Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 19:54:06 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 36   Le
 
Szerző Téma: Szelepcsere, kapcsolódó tapasztalatok  (Megtekintve 164330 alkalommal)
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #405 Dátum: 2011. Január 29. - 19:35:44 »

A gázos rendszer sokkal érzékenyebb a gyújtásra mint a benzin üzem. Ha a gázzal való haladásnál érzékeltél emelkedő fogyasztást, akkor szinte biztos, hogy nem tökéletes a gyújtásod. Ez lehet bármi (gyertya, kábel,megszakító, trafó), mert érzékenyebb és benzinnél még észre sem veszed.

A probléma benzin üzemnél is ugyanaz volt. Sokszor érezhetően csak három henger ment.
A P300 csak egyszer fordult elő vagy több alkalommal is? Ha csak egyszer, nem rohannék egyből szelepetcserélni.
Én sem. Nekem már gyárilag módosított szelepeim vannak, mégis volt egyszer p300.
Naplózva
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #406 Dátum: 2011. Január 29. - 20:10:05 »

A környezetvédelmi szigorításoknak a következménye, hogy minden magasabb osztállyal egyre jobban fojtva van a motor, így téves a viszonyításod, az Euro 0-s Opelt hasonlítod össze egy Euro 4-s motorral.

Én csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy egy 86-os évjáratú 1300 köbcentis 72 lovas autóval anélkül lehetett 50 km/h-val negyedik sebességi fokozatban haladni öt személlyel, hogy bármi hiba jelentkezett volna. Ugyanez elvárható lenne egy sokkal fiatalabb, korszerűbb és erősebb autótól is.
Én sem pörgetem, lehet következményei lesznek, de amikor azt látom, hogy a modern (pl. 2010-ben gyártott) automata váltós amerikai autók folyamatos haladáskor alig 1000 fölötti fordulatszámon pörögnek, nem tudom elképzelni, hogy ezt miért nem lehetne megcsinálni a mi autóinknál. Egyébként a Chevyklubbon írta egyszer valaki, akinek 1.6-os automata Lacsija van, hogy 50-nél neki 1200-at pörög 4.-ben a motor, ráadásul az csak 4 sebességes.

De azok az autók alacsonyfordulatú nagyköbcentis motorok 3-5 liter!!
1,3 opel EURO 0!!! 8 szelep teljesen más konstrukció! 8 szelep máshol adja le a teljesítményét mint egy 16 szelepes talán meg kellene nézni a teljesítményadatokat + hány kiló jut 1LE re!
És itt a pont. Vigyorog
Ha az ideális fordulatszám 3000-4000 között van, akkor az automataváltós Lacettik miért nem ott üzemelnek? He

Üzemelnek ott ha ugy nyomod neki.Viszont elindulásnál és felváltásoknál nem erőködik a motor mint manuális váltónál.
Naplózva

06 70/22 11 222
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #407 Dátum: 2011. Január 29. - 21:06:44 »

A P300 csak egyszer fordult elő vagy több alkalommal is? Ha csak egyszer, nem rohannék egyből szelepetcserélni.
Még csak kétszer olvasták ki, mind a kétszer P300 volt. De nem rohanok szelepet cseréltetni, mert abban reménykedem, hogy csak gyertya probléma volt. Mióta megbolygatták a gyertyákat, azóta nem jött elő a hiba (hacsak most nem, a lányom délután elvitte a kocsit, nemsoká jön haza).
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #408 Dátum: 2011. Január 29. - 21:18:49 »

A P300 csak egyszer fordult elő vagy több alkalommal is? Ha csak egyszer, nem rohannék egyből szelepetcserélni.
Még csak kétszer olvasták ki, mind a kétszer P300 volt. De nem rohanok szelepet cseréltetni, mert abban reménykedem, hogy csak gyertya probléma volt. Mióta megbolygatták a gyertyákat, azóta nem jött elő a hiba (hacsak most nem, a lányom délután elvitte a kocsit, nemsoká jön haza).

