Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 13:42:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 172 173 [174] 175 176 ... 182   Le
 
Szerző Téma: Törzsasztal 3  (Megtekintve 270886 alkalommal)
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2595 Dátum: 2009. Június 17. - 15:53:46 »

Van egy jo hirem, marmint nekem jo: meghosszabbitottak a hajo szerzodeset, ugyhogy maradok .
A rossz: farasthatlak benneteket tovabbra is a hulyesegeimmel! Foleg, hogy Ralfinho, az eletveszelyes villanyasz holnap megerkezik.
Ime:
Nem tudom emlékeztek-e még arra a hajóra, ahová még tavaly karácsonykor küldtek le kenyéradó kisgazdáim és ahol sikerült évtizedes mélypontra vinni az európai- kínai barátságot? Ami nem készült el, mivel a kínai hajógyár nem úri szabóság és AS tűréssel (Ahogy Sikerül) dolgoztak, ezért valahogy a hajó két fele nem lett egyforma?
Nos, a hajó alig négy hónapos késéssel elkészült, ezúttal sikerült egyformára szabni, tehát május elején ünnepélyes keretek között vízrebocsátották, hogy a végszerelése megkezdődjön és június közepén átadhassák a tulajdonosoknak.
Az esemény nagyon ünnepélyes volt, virágdísz iskolások, vörös lobogók flinc- flanc, dínom- dánom. Csak szolid mértékben, nagy hejehuja az átadáskor szokott lenni
Kínai idő szerint április 30-án 15:00 kor a Laga névre kárhoztatott (honnan a francból vették?!!!) hajó méltóságteljesen lecsúszott  sóján és áhítatos és összevizezte magát. Megkezdődött az eszem- iszom mindenki mosolygott, a hangulat emelkedett volt. Az eseményen jelen lévő cégvezetőnk szerint még a műsor is élvezhető volt (pár kanna rizsbor után; nekem a kínai vinnyogástól fejfájásom szokott lenni), kivéve az utolsó műsorszámot. Ami tulajdonképpen nem is volt a tervben és mindenki nagyon meglepődött rajta. Ugyanis a Laga, amíg ünnepelték még jobban össze akarta vizezni magát és minden különösebb tétovázás nélkül elsüllyedt.
Illetve csak akart, mert a folyó ott sekély és a gerinc alatt szerencsére csak 2,5 méter víz volt, viszont a szolgálati szabályzat idevágó összes pontjának megfelelően a fenékre ült. Érthető, hogy volt meglepi. Érthető, hogy senki sem vigyorgott. Kivéve a kijelölt első parancsnokot, aki nagyon nem akart erre a hajóra menni.
Hogy a kínai sztrovacsekek csak szimplán elfelejtették betenni a tankok dugóit, vagy csak a kínai szabványt hozták, nem tudom. Bár gondolom, hogy a trehány hegesztés az sanszos, mert az egyik raktárban állt a víz.
Valószínűleg nem az első így pórul járt hajó a világtörténelemben, de én a tulajdonosok helyében most már igencsak elgondolkoznák, hogy mégsem kellene erőltetni a munkadarabot. Ez a hajó már csak balszerencsés lehet!
Személyes véleményem már korábban az volt, hogy egyik hajót sem kellene megépíteni. Már a rajzokon sem tetszett a hajó. Az után meg pláne nem, hogy Sevillában meglátogattam a sorozat első példányát. Hát ez a példány is megért már egy- két dolgot, pedig csak tavaly november végén adták át. Ezt is késéssel, mert a biztosító szemlézőe másfél hónapon keresztül nem találta biztonságosnak a hajót, így nem kötöttek rá biztosítást. Ugyanis ez a hajó sem volt vízzáróan összerakva, ráadásul igen kényes pontonokon eresztett. A főgéppel is gondok voltak.
