Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 09:52:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 115   Le
 
Szerző Téma: Egyéb (elektromos) hibák  (Megtekintve 432336 alkalommal)
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #135 Dátum: 2009. Augusztus 20. - 23:15:08 »

help!!!!!!!!!!!!!!!!!!! valaki tudna segiteni elment az elsö helyzetjelzöm,a hátsó világitás,a müszerfal világitás, a vészvilogó, a rádió, az óra/ami az idöt mutatja/ mindez pesten este 22.45 kor   ELÖRE IS KÖSZÖNÖM
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #136 Dátum: 2009. Augusztus 20. - 23:59:48 »

help!!!!!!!!!!!!!!!!!!! valaki tudna segiteni elment az elsö helyzetjelzöm,a hátsó világitás,a müszerfal világitás, a vészvilogó, a rádió, az óra/ami az idöt mutatja/ mindez pesten este 22.45 kor   ELÖRE IS KÖSZÖNÖM

Biztosíték.
Naplózva
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #137 Dátum: 2009. Augusztus 21. - 12:28:37 »

help!!!!!!!!!!!!!!!!!!! valaki tudna segiteni elment az elsö helyzetjelzöm,a hátsó világitás,a müszerfal világitás, a vészvilogó, a rádió, az óra/ami az idöt mutatja/ mindez pesten este 22.45 kor   ELÖRE IS KÖSZÖNÖM

Biztosíték.
méghozá föbizti de szfváron NEM kapni megcseréltem egy másikra igy hátsó vill nékül visza jöt minden, most már csak azt kell kideritenem hogy a kormány allati biztik közül az egyik 10A álandoan és azonal kivágja valami még a 25A-is He igy nincs hátul villágitás (igy jötem tegnap éjel haza BP-GÁRDONY)
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #138 Dátum: 2009. Augusztus 21. - 12:59:01 »

help!!!!!!!!!!!!!!!!!!! valaki tudna segiteni elment az elsö helyzetjelzöm,a hátsó világitás,a müszerfal világitás, a vészvilogó, a rádió, az óra/ami az idöt mutatja/ mindez pesten este 22.45 kor   ELÖRE IS KÖSZÖNÖM

Biztosíték.
méghozá föbizti de szfváron NEM kapni megcseréltem egy másikra igy hátsó vill nékül visza jöt minden, most már csak azt kell kideritenem hogy a kormány allati biztik közül az egyik 10A álandoan és azonal kivágja valami még a 25A-is He igy nincs hátul villágitás (igy jötem tegnap éjel haza BP-GÁRDONY)
Itt utána tudsz nézni, hogy az adott biztire milyen áramkörök vannak rákötve (azért ezekben a rajzokban mindig kételkedj egy kicsit! Ellenőrizd le, hogy tényleg azok a dolgok működnek-e az adott biztiről):
http://gm.ws123.net/EN/documents/Nubira-Lacetti/start_Nubira-Lacetti.html
 Electrical Wiring Diagrams->LHD - Left-Hand Drive-> USAGE AND CAPACITY OF FUSES IN FUSE BLOCK -> 2) USAGE OF FUSE IN ENGINE FUSE BLOCK

Utána tudod kiszűrni azt, hogy melyik körben van zárlat.
Naplózva
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #139 Dátum: 2009. Augusztus 21. - 16:10:05 »

help!!!!!!!!!!!!!!!!!!! valaki tudna segiteni elment az elsö helyzetjelzöm,a hátsó világitás,a müszerfal világitás, a vészvilogó, a rádió, az óra/ami az idöt mutatja/ mindez pesten este 22.45 kor   ELÖRE IS KÖSZÖNÖM

