Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 02:49:29 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 25 26 [27]   Le
 
Szerző Téma: Kormánymű, avagy "Lehet-e tenni valamit a zenélő Lacsi ellen ?:)"  (Megtekintve 160138 alkalommal)
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #390 Dátum: 2015. Augusztus 06. - 07:45:35 »

Szóval ha láthatóan üt a szervószivattyú tárcsája, akkor érdemes cserélni, mert egy idő után a kiegyensúlyozatlanság miatt szétveri a csapágyakat és eltörhet a tengely is, mint nálad. Az 1,4-es szervópumpának van egy nyomásérzékelő csatija, igazából viszont az ECU csak a fordulatszámot figyeli és nem a szervónyomást, szóval tök fölösleges dolog...

Akkor elképzelhető, hogy a gyári kis ütésből az elmúlt 160ekm alatt lett egyre nagyobb, ami végül ezt okozta.(?)
Amikor csapágyhangja lett és nézegettem, nem láttam, hogy ütött volna a tárcsa, de amikor már kifolyt az olaj, akkor volt némi látható kóválygás a futásában - de ez már csak az utolsó rúgások voltak. Ha minden igaz, akkor ma kész lesz az autó és meglesem, mennyire üt. A bolt elvileg adott 8 nap beépítési garanciát.

Azt nem tudom, hogy az 1,4 v. 1,6 motorhoz való szivattyút kaptam-e, de a dobozon lévő OEM-szám nem egyezett a neten találhatókkal (96451409, 96834905), viszont minden más külső fizikai jellemzőben tökéletesen egyezett.


Az az egy szál drót, ami lejön róla, küld egyéb infót az ECU-nak? Úgy értem, az ECU esetleg feldobna valami warningot (check lámpa), ha probléma van a szivattyúval?


Ha van a pumpán kábel, akkor 1,4-eshez valót kaptál. Csak a nyomás által generált potenciált vagy feszültségváltozásokat továbbít az ECU-nak, nem hiszem, hogy egyéb dologért is felelne. Szerény véleményem szerint, ha a szivattyú kezd meghalni akkor se fogsz kapni check lámpát feltével, ha a szervónyomást képes előállítani. Viszont, ha úgy döglik be a szervórendszer, hogy elfolyik az olaj és elmegy a nyomás, akkor talán dob hibát - Sebike jobban tudja ezt - de talán akkor se olyan speciális hibakódot, hogy minden kétséget kizáróan egyből a szervópumpát teszi a ludassá. Az meg a másik, ha elmegy a szervó, akkor azonnal érzed a kormányon és fékpedálon, amiről egyből tudható, hogy szervórendszer.

Lehet egyéb anyaghiba is pl. silány minőségű csapágyak, sajnos a lényegen nem változtat. Sebike nekem 1,6-oshoz való szervópumpát rakott fel az 1,4-es helyett. Az 1,6-oson nincs ilyen kábel, tehát nem is lehet csatlakoztatni erre nem is dobott hibát.

Minden esetre ha felrakták vagy felraktad az új pumpát figyeld, hogy üt-e a tárcsa, ha nem, akkor van-e rendellenes hangja, stb. Egyébként az ütő tárcsa hamarabb szétszedi a hosszbordás szíjat is!

De mondom még egyszer Sebikét keresd meg privát üzenetben vagy telefonon, ő sokkal jobban tudja a részleteket, mint én.
« Utoljára szerkesztve: 2015. Augusztus 06. - 07:52:41 írta kubu87 » Naplózva
Jamon Serrano
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 135



« Hozzászólás #391 Dátum: 2015. Szeptember 06. - 18:54:51 »

Szóval ha láthatóan üt a szervószivattyú tárcsája, akkor érdemes cserélni, mert egy idő után a kiegyensúlyozatlanság miatt szétveri a csapágyakat és eltörhet a tengely is, mint nálad. Az 1,4-es szervópumpának van egy nyomásérzékelő csatija, igazából viszont az ECU csak a fordulatszámot figyeli és nem a szervónyomást, szóval tök fölösleges dolog...

Akkor elképzelhető, hogy a gyári kis ütésből az elmúlt 160ekm alatt lett egyre nagyobb, ami végül ezt okozta.(?)
Amikor csapágyhangja lett és nézegettem, nem láttam, hogy ütött volna a tárcsa, de amikor már kifolyt az olaj, akkor volt némi látható kóválygás a futásában - de ez már csak az utolsó rúgások voltak. Ha minden igaz, akkor ma kész lesz az autó és meglesem, mennyire üt. A bolt elvileg adott 8 nap beépítési garanciát.

Azt nem tudom, hogy az 1,4 v. 1,6 motorhoz való szivattyút kaptam-e, de a dobozon lévő OEM-szám nem egyezett a neten találhatókkal (96451409, 96834905), viszont minden más külső fizikai jellemzőben tökéletesen egyezett.


