte vágták ki, mert erősen be voltak sárgulva, és a padkától 10 méterre voltak elhelyezve. De itt nem számít, hogy indokolatlanul vannak kint a korlátozások, ez a legnagyobb bevételi forrás a... ...inkább nem, hogy kiknek!
Jó távolban mikrobusz radar kontroll felirattal, persze csak közelebb érvén szembesülve a felismeréssel. Szépen tartottam a 90-et, mert a táblát csak visszafelé néztem. A 2010-es akciós árakon ez 80ezret jelent! Na akkor nem tom, mi lesz? Megyek én is Sündőrségi homlokzatot dobálni!!!
Hát, ez gáz... Mindegy miért van kitéve a tábla, bekő tartanyi. Erre utaznak. Pl. Felszedett vasúti sín, de az átjáróban az úttestből nem volt felszedve: ott posztoltak radarral...Csak azért lassítottam, mert ismertem és tudtam, hogy tiszta kátyú. Azért remélem épp' nem figyeltek, vagy bíbelődtek a géppel, vagy szüntetet tartottak és megúszod...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 15. - 11:42:26 írta akidobos »
|
Naplózva
|
|
|
|
peti74
|
|
« Hozzászólás #161 Dátum: 2010. Március 15. - 11:49:32 » |
|
Hát, ez gáz... Mindegy miért van kitéve a tábla, bekő tartanyi. Erre utaznak. Pl. Felszedett vasúti sín, de az átjáróban az úttestből nem volt felszedve: ott posztoltak radarral...Csak azért lassítottam, mert ismertem és tudtam, hogy tiszta kátyú. Azért remélem épp' nem figyeltek, vagy bíbelődtek a géppel, vagy szüntetet tartottak és megúszod... Tudom, nem mentesít, hogy indokolatlanul van kint a korlátozás. Ilyen is csak mi hazánkban, Abszurdisztánban létezik! Tudtommal nem szempont már a "nemfigyelés", automatizálva van a rendszer. Belövi a seb.határt, a minimális toleranciát ami nevetséges, azon felül rögzít, és küldi az adatot. Csak ezek a fekáliarágók nincsenek tisztában vele, hogy van, akinek a keresetének 80 %-át felemészti a törlesztőrészlet. Persze ezt is a puszipajtásaik idézték elő!
|
|
|
Naplózva
|
...mindig ott ér véget az utam ahol bor van, zene, és nő(Tunyogi)
|
|
|
baroti
|
|
« Hozzászólás #162 Dátum: 2010. április 09. - 07:06:09 » |
|
Hát, ez gáz... Mindegy miért van kitéve a tábla, bekő tartanyi. Erre utaznak. Pl. Felszedett vasúti sín, de az átjáróban az úttestből nem volt felszedve: ott posztoltak radarral...Csak azért lassítottam, mert ismertem és tudtam, hogy tiszta kátyú. Azért remélem épp' nem figyeltek, vagy bíbelődtek a géppel, vagy szüntetet tartottak és megúszod... Tudom, nem mentesít, hogy indokolatlanul van kint a korlátozás. Ilyen is csak mi hazánkban, Abszurdisztánban létezik! Tudtommal nem szempont már a "nemfigyelés", automatizálva van a rendszer. Belövi a seb.határt, a minimális toleranciát ami nevetséges, azon felül rögzít, és küldi az adatot. Csak ezek a fekáliarágók nincsenek tisztában vele, hogy van, akinek a keresetének 80 %-át felemészti a törlesztőrészlet. Persze ezt is a puszipajtásaik idézték elő! Nem csak nálatok, lehet hogy a jószomszédiasságnak tudható be a dolog, de ugyanezt múvelik nálunk is Erdélyben, Kihasználnak mindenféle útkörnyéki munkálatot, na persze az ott felejtett táblákat. Én is jártam igy, annyiban különbözik az én esetem hogy nem korlátozás miatt hanem előzést tiltó táblák közé fészkelte be magat a tahó.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Zoltán
|
|
« Hozzászólás #163 Dátum: 2010. Május 08. - 18:28:02 » |
|
Hát, ez gáz... Mindegy miért van kitéve a tábla, bekő tartanyi. Erre utaznak. Pl. Felszedett vasúti sín, de az átjáróban az úttestből nem volt felszedve: ott posztoltak radarral...Csak azért lassítottam, mert ismertem és tudtam, hogy tiszta kátyú. Azért remélem épp' nem figyeltek, vagy bíbelődtek a géppel, vagy szüntetet tartottak és megúszod... Tudom, nem mentesít, hogy indokolatlanul van kint a korlátozás. Ilyen is csak mi hazánkban, Abszurdisztánban létezik! Tudtommal nem szempont már a "nemfigyelés", automatizálva van a rendszer. Belövi a seb.határt, a minimális toleranciát ami nevetséges, azon felül rögzít, és küldi az adatot. Csak ezek a fekáliarágók nincsenek tisztában vele, hogy van, akinek a keresetének 80 %-át felemészti a törlesztőrészlet. Persze ezt is a puszipajtásaik idézték elő! Tudjátok az jut eszembe hogy ha komolyan vennék az autóst akkor az autós is komolyan venné a szabályt! A balkán hegyi útjain, a 40es tábla tényleg 40 és egyszerűen érezni a kanyaron hogy ép ésszel nem illik többel bevenni, márha nem únta meg valaki ezt az árnyékvilágot!Nálunk meg volt a 31 esen, kilómétereken keresztül araszoltunk a 30 as táblák mellett szép napos hétvégén töküres úton egy már rég befejezett útépítés mellet. Még egy OFF 93 ban a félig még háborús Horvátországban jobb volt a közlekedési morál mint itthon. Szégyelltem magam!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
whiteg
|
|
« Hozzászólás #164 Dátum: 2017. Február 11. - 18:51:29 » |
|
Lehetőségem volt megkergetni a Lacettimet 160km/ig jól ment, aztán még elérte az óra szerinti 165km/h aztán ott megált mint a cövek. További két kilométer után sem akart több lenni, így annyiban hagytam és megállapítottam, hogy a sok városi használat megteszi a hatását az 1.6os motor esetében is. További tempós 100km megtétele után már dinamikusabban ment, de akkor már nem voltam olyan helyen és nem volt kedvem tesztelni a végsebességet. A kormányzás és a futómű160km/ig kiválóan teljesit és a fékekre is ezt tudom mondani.
(megj, egyszeri eset volt, nem szokásom száguldozni, csak most volt egy jó minőségű forgalom mentes útszakasz ami lehetővé tette a tesztet és csak magam voltam az úton és az autóban)
|
|
|
Naplózva
|
Lacetti 1.6 HB 2006
|
|
|
|