Biztosíték.
méghozá föbizti de szfváron NEM kapni megcseréltem egy másikra igy hátsó vill nékül visza jöt minden, most már csak azt kell kideritenem hogy a kormány allati biztik közül az egyik 10A álandoan és azonal kivágja valami még a 25A-is He igy nincs hátul villágitás (igy jötem tegnap éjel haza BP-GÁRDONY)
Itt utána tudsz nézni, hogy az adott biztire milyen áramkörök vannak rákötve (azért ezekben a rajzokban mindig kételkedj egy kicsit! Ellenőrizd le, hogy tényleg azok a dolgok működnek-e az adott biztiről):
http://gm.ws123.net/EN/documents/Nubira-Lacetti/start_Nubira-Lacetti.html
 Electrical Wiring Diagrams->LHD - Left-Hand Drive-> USAGE AND CAPACITY OF FUSES IN FUSE BLOCK -> 2) USAGE OF FUSE IN ENGINE FUSE BLOCK

Utána tudod kiszűrni azt, hogy melyik körben van zárlat.
a hátsó ködlámám lehet zárlatos,beázva nincs amenyit tudtam átnéztem a kábelböl de semi ugyhogy jövöhéten irány a villamoságis.
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #140 Dátum: 2009. Augusztus 23. - 08:55:22 »

tegnap széthuztam a két hátsolámpa csatijait a kulcs a zsebembe és igy is kivágja azonal a biztit
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
tacumás
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48



« Hozzászólás #141 Dátum: 2009. Augusztus 23. - 09:06:45 »

tegnap széthuztam a két hátsolámpa csatijait a kulcs a zsebembe és igy is kivágja azonal a biztit
Hol? A hátsó lámpatest mögött, vagy a kapcsolónál vagy a biztosítékoknál?
Naplózva

kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #142 Dátum: 2009. Augusztus 24. - 19:39:15 »

tegnap széthuztam a két hátsolámpa csatijait a kulcs a zsebembe és igy is kivágja azonal a biztit
Hol? A hátsó lámpatest mögött, vagy a kapcsolónál vagy a biztosítékoknál?
A lámpa elötit.DE ma sokat haladtam a szomszédal karöltve elöre már tudjuk a kapcsolo jó a relé jó valahol a kapcsolo-relé távon van a bibi, mühely hiányában holnap folytatjuk. JA nem megy test/negativ/ a kapcsolotol a reléhez ez vár holnap ránk talán sikerül. ma voltam vill.szer.nél 5000.- -50.000.- -ig határolta be az árat (aranyos) holnap remélem már csak anyit irok hogy KÉSZ.
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #143 Dátum: 2009. Augusztus 25. - 11:38:43 »

tegnap széthuztam a két hátsolámpa csatijait a kulcs a zsebembe és igy is kivágja azonal a biztit
Hol? A hátsó lámpatest mögött, vagy a kapcsolónál vagy a biztosítékoknál?
A lámpa elötit.DE ma sokat haladtam a szomszédal karöltve elöre már tudjuk a kapcsolo jó a relé jó valahol a kapcsolo-relé távon van a bibi, mühely hiányában holnap folytatjuk. JA nem megy test/negativ/ a kapcsolotol a reléhez ez vár holnap ránk talán sikerül. ma voltam vill.szer.nél 5000.- -50.000.- -ig határolta be az árat (aranyos) holnap remélem már csak anyit irok hogy KÉSZ.
Az árra ezért mondott ilyen tág határt, mert egy zárlatot sokszor nehéz megtalálni, így előre ő sem tudja, hogy mennyi munkája lesz vele. gondolj bele, ha műszerfalat, kábel korbácsot kell kiszerelni, bontani?

Amíg javítod a cuccot a biztosíték helyére ne egy jó biztit rakj be (sok fog elfogyni  Kacsint), hanem egy kiégett biztosítékot, aminél az elégett szál helyére beforrasztasz egy helyzet jelző izzót (elég egy 2-3 W-os is, hogy ne fűtsön annyira).
Amíg zárlat van, az izzó vadul világít (a hátsó lámpa meg nem  Kacsint).
Ez a trükk csak "érzéketlen" áramköröknél alkalmazható (pl. világítás  Kacsint)!
Kényes elektronikus részeknél (rádió, motor vezérlő pl.) további károkat okozhat!

