kubu87
|
|
« Hozzászólás #390 Dátum: 2015. Augusztus 06. - 07:45:35 » |
|
Szóval ha láthatóan üt a szervószivattyú tárcsája, akkor érdemes cserélni, mert egy idő után a kiegyensúlyozatlanság miatt szétveri a csapágyakat és eltörhet a tengely is, mint nálad. Az 1,4-es szervópumpának van egy nyomásérzékelő csatija, igazából viszont az ECU csak a fordulatszámot figyeli és nem a szervónyomást, szóval tök fölösleges dolog...
Akkor elképzelhető, hogy a gyári kis ütésből az elmúlt 160ekm alatt lett egyre nagyobb, ami végül ezt okozta.(?) Amikor csapágyhangja lett és nézegettem, nem láttam, hogy ütött volna a tárcsa, de amikor már kifolyt az olaj, akkor volt némi látható kóválygás a futásában - de ez már csak az utolsó rúgások voltak. Ha minden igaz, akkor ma kész lesz az autó és meglesem, mennyire üt. A bolt elvileg adott 8 nap beépítési garanciát. Azt nem tudom, hogy az 1,4 v. 1,6 motorhoz való szivattyút kaptam-e, de a dobozon lévő OEM-szám nem egyezett a neten találhatókkal (96451409, 96834905), viszont minden más külső fizikai jellemzőben tökéletesen egyezett. Az az egy szál drót, ami lejön róla, küld egyéb infót az ECU-nak? Úgy értem, az ECU esetleg feldobna valami warningot (check lámpa), ha probléma van a szivattyúval? Ha van a pumpán kábel, akkor 1,4-eshez valót kaptál. Csak a nyomás által generált potenciált vagy feszültségváltozásokat továbbít az ECU-nak, nem hiszem, hogy egyéb dologért is felelne. Szerény véleményem szerint, ha a szivattyú kezd meghalni akkor se fogsz kapni check lámpát feltével, ha a szervónyomást képes előállítani. Viszont, ha úgy döglik be a szervórendszer, hogy elfolyik az olaj és elmegy a nyomás, akkor talán dob hibát - Sebike jobban tudja ezt - de talán akkor se olyan speciális hibakódot, hogy minden kétséget kizáróan egyből a szervópumpát teszi a ludassá. Az meg a másik, ha elmegy a szervó, akkor azonnal érzed a kormányon és fékpedálon, amiről egyből tudható, hogy szervórendszer. Lehet egyéb anyaghiba is pl. silány minőségű csapágyak, sajnos a lényegen nem változtat. Sebike nekem 1,6-oshoz való szervópumpát rakott fel az 1,4-es helyett. Az 1,6-oson nincs ilyen kábel, tehát nem is lehet csatlakoztatni erre nem is dobott hibát. Minden esetre ha felrakták vagy felraktad az új pumpát figyeld, hogy üt-e a tárcsa, ha nem, akkor van-e rendellenes hangja, stb. Egyébként az ütő tárcsa hamarabb szétszedi a hosszbordás szíjat is! De mondom még egyszer Sebikét keresd meg privát üzenetben vagy telefonon, ő sokkal jobban tudja a részleteket, mint én.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2015. Augusztus 06. - 07:52:41 írta kubu87 »
|
Naplózva
|
|
|
|
Jamon Serrano
|
|
« Hozzászólás #391 Dátum: 2015. Szeptember 06. - 18:54:51 » |
|
Szóval ha láthatóan üt a szervószivattyú tárcsája, akkor érdemes cserélni, mert egy idő után a kiegyensúlyozatlanság miatt szétveri a csapágyakat és eltörhet a tengely is, mint nálad. Az 1,4-es szervópumpának van egy nyomásérzékelő csatija, igazából viszont az ECU csak a fordulatszámot figyeli és nem a szervónyomást, szóval tök fölösleges dolog...
