Akkor a "mese".
Hosszú lesz (hosszabb mint terveztem, mert úgy érzem, hogy néhányan nem igazán értik a történéseket
). Előre is elnézést kérve azoktól, akik nem igazán értik majd a szakmai részeket benne (hű de nagyképű duma volt ez
), de kihagyni csak nem lehet belőle.
Majd több részletben írom, hogy könnyebb legyen szünetet tartani benne.
Kicsit felidézve a múltkori rendszerhiba eseményeit:
1.: Az Extra előre nem bejelentve belekezdett egy rendszer átalakításba. Miért gond ez? Mert senki sem tud felkészülni rá! Előre értesíteni a felhasználókat, hogy ez várható. Minden NORMÁLIS szolgáltató egy ilyen tervezett leállásról email üzenetet ír a nála tárhelyet bérlőknek! És ezen az sem változtat, hogy ingyen kapjuk a tárhelyet.
2.: Kritikán aluli volt az is, hogy majd egy hétig állt a rendszer. Egy szerver esetén? Már egy nap is valami hihetetlen idő! A kieséseket percekben szokás mérni.
3.: A rendszer átalakítása után sem tájékoztattak (gondolom senkit), hogy az átalakítás miatt az oldalak konfigurációs fájljaiban milyen változtatásokat kell végrehajtani ahhoz, hogy a weboldalak ismét működőképesek legyenek (megtalálják a saját fájljaikat. A mi rendszerünk több mint 6000 fájlt használ!!). Nekem kellet rájönni (amikor láttam, hogy már nem úgy nem-működik az oldal mint az előző napon, hanem másként nem működik), hogy itt már lehet kezdeni valamit.
Meg is csináltam, és ezeket a dolgokat (hogy mit kell átállítani a rendszerekben!!) megírtam nekik. Meg azt is, hogy
ezt igazából nekik kellene közölniük velem (és a többi tárhely bérlővel!), és nem nekem kiszopni a kisujjamból. Ők a szakemberek! (?)
A fentiek miatt elég sokat esett a renoméjuk nálam. Ilyen hibákat szerintem szakmai gyakorlaton lévő kamaszok vétenek.
A fentiek miatt felvetettem, hogy esetleg eljött az idő, amikor némi pénzt kellene áldozni egy normális, fizetős tárhelyre.
Nem volt nagy sikere az ötletnek.
Első rész vége.Folyt. köv.