Az az egy szál drót, ami lejön róla, küld egyéb infót az ECU-nak? Úgy értem, az ECU esetleg feldobna valami warningot (check lámpa), ha probléma van a szivattyúval?


Ha van a pumpán kábel, akkor 1,4-eshez valót kaptál. Csak a nyomás által generált potenciált vagy feszültségváltozásokat továbbít az ECU-nak, nem hiszem, hogy egyéb dologért is felelne. Szerény véleményem szerint, ha a szivattyú kezd meghalni akkor se fogsz kapni check lámpát feltével, ha a szervónyomást képes előállítani. Viszont, ha úgy döglik be a szervórendszer, hogy elfolyik az olaj és elmegy a nyomás, akkor talán dob hibát - Sebike jobban tudja ezt - de talán akkor se olyan speciális hibakódot, hogy minden kétséget kizáróan egyből a szervópumpát teszi a ludassá. Az meg a másik, ha elmegy a szervó, akkor azonnal érzed a kormányon és fékpedálon, amiről egyből tudható, hogy szervórendszer.

Lehet egyéb anyaghiba is pl. silány minőségű csapágyak, sajnos a lényegen nem változtat. Sebike nekem 1,6-oshoz való szervópumpát rakott fel az 1,4-es helyett. Az 1,6-oson nincs ilyen kábel, tehát nem is lehet csatlakoztatni erre nem is dobott hibát.

Minden esetre ha felrakták vagy felraktad az új pumpát figyeld, hogy üt-e a tárcsa, ha nem, akkor van-e rendellenes hangja, stb. Egyébként az ütő tárcsa hamarabb szétszedi a hosszbordás szíjat is!

De mondom még egyszer Sebikét keresd meg privát üzenetben vagy telefonon, ő sokkal jobban tudja a részleteket, mint én.
Mennyibe kerülne egy szervószivattyú  csere hozzávetőleg? Nekem is nagyon sípol 325.000km nél (még gyári).
Naplózva

Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #392 Dátum: 2015. Szeptember 06. - 19:24:39 »

Szóval ha láthatóan üt a szervószivattyú tárcsája, akkor érdemes cserélni, mert egy idő után a kiegyensúlyozatlanság miatt szétveri a csapágyakat és eltörhet a tengely is, mint nálad. Az 1,4-es szervópumpának van egy nyomásérzékelő csatija, igazából viszont az ECU csak a fordulatszámot figyeli és nem a szervónyomást, szóval tök fölösleges dolog...

Akkor elképzelhető, hogy a gyári kis ütésből az elmúlt 160ekm alatt lett egyre nagyobb, ami végül ezt okozta.(?)
Amikor csapágyhangja lett és nézegettem, nem láttam, hogy ütött volna a tárcsa, de amikor már kifolyt az olaj, akkor volt némi látható kóválygás a futásában - de ez már csak az utolsó rúgások voltak. Ha minden igaz, akkor ma kész lesz az autó és meglesem, mennyire üt. A bolt elvileg adott 8 nap beépítési garanciát.

Azt nem tudom, hogy az 1,4 v. 1,6 motorhoz való szivattyút kaptam-e, de a dobozon lévő OEM-szám nem egyezett a neten találhatókkal (96451409, 96834905), viszont minden más külső fizikai jellemzőben tökéletesen egyezett.


Az az egy szál drót, ami lejön róla, küld egyéb infót az ECU-nak? Úgy értem, az ECU esetleg feldobna valami warningot (check lámpa), ha probléma van a szivattyúval?


Ha van a pumpán kábel, akkor 1,4-eshez valót kaptál. Csak a nyomás által generált potenciált vagy feszültségváltozásokat továbbít az ECU-nak, nem hiszem, hogy egyéb dologért is felelne. Szerény véleményem szerint, ha a szivattyú kezd meghalni akkor se fogsz kapni check lámpát feltével, ha a szervónyomást képes előállítani. Viszont, ha úgy döglik be a szervórendszer, hogy elfolyik az olaj és elmegy a nyomás, akkor talán dob hibát - Sebike jobban tudja ezt - de talán akkor se olyan speciális hibakódot, hogy minden kétséget kizáróan egyből a szervópumpát teszi a ludassá. Az meg a másik, ha elmegy a szervó, akkor azonnal érzed a kormányon és fékpedálon, amiről egyből tudható, hogy szervórendszer.

Lehet egyéb anyaghiba is pl. silány minőségű csapágyak, sajnos a lényegen nem változtat. Sebike nekem 1,6-oshoz való szervópumpát rakott fel az 1,4-es helyett. Az 1,6-oson nincs ilyen kábel, tehát nem is lehet csatlakoztatni erre nem is dobott hibát.

Minden esetre ha felrakták vagy felraktad az új pumpát figyeld, hogy üt-e a tárcsa, ha nem, akkor van-e rendellenes hangja, stb. Egyébként az ütő tárcsa hamarabb szétszedi a hosszbordás szíjat is!