Ebben a ködlámpa dologban biztos vagy?
Azt írtad, hogy a műszerfal alatti(?) 10 A-s bizti ment ki, és többek között az óra sem működött utána.
A ködlámpa áramkörében (rajz szerint) egy 10 A-s bizti van, de az a motortérben lévő bizt. dobozban. Ez valóban közös (többek között) a belső órával (világítás fő áramkör, innen jön a többi hiba is, pl. műszerfal világítás).
A rajzon jól látható az is, hogy ennek a biztinek nincs szigorúan köze a hátsó ködlámpa áramköréhez, csak kapcsolja azt egy relén keresztül. Tehát, ha a relé és a hátsó lámpa közt lenne a zárlat, akkor nem ezt, hanem a rajzon F21-el jelölt biztit csapná ki.

Akkor most mi is a helyzet?

Csatolom a rajzot (de egyébként ott van azon a linken, amit már megadtam neked).
Naplózva
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #144 Dátum: 2009. Augusztus 26. - 18:14:00 »

tegnap széthuztam a két hátsolámpa csatijait a kulcs a zsebembe és igy is kivágja azonal a biztit
Hol? A hátsó lámpatest mögött, vagy a kapcsolónál vagy a biztosítékoknál?
A lámpa elötit.DE ma sokat haladtam a szomszédal karöltve elöre már tudjuk a kapcsolo jó a relé jó valahol a kapcsolo-relé távon van a bibi, mühely hiányában holnap folytatjuk. JA nem megy test/negativ/ a kapcsolotol a reléhez ez vár holnap ránk talán sikerül. ma voltam vill.szer.nél 5000.- -50.000.- -ig határolta be az árat (aranyos) holnap remélem már csak anyit irok hogy KÉSZ.
Az árra ezért mondott ilyen tág határt, mert egy zárlatot sokszor nehéz megtalálni, így előre ő sem tudja, hogy mennyi munkája lesz vele. gondolj bele, ha műszerfalat, kábel korbácsot kell kiszerelni, bontani?

Amíg javítod a cuccot a biztosíték helyére ne egy jó biztit rakj be (sok fog elfogyni  Kacsint), hanem egy kiégett biztosítékot, aminél az elégett szál helyére beforrasztasz egy helyzet jelző izzót (elég egy 2-3 W-os is, hogy ne fűtsön annyira).
Amíg zárlat van, az izzó vadul világít (a hátsó lámpa meg nem  Kacsint).
Ez a trükk csak "érzéketlen" áramköröknél alkalmazható (pl. világítás  Kacsint)!
Kényes elektronikus részeknél (rádió, motor vezérlő pl.) további károkat okozhat!

Ebben a ködlámpa dologban biztos vagy?
Azt írtad, hogy a műszerfal alatti(?) 10 A-s bizti ment ki, és többek között az óra sem működött utána.
A ködlámpa áramkörében (rajz szerint) egy 10 A-s bizti van, de az a motortérben lévő bizt. dobozban. Ez valóban közös (többek között) a belső órával (világítás fő áramkör, innen jön a többi hiba is, pl. műszerfal világítás).
A rajzon jól látható az is, hogy ennek a biztinek nincs szigorúan köze a hátsó ködlámpa áramköréhez, csak kapcsolja azt egy relén keresztül. Tehát, ha a relé és a hátsó lámpa közt lenne a zárlat, akkor nem ezt, hanem a rajzon F21-el jelölt biztit csapná ki.

Akkor most mi is a helyzet?

Csatolom a rajzot (de egyébként ott van azon a linken, amit már megadtam neked).
köszönöm a segitséget sikerült a müvelet félig.Azért a hátsó ködösre gyanakodok mert a könyv szerint anak a biztije csatan el azonal de szerintem a helyzetjelzö és a h.ködös vezetéke öszesült vagy áthuz valahol.Most ugy van a kapcsolonál ill a bal elsö ajto müszerfal alati sarokba lent van egy legalább 30-50db csatlakozo a ketö közé huztunk egy kábbelt igy most teljesen jó a helyzetjelzö kör a a gyári kábbel csatijait lehuztuk leszigeteltük igy most mükszig amig eljutok a villamoságisig mégegyszer köszi a segitséget mindenkinek.
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #145 Dátum: 2009. Augusztus 27. - 13:45:55 »

tegnap széthuztam a két hátsolámpa csatijait a kulcs a zsebembe és igy is kivágja azonal a biztit
Hol? A hátsó lámpatest mögött, vagy a kapcsolónál vagy a biztosítékoknál?
A lámpa elötit.DE ma sokat haladtam a szomszédal karöltve elöre már tudjuk a kapcsolo jó a relé jó valahol a kapcsolo-relé távon van a bibi, mühely hiányában holnap folytatjuk. JA nem megy test/negativ/ a kapcsolotol a reléhez ez vár holnap ránk talán sikerül. ma voltam vill.szer.nél 5000.- -50.000.- -ig határolta be az árat (aranyos) holnap remélem már csak anyit irok hogy KÉSZ.
Az árra ezért mondott ilyen tág határt, mert egy zárlatot sokszor nehéz megtalálni, így előre ő sem tudja, hogy mennyi munkája lesz vele. gondolj bele, ha műszerfalat, kábel korbácsot kell kiszerelni, bontani?

Amíg javítod a cuccot a biztosíték helyére ne egy jó biztit rakj be (sok fog elfogyni  Kacsint), hanem egy kiégett biztosítékot, aminél az elégett szál helyére beforrasztasz egy helyzet jelző izzót (elég egy 2-3 W-os is, hogy ne fűtsön annyira).
Amíg zárlat van, az izzó vadul világít (a hátsó lámpa meg nem  Kacsint).
Ez a trükk csak "érzéketlen" áramköröknél alkalmazható (pl. világítás  Kacsint)!
Kényes elektronikus részeknél (rádió, motor vezérlő pl.) további károkat okozhat!

Ebben a ködlámpa dologban biztos vagy?
Azt írtad, hogy a műszerfal alatti(?) 10 A-s bizti ment ki, és többek között az óra sem működött utána.
A ködlámpa áramkörében (rajz szerint) egy 10 A-s bizti van, de az a motortérben lévő bizt. dobozban. Ez valóban közös (többek között) a belső órával (világítás fő áramkör, innen jön a többi hiba is, pl. műszerfal világítás).
A rajzon jól látható az is, hogy ennek a biztinek nincs szigorúan köze a hátsó ködlámpa áramköréhez, csak kapcsolja azt egy relén keresztül. Tehát, ha a relé és a hátsó lámpa közt lenne a zárlat, akkor nem ezt, hanem a rajzon F21-el jelölt biztit csapná ki.

Akkor most mi is a helyzet?

