Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1215 Dátum: 2013. Március 22. - 16:01:39 » |
|
Üdv Uraim!
A motortérben lévő elektromos vezetékeket gégecsőben futtatják. Na ezek vannak berepedezve, összetörve. Jelen ez problémát és hogyan lehet orvosolni? Arra gondoltam veszek csövet, félbevágom és kábelkötegelővel a régire rárakom! Lehet ez megoldás? Köszönöm.
Lehet, de vannak olyan gégecsövek amelyek pont ilyen célokra vannak kitalálva. Barkácsáruházakban lehet ilyet kapni. Na, ott nem fog autóba valót kapni, ellenben itt igen: www.ripca.hu
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
zsozsi
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 66
|
|
« Hozzászólás #1216 Dátum: 2013. Március 23. - 00:21:12 » |
|
Üdv Uraim!
A motortérben lévő elektromos vezetékeket gégecsőben futtatják. Na ezek vannak berepedezve, összetörve. Jelen ez problémát és hogyan lehet orvosolni? Arra gondoltam veszek csövet, félbevágom és kábelkötegelővel a régire rárakom! Lehet ez megoldás? Köszönöm.
Lehet, de vannak olyan gégecsövek amelyek pont ilyen célokra vannak kitalálva. Barkácsáruházakban lehet ilyet kapni. Na, ott nem fog autóba valót kapni, ellenben itt igen: www.ripca.huItt olvastam léteznek hasított gégecsövek (nem kell kettévágni), de szerintem akkor villanyszerelési boltokban is elérhetők ezek, majd utánanézek. A minőségük szerintem nem lehet különböző, akkora hő nem éri őket!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1217 Dátum: 2013. Március 23. - 12:05:14 » |
|
Üdv Uraim!
A motortérben lévő elektromos vezetékeket gégecsőben futtatják. Na ezek vannak berepedezve, összetörve. Jelen ez problémát és hogyan lehet orvosolni? Arra gondoltam veszek csövet, félbevágom és kábelkötegelővel a régire rárakom! Lehet ez megoldás? Köszönöm.
Lehet, de vannak olyan gégecsövek amelyek pont ilyen célokra vannak kitalálva. Barkácsáruházakban lehet ilyet kapni. Na, ott nem fog autóba valót kapni, ellenben itt igen: www.ripca.huItt olvastam léteznek hasított gégecsövek (nem kell kettévágni), de szerintem akkor villanyszerelési boltokban is elérhetők ezek, majd utánanézek. A minőségük szerintem nem lehet különböző, akkora hő nem éri őket! Tévedés! Általános villanyszerelési boltban csak hálózati szereléshez kapsz, az pedig nem jó autóba. Amit írtam, azok speciális, autóba való, bírja a hőt (a motortérben akár 100 C fokot meghaladó hőmérséklet is lehet!), azonkívül ezek bírják a benzit és az olajat is. Az átmérő sem mellékes, ha korrekt munkát akarsz végezni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Kulimász
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 35
|
|
« Hozzászólás #1218 Dátum: 2013. Március 26. - 08:36:57 » |
|
Sziasztok! Digit klímás lacsim van. Ma reggel indulás után megnyomtam a hőfokszabályzót, hogy lássam mennyi a külső hőmérséklet, erre 18,5 fokot mutatott. Bár garázsból indultam, de ez akkor is túlzás, úgyhogy menet közben elkezdtem figyelni, hogyan változik az érték. Meglepetésemre folyamatosan emelkedett a "külső hőmérséklet" egészen 36 fokig. Már kezdtem volna ledobni a textilt, de a 20 centis hó látványa kissé elbizonytalanított. Miután megérkeztem, levettem a gyújtást, vártam vele pár percet, de amikor újra ráadtam ugyanúgy 36 fokot mutatott a külső hőmérő. Volt már valakinek ilyen problémája? Hol keressem a hibát? Előre is köszi, K.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
szediati
|
|
« Hozzászólás #1219 Dátum: 2013. április 11. - 17:07:43 » |
|
Sziasztok. Egy érdekes dolog a légzsák visszajelzőről. Ugye gyújtás ráadásnál 7 villogás után elalszik ez a normális. Nekem 7mp ig világított majd elaludt. Ez azóta így van mióta megvettük az autót 1 éve. Elvittem szerelőhöz mert a kerekeket is centíroztattam és egyúttal montam neki, hogy olvassa ki a légzsák hibatárolót. Rátette a bosch műszert (nagy 17" os monitor kézi műszert a kormányra akasztotta majd kiolvasta. Hibakódok száma 0. Mondtam neki menjen a hibakód törlésére ráment utána gyújtás ráadásnál megvan a 7 villogás. A kérdés ha nem volt hibakód akkor most mért villog mégis és nem világit 7mp ig?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #1220 Dátum: 2013. április 11. - 19:09:57 » |
|
Sziasztok. Egy érdekes dolog a légzsák visszajelzőről. Ugye gyújtás ráadásnál 7 villogás után elalszik ez a normális. Nekem 7mp ig világított majd elaludt. Ez azóta így van mióta megvettük az autót 1 éve. Elvittem szerelőhöz mert a kerekeket is centíroztattam és egyúttal montam neki, hogy olvassa ki a légzsák hibatárolót. Rátette a bosch műszert (nagy 17" os monitor kézi műszert a kormányra akasztotta majd kiolvasta. Hibakódok száma 0. Mondtam neki menjen a hibakód törlésére ráment utána gyújtás ráadásnál megvan a 7 villogás. A kérdés ha nem volt hibakód akkor most mért villog mégis és nem világit 7mp ig?
Mert volt hibakódod. Nekem is volt, alacsony akkufeszültségre panaszkodott a gép. Ez volt 4 éve, azóta azzal az akksival semmi gond... Ja, és ugyan ez a hibakód volt, illetve villogás helyett világítás, majd elalvás...
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1221 Dátum: 2013. április 12. - 13:55:05 » |
|
Sziasztok. Egy érdekes dolog a légzsák visszajelzőről. Ugye gyújtás ráadásnál 7 villogás után elalszik ez a normális. Nekem 7mp ig világított majd elaludt. Ez azóta így van mióta megvettük az autót 1 éve. Elvittem szerelőhöz mert a kerekeket is centíroztattam és egyúttal montam neki, hogy olvassa ki a légzsák hibatárolót. Rátette a bosch műszert (nagy 17" os monitor kézi műszert a kormányra akasztotta majd kiolvasta. Hibakódok száma 0. Mondtam neki menjen a hibakód törlésére ráment utána gyújtás ráadásnál megvan a 7 villogás. A kérdés ha nem volt hibakód akkor most mért villog mégis és nem világit 7mp ig?
De, volt hibakód, csak a SCAN100 műszeren kívül más nem látja. Nekem speciel nem villog, mivel minden évben van olyan hogy lemerül az akkum, illetve most két és fél hónapig bent sem volt az autóban. Így teljesen felesleges azért szaladgánlom, hogy villogjon. Tudom, miért nem villog.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #1222 Dátum: 2013. április 12. - 14:30:20 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
blog
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 48
|
|
« Hozzászólás #1223 Dátum: 2013. április 13. - 17:00:25 » |
|
És ez mért gond? legalább még megy a fórum. illetve én úgy vagyok ezzel illetve más dologgal is, hogy ha nem vagyok valamiben 100% ig biztos akkor kikérem a véleményeket utána olvasok és így megszületik a döntés. most jelenleg a gyertya témában vagyok így mert sok hamisításról olvastam meg most a hozzászólások miatt elbizonytalanodtam az NGK tól. de mivel a könyv csak ezt hozza így nagyon meg kell nézni más márkákból melyik a pontos alternatívája mert ha nem belevalót teszem bele akkor az akár komoly motor hibát is okozhat. Éppen ezért ha lehetne írhatnátok pár darab a gyárival megegyező típusú gyertyát. pl a denso k20pr-u11. tehát pontos típus megjelöléssel nem csak márka.
Mivel sok hozzászólás elhangzott a gyárilag ajánlott NGK tipus mellett, hogy más tipus a Lacetti számára nem jó, íme saját tapasztalat. 1.4 HB 2 éve vettem, mivel nem volt megfelelő gyertyakulcsom nem is tudtam megnézni. Most van, megnéztem a tipusa: Bosch Super Plus FR7DXC. Nekem gyújtásproblémám még nem volt. Hidegben, melegben egyaránt indít.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1224 Dátum: 2013. április 13. - 18:27:24 » |
|
És ez mért gond? legalább még megy a fórum. illetve én úgy vagyok ezzel illetve más dologgal is, hogy ha nem vagyok valamiben 100% ig biztos akkor kikérem a véleményeket utána olvasok és így megszületik a döntés. most jelenleg a gyertya témában vagyok így mert sok hamisításról olvastam meg most a hozzászólások miatt elbizonytalanodtam az NGK tól. de mivel a könyv csak ezt hozza így nagyon meg kell nézni más márkákból melyik a pontos alternatívája mert ha nem belevalót teszem bele akkor az akár komoly motor hibát is okozhat. Éppen ezért ha lehetne írhatnátok pár darab a gyárival megegyező típusú gyertyát. pl a denso k20pr-u11. tehát pontos típus megjelöléssel nem csak márka.
Mivel sok hozzászólás elhangzott a gyárilag ajánlott NGK tipus mellett, hogy más tipus a Lacetti számára nem jó, íme saját tapasztalat. 1.4 HB 2 éve vettem, mivel nem volt megfelelő gyertyakulcsom nem is tudtam megnézni. Most van, megnéztem a tipusa: Bosch Super Plus FR7DXC. Nekem gyújtásproblémám még nem volt. Hidegben, melegben egyaránt indít. azért van benn bosch mivel a márkaszervizek azt használnak általában mivel a GM től az rendelhető...
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
szediati
|
|
« Hozzászólás #1225 Dátum: 2013. április 14. - 08:54:11 » |
|
A gyújtókábelek hibája mennyire jellemző a lacettikre? Mert gyertya csere után ismét bedobta a szokásos hibát és mivel mozgatva lettek a kábelek ebből arra gondoltam, hogy lehet azok rosszak. köszi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
mandro
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
1.4 HB Elite
|
|
« Hozzászólás #1226 Dátum: 2013. április 15. - 11:17:19 » |
|
Sziasztok! Friss hús vagyok a csapatban Lassan két éve van egy Lacettim, eddig a komolyabb gondok elkerültek, most viszont olyan problémával küszködök, ami meghaladja a képességeimet. A gond az, hogy pár napja erősen "amperszagot" éreztem a kocsiban, majd kb. 10 km után gyenge füst jelent meg a műszerfal mögül. Gyorsan félreálltam, motort leállítottam, a füstölés azonnal megszűnt. Amennyire lehetett szétszerelés nélkül zseblámpával átnéztem a kábeleket, de semmi gyanúsat nem találtam. Hazamentem a kocsival (30 km), végig erősen éreztem a szagot, de füstöt nem láttam. Otthon kibontottam a műszerfalat odáig, hogy ki tudjam emelni a műszeregységet, de amögött se találtam furcsát (persze sok mindenhez nem is lehet hozzáférni). A műszeregység hátlapját lecsavaroztam, de az is negatív. Hátul az ablakmosó csöve látszólag ép. Azóta újból mentem a kocsival egy nagyobb kört, de most semmi füstöt nem éreztem. Van ötletek, hogy mi lehet ez? Merjek így menni vele? Gondolom, hogy ahol füst van, ott annak nyoma is van, de nem találom. A füst nagyjából a fordulatszámmérő mögül jött, szerintem nem a szellőzőből, hanem közvetlenül előtte a műbőr köpeny alól. Köszönöm a segítségeteket!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1227 Dátum: 2013. április 15. - 11:29:43 » |
|
Sziasztok! Friss hús vagyok a csapatban Lassan két éve van egy Lacettim, eddig a komolyabb gondok elkerültek, most viszont olyan problémával küszködök, ami meghaladja a képességeimet. A gond az, hogy pár napja erősen "amperszagot" éreztem a kocsiban, majd kb. 10 km után gyenge füst jelent meg a műszerfal mögül. Gyorsan félreálltam, motort leállítottam, a füstölés azonnal megszűnt. Amennyire lehetett szétszerelés nélkül zseblámpával átnéztem a kábeleket, de semmi gyanúsat nem találtam. Hazamentem a kocsival (30 km), végig erősen éreztem a szagot, de füstöt nem láttam. Otthon kibontottam a műszerfalat odáig, hogy ki tudjam emelni a műszeregységet, de amögött se találtam furcsát (persze sok mindenhez nem is lehet hozzáférni). A műszeregység hátlapját lecsavaroztam, de az is negatív. Hátul az ablakmosó csöve látszólag ép. Azóta újból mentem a kocsival egy nagyobb kört, de most semmi füstöt nem éreztem. Van ötletek, hogy mi lehet ez? Merjek így menni vele? Gondolom, hogy ahol füst van, ott annak nyoma is van, de nem találom. A füst nagyjából a fordulatszámmérő mögül jött, szerintem nem a szellőzőből, hanem közvetlenül előtte a műbőr köpeny alól. Köszönöm a segítségeteket! rossz helyen keresed a műszeregység mögött van az ominozus lámpavezeték
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
mandro
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
1.4 HB Elite
|
|
« Hozzászólás #1228 Dátum: 2013. április 15. - 11:37:35 » |
|
Sziasztok! Friss hús vagyok a csapatban Lassan két éve van egy Lacettim, eddig a komolyabb gondok elkerültek, most viszont olyan problémával küszködök, ami meghaladja a képességeimet. A gond az, hogy pár napja erősen "amperszagot" éreztem a kocsiban, majd kb. 10 km után gyenge füst jelent meg a műszerfal mögül. Gyorsan félreálltam, motort leállítottam, a füstölés azonnal megszűnt. Amennyire lehetett szétszerelés nélkül zseblámpával átnéztem a kábeleket, de semmi gyanúsat nem találtam. Hazamentem a kocsival (30 km), végig erősen éreztem a szagot, de füstöt nem láttam. Otthon kibontottam a műszerfalat odáig, hogy ki tudjam emelni a műszeregységet, de amögött se találtam furcsát (persze sok mindenhez nem is lehet hozzáférni). A műszeregység hátlapját lecsavaroztam, de az is negatív. Hátul az ablakmosó csöve látszólag ép. Azóta újból mentem a kocsival egy nagyobb kört, de most semmi füstöt nem éreztem. Van ötletek, hogy mi lehet ez? Merjek így menni vele? Gondolom, hogy ahol füst van, ott annak nyoma is van, de nem találom. A füst nagyjából a fordulatszámmérő mögül jött, szerintem nem a szellőzőből, hanem közvetlenül előtte a műbőr köpeny alól. Köszönöm a segítségeteket! rossz helyen keresed a műszeregység mögött van az ominozus lámpavezeték És ahhoz hogyan férek hozzá? A műszeregységbe csatlakozik két kábelköteg, ami hátulról egy körbeszigetelt vastag kábelkötegből jön. Ennek a környékén kellene körülnéznem?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #1229 Dátum: 2013. április 15. - 16:16:45 » |
|
Sziasztok! Friss hús vagyok a csapatban Lassan két éve van egy Lacettim, eddig a komolyabb gondok elkerültek, most viszont olyan problémával küszködök, ami meghaladja a képességeimet. A gond az, hogy pár napja erősen "amperszagot" éreztem a kocsiban, majd kb. 10 km után gyenge füst jelent meg a műszerfal mögül. Gyorsan félreálltam, motort leállítottam, a füstölés azonnal megszűnt. Amennyire lehetett szétszerelés nélkül zseblámpával átnéztem a kábeleket, de semmi gyanúsat nem találtam. Hazamentem a kocsival (30 km), végig erősen éreztem a szagot, de füstöt nem láttam. Otthon kibontottam a műszerfalat odáig, hogy ki tudjam emelni a műszeregységet, de amögött se találtam furcsát (persze sok mindenhez nem is lehet hozzáférni). A műszeregység hátlapját lecsavaroztam, de az is negatív. Hátul az ablakmosó csöve látszólag ép. Azóta újból mentem a kocsival egy nagyobb kört, de most semmi füstöt nem éreztem. Van ötletek, hogy mi lehet ez? Merjek így menni vele? Gondolom, hogy ahol füst van, ott annak nyoma is van, de nem találom. A füst nagyjából a fordulatszámmérő mögül jött, szerintem nem a szellőzőből, hanem közvetlenül előtte a műbőr köpeny alól. Köszönöm a segítségeteket! rossz helyen keresed a műszeregység mögött van az ominozus lámpavezeték És ahhoz hogyan férek hozzá? A műszeregységbe csatlakozik két kábelköteg, ami hátulról egy körbeszigetelt vastag kábelkötegből jön. Ennek a környékén kellene körülnéznem? Gondolom,hogy HB-d van.Valszeg ez égett szét: http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=47&catid=322http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=207.msg38024;topicseen#msg38024
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
|