Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 30. - 13:33:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 36   Le
 
Szerző Téma: Szelepcsere, kapcsolódó tapasztalatok  (Megtekintve 161830 alkalommal)
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #165 Dátum: 2009. Január 11. - 18:55:58 »

Régen írtam ide...

Tegnap megint elért a sárga lámpa ördöge. Kezd a hócipőm telelenni, merthogy
- szelepcsere már megtörtént a nyáron
- üzemanyagra odafigyelek, a gazdaságos kutakat kerülöm
- ha lehet, meg-megpörgetem…

Hátha van valakinek valami ötlete – a szerviznek a jelek szerint nincs…
Ami érdekes, hogy MINDEN ESETBEN egy-egy hosszabb, folyamatos menet UTÁN jelentkezett, és MINDIG egy kissé terheltebb útszakasz során jutottam el a sárga pilácsig (a „terheltebb” alatt semmi extrém dolgot, pusztán egyszerűen egy 1-2 %-os emelkedőn való nem túl magas (kb. 2500-as) fordulatszámon üzemelő motorral való haladást kell érteni)
Ez talán jelent valakinek valamit… ha igen, kérem ossza meg velem, hátha kissé okosabbá tehetném ezzel a szerviz „szakértőit” is.
Még annyit a jelenséghez: a folyamatos haladás során egyszercsak állandósuló apró rángások (mintha kissé bordás felületű úton haladnék…), aztán a pilács…

Lehet, hogy a szelepcsere is felesleges volt…? Zavart Zavart Zavart

Lassan lejár a garancia (még 1,5 hónap), és baromira szeretnék a végére járni még addig. 

HELP!!!   HELP!!!   HELP!!!
Sajnos segíteni nem tudok csak tanácsolni,hogy hosszabbítsd meg még 1 évvel a garanciádat nehogy valami nagy gebasz legyen miután lejár.Az emberben felmerül a gyanu,hogy biztos kicserélték e a szelepeket?
A kiszerelt szelepeket láttam, mert rákérdeztek, hogy mi lehet az a sárgás lerakódás rajtuk... Legalábbis azt mondták, hogy az enyémből szedték ki őket.

A gari meghosszabbításán pedig egyre inkább nem gondolkodom, a'sszem meglépem...
A gari hosszabbítás nem teljeskörű! Olvasd el, hogy mire vonatkozik! Nagyon óvatosan, mert nem annyira gari, mint az eredeti gyári!  Kérdezz mindenre rá!
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #166 Dátum: 2009. Január 11. - 19:25:24 »

Kripic,ha egy ilyen szerződést akarsz látni,akkor találkozhatunk és megmutatom az enyémet. Kacsint
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #167 Dátum: 2009. Január 11. - 20:06:40 »

Kripic,ha egy ilyen szerződést akarsz látni,akkor találkozhatunk és megmutatom az enyémet. Kacsint
Köszi, privi ment...
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #168 Dátum: 2009. Január 11. - 20:36:40 »

Kripic,ha egy ilyen szerződést akarsz látni,akkor találkozhatunk és megmutatom az enyémet. Kacsint
Köszi, privi ment...
Hali.
Egér lezárva?
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #169 Dátum: 2009. Január 11. - 20:32:08 »

Régen írtam ide...

Tegnap megint elért a sárga lámpa ördöge. Kezd a hócipőm telelenni, merthogy
- szelepcsere már megtörtént a nyáron
- üzemanyagra odafigyelek, a gazdaságos kutakat kerülöm
- ha lehet, meg-megpörgetem…

Hátha van valakinek valami ötlete – a szerviznek a jelek szerint nincs…
Ami érdekes, hogy MINDEN ESETBEN egy-egy hosszabb, folyamatos menet UTÁN jelentkezett, és MINDIG egy kissé terheltebb útszakasz során jutottam el a sárga pilácsig (a „terheltebb” alatt semmi extrém dolgot, pusztán egyszerűen egy 1-2 %-os emelkedőn való nem túl magas (kb. 2500-as) fordulatszámon üzemelő motorral való haladást kell érteni)
Ez talán jelent valakinek valamit… ha igen, kérem ossza meg velem, hátha kissé okosabbá tehetném ezzel a szerviz „szakértőit” is.
Még annyit a jelenséghez: a folyamatos haladás során egyszercsak állandósuló apró rángások (mintha kissé bordás felületű úton haladnék…), aztán a pilács…

Lehet, hogy a szelepcsere is felesleges volt…? Zavart Zavart Zavart

Lassan lejár a garancia (még 1,5 hónap), és baromira szeretnék a végére járni még addig. 

HELP!!!   HELP!!!   HELP!!!
Sajnos segíteni nem tudok csak tanácsolni,hogy hosszabbítsd meg még 1 évvel a garanciádat nehogy valami nagy gebasz legyen miután lejár.Az emberben felmerül a gyanu,hogy biztos kicserélték e a szelepeket?
A kiszerelt szelepeket láttam, mert rákérdeztek, hogy mi lehet az a sárgás lerakódás rajtuk... Legalábbis azt mondták, