Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 30. - 17:36:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 36   Le
 
Szerző Téma: Szelepcsere, kapcsolódó tapasztalatok  (Megtekintve 161896 alkalommal)
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #225 Dátum: 2009. Augusztus 07. - 18:14:36 »

Meghtörtént a szelepcserém, legalább is remélem!
Torpanás most nincs, de mintha kicsit gyengébbnek érezném.
Lehet ez? Mig "összeszoknak"? Mosolyog
Peti! Egeret most lezárni!
(Ha még nem van!!!)
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #226 Dátum: 2009. Augusztus 07. - 20:27:35 »

Meghtörtént a szelepcserém, legalább is remélem!
Torpanás most nincs, de mintha kicsit gyengébbnek érezném.
Lehet ez? Mig "összeszoknak"? Mosolyog
Peti! Egeret most lezárni!
(Ha még nem van!!!)
Előtte tisztítsd ki, és úgy zárd le! Amúgy nem hiszünk a gyengének, meg lomhának, ha már bebizonyitotta, hogy bajnok lett! Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
peti74
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1279


Lacetti Sedan 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #227 Dátum: 2009. Augusztus 18. - 17:57:37 »

Peti! Egeret most lezárni!
(Ha még nem van!!!)

Köszi, azt lezárattam egy éve. Igaz, azért is sokat kellett harcolnom.
Akkor még rajta volt a csavarokon a lakk (amit azóta leégettem), nem mertem megbontani.
Naplózva

...mindig ott ér véget az utam ahol bor van, zene, és nő(Tunyogi)
peti74
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1279


Lacetti Sedan 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #228 Dátum: 2009. Augusztus 18. - 18:03:20 »

Hallotatok az 1.4-es Aveo-nál olyan problémákról, mint ami nálunk a szelepcsere előszele?
Nem személyesen nekem, de olyan tapasztalatokról számolt be a tulaj.
Naplózva

...mindig ott ér véget az utam ahol bor van, zene, és nő(Tunyogi)
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #229 Dátum: 2009. Augusztus 18. - 18:28:25 »

Hallotatok az 1.4-es Aveo-nál olyan problémákról, mint ami nálunk a szelepcsere előszele?
Nem személyesen nekem, de olyan tapasztalatokról számolt be a tulaj.
Az 1.4-es Aveoban ugyan az a motor van mint a tiedben. A régebbiekre gondolok, mert az újnak(új elejű) már más a hengerfeje.
Naplózva


LPG
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #230 Dátum: 2009. Augusztus 19. - 09:07:24 »

Hallotatok az 1.4-es Aveo-nál olyan problémákról, mint ami nálunk a szelepcsere előszele?
Nem személyesen nekem, de olyan tapasztalatokról számolt be a tulaj.
Anyuéknak volt, azután kiderült, hogy csak a vákuumcső lyukadt ki. Szerencsére.
De a szakszervíz a szelepcserével nyitott!
A nemszakszervizes meg odanyúlt... És hopp semmi baj.
Szánalmas.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
jocy61
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Hozzászólás #231 Dátum: 2009. Augusztus 30. - 17:35:14 »

Sziasztok!
Új tag lévén nem találtam, vagy talán elkerülte a figyelmem,de mivel a szelepcsere óta van ez a problémám,
úgy gondolom,hogy ebbe a témakörbe tartozik.21.000 km-nél "pech" lámpa!Irány a szervíz!P-300.Kicserélik a
kipufogó szelepeket.Hideg motornál tök csendes, semmi kopogás,csattogás.Mihelyt eléri az üzemi hőfokot,
úgy 2800-3500-as fordszám között túráztatásnál előjönnek az említett hangok.Vagy inkább olyan,mindha a
vezérmüszíj berezonálna és hozzáérne a műanyag porvédő burkolathoz/ezt csak a hanghatás elképzelése végett írom,aki hallott már ilyet az tudja,hogy miről "beszélek"/.De nem az,azóta már megsasoltam,meg nincs is ilyen hosszú szíjszakasz ami ezt művelné.Még akkor visszavittem. A főszaki nem hallott semmit,meg különben is ez ennek a "munkazaja".Később vettem észre,hogy 100-130-as tempó között se motorfék se huzatás kopogó hang a motortérből.A paripa egyébként 1.6-os EU III-as, jelenleg 54e.km van benne.
Mi lehet a baj :hidrotőke?olajnyomás?Aki tapasztalt vagy hallott már ilyenről vagy van valami ötlete az írjon!
Előre is köszi! 
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #232 Dátum: 2009. Augusztus 31. - 09:55:59 »

Sziasztok!
Új tag lévén nem találtam, vagy talán elkerülte a figyelmem,de mivel a szelepcsere óta van ez a problémám,
úgy gondolom,hogy ebbe a témakörbe tartozik.21.000 km-nél "pech" lámpa!Irány a szervíz!P-300.Kicserélik a
kipufogó szelepeket.Hideg motornál tök csendes, semmi kopogás,csattogás.Mihelyt eléri az üzemi hőfokot,
úgy 2800-3500-as fordszám között túráztatásnál előjönnek az említett hangok.Vagy inkább olyan,mindha a
vezérmüszíj berezonálna és hozzáérne a műanyag porvédő burkolathoz/ezt csak a hanghatás elképzelése végett írom,aki hallott már ilyet az tudja,hogy miről "beszélek"/.De nem az,azóta már megsasoltam,meg nincs is ilyen hosszú szíjszakasz ami ezt művelné.Még akkor visszavittem. A főszaki nem hallott semmit,meg különben is ez ennek a "munkazaja".Később vettem észre,hogy 100-130-as tempó között se motorfék se huzatás kopogó hang a motortérből.A paripa egyébként 1.6-os EU III-as, jelenleg 54e.km van benne.
Mi lehet a baj :hidrotőke?olajnyomás?Aki tapasztalt vagy hallott már ilyenről vagy van valami ötlete az írjon!
Előre is köszi! 
Próbáld meg elvinni 1(2-3?) másik szervizbe. Hátha ott tudni fogják az okát. Lehet nem szakszerviz is, ismerős szerelő, bármi. Legalább azt tudd, hogy mi lehet a gond.
Ha már tudod, mehetsz vissza abba a szervizbe ahol csinálták, és erőszakoskodhatsz, hogy javítsák ki.
Ha garanciás, akkor másik szakszervizben is kijavíttathatod, ha szimpatikusabbnak találod őket.
Naplózva
jocy61
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Hozzászólás #233 Dátum: 2009. Augusztus 31. - 14:47:54 »

Sziasztok!
Új tag lévén nem találtam, vagy talán elkerülte a figyelmem,de mivel a szelepcsere óta van ez a problémám,
úgy gondolom,hogy ebbe a témakörbe tartozik.21.000 km-nél "pech" lámpa!Irány a szervíz!P-300.Kicserélik a
kipufogó szelepeket.Hideg motornál tök csendes, semmi kopogás,csattogás.Mihelyt eléri az üzemi hőfokot,
úgy 2800-3500-as fordszám között túráztatásnál előjönnek az említett hangok.Vagy inkább olyan,mindha a
vezérmüszíj berezonálna és hozzáérne a műanyag porvédő burkolathoz/ezt csak a hanghatás elképzelése végett írom,aki hallott már ilyet az tudja,hogy miről "beszélek"/.De nem az,azóta már megsasoltam,meg nincs is ilyen hosszú szíjszakasz ami ezt művelné.Még akkor visszavittem. A főszaki nem hallott semmit,meg különben is ez ennek a "munkazaja".Később vettem észre,hogy 100-130-as tempó között se motorfék se huzatás kopogó hang a motortérből.A paripa egyébként 1.6-os EU III-as, jelenleg 54e.km van benne.
Mi lehet a baj :hidrotőke?olajnyomás?Aki tapasztalt vagy hallott már ilyenről vagy van valami ötlete az írjon!
Előre is köszi! 
Próbáld meg elvinni 1(2-3?) másik szervizbe. Hátha ott tudni fogják az okát. Lehet nem szakszerviz is, ismerős szerelő, bármi. Legalább azt tudd, hogy mi lehet a gond.
Ha már tudod, mehetsz vissza abba a szervizbe ahol csinálták, és erőszakoskodhatsz, hogy javítsák ki.
Ha garanciás, akkor másik szakszervizben is kijavíttathatod, ha szimpatikusabbnak találod őket.
Köszi Stocz!
Voltmam már több helyen meg több ismerős is megfülelte.Páran úgy gondolják,hogy valamelyik h.tőke vagy tőkék okozzák a galibát.De én úgy tudom, vagy csak naívan azt hiszem,hogy már hideg állapotban kalinpirozik
a htőke.Láthatod az azóta megtett km-ek számából,hogy egy lusta dög vagyok, hisz a szcsere 2007 májusában volt a gari meg tavaly októberben lejárt és idióta fejemmel nem hosszabbítattam meg,most lehet
hogy visszajött volna az ára!Még valamit elfelejtettem leírni.A napokban levettem a szelepfedelet és nyomatékkulccsal leellenőriztem a vezműtengelyek csavarjait.Hát mit mondjak!Egyik csavar sem volt meghúzva a gyári érték szerint ,sőt volt 2-3 csavar,amely 180° csavarás után adta ki a 16Nm-t.Lehet hogy
a csúszócsapágy kiverődött,vagy a veztengely elgörbült...?Lehet hogy marhaságot írtam.... He   
Bocs!!! Azt hiszem rossz gombra tenyereltem!
« Utoljára szerkesztve: 2009. Augusztus 31. - 17:18:44 írta cápaFeri » Naplózva
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #234 Dátum: 2009. Augusztus 31. - 18:09:43 »

Üdv!  Szerintem (tapasztalat) a hidrotőke kopogás csak hidegindítás után kopog pár mp-ig, amíg az olaj fel nem tölti és a hangja is jellemzően kopogás ütemesen. Én szíjhangot hallok akkor, amikor elveswzem a gázt és a motorfék miatt berezonál a hosszbordás szíj, az viszont egyáltalán nem kopogó, hanem vibráló hang.
Naplózva
jocy61
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Hozzászólás #235 Dátum: 2009. Augusztus 31. - 20:10:23 »

Cső georgbob!Én is először ilyesmire gondoltam.A hang inkább közelebb áll a rezgéshez,mint a kopogáshoz.
De ahogy írtmam az enyém csak ebben a ford.tartományban álló helyzetben üzemmeleg motoronál túráztatáskor csinálja.Levettem a vezműszíj burkolatát, a hosszbordszíjat valmnt a  müa. motorburkolatot, de sajna ua....! De azért kösz!
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #236 Dátum: 2009. Szeptember 01. - 15:34:40 »

Sziasztok!
Új tag lévén nem találtam, vagy talán elkerülte a figyelmem,de mivel a szelepcsere óta van ez a problémám,
úgy gondolom,hogy ebbe a témakörbe tartozik.21.000 km-nél "pech" lámpa!Irány a szervíz!P-300.Kicserélik a
kipufogó szelepeket.Hideg motornál tök csendes, semmi kopogás,csattogás.Mihelyt eléri az üzemi hőfokot,
úgy 2800-3500-as fordszám között túráztatásnál előjönnek az említett hangok.Vagy inkább olyan,mindha a
vezérmüszíj berezonálna és hozzáérne a műanyag porvédő burkolathoz/ezt csak a hanghatás elképzelése végett írom,aki hallott már ilyet az tudja,hogy miről "beszélek"/.De nem az,azóta már megsasoltam,meg nincs is ilyen hosszú szíjszakasz ami ezt művelné.Még akkor visszavittem. A főszaki nem hallott semmit,meg különben is ez ennek a "munkazaja".Később vettem észre,hogy 100-130-as tempó között se motorfék se huzatás kopogó hang a motortérből.A paripa egyébként 1.6-os EU III-as, jelenleg 54e.km van benne.
Mi lehet a baj :hidrotőke?olajnyomás?Aki tapasztalt vagy hallott már ilyenről vagy van valami ötlete az írjon!
Előre is köszi! 
Próbáld meg elvinni 1(2-3?) másik szervizbe. Hátha ott tudni fogják az okát. Lehet nem szakszerviz is, ismerős szerelő, bármi. Legalább azt tudd, hogy mi lehet a gond.
Ha már tudod, mehetsz vissza abba a szervizbe ahol csinálták, és erőszakoskodhatsz, hogy javítsák ki.
Ha garanciás, akkor másik szakszervizben is kijavíttathatod, ha szimpatikusabbnak találod őket.
Köszi Stocz!
Voltmam már több helyen meg több ismerős is megfülelte.Páran úgy gondolják,hogy valamelyik h.tőke vagy tőkék okozzák a galibát.De én úgy tudom, vagy csak naívan azt hiszem,hogy már hideg állapotban kalinpirozik
a htőke.Láthatod az azóta megtett km-ek számából,hogy egy lusta dög vagyok, hisz a szcsere 2007 májusában volt a gari meg tavaly októberben lejárt és idióta fejemmel nem hosszabbítattam meg,most lehet
hogy visszajött volna az ára!Még valamit elfelejtettem leírni.A napokban levettem a szelepfedelet és nyomatékkulccsal leellenőriztem a vezműtengelyek csavarjait.Hát mit mondjak!Egyik csavar sem volt meghúzva a gyári érték szerint ,sőt volt 2-3 csavar,amely 180° csavarás után adta ki a 16Nm-t.Lehet hogy
a csúszócsapágy kiverődött,vagy a veztengely elgörbült...?Lehet hogy marhaságot írtam.... He   
Bocs!!! Azt hiszem rossz gombra tenyereltem!
A csavarok meghúzogatása ezek szerint nem volt hatással a zajra?
A hidrotőkének akkor van zaja, ha nem megfelelő az olaj nyomás. Ez általában indításnál van (hiszen ilyenkor sokszor még egyáltalán nincs olaj nyomás).
Bemelegedés után mitől lehet?
Majd megkérdezem a szerelőmet is, hátha van ötlete.
Én vmi olyanra gondolnék, hogy nem megfelelően szerelték be a szelepeket, és a bemelegedés után (amikor kisebbek lesznek a hézagok) megszorul (egy picit) valamelyik, és ettől lehet a hang.