Csatolom a rajzot (de egyébként ott van azon a linken, amit már megadtam neked).
köszönöm a segitséget sikerült a müvelet félig.Azért a hátsó ködösre gyanakodok mert a könyv szerint anak a biztije csatan el azonal de szerintem a helyzetjelzö és a h.ködös vezetéke öszesült vagy áthuz valahol.Most ugy van a kapcsolonál ill a bal elsö ajto müszerfal alati sarokba lent van egy legalább 30-50db csatlakozo a ketö közé huztunk egy kábbelt igy most teljesen jó a helyzetjelzö kör a a gyári kábbel csatijait lehuztuk leszigeteltük igy most mükszig amig eljutok a villamoságisig mégegyszer köszi a segitséget mindenkinek.
Nekem még mindig nem tiszta a dolog.
A hátsó ködlámpa biztije 15A-s, nem 10-es, mint ahogy Te írtad. Ha ebben a körben van zárlat az nem szünteti meg a rádió/óra világítást, és nagy valószínűséggel csak akkor csattanhatna el, amikor a ködlámpát bekapcsolod (kivétel, ha a relé és a bizti körben van a zárlat).
Ha a kapcsoló és a relé közötti vezetékben van a zárlat, akkor lehet megoldás a Te általad is említett vezeték behúzása, de ebben az esetben nem a ködlámpa 15 A-s biztije megy ki, hanem a legelején általad is említett 10 A-s közös bizti (ez viszont NEM a hátsó ködlámpa biztije).

Na mindegy.
A (hozzáértő!) villamosságis felkeresését a helyedben nem halogatnám. Ha ez a kábel kidörzsölődött (pl. hozzáér mondjuk a kormány oszlophoz), akkor bármikor következhet egy másik kábelel is. E miatt pedig bármikor újra gondod lehet út közben. Az esetleges elektromos tűzről nem is beszélve.
Naplózva
lacettibb
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


sw 2.0 dízel Platinum


WWW
« Hozzászólás #146 Dátum: 2009. Szeptember 03. - 12:15:36 »

Két hete elvittem diesel lacettimet a harmadik kötelező szervízre. Olajcsere, Olajszűrő gázolaj szűrő, légszűrő, pollenszűrő cserék. A munka a szemem előtt kb. 1 óra alatt el is készült a szakszervízben. Boldogan indultam haza, megint mehetek 15000km-t hibamentesen gondoltam. De a légkondi nem hűtött a kocsiban. Ahogy nagyobb sebességre váltottam, azért elkezdett hűteni. Másnap reggel induláskor a légkondi  külön életet élt. Bekapcsolt a légkondi kompresszora nagy csattanással, a hűtőventillátor fölpörgött, kikapcsolt a légkondi a hűtőventillátor lelassult kb másodpercenkénti periódusokban.  Aztán elhallgatott a légkondi, és csak a hűtőventillátor pörgött maximális fordulatszámon.
Vissza a szevízbe. Két napot gondolkodtak, méricskéltek. Elromlott a vezérlő elektronikája. Ez lett a megállapított hiba. Még jó, hogy garanciás, villant az agyamba. Megrendelték az új elektronikát. Azt márt nem írom le, hogy ezzel is milyen bonyodalmak jöttek. Autó továbbra is maximális fordulatú hűtőventillátirral közlekedett.
Megérkezett a várva várt alkatrész. Gondoltam gyorsan beszerelik, és már kész is. Természetesen nem így volt. Az új alkatrésszel is maradt a hiba: légkondi nem megy, hűtőventillátor pörög mint az "állat". Ekkor otthagytam az egészet. Délutáni telefonos érdeklődésemre csak annyit tudtak mondani, hogy még nem találják a hibát. Közbe vetettem, hogy a pollenszűrő cseréjekor nem mozdult-e esteleg ki valamilyen vezeték, csatlakozó? A válasz az volt, hogy nem tudják, de egy fél óra múlva már telefonáltak, hogy kész az autó. Azt mondták, hogy még be kellett állítani. De mit? Kérdezem én.
Szerintetek?
« Utoljára szerkesztve: 2009. Szeptember 03. - 12:24:30 írta lacettibb » Naplózva

Ne dobd a használt zoknid kifordítva a szennyestartóba!
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #147 Dátum: 2009. Szeptember 03. - 14:00:12 »