Akkor elképzelhető, hogy a gyári kis ütésből az elmúlt 160ekm alatt lett egyre nagyobb, ami végül ezt okozta.(?) Amikor csapágyhangja lett és nézegettem, nem láttam, hogy ütött volna a tárcsa, de amikor már kifolyt az olaj, akkor volt némi látható kóválygás a futásában - de ez már csak az utolsó rúgások voltak. Ha minden igaz, akkor ma kész lesz az autó és meglesem, mennyire üt. A bolt elvileg adott 8 nap beépítési garanciát. Azt nem tudom, hogy az 1,4 v. 1,6 motorhoz való szivattyút kaptam-e, de a dobozon lévő OEM-szám nem egyezett a neten találhatókkal (96451409, 96834905), viszont minden más külső fizikai jellemzőben tökéletesen egyezett. Az az egy szál drót, ami lejön róla, küld egyéb infót az ECU-nak? Úgy értem, az ECU esetleg feldobna valami warningot (check lámpa), ha probléma van a szivattyúval? Ha van a pumpán kábel, akkor 1,4-eshez valót kaptál. Csak a nyomás által generált potenciált vagy feszültségváltozásokat továbbít az ECU-nak, nem hiszem, hogy egyéb dologért is felelne. Szerény véleményem szerint, ha a szivattyú kezd meghalni akkor se fogsz kapni check lámpát feltével, ha a szervónyomást képes előállítani. Viszont, ha úgy döglik be a szervórendszer, hogy elfolyik az olaj és elmegy a nyomás, akkor talán dob hibát - Sebike jobban tudja ezt - de talán akkor se olyan speciális hibakódot, hogy minden kétséget kizáróan egyből a szervópumpát teszi a ludassá. Az meg a másik, ha elmegy a szervó, akkor azonnal érzed a kormányon és fékpedálon, amiről egyből tudható, hogy szervórendszer. Lehet egyéb anyaghiba is pl. silány minőségű csapágyak, sajnos a lényegen nem változtat. Sebike nekem 1,6-oshoz való szervópumpát rakott fel az 1,4-es helyett. Az 1,6-oson nincs ilyen kábel, tehát nem is lehet csatlakoztatni erre nem is dobott hibát. Minden esetre ha felrakták vagy felraktad az új pumpát figyeld, hogy üt-e a tárcsa, ha nem, akkor van-e rendellenes hangja, stb. Egyébként az ütő tárcsa hamarabb szétszedi a hosszbordás szíjat is! De mondom még egyszer Sebikét keresd meg privát üzenetben vagy telefonon, ő sokkal jobban tudja a részleteket, mint én. Mennyibe kerülne egy szervószivattyú csere hozzávetőleg? Nekem is nagyon sípol 325.000km nél (még gyári).
|
|
|
Naplózva
|
Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #392 Dátum: 2015. Szeptember 06. - 19:24:39 » |
|
Szóval ha láthatóan üt a szervószivattyú tárcsája, akkor érdemes cserélni, mert egy idő után a kiegyensúlyozatlanság miatt szétveri a csapágyakat és eltörhet a tengely is, mint nálad. Az 1,4-es szervópumpának van egy nyomásérzékelő csatija, igazából viszont az ECU csak a fordulatszámot figyeli és nem a szervónyomást, szóval tök fölösleges dolog...
Akkor elképzelhető, hogy a gyári kis ütésből az elmúlt 160ekm alatt lett egyre nagyobb, ami végül ezt okozta.(?) Amikor csapágyhangja lett és nézegettem, nem láttam, hogy ütött volna a tárcsa, de amikor már kifolyt az olaj, akkor volt némi látható kóválygás a futásában - de ez már csak az utolsó rúgások voltak. Ha minden igaz, akkor ma kész lesz az autó és meglesem, mennyire üt. A bolt elvileg adott 8 nap beépítési garanciát. Azt nem tudom, hogy az 1,4 v. 1,6 motorhoz való szivattyút kaptam-e, de a dobozon lévő OEM-szám nem egyezett a neten találhatókkal (96451409, 96834905), viszont minden más külső fizikai jellemzőben tökéletesen egyezett. Az az egy szál drót, ami lejön róla, küld egyéb infót az ECU-nak? Úgy értem, az ECU esetleg feldobna valami warningot (check lámpa), ha probléma van a szivattyúval? Ha van a pumpán kábel, akkor 1,4-eshez valót kaptál. Csak a nyomás által generált potenciált vagy feszültségváltozásokat továbbít az ECU-nak, nem hiszem, hogy egyéb dologért is felelne. Szerény véleményem szerint, ha a szivattyú kezd meghalni akkor se fogsz kapni check lámpát feltével, ha a szervónyomást képes előállítani. Viszont, ha úgy döglik be a szervórendszer, hogy elfolyik az olaj és elmegy a nyomás, akkor talán dob hibát - Sebike jobban tudja ezt - de talán akkor se olyan speciális hibakódot, hogy minden kétséget kizáróan egyből a szervópumpát teszi a ludassá. Az meg a másik, ha elmegy a szervó, akkor azonnal érzed a kormányon és fékpedálon, amiről egyből tudható, hogy szervórendszer. Lehet egyéb anyaghiba is pl. silány minőségű csapágyak, sajnos a lényegen nem változtat. Sebike nekem 1,6-oshoz való szervópumpát rakott fel az 1,4-es helyett. Az 1,6-oson nincs ilyen kábel, tehát nem is lehet csatlakoztatni erre nem is dobott hibát. Minden esetre ha felrakták vagy felraktad az új pumpát figyeld, hogy üt-e a tárcsa, ha nem, akkor van-e rendellenes hangja, stb. Egyébként az ütő tárcsa hamarabb szétszedi a hosszbordás szíjat is! De mondom még egyszer Sebikét keresd meg privát üzenetben vagy telefonon, ő sokkal jobban tudja a részleteket, mint én. Mennyibe kerülne egy szervószivattyú csere hozzávetőleg? Nekem is nagyon sípol 325.000km nél (még gyári). attól függ mennyiért találsz bontottat
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #393 Dátum: 2015. Szeptember 06. - 20:17:11 » |
|
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2015. Szeptember 06. - 20:19:12 írta ladlac »
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
orosza
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Hozzászólás #394 Dátum: 2015. Szeptember 07. - 07:05:57 » |
|
Mennyibe kerülne egy szervószivattyú csere hozzávetőleg? Nekem is nagyon sípol 325.000km nél (még gyári).
