Sziasztok!
Megosztom, mert hátha ...
Egyszercsak "nem lett" műszerfal-világításom (a visszajelzőlámpák mindegyike műxik...) , majd ezt konstatálva kiderült, hogy egyúttal nincs első- és hátsó ködlámpám sem, első- és hátsó
helyzetjelzőm sem, és nincs kesztyűtartó világítás sem...
A fentieken kívül minden elektromos kütyű, berendezés, funkció tökéletesen működik, biztosítékok JÓK, - kivéve a hátsó ködlámpáét, mert az halott volt, viszont azt kicserélve a hátsó ködlámpa megjavult - de valószínűleg - l. lentebb - ennek nem volt lényegi köze a tényleges problémához..
És ami még nagyon "érdekes" volt, hogy a hibás áramkörök (JÓ!!!) biztosítékainak MINDKÉT LÁBÁN TESTET (!!!) lehetett "mérni", illetve az istenért nem sikerült kapcsolásra bírni a motortéri biztosítékdobozban lévő világítás-relét, ÉS az ezen relé által kapcsolt áramkör mindkét lábán szintén TEST volt...
Hosszas fejvakargatás után, és mert magamtól nem jutottam tovább, nyomozás indult a fórumokon, illetve mozgósítva néhány régebbi cartárs - hátha valakinek lenne valami épkézláb ötlete.
Az ötletbörze - sajnos - csak annyiban segített, hogy végigbogarászva mindazon korábban feltárt típushibákat, amelyek látszólag teljesen logikátlan hibákat képesek okozni (hátsó ablakmosó cső repedéséből következő csatlakozó-beázás a baloldali C-oszlopban, a műszeregység mögötti csatlakozó szét/beégése)
megállapíthattam, hogy ezek mindegyike kizárható - a probléma nem itt van.
A nyomozás során kivettük a kesztyűtartót is - tudva, hogy nemrég volt pollenszűrő-csere., amihez ugyebár a kesztyűtartót ki kell szedni, és ezen művelet során is lehet elektromos hibát okozni... ..
És ekkor jött a meglepetés: kiszerelt kesztyűtartó esetén a kesztyűtartó világítása magától visszajött!!!
A kesztyűtartót visszatéve viszont ismét nem égett annak a világítása, és az egyéb hibák sem szűntek meg..
Kesztyűtartó ismét ki - a lámpája ekkor már a kiszerelt állapotban sem égett, DE a biztosítékja viszont ekkora megpusztult.
Biztosítékcsere után - kiszerelt állapotban - a világítása megjavult, ÉS LŐN CSODA, a többi hiba is elhárult!
UGYANIS:
A kesztyűtartó-világítás kapcsolójának egyik vezetékszálán sérült volt a szigetelés, és ez a - minden valószínűség szerint és szerencsére a test-oldali -
sérült vezeték a kesztyűtartó beszerelt állapotában hozzáérhetett a kaszni meglehetősen sorjás, éles ott lévő részéhezEz a testzárlat - minden egyéb látható hang-, füst-, és fényjelenség nélkül - okozta a fenti hibákat!
A sérült vezeték szigetelése után minden klappolt és jó lett.
Óöröm, óbodottá...!!!
Végül is "csak" másfél napom ment el rá, viszont a ráfordított időn, meg az idegeskedésen kívül pont két darab 10A-es biztosítékomba meg 10 cm szigetelőszalagba került ...