Két hete elvittem diesel lacettimet a harmadik kötelező szervízre. Olajcsere, Olajszűrő gázolaj szűrő, légszűrő, pollenszűrő cserék. A munka a szemem előtt kb. 1 óra alatt el is készült a szakszervízben. Boldogan indultam haza, megint mehetek 15000km-t hibamentesen gondoltam. De a légkondi nem hűtött a kocsiban. Ahogy nagyobb sebességre váltottam, azért elkezdett hűteni. Másnap reggel induláskor a légkondi  külön életet élt. Bekapcsolt a légkondi kompresszora nagy csattanással, a hűtőventillátor fölpörgött, kikapcsolt a légkondi a hűtőventillátor lelassult kb másodpercenkénti periódusokban.  Aztán elhallgatott a légkondi, és csak a hűtőventillátor pörgött maximális fordulatszámon.
Vissza a szevízbe. Két napot gondolkodtak, méricskéltek. Elromlott a vezérlő elektronikája. Ez lett a megállapított hiba. Még jó, hogy garanciás, villant az agyamba. Megrendelték az új elektronikát. Azt márt nem írom le, hogy ezzel is milyen bonyodalmak jöttek. Autó továbbra is maximális fordulatú hűtőventillátirral közlekedett.
Megérkezett a várva várt alkatrész. Gondoltam gyorsan beszerelik, és már kész is. Természetesen nem így volt. Az új alkatrésszel is maradt a hiba: légkondi nem megy, hűtőventillátor pörög mint az "állat". Ekkor otthagytam az egészet. Délutáni telefonos érdeklődésemre csak annyit tudtak mondani, hogy még nem találják a hibát. Közbe vetettem, hogy a pollenszűrő cseréjekor nem mozdult-e esteleg ki valamilyen vezeték, csatlakozó? A válasz az volt, hogy nem tudják, de egy fél óra múlva már telefonáltak, hogy kész az autó. Azt mondták, hogy még be kellett állítani. De mit? Kérdezem én.
Szerintetek?
Szerintem Te fejtetted meg nekik a hibát, valami érintkezési hiba volt, amit esetleg a cserekor véletlenül követtek el. A fél óra beállítás azt jelenti, hogy az új (és jó!) alkatrészt amit gariban beépítettek azt kiszerelik és visszateszik Neked a régi (és jó!) alkatrészt.  Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #148 Dátum: 2009. Szeptember 03. - 19:06:30 »

Két hete elvittem diesel lacettimet a harmadik kötelező szervízre. Olajcsere, Olajszűrő gázolaj szűrő, légszűrő, pollenszűrő cserék. A munka a szemem előtt kb. 1 óra alatt el is készült a szakszervízben. Boldogan indultam haza, megint mehetek 15000km-t hibamentesen gondoltam. De a légkondi nem hűtött a kocsiban. Ahogy nagyobb sebességre váltottam, azért elkezdett hűteni. Másnap reggel induláskor a légkondi  külön életet élt. Bekapcsolt a légkondi kompresszora nagy csattanással, a hűtőventillátor fölpörgött, kikapcsolt a légkondi a hűtőventillátor lelassult kb másodpercenkénti periódusokban.  Aztán elhallgatott a légkondi, és csak a hűtőventillátor pörgött maximális fordulatszámon.
Vissza a szevízbe. Két napot gondolkodtak, méricskéltek. Elromlott a vezérlő elektronikája. Ez lett a megállapított hiba. Még jó, hogy garanciás, villant az agyamba. Megrendelték az új elektronikát. Azt márt nem írom le, hogy ezzel is milyen bonyodalmak jöttek. Autó továbbra is maximális fordulatú hűtőventillátirral közlekedett.
Megérkezett a várva várt alkatrész. Gondoltam gyorsan beszerelik, és már kész is. Természetesen nem így volt. Az új alkatrésszel is maradt a hiba: légkondi nem megy, hűtőventillátor pörög mint az "állat". Ekkor otthagytam az egészet. Délutáni telefonos érdeklődésemre csak annyit tudtak mondani, hogy még nem találják a hibát. Közbe vetettem, hogy a pollenszűrő cseréjekor nem mozdult-e esteleg ki valamilyen vezeték, csatlakozó? A válasz az volt, hogy nem tudják, de egy fél óra múlva már telefonáltak, hogy kész az autó. Azt mondták, hogy még be kellett állítani. De mit? Kérdezem én.
Szerintetek?
Szerintem Te fejtetted meg nekik a hibát, valami érintkezési hiba volt, amit esetleg a cserekor véletlenül követtek el. A fél óra beállítás azt jelenti, hogy az új (és jó!) alkatrészt amit gariban beépítettek azt kiszerelik és visszateszik Neked a régi (és jó!) alkatrészt.  Vigyorog
Ez a sztori simán elfért volna az autós humorban is, bár a helyedben nekem sem lett volna kedvem nevetni.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #149 Dátum: 2009. Szeptember 04. - 13:20:21 »

Két hete elvittem diesel lacettimet a harmadik kötelező szervízre. Olajcsere, Olajszűrő gázolaj szűrő, légszűrő, pollenszűrő cserék. A munka a szemem előtt kb. 1 óra alatt el is készült a szakszervízben. Boldogan indultam haza, megint mehetek 15000km-t hibamentesen gondoltam. De a légkondi nem hűtött a kocsiban. Ahogy nagyobb sebességre váltottam, azért elkezdett hűteni. Másnap reggel induláskor a légkondi  külön életet élt. Bekapcsolt a légkondi kompresszora nagy csattanással, a hűtőventillátor fölpörgött, kikapcsolt a légkondi a hűtőventillátor lelassult kb másodpercenkénti periódusokban.  Aztán elhallgatott a légkondi, és csak a hűtőventillátor pörgött maximális fordulatszámon.
Vissza a szevízbe. Két napot gondolkodtak, méricskéltek. Elromlott a vezérlő elektronikája. Ez lett a megállapított hiba. Még jó, hogy garanciás, villant az agyamba. Megrendelték az új elektronikát. Azt márt nem írom le, hogy ezzel is milyen bonyodalmak jöttek. Autó továbbra is maximális fordulatú hűtőventillátirral közlekedett.
Megérkezett a várva várt alkatrész. Gondoltam gyorsan beszerelik, és már kész is. Természetesen nem így volt. Az új alkatrésszel is maradt a hiba: légkondi nem megy, hűtőventillátor pörög mint az "állat". Ekkor otthagytam az egészet. Délutáni telefonos érdeklődésemre csak annyit tudtak mondani, hogy még nem találják a hibát. Közbe vetettem, hogy a pollenszűrő cseréjekor nem mozdult-e esteleg ki valamilyen vezeték, csatlakozó? A válasz az volt, hogy nem tudják, de egy fél óra múlva már telefonáltak, hogy kész az autó. Azt mondták, hogy még be kellett állítani. De mit? Kérdezem én.
Szerintetek?
Szerintem Te fejtetted meg nekik a hibát, valami érintkezési hiba volt, amit esetleg a cserekor véletlenül követtek el. A fél óra beállítás azt jelenti, hogy az új (és jó!) alkatrészt amit gariban beépítettek azt kiszerelik és visszateszik Neked a régi (és jó!) alkatrészt.  Vigyorog
Ez a sztori simán elfért volna az autós humorban is, bár a helyedben nekem sem lett volna kedvem nevetni.
Ők sem ismerték/tartották be az általam már oly sokszor említett arany szabályt: ha szerelés után elromlik valami, akkor elsőként a saját munkáját ellenőrizze le az ember!

Számomra csak az nem tiszta, hogy a pollen szűrő cserénél milyen kábel mozdulhat el?
Semmit nem kell hozzá leszerelni, csak a szűrőt rögzítő fedelet tartó 4 csavart.
Hogy lehet ez kapcsolatban a klíma bármilyen csatlakozójával?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 115   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!