A P300 hivatalosan gyújtás hiba! Nem feltétlenül szelepcsere a megoldás. A gyertya már több klubtársat megviccelt, és csere után elfelejtették, hogy volt-e gond egyáltalán. Ha jól emlékszem, Kripic mesternek is furcsa gondjai voltak, mire kiderült, hogy gyertyát kéne cserélni, és láss csodát, jó lett az autója utána. No meg a "meghajtás", sárga STP, E85 is hozott már javulást. Előbb ezekkel kell kezdeni.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #409 Dátum: 2011. Január 29. - 21:34:57 »

A P300 csak egyszer fordult elő vagy több alkalommal is? Ha csak egyszer, nem rohannék egyből szelepetcserélni.
Még csak kétszer olvasták ki, mind a kétszer P300 volt. De nem rohanok szelepet cseréltetni, mert abban reménykedem, hogy csak gyertya probléma volt. Mióta megbolygatták a gyertyákat, azóta nem jött elő a hiba (hacsak most nem, a lányom délután elvitte a kocsit, nemsoká jön haza).

A P300 hivatalosan gyújtás hiba! Nem feltétlenül szelepcsere a megoldás. A gyertya már több klubtársat megviccelt, és csere után elfelejtették, hogy volt-e gond egyáltalán. Ha jól emlékszem, Kripic mesternek is furcsa gondjai voltak, mire kiderült, hogy gyertyát kéne cserélni, és láss csodát, jó lett az autója utána. No meg a "meghajtás", sárga STP, E85 is hozott már javulást. Előbb ezekkel kell kezdeni.

Én is épp azon gondolkoztam, hogy kicserélem a gyertyákat. Most jött haza a lányom, nem volt check lámpa (a szelepcserét a szervizben akarták belém beszélni).
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #410 Dátum: 2011. Január 29. - 22:00:50 »

A P300 csak egyszer fordult elő vagy több alkalommal is? Ha csak egyszer, nem rohannék egyből szelepetcserélni.
Még csak kétszer olvasták ki, mind a kétszer P300 volt. De nem rohanok szelepet cseréltetni, mert abban reménykedem, hogy csak gyertya probléma volt. Mióta megbolygatták a gyertyákat, azóta nem jött elő a hiba (hacsak most nem, a lányom délután elvitte a kocsit, nemsoká jön haza).

A P300 hivatalosan gyújtás hiba! Nem feltétlenül szelepcsere a megoldás. A gyertya már több klubtársat megviccelt, és csere után elfelejtették, hogy volt-e gond egyáltalán. Ha jól emlékszem, Kripic mesternek is furcsa gondjai voltak, mire kiderült, hogy gyertyát kéne cserélni, és láss csodát, jó lett az autója utána. No meg a "meghajtás", sárga STP, E85 is hozott már javulást. Előbb ezekkel kell kezdeni.

Én is épp azon gondolkoztam, hogy kicserélem a gyertyákat. Most jött haza a lányom, nem volt check lámpa (a szelepcserét a szervizben akarták belém beszélni).

Nem csak gyújtáskimaradás ha nem megy a befecskendeződ akkor is ez a hiba vagy ha öngyulladás van akkor is ez több dolog esetén írja ezt
Naplózva

70/4334431
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #411 Dátum: 2011. Január 29. - 22:24:25 »

Pörgetni vagy nem pörgetni? Szelepet cserélni vagy nem cserélni?Ez itt a kérdés!
Nálam még nem volt szelepcsere, de ameddig nyit meg zár addig nem is lesz.
Ha jól emlékszem, nem egy helyen olvastam már, hogy az "új" szelepekre való kicserélés után is ugyanazok a tünetek jöttek elő az adott autón. Ez szerintem azért van mert hiába cserélik ki a szelepeket, ha az üzemeltetési körülmények ugyanazok maradnak; egy idő után ugyan az lesz a bibi. ()
Mire alapozom a véleményem? Egyszerű: saját tapasztalat.
Megosztom.
Ez a hatodik telem az autóval, szerintem már előbb tudom mikor lesz sárga lámpa mint az ECU. Vigyorog ill.
Sokat járok rövid távon, ezért nem tud rendesen bemelegedni a motor.(Közel van a munkahely.) Nem tud leégni a koksz, ezért dobálja a sárgát, ha már besokall. Ez nem csak a mi autónk hibája, ez az összes korszerű <16 szelepesre egyaránt vonatkozik.Ezzel van tele az összes autós fórum, utána lehet nézni.
 A sárga STP-re sem az van írva, hogy: Kizárólag Lacetti-hez kifejlesztve... Nem az autóval van a baj, csak mi nem használjuk jól. Ezek nem Zsigulik, meg 20 éves "nyugati-k". A nyolcszelepes nem kényes a koromra, meg nem is tömték őket tele szenzorokkal, szabályozott katalizátorral, miegyéb okossággal. Ott elfért egy kis lerakódás...Mondjuk egy idő után ott is "szépen" nézett ki egy egy kipuff. belülről.
Tehát saját megfigyeléseim:
1. Sárga lámpám ezidáig csak télen, nagy hidegben volt. Elindulás után, kb. egy Km-en belül.
2. Tök mindegy, hogy le van zárva az EGR szelep vagy nincs lezárva. Mindegyiket kipróbáltam már..Az EGR lezárás inkább arra jó, hogy ne menjen tönkre a nyavajás. (Hidegen nem is működik, ha jól tudom.)
3. Ha hidegen megpörgetem, mondjuk nem 2000 felett váltom el, hanem hagyom 3000 környékéig a váltást;még hamarabb jön a sárga lámpa.
4. Ha ilyenkor télen, hagyom egy kicsit tovább melegedni indulás előtt, akkor sokkal kisebb az esélye a sárgának.
5. Ha már sikerült üzemmeleg motorral, akármilyen körülmények között megtenni jó pár kilómétert, akkor a következő indítás után már nem világít a kis sárga.
Ezért, ha előjön a sárgalámpa, sosem teszem le az autót addig amig ki nem kokszolom egy kicsit. Utána néhány hideg reggelen elmarad a lámpázás-rángatás. Majd a folyamat ismét előlröl kezdődik, ha addig nem iktatok be egy "hosszabb" utat, mint a munkahelyem.
6. Egész évben ugyanott dolgozom( ), még sincs sárga lámpa"lázam" mondjuk úgy +10 fok feletti reggeleken.
Ugyanúgy nem pörgetem, nem dundizom. Csak a motor előbb melegszik fel, nem tud annyi korom lerakódni...
Meg azért nyáron hamarabb "megizzad" az engine.
Pörgetni csak melegen szoktam. Mert szerintem aki hidegen túlforgat egy motort az bármire képes lehet! Kacsint Vigyorog
Az etanol tényleg segíthet, ezt is próbáltam. A gázüzem is jótékony hatású lehet a magasabb égéshő miatt, ezt most kezdtem. De ugye hidegen benzinnel vágtat(na) szegény motor, ezért hiába a gázüzem, ha sok a hideg motorral járkálás.
Úgyhogy részemről marad a reggeli hosszabb előmelegítés.









Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #412 Dátum: 2011. Január 29. - 22:37:41 »

Nem csak gyújtáskimaradás ha nem megy a befecskendeződ akkor is ez a hiba vagy ha öngyulladás van akkor is ez több dolog esetén írja ezt

A hiba megállapításánál nem elhanyagolható körülmény, hogy csak nagy hidegben és általában hideg motornál jelentkezik. Azért írom, hogy általában, mert a legutóbbi hiba 79 fokos motornál 2200-as fordulaton jelentkezett.
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #413 Dátum: 2011. Január 29. - 22:54:25 »

Pörgetni vagy nem pörgetni? Szelepet cserélni vagy nem cserélni?Ez itt a kérdés!
...
...
Úgyhogy részemről marad a reggeli hosszabb előmelegítés.

Mint ha csak én fogalmaztam volna meg, a körülmények és a tapasztalataim tökéletesen ugyanazok.
Viszont én láttam a módosított - ún. kaparó - szelepet, ezt direkt ezekre az üzemeltetési körülményekre találták ki. A működési elve alapján ezeknél a szelepeknél már nem szabadna ugyanazoknak a hibáknak előjönni. De ha nem muszáj, én sem szeretném kicseréltetni.
Mindenesetre megfontolandó, hogy amikor a hiba jelentkezik, olyankor üzemanyag juthat a katalizátorba, ami a katalizátor idő előtti tönkremeneteléhez vezethet és egy katalizátor állítólag több mint 200 ezer forint.
Naplózva
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #414 Dátum: 2011. Január 29. - 23:03:37 »

Csatlakozom, szintén zenész...Nekem midig 5 fok alatt, nagyon párás időben és csak hideg motornál. Meleg motornál soha.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #415 Dátum: 2011. Február 01. - 10:47:32 »

Pörgetni vagy nem pörgetni? Szelepet cserélni vagy nem cserélni?Ez itt a kérdés!
...
...
Úgyhogy részemről marad a reggeli hosszabb előmelegítés.

Mint ha csak én fogalmaztam volna meg, a körülmények és a tapasztalataim tökéletesen ugyanazok.
Viszont én láttam a módosított - ún. kaparó - szelepet, ezt direkt ezekre az üzemeltetési körülményekre találták ki. A működési elve alapján ezeknél a szelepeknél már nem szabadna ugyanazoknak a hibáknak előjönni. De ha nem muszáj, én sem szeretném kicseréltetni.
Mindenesetre megfontolandó, hogy amikor a hiba jelentkezik, olyankor üzemanyag juthat a katalizátorba, ami a katalizátor idő előtti tönkremeneteléhez vezethet és egy katalizátor állítólag több mint 200 ezer forint.
Őszintén szólva nem igazán értelek.
Több oldalon keresztül győzköd mindenki, hogy mit kellene csinálnod, kipróbálnod az autóddal a normális üzem érdekében, de csak azt írogatod egyfolytában, hogy miben nem hiszel, mitől tartasz. Inkább költenél 150.000 Ft-ot a szelepcserére, mint kipróbálnád azokat a filléres trükköket amiket javaslatként kaptál.
Aztán csodálkozol rajta, hogy mióta a szervizben megpiszkálták a gyertyáidat nincs hibakód. Lehet elkerülte a figyelmedet az a lista amit már a gondod elején belinkeltek neked.
Itt van újra, olvasd el:
http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=68

Az első helyen szerepel a gyertyák ellenőrzése, cseréje.
Ezek a dolgok nem kitalációk, nem elméletek. Sok hasonló gonddal küzdő autó alapján összegyűjtött tudás.
Csak végig kell csinálni.
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #416 Dátum: 2011. Február 01. - 14:31:40 »

Őszintén szólva nem igazán értelek.
Több oldalon keresztül győzköd mindenki, hogy mit kellene csinálnod, kipróbálnod az autóddal a normális üzem érdekében, de csak azt írogatod egyfolytában, hogy miben nem hiszel, mitől tartasz. Inkább költenél 150.000 Ft-ot a szelepcserére, mint kipróbálnád azokat a filléres trükköket amiket javaslatként kaptál.
Aztán csodálkozol rajta, hogy mióta a szervizben megpiszkálták a gyertyáidat nincs hibakód. Lehet elkerülte a figyelmedet az a lista amit már a gondod elején belinkeltek neked.
Itt van újra, olvasd el:
http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=68

Az első helyen szerepel a gyertyák ellenőrzése, cseréje.
Ezek a dolgok nem kitalációk, nem elméletek. Sok hasonló gonddal küzdő autó alapján összegyűjtött tudás.

Csak végig kell csinálni.