De mondom még egyszer Sebikét keresd meg privát üzenetben vagy telefonon, ő sokkal jobban tudja a részleteket, mint én.
Mennyibe kerülne egy szervószivattyú  csere hozzávetőleg? Nekem is nagyon sípol 325.000km nél (még gyári).


attól függ mennyiért találsz bontottat
Naplózva

70/4334431
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #393 Dátum: 2015. Szeptember 06. - 20:17:11 »

Az meg a másik, ha elmegy a szervó, akkor azonnal érzed a kormányon és fékpedálon, amiről egyből tudható, hogy szervórendszer.


A kormány és a fék szervó nem külön rendszer??? 
Még az olaj sem egy!!!  Puszi Puszi Puszi Puszi
« Utoljára szerkesztve: 2015. Szeptember 06. - 20:19:12 írta ladlac » Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
orosza
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Hozzászólás #394 Dátum: 2015. Szeptember 07. - 07:05:57 »


Mennyibe kerülne egy szervószivattyú  csere hozzávetőleg? Nekem is nagyon sípol 325.000km nél (még gyári).


Az én esetemben 58ezer volt szivattyú és 13ezer az olaj, hosszbordás szíj és munkadíj. A szivattyú nem kifejezetten Lacettihez való (a dobozon lévő ref. szám szerint Kalosé), de szerencsére a gyártó puszta spórolásból ugyanazt a cuccot több autótípushoz is felhasználja, csak más ref.számot ad rá.
Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #395 Dátum: 2015. Szeptember 07. - 08:04:06 »

Az meg a másik, ha elmegy a szervó, akkor azonnal érzed a kormányon és fékpedálon, amiről egyből tudható, hogy szervórendszer.


A kormány és a fék szervó nem külön rendszer??? 
Még az olaj sem egy!!!  Puszi Puszi Puszi Puszi

A vákuumot valahogy létre kell hozni a devandernél.
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #396 Dátum: 2015. Szeptember 07. - 09:07:21 »

Az meg a másik, ha elmegy a szervó, akkor azonnal érzed a kormányon és fékpedálon, amiről egyből tudható, hogy szervórendszer.


A kormány és a fék szervó nem külön rendszer??? 
Még az olaj sem egy!!!  Puszi Puszi Puszi Puszi

A vákuumot valahogy létre kell hozni a devandernél.
Ja, csak a féknél nincs szivattyú.  Kacsint Kacsint Kacsint
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #397 Dátum: 2015. Szeptember 07. - 10:08:04 »

És a vákuumot mi hozza létre? Van külön kompresszor a Lacettikben?
Naplózva
agyass
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



« Hozzászólás #398 Dátum: 2017. Július 13. - 12:11:29 »

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni a Lacsimhoz! Találkozott-e már valaki a kormánymű szorulásával? Menet közben nehéz kitéríteni az autót az egyenes futásból, de kanyarodás közben is nehéz kormányozni! Úgy tűnik a szivattyú jó, legalábbis járó motornál látszik a tartályában, hogy kering az olaj.  A szervó olajat is cserélem 2 évente. 6 hónapos korában garanciában cserélték a kormányművet a "zenélés miatt, azóta nem volt vele probléma, bár már nem mai gyerek Mosolyog (2004-es) Igazából nem tudom eldönteni, hogy maga a kormánymű a ludas, vagy a szivattyú nyom keveset. Ha a kormánymű ment szét, érdemes-e felújítani vagy gyári újat szerezzek be?  A válaszokat előre is köszönöm!
Naplózva

"A pocsolya nem azért van hogy kikerüljük, hanem mert esik az eső!"
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #399 Dátum: 2017. Július 13. - 12:39:34 »

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni a Lacsimhoz! Találkozott-e már valaki a kormánymű szorulásával? Menet közben nehéz kitéríteni az autót az egyenes futásból, de kanyarodás közben is nehéz kormányozni! Úgy tűnik a szivattyú jó, legalábbis járó motornál látszik a tartályában, hogy kering az olaj.  A szervó olajat is cserélem 2 évente. 6 hónapos korában garanciában cserélték a kormányművet a "zenélés miatt, azóta nem volt vele probléma, bár már nem mai gyerek Mosolyog (2004-es) Igazából nem tudom eldönteni, hogy maga a kormánymű a ludas, vagy a szivattyú nyom keveset. Ha a kormánymű ment szét, érdemes-e felújítani vagy gyári újat szerezzek be?  A válaszokat előre is köszönöm!

ha ráemelsz a fordulatra akkor is nagy erő kell hozzá?
Naplózva

70/4334431
agyass
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



« Hozzászólás #400 Dátum: 2017. Július 13. - 17:18:37 »

Idézet
ha ráemelsz a fordulatra akkor is nagy erő kell hozzá?

Igen, nem változik magasabb fordulaton sem
Naplózva

"A pocsolya nem azért van hogy kikerüljük, hanem mert esik az eső!"
Oldalak: 1 ... 25 26 [27]   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!