Stocz
|
|
« Hozzászólás #240 Dátum: 2009. November 26. - 15:36:09 » |
|
Üdv mindenkinek! Egy problémámmal fordulok hozzátok. A középkonzolon lévő manuális klíma, levegőkeringtető ill. a párásító ugy zusammen egyszer csak gondolja magát és nem működik, majd 10 perc múlva életre kelnek...A klímát mintha kapcsolná, csak nem jelzi vissza, a másik kettő biztosan nem működik ha nincs visszajelzés. A hiba teljesen esetleges, de ha előfordul akkor mindig induláskor és ha már életre kelt, akkor nem kapcsol ki. Ötlete valakinek?
Nekem is pont ez volt a hibája. A kontakt javítás nem vezetett eredményre, így gariban cserélték a kapcsolót. Mind a 3-at egyszerre? Ez valami test probléma lesz szerintem. Bár ezeknek inkább a +12 V-ot kellene kapcsolni. De egyszerre romlik el mind a 3? Meg kell nézni a rajzot, hogy nem egy vezetéken érkezik-e a +12 V. Ha igen, akkor azt kell jól átnézni (csatlakozók, kábelek, biztosíték). Azért mind a három, mert egy egységet képez. De akkor nem a kapcsolók hibásodnak meg, hanem a hozzájuk vezető (vagy onnan el ) áramkör. Garancia: ár nem számít csere minden. Saját zseb: inkább megkeresem a hibát, és megjavítom/azt cserélem csak ki, amit tényleg szükséges. A szerviz modulokat cserél: így egyszerűbb neki, a GM (vagy Te) meg úgyis kifizeti. Én inkább javítok.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #241 Dátum: 2009. November 26. - 17:41:30 » |
|
Üdv mindenkinek! Egy problémámmal fordulok hozzátok. A középkonzolon lévő manuális klíma, levegőkeringtető ill. a párásító ugy zusammen egyszer csak gondolja magát és nem működik, majd 10 perc múlva életre kelnek...A klímát mintha kapcsolná, csak nem jelzi vissza, a másik kettő biztosan nem működik ha nincs visszajelzés. A hiba teljesen esetleges, de ha előfordul akkor mindig induláskor és ha már életre kelt, akkor nem kapcsol ki. Ötlete valakinek?
Nekem is pont ez volt a hibája. A kontakt javítás nem vezetett eredményre, így gariban cserélték a kapcsolót. Mind a 3-at egyszerre? Ez valami test probléma lesz szerintem. Bár ezeknek inkább a +12 V-ot kellene kapcsolni. De egyszerre romlik el mind a 3? Meg kell nézni a rajzot, hogy nem egy vezetéken érkezik-e a +12 V. Ha igen, akkor azt kell jól átnézni (csatlakozók, kábelek, biztosíték). Azért mind a három, mert egy egységet képez. De akkor nem a kapcsolók hibásodnak meg, hanem a hozzájuk vezető (vagy onnan el ) áramkör. Garancia: ár nem számít csere minden. Saját zseb: inkább megkeresem a hibát, és megjavítom/azt cserélem csak ki, amit tényleg szükséges. A szerviz modulokat cserél: így egyszerűbb neki, a GM (vagy Te) meg úgyis kifizeti. Én inkább javítok. Ebben teljesen egyetértek veled. Ebben az esetben az alkatrészt nem láttam kiszerelve, így csak találgatok. Azt is eltudom képzelni, hogy nem javítható az alkatrész, mert olyan a kialakítása, hogy roncsolás nélkül nem szedhető szét, pedig ahogy Te is írtad ez kontakt hiba, csak a hozzáférés nem lehetséges.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #242 Dátum: 2009. November 28. - 17:46:09 » |
|
Mint kiderült a vezérlőegység szétszedhető. Egyben van a három nyomógomb és a három tekerő + a bowdenek...Amúgy egyben cserélnék 50.000Ft-ért...Én szétszedném, de nem tudom hogyan jutok el a bowdenek kiakasztásáig, mert ez az egész tömb a lepattintható keretre van csavarozva, így esély sincs hátranyúlni...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #243 Dátum: 2009. November 28. - 21:43:29 » |
|
Mint kiderült a vezérlőegység szétszedhető. Egyben van a három nyomógomb és a három tekerő + a bowdenek...Amúgy egyben cserélnék 50.000Ft-ért...Én szétszedném, de nem tudom hogyan jutok el a bowdenek kiakasztásáig, mert ez az egész tömb a lepattintható keretre van csavarozva, így esély sincs hátranyúlni...
Itt van a leírás róla.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
tacumás
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 48
|
|
« Hozzászólás #244 Dátum: 2009. December 02. - 22:51:00 » |
|
Mint kiderült a vezérlőegység szétszedhető. Egyben van a három nyomógomb és a három tekerő + a bowdenek...Amúgy egyben cserélnék 50.000Ft-ért...Én szétszedném, de nem tudom hogyan jutok el a bowdenek kiakasztásáig, mert ez az egész tömb a lepattintható keretre van csavarozva, így esély sincs hátranyúlni...
Itt van a leírás róla.Valóban szétszedhető. Ugyan Én nem Lacsin próbálkozom, de a Tacumán most volt cseréve a két bowden és ehhez eléggé bele kellett mászni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #245 Dátum: 2009. December 04. - 15:09:16 » |
|
Mint kiderült a vezérlőegység szétszedhető. Egyben van a három nyomógomb és a három tekerő + a bowdenek...Amúgy egyben cserélnék 50.000Ft-ért...Én szétszedném, de nem tudom hogyan jutok el a bowdenek kiakasztásáig, mert ez az egész tömb a lepattintható keretre van csavarozva, így esély sincs hátranyúlni...