Bocsi, csak reagálok a válaszokra. Amit belinkeltél, azt már a múltkor elolvastam. Közben próbálgatok tenni is valamit, már kicseréltem a gyertyákat, a benzinbe egyelőre benzinadalékot öntöttem, meg akarom várni, hogy kifogyjon, akkor jobb minőségűt tankolok, a többit meg majd kicsit jobb időben, mert mostanság a csillag garázsban elég hideg van.
Egyébként a gyertyákról annyit, hogy minden szerviznél az előírt gyertyatípusokat tették bele, mert azt minden esetben én vittem. Eddig mindíg kibírták a 15000 kilométert.
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #417 Dátum: 2011. Február 01. - 14:50:45 »

Őszintén szólva nem igazán értelek.
Több oldalon keresztül győzköd mindenki, hogy mit kellene csinálnod, kipróbálnod az autóddal a normális üzem érdekében, de csak azt írogatod egyfolytában, hogy miben nem hiszel, mitől tartasz. Inkább költenél 150.000 Ft-ot a szelepcserére, mint kipróbálnád azokat a filléres trükköket amiket javaslatként kaptál.
Aztán csodálkozol rajta, hogy mióta a szervizben megpiszkálták a gyertyáidat nincs hibakód. Lehet elkerülte a figyelmedet az a lista amit már a gondod elején belinkeltek neked.
Itt van újra, olvasd el:
http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=68

Az első helyen szerepel a gyertyák ellenőrzése, cseréje.
Ezek a dolgok nem kitalációk, nem elméletek. Sok hasonló gonddal küzdő autó alapján összegyűjtött tudás.

Csak végig kell csinálni.

Bocsi, csak reagálok a válaszokra. Amit belinkeltél, azt már a múltkor elolvastam. Közben próbálgatok tenni is valamit, már kicseréltem a gyertyákat, a benzinbe egyelőre benzinadalékot öntöttem, meg akarom várni, hogy kifogyjon, akkor jobb minőségűt tankolok, a többit meg majd kicsit jobb időben, mert mostanság a csillag garázsban elég hideg van.
Egyébként a gyertyákról annyit, hogy minden szerviznél az előírt gyertyatípusokat tették bele, mert azt minden esetben én vittem. Eddig mindíg kibírták a 15000 kilométert.

Gyertyacsere 30e kilométerenként kell csak és itt nem számítanak az évek csak a futott kilométer. Nekem pl elvileg tavaly kellett volna cserélni, mert két éves volt a kocsi, de csak 18e km volt akkor benne, így nem cserélték és nem is kellett rábeszélnem a szervizest, Mondjuk a Gyulainál azt is cserélték volna, mert szerintük az évek múlásával öregszik.
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #418 Dátum: 2011. Február 02. - 11:52:48 »

Gyertyacsere 30e kilométerenként kell csak és itt nem számítanak az évek csak a futott kilométer. Nekem pl elvileg tavaly kellett volna cserélni, mert két éves volt a kocsi, de csak 18e km volt akkor benne, így nem cserélték és nem is kellett rábeszélnem a szervizest, Mondjuk a Gyulainál azt is cserélték volna, mert szerintük az évek múlásával öregszik.

Most, hogy utánagondolok, tényleg csak kétszer volt gyertya csere. 60 ezernél volt a második. Most 72 ezer van benne.
Naplózva
guszesz
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 473



« Hozzászólás #419 Dátum: 2011. Február 02. - 13:19:18 »

Gyertyacsere 30e kilométerenként kell csak és itt nem számítanak az évek csak a futott kilométer. Nekem pl elvileg tavaly kellett volna cserélni, mert két éves volt a kocsi, de csak 18e km volt akkor benne, így nem cserélték és nem is kellett rábeszélnem a szervizest, Mondjuk a Gyulainál azt is cserélték volna, mert szerintük az évek múlásával öregszik.

Most, hogy utánagondolok, tényleg csak kétszer volt gyertya csere. 60 ezernél volt a második. Most 72 ezer van benne.
Tényleg nem számít a gyertya kora az nem öregszik. Nekem még a Lanosnál volt egy gyertyacserém ,az NGK gyertya 2-300 km megtétele után feladta csak 3 henger ment a kocsiban. Az az egy gyertya valószínűleg gyári hibás volt....
Naplózva
Oldalak: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 36   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!