Azután valamikor január elején útnak indultak Európa irányába. Szerencsésen meg is érkeztek és rögtön a holland hajógyár javító mólójára. A megérkezés azért szerencsés, mert a Biscayai- öböl közepén egy reggel arra ébredt a szakács, hogy bokáig ér a víz a konyhában, pentriben, étkezőben. Meg a kabinjában. Az igaz, hogy rossz idő volt, de miután felkiabált mindenkit és körülnéztek, nem találták, hogy hol jön a víz. Az ajtók, ablakok vízmentesen le voltak zárva, mégis amit kimertek visszafolyt valahol. Ráadásul a hajó valahogy furcsán, orrnehezen úszott. Az idő jobbra fordultáig bőszen meregették a vizet, majd amikor körül tudtak nézni, rájöttek, hogy a hajó orrában lévő kötél,-, szerszám és festékraktár tele van vízzel. Úgy kb. 200 tonnával. Mivel a megengedett maximális merülésig meg voltak rakva rakománnyal ez a tény nem dobta fel az addigra nem kicsit ideges német parancsnokot.
Hogy honnan dőlt a víz a hajóba elől és hátul?
Hát kérem: a raktár keret mellett a főfedélzeten egy szép cső fut végi, olyan 400-as átmérőjű. Ebben fut az összes kábel a gépházból előre. A furcsaság az, hogy 110 méter hosszú, de se egy csőkötés, se egy dilettáció nincs benne. Egy darabra van összehegesztve. Mármint most, mert kiderült, hogy úgy igazából nem volt és amikor a hullámok elkezdték mosni a fedélzetet hát a cső teljes átmérőjén dőlt a víz előre, hátra. A lakótérbe meg úgy került a víz, hogy a cső szépen becsatlakozott a homlokfalba, de ott véget is ért. A kábelek csak úgy magukban, a legénységi étkező szófája alatt érték el a függőleges kábelalagutat.
A keletkezett kár- az orrsugár kormány elektromos motorja, tűzoltó szivattyú, világítás meg csak bónusz, állítólag garanciában javítják.
A hídon szétnézve is siralmas a dolog. Mert ha vacak dolgokat raknak össze ****ul, az még hagyján, De itt egész normális berendezések lennének, ha münködnének. Mert nem münködnek. Illetve nem lehet mindent felkapcsolni, mert a híd áramellátása alul van méretezve. Például ha megy egy radar, a számítógép, az egyik elektromos térkép, akkor a kávéfőzőt már nem lehet bekapcsolni, mert lever a bizti. Persze kicserélték nagyobbra, csak akkor meg a kábelek kezdtek elégni. Most egy gyári elektrikus cserélgeti nagyobbra a kábeleket, garanciában. Hol a fenében éri ez meg a holland hajógyárnak? Mert a garanciális javítás idején kieső bevételt is meg kell térítenie.
Az már csak mellékes körülmény, hogy a hajó úgy rozsdásodik, mint egy 10 éve használatban lévő. Komolyan, mi jobban nézünk ki, pedig nagyon nincs lehetőség festeni, mert vagy az idő rossz, vagy mást kell csinálni.
Mint például ma. Remek, festeni való idő, csak éppen a fél hajó az eddig raktárnak, bőröndtárolónak használt kabint takarította, cuccolta, hozta rendbe, mert jön Ralf, az elektrikusok ördöge! Nagy baj nincs a villannyal, de majd most lesz!
Erről jut eszembe, hogy le kellene lakatolni a kapcsolószekrényeket? A szerszámokat elzárni?
Vészhelyzeti terveket gyakoroltatni áramszünet esetére!
Jaj, jön Ralf!!!
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #2596 Dátum: 2009. Június 17. - 15:59:23 »