Az én esetemben 58ezer volt szivattyú és 13ezer az olaj, hosszbordás szíj és munkadíj. A szivattyú nem kifejezetten Lacettihez való (a dobozon lévő ref. szám szerint Kalosé), de szerencsére a gyártó puszta spórolásból ugyanazt a cuccot több autótípushoz is felhasználja, csak más ref.számot ad rá.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #395 Dátum: 2015. Szeptember 07. - 08:04:06 » |
|
A vákuumot valahogy létre kell hozni a devandernél.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #396 Dátum: 2015. Szeptember 07. - 09:07:21 » |
|
A vákuumot valahogy létre kell hozni a devandernél. Ja, csak a féknél nincs szivattyú.
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #397 Dátum: 2015. Szeptember 07. - 10:08:04 » |
|
És a vákuumot mi hozza létre? Van külön kompresszor a Lacettikben?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
agyass
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
|
|
« Hozzászólás #398 Dátum: 2017. Július 13. - 12:11:29 » |
|
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni a Lacsimhoz! Találkozott-e már valaki a kormánymű szorulásával? Menet közben nehéz kitéríteni az autót az egyenes futásból, de kanyarodás közben is nehéz kormányozni! Úgy tűnik a szivattyú jó, legalábbis járó motornál látszik a tartályában, hogy kering az olaj. A szervó olajat is cserélem 2 évente. 6 hónapos korában garanciában cserélték a kormányművet a "zenélés miatt, azóta nem volt vele probléma, bár már nem mai gyerek (2004-es) Igazából nem tudom eldönteni, hogy maga a kormánymű a ludas, vagy a szivattyú nyom keveset. Ha a kormánymű ment szét, érdemes-e felújítani vagy gyári újat szerezzek be? A válaszokat előre is köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
"A pocsolya nem azért van hogy kikerüljük, hanem mert esik az eső!"
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #399 Dátum: 2017. Július 13. - 12:39:34 » |
|
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni a Lacsimhoz! Találkozott-e már valaki a kormánymű szorulásával? Menet közben nehéz kitéríteni az autót az egyenes futásból, de kanyarodás közben is nehéz kormányozni! Úgy tűnik a szivattyú jó, legalábbis járó motornál látszik a tartályában, hogy kering az olaj. A szervó olajat is cserélem 2 évente. 6 hónapos korában garanciában cserélték a kormányművet a "zenélés miatt, azóta nem volt vele probléma, bár már nem mai gyerek (2004-es) Igazából nem tudom eldönteni, hogy maga a kormánymű a ludas, vagy a szivattyú nyom keveset. Ha a kormánymű ment szét, érdemes-e felújítani vagy gyári újat szerezzek be? A válaszokat előre is köszönöm! ha ráemelsz a fordulatra akkor is nagy erő kell hozzá?
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
agyass
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
|
|
« Hozzászólás #400 Dátum: 2017. Július 13. - 17:18:37 » |
|
ha ráemelsz a fordulatra akkor is nagy erő kell hozzá?
Igen, nem változik magasabb fordulaton sem
|
|
|
Naplózva
|
"A pocsolya nem azért van hogy kikerüljük, hanem mert esik az eső!"
|
|
|
|