Ha a csavarok meghúzása után nem változott a zaj, akkor nem valószínű, hogy gond lenne a csapágyakkal.
A szelephézag (amire hatása lehetne), meg beáll magától (erre való a hidrotőke  Kacsint).

Esetleg vmelyik hidrotőkét rongálták meg a beszereléskor, és a bemelegedett (azaz hígabb) olaj már nem tudja rendesen mozgatni?


Létezik olyan cucc, ami az orvosi sztetoszkóphoz hasonlít, csak autókhoz van kitalálva (2-3 e. Ft-ért kapható, nekem is van).
Ennek a segítségével - elvileg - be lehet határolni, hogy a motor mely részéről jön a zaj=hol a hiba.
Bár még életemben nem láttam szerelőt aki használta volna (ja, és még én sem  Vigyorog).
De ez nem jelent semmit. A legtöbben a szerviz könyveket és a kapcs. rajzokat sem használják, pedig sokat segítenek.

Szóval próbáld egy ilyen cuccal meghallgatni/hallgattatni a hengerfejet, ha nincs jobb ötlet. Hátha segít közelebb jutni a tényleges hibához, és ezzel minimalizálni a javításra fordítandó összeget.

Végül is mindegy, a vezérlést így-is, úgy-is le kell bontani. Egy gyakorlott szerelőnek pedig olyankor már látnia-éreznie kell a hibát. Már persze csak akkor, ha ott van  Kacsint.
Az esetleg szoruló szelep már nehezebb ügy.
Naplózva
jocy61
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Hozzászólás #237 Dátum: 2009. Szeptember 01. - 20:27:56 »

Már több mint két éve görcsölünk a témán.Csak azért mertem felvetni,mert azt hittem,hogy a klub tagok között vki találkozott ezzel a "jelenséggel"?Azt a pár ezret meg mán csak kibírja a vezmű.szíj szett cseréjéig,akkor szétkapom a gépet.Köszönettel  megvárnám,hogy mi a tippje a szerelődnek.
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #238 Dátum: 2009. Szeptember 02. - 07:48:25 »

Üdv!  Szerintem (tapasztalat) a hidrotőke kopogás csak hidegindítás után kopog pár mp-ig, amíg az olaj fel nem tölti és a hangja is jellemzően kopogás ütemesen. Én szíjhangot hallok akkor, amikor elveszem a gázt és a motorfék miatt berezonál a hosszbordás szíj, az viszont egyáltalán nem kopogó, hanem vibráló hang.
Nekem is így kezdődött, és a váltó volt a bibi, mert kikopott egy csati ott lent. 16 ropi volt ( ez komplett két kart és csatikat jelent), de én csak akkor vittem el Rudiékhoz, amikor már minden fordulaton rezonált. Gondolom típushiba lehet x km után. Nemtom Kakaos kollégának is nem-e hasonló volt a gondja. Ja és azóta zsír újnak tűnik a váltóm, olyan pontos, mint még soha.  Kacsint
« Utoljára szerkesztve: 2009. Szeptember 02. - 07:51:12 írta WERES » Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
jocy61
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Hozzászólás #239 Dátum: 2009. Szeptember 02. - 20:27:01 »

Sajna nem az,de azért kösz a tippet!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 36   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!