Itt van a leírás róla.Ezt tényleg nem értem. Ennyire nincs képben a többségnél, hogy van egy ilyen része a galériának? Pedig pont azért lett elindítva, hogy segítsünk egymásnak a szerelésekben. Már azt sem értem, hogy miért nem külditek (tisztelet a kivételnek) a sorozatokat (nem nagy plusz meló egy pár fényképet elkattintani amikor az ember szerelget vmit.). De hogy nem is nézitek??? Erről beszélek: http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=47&catid=51
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #246 Dátum: 2009. December 04. - 22:28:05 » |
|
Hááát. Ha mindkét kezed tele cercámmal, akkor kicsit nehéz ám a fotózás.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #247 Dátum: 2009. December 06. - 15:31:14 » |
|
Hááát. Ha mindkét kezed tele cercámmal, akkor kicsit nehéz ám a fotózás. Azért én megoldottam (aki nem hiszi, járjon utána - a galériában ). Idő multiplex: szerszám letesz, gép felvesz, katt, szerszám vissza. A fenti műveletsor fázisonként 1x végzendő. Esetleg lehet segítőt is igénybe venni (én nem szoktam).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #248 Dátum: 2009. December 06. - 16:12:07 » |
|
Hááát. Ha mindkét kezed tele cercámmal, akkor kicsit nehéz ám a fotózás. Azért én megoldottam (aki nem hiszi, járjon utána - a galériában ). Idő multiplex: szerszám letesz, gép felvesz, katt, szerszám vissza. A fenti műveletsor fázisonként 1x végzendő. Esetleg lehet segítőt is igénybe venni (én nem szoktam). Stocz a magányos farkas! Bezzeg a két LAD!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #249 Dátum: 2009. December 06. - 17:04:27 » |
|
Hááát. Ha mindkét kezed tele cercámmal, akkor kicsit nehéz ám a fotózás. Azért én megoldottam (aki nem hiszi, járjon utána - a galériában ). Idő multiplex: szerszám letesz, gép felvesz, katt, szerszám vissza. A fenti műveletsor fázisonként 1x végzendő. Esetleg lehet segítőt is igénybe venni (én nem szoktam). Stocz a magányos farkas! Bezzeg a két LAD! Laci szerel, Te meg nézed!
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
kissg
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
|
|
« Hozzászólás #250 Dátum: 2009. December 10. - 18:40:37 » |
|
Olvasgattam vissza a fórumot de erre vonatkozólag nem találtam sokat, így inkább megkérdezem tőletek is:
Mérte-e valaki a feszültséget az akku sarkain fordulaton, milyen értéket kapott, esetleg a szervizesektől kérdezném, mi az amit kénytelen vagyok "normális" értékként elfogadni (szerviz CD szerint 16! voltig, szerintem ez rettenetesen sok....) van-e már a generátorhoz külön kapható fesz szabályzó, vagy generátor csere valóban.
Az ok amiért kérdezem, hogy 5 éves korában kimúlt a gyári akkumulátorom, és az új vásárlásakor megmérték a feszültséget, szerintem a mért 15,3 volt nagyon sok, tanulmányaim szerint a gázképződési feszültség feletti érték, arról nem is beszélve, hogy az égők életét is erőteljesen korlátozza, valamint nem tudom az elektronikák hogy tolerálják.
Tapasztalat az akku vásárlással kapcsolatban: a lacettiben "japán" méretű akksi van gyárilag, azonban a tálcán elhelyezett jobb oldali fület (szemből nézve) lehajtva az európai méretű akku is belefér, ez esetemben -5 ezer Ft differenciát jelentet, viszont kicsit át kellett alakitani a pólusokon lévő műanyag füleket.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #252 Dátum: 2009. December 13. - 17:55:00 » |
|
Igen, elég sokat írtunk róla. Nekem is az volt (volt??) az aggodalmam, hogy túl magas a fesz, amivel tölt. 15 V fölé is felmegy néha. Érdekes módon leginkább akkor, amikor az akksiban kevés a töltés. Az sem mindegy, hogy mennyire hiteles a fesz. mérő!! Érdemes többel is lemérni. Igazán akkor csodálkoznál el, ha oszcilloszkópon néznéd, hogy terhelés váltáskor hova ugrál fel a jelszint!! Az 5 év egy akksi esetében egyébként jó érték. Van olyan cég, aki árul feszültség stabilizátort. de nem a generátor tölő köréhez, hanem csak a világítási rendszerhez. Nem csak a mi autóinkat érinti ez a probléma.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Bandi
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
|
|
« Hozzászólás #253 Dátum: 2009. December 13. - 20:33:01 » |
|
Sziasztok! Digitklimás lacettim van és az lenne a jelenség,hogy auto üzemmodban van, gondol egyet akkor átáll manuálisra.Ezt két napja kezdte el csinálni,idáig tökéletesen működött.Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv Bandi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #254 Dátum: 2009. December 13. - 20:50:01 » |
|
Sziasztok! Digitklimás lacettim van és az lenne a jelenség,hogy auto üzemmodban van, gondol egyet akkor átáll manuálisra.Ezt két napja kezdte el csinálni,idáig tökéletesen működött.Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv Bandi
Üdv itt a csapatban! Az nem lehet, hogy csak más módra, sebességre kapcsolt? A digit önállóan cselekszik.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
|