Taxizzunk, vagy vegyünk autót?
Naplózva


LPG
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #2597 Dátum: 2009. Június 17. - 16:10:23 »

Nem politizalok, csak felmerult bennem, meddig turik ezt meg az emberek?
Van más választásuk?
Naplózva


LPG
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2598 Dátum: 2009. Június 17. - 16:12:26 »

Nem politizalok, csak felmerult bennem, meddig turik ezt meg az emberek?
Van más választásuk?
Elvileg van.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2599 Dátum: 2009. Június 17. - 16:17:49 »

Kerem szepen, nekem volt egy peres ugyem (nem is egy) az egyik pesti parkolasi szervezett rablobandaval  szemben.
6 szamjegyu osszegre pereltek + perkoltseg.
Mult heten jogeros itelet szuletett:
En nem fizetek + a perkoltseg rablobandaekat terheli. 5 targyalas + egyebek es az ugyvedem oradija kozel 6 szamjegyu. Legkozelebb majd megnezi a makimajom, hogy hova teszi a mikulascsomagot es mit fotoz. Es remelhetoleg az ugyfelszolgalatos p****t is v****ba rgdossak.
Van biro, aki nem megveheto es mindig akad rafkosabb ugyved.
Megjegyzem anyu baratja es csak szivessegbol vallalta, de azt mondja elvezte, hogy feltorolhette a targyalotermet a rablok ugyvedjevel.
Nnna. Jo het volt az elmult.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #2600 Dátum: 2009. Június 17. - 16:18:58 »

Nem politizalok, csak felmerult bennem, meddig turik ezt meg az emberek?
Van más választásuk?
Elvileg van.
Akkor elvileg jövőre jobb lesz. Vagy utána, vagy utána, vagy utána, vagy utána, vagy utána, vagy utána..................
Naplózva


LPG
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #2601 Dátum: 2009. Június 17. - 16:54:10 »

Mi is tankoltunk Rotterdamban.
Nekunk 12.7 az atlag.
Tonnaban.
24 orara.
Nehezolajbol.
75%-os fogepterheles mellett.
Egy 15 eves motortol nem rossz, igaz felujitas alatt van.
A múltkor olvastam, hogy mennyire környezet szennyezőek a konténer szállító hajók.
http://www.vezess.hu/hirek/van_autonal_is_kerosabb/19051
Naplózva


LPG
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2602 Dátum: 2009. Június 17. - 17:02:18 »

En is olvastam. Szerinted ket teljesen kulonbozo kozlekedesi forma fogyasztasat osszehasonlitani okos dolog?

Tudod, mi momentan 75%-os kihasznaltsag mellett fogyasztunk ennyit, ha arutonnara lebontod a 15 eves fogep kibocsatasat, kevesebb jon ki, mint egy EUR lV motore. Ugyanis nekunk is meg kell felelni minden evben egy vizsgalatnak, ahol lemerik, hogy mennyi kormot es egyebet bocsajtunk ki.
Raadasul X uzemora utan KOTELEZO a fogep felujitasa, az uzemanyagpumpakat, porlasztocsucsokat is beleertve.
Tovabba, mi olyan nehezolajat egetunk, ami maximum csak aszfaltaaleknbak jo, szobahomersekleten olyan, mint a lekvar. Raadasul kizarolag alacsony foszfortartalmu anyagot hasznalunk. Hidd el, hogy nem is fustolunk, nem ugy, mint nehany kamion, meg az ujak is, amikor megindul a pirostol.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #2603 Dátum: 2009. Június 17. - 17:31:21 »

Gondolom csak az arányok miatt hasonlították össze az autókkal.
Bár ez egy olyan országban ahol 1 ember ül egy 6000cm3 autóban, egy kicsit érdekes.
Engem személy szerint jobban zavarnak a füstfelhőbe burkolózó BKV buszok és egyéb dízelautók.
Naplózva


LPG
TTamás
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


Lacetti SW 1.6 Platinum


« Hozzászólás #2604 Dátum: 2009. Június 17. - 18:58:28 »

