captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #2595 Dátum: 2009. Június 17. - 15:53:46 » |
|
Van egy jo hirem, marmint nekem jo: meghosszabbitottak a hajo szerzodeset, ugyhogy maradok . A rossz: farasthatlak benneteket tovabbra is a hulyesegeimmel! Foleg, hogy Ralfinho, az eletveszelyes villanyasz holnap megerkezik. Ime: Nem tudom emlékeztek-e még arra a hajóra, ahová még tavaly karácsonykor küldtek le kenyéradó kisgazdáim és ahol sikerült évtizedes mélypontra vinni az európai- kínai barátságot? Ami nem készült el, mivel a kínai hajógyár nem úri szabóság és AS tűréssel (Ahogy Sikerül) dolgoztak, ezért valahogy a hajó két fele nem lett egyforma? Nos, a hajó alig négy hónapos késéssel elkészült, ezúttal sikerült egyformára szabni, tehát május elején ünnepélyes keretek között vízrebocsátották, hogy a végszerelése megkezdődjön és június közepén átadhassák a tulajdonosoknak. Az esemény nagyon ünnepélyes volt, virágdísz iskolások, vörös lobogók flinc- flanc, dínom- dánom. Csak szolid mértékben, nagy hejehuja az átadáskor szokott lenni Kínai idő szerint április 30-án 15:00 kor a Laga névre kárhoztatott (honnan a francból vették?!!!) hajó méltóságteljesen lecsúszott sóján és áhítatos és összevizezte magát. Megkezdődött az eszem- iszom mindenki mosolygott, a hangulat emelkedett volt. Az eseményen jelen lévő cégvezetőnk szerint még a műsor is élvezhető volt (pár kanna rizsbor után; nekem a kínai vinnyogástól fejfájásom szokott lenni), kivéve az utolsó műsorszámot. Ami tulajdonképpen nem is volt a tervben és mindenki nagyon meglepődött rajta. Ugyanis a Laga, amíg ünnepelték még jobban össze akarta vizezni magát és minden különösebb tétovázás nélkül elsüllyedt. Illetve csak akart, mert a folyó ott sekély és a gerinc alatt szerencsére csak 2,5 méter víz volt, viszont a szolgálati szabályzat idevágó összes pontjának megfelelően a fenékre ült. Érthető, hogy volt meglepi. Érthető, hogy senki sem vigyorgott. Kivéve a kijelölt első parancsnokot, aki nagyon nem akart erre a hajóra menni. Hogy a kínai sztrovacsekek csak szimplán elfelejtették betenni a tankok dugóit, vagy csak a kínai szabványt hozták, nem tudom. Bár gondolom, hogy a trehány hegesztés az sanszos, mert az egyik raktárban állt a víz. Valószínűleg nem az első így pórul járt hajó a világtörténelemben, de én a tulajdonosok helyében most már igencsak elgondolkoznák, hogy mégsem kellene erőltetni a munkadarabot. Ez a hajó már csak balszerencsés lehet! Személyes véleményem már korábban az volt, hogy egyik hajót sem kellene megépíteni. Már a rajzokon sem tetszett a hajó. Az után meg pláne nem, hogy Sevillában meglátogattam a sorozat első példányát. Hát ez a példány is megért már egy- két dolgot, pedig csak tavaly november végén adták át. Ezt is késéssel, mert a biztosító szemlézőe másfél hónapon keresztül nem találta biztonságosnak a hajót, így nem kötöttek rá biztosítást. Ugyanis ez a hajó sem volt vízzáróan összerakva, ráadásul igen kényes pontonokon eresztett. A főgéppel is gondok voltak. Azután valamikor január elején útnak indultak Európa irányába. Szerencsésen meg is érkeztek és rögtön a holland hajógyár javító mólójára. A megérkezés azért szerencsés, mert a Biscayai- öböl közepén egy reggel arra ébredt a szakács, hogy bokáig ér a víz a konyhában, pentriben, étkezőben. Meg a kabinjában. Az igaz, hogy rossz idő volt, de miután felkiabált mindenkit és körülnéztek, nem találták, hogy hol jön a víz. Az ajtók, ablakok vízmentesen le voltak zárva, mégis amit kimertek visszafolyt valahol. Ráadásul a hajó valahogy furcsán, orrnehezen úszott. Az idő jobbra fordultáig bőszen meregették a vizet, majd amikor körül tudtak nézni, rájöttek, hogy a hajó orrában lévő kötél,-, szerszám és festékraktár tele van vízzel. Úgy kb. 200 tonnával. Mivel a megengedett maximális merülésig meg voltak rakva rakománnyal ez a tény nem dobta fel az addigra nem kicsit ideges német parancsnokot. Hogy honnan dőlt a víz a hajóba elől és hátul? Hát kérem: a raktár keret mellett a főfedélzeten egy szép cső fut végi, olyan 400-as átmérőjű. Ebben fut az összes kábel a gépházból előre. A furcsaság az, hogy 110 méter hosszú, de se egy csőkötés, se egy dilettáció nincs benne. Egy darabra van összehegesztve. Mármint most, mert kiderült, hogy úgy igazából nem volt és amikor a hullámok elkezdték mosni a fedélzetet hát a cső teljes átmérőjén dőlt a víz előre, hátra. A lakótérbe meg úgy került a víz, hogy a cső szépen becsatlakozott a homlokfalba, de ott véget is ért. A kábelek csak úgy magukban, a legénységi étkező szófája alatt érték el a függőleges kábelalagutat. A keletkezett kár- az orrsugár kormány elektromos motorja, tűzoltó szivattyú, világítás meg csak bónusz, állítólag garanciában javítják. A hídon szétnézve is siralmas a dolog. Mert ha vacak dolgokat raknak össze ****ul, az még hagyján, De itt egész normális berendezések lennének, ha münködnének. Mert nem münködnek. Illetve nem lehet mindent felkapcsolni, mert a híd áramellátása alul van méretezve. Például ha megy egy radar, a számítógép, az egyik elektromos térkép, akkor a kávéfőzőt már nem lehet bekapcsolni, mert lever a bizti. Persze kicserélték nagyobbra, csak akkor meg a kábelek kezdtek elégni. Most egy gyári elektrikus cserélgeti nagyobbra a kábeleket, garanciában. Hol a fenében éri ez meg a holland hajógyárnak? Mert a garanciális javítás idején kieső bevételt is meg kell térítenie. Az már csak mellékes körülmény, hogy a hajó úgy rozsdásodik, mint egy 10 éve használatban lévő. Komolyan, mi jobban nézünk ki, pedig nagyon nincs lehetőség festeni, mert vagy az idő rossz, vagy mást kell csinálni. Mint például ma. Remek, festeni való idő, csak éppen a fél hajó az eddig raktárnak, bőröndtárolónak használt kabint takarította, cuccolta, hozta rendbe, mert jön Ralf, az elektrikusok ördöge! Nagy baj nincs a villannyal, de majd most lesz! Erről jut eszembe, hogy le kellene lakatolni a kapcsolószekrényeket? A szerszámokat elzárni? Vészhelyzeti terveket gyakoroltatni áramszünet esetére! Jaj, jön Ralf!!!
|