Én magam szeretem, ha kilátok az autóból. Ehhez fényre van szükség, de sajna a hőfok miatt szükség lesz fóliáztatnom. Pár kérdés hozzáértő fijuknak.
1. 5ajtósnál a fóliázás mennyibe kerül kb?
2. Milyen szín lehetőségek vannak?
3. Hátsó ablaknál mik a lehetőségek vagy a korlátok?
Előre is kösz
A színhez még annyit, hogy van olyan fólia is, aminek felső fele/harmada (átmenetben) foncsorozott tükörhöz hasonlóan veri vissza a fényt. Ajánlatos a kocsi színéhez választani a fólia színét, úgy mutatós (zöld autóhoz zöld fólia, de figyelj arra, hogy a kocsi üvegétől eltérő szín (márpedig a lacsié alapban színezett zöld) nem biztos, hogy előnyös; pl lila
), vagy rakass feketét. Általában a fényt szűrik és az UV-A sugárzás majd' 100%-át.
Amúgy nemrég változott a rendelet, alább mellékelem. Gyakorlatilag a mostani szabály az, hogy a vezető melletti bal és jobb oldali összességében min 70 %-os fényáteresztésű legyen, az első szélvédő 75%-os, a b oszloptól hátrafelé akár átláthatatlan is lehet.
Műbizi, garancia! nekem 35-ös van, meg vagyok vele elégedve, de 30-asnál nem érdemes sötétebbet, mert esős, borús őszi időben is ki kéne látni és amúgyis vastag az a fránya két A oszlop! (Nekem meg még légterelőm is van, ami tovább sötétít!) (Fényáteresztés= gyári 70% oldalüvegnél 30%-os fólia= a kinti fény 21%-a jut be, UV sugárzás megközelítőleg 0%
Ne hagyd magad lehúzni olyan dumával, hogy szét kell szedni az autót, meg az összes kárpitot, stb! Nem szükséges a kárpitbontás, profi munkát lehet anélkül is! Válassz tuti, zárt műhelyt, mert a kis sufniban ahol por is van, szemcsés marad az üveg, akárhogy mossák a fóliát, akárhogy portalanítanak! Készülj egy egész délelőttre, mert a hátsó üveg elég sok alakítást igényel, az maga majd egy óra tökéletesen felrakni (görbül minden irányban, ha HB-d van)!