Sziasztok!
Kedden vettem egy Lacetti SW Platinumot. Pár dolgot nem tudok és nem értek, így - remélem nem rossz topicban - kérném a segítségeteket.
Először is ez egy 2005. augusztusi autó, mint írtam, Platinum felszereltségű és a magyar chevy oldalon az áll, hogy ebben van esőérzékelős ablaktörlő. Mivel nem esett, így teszteltem, és vizet permeteztem a szélvédőre. Először láttam a műszerfal közepén az üveg tövében egy kerek érzékelőt. Nem tudom ez lenne -e az, vagy a digitklímához tartozik. Aztán arra gondoltam a középső visszapillantó tükör talpánál van, de semmi. Tehát elvileg lenni kéne az autómban esőszenzornak, vagy sem? A másik, amit nem tudok mi, vagy nem működik, az az ablaktörlő karon lévő forgatható gyűrű. Remélem tudjátok ebből mire gondolok. Az mire való, mert csavargattam, közben töröltem ablakot, de semmi. Német autó után kicsit bonyolult nekem ez, hogy 1000fukciója van az index és ablaktörlő karoknak. Összességében eddig azt mondhatom!..... Imádom!
« Utoljára szerkesztve: 2009. Június 17. - 19:01:29 írta TTamás » Naplózva

Lacetti SW 1.6 Platinum + LPG
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #2605 Dátum: 2009. Június 17. - 19:12:53 »

Nincs kezelési könyved? He
Az eső érzékelő a belső tükör alatt van.
A Jobboldali bajuszkapcsolón pedig az ablaktörlő szakaszos törlésének a gyakoriságát tudod állítani.
Naplózva


LPG
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #2606 Dátum: 2009. Június 17. - 19:40:51 »

A gas.hu-val, van valakinek tapasztalata, véleménye?
Gondolkozom, hogy szerződök velük, de van bennem egy kis bizonytalanság. Nem szeretnék télen fázni!
Naplózva


LPG
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #2607 Dátum: 2009. Június 17. - 19:50:06 »

Nincs kezelési könyved? He
Az eső érzékelő a belső tükör alatt van.
A Jobboldali bajuszkapcsolón pedig az ablaktörlő szakaszos törlésének a gyakoriságát tudod állítani.
Ha Platinumod van (illetve az összes digitklímásnál) a műszerfal közepén lévő átlátszó félgömb izé a napsütésérzékelő. Az esőérzékelőt könnyen észreveszed, a belső tükör fölött lévő fekete doboz az, kívülről is látszódik a szélvédőn az érzékelő. A jobb oldali bajuszkapcsolón lévő tekerő, pedig az esőérzékelő érzékenységét állítja (esőérzékelő nélkülinél tényleg a szakaszos törlés gyakoriságát állítja), ha előretekered érzékenyebb, ha magadfelé, kevésbé érzékeny. Persze ahhoz, hogy bekapcsoljon az esőérzékelő, a bal oldali kart egy egységgel felfele kell tolni (AUTO állás). Csak ekkor működik az érzékelő. Ha ekkor mozdítasz az érzékenységen, töröl is egyet. Ja és még egy fontos dolog: ha megállsz és leállítod a kocsit, kapcsold le az ablaktörlőt, mivel AUTO állásban, ha vizes a szélvédő ha nem, akkor is töröl egyet az ablaktörlő, ha ráadod a gyújtást, márpedig ha szárazon fut egy kört, az nem tesz jót a szélvédőnek (sem).
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #2608 Dátum: 2009. Június 17. - 19:55:03 »

Majdnem eltaláltam! Vigyorog

Az eső érzékelő a belső tükör alattfelett van.
A Jobboldali bajuszkapcsolón pedig az ablaktörlő szakaszos törlésének a gyakoriságátesőérzékelő érzékenységét tudod állítani.
Naplózva


LPG
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #2609 Dátum: 2009. Június 17. - 20:05:55 »

Majdnem eltaláltam! Vigyorog

Az eső érzékelő a belső tükör alattfelett van.
A Jobboldali bajuszkapcsolón pedig az ablaktörlő szakaszos törlésének a gyakoriságátesőérzékelő érzékenységét tudod állítani.
Igen, igazad van (volt) Kacsint
« Utoljára szerkesztve: 2009. Június 18. - 14:09:24 írta diablo77 » Naplózva
Oldalak: 1 ... 172 173 [174] 175 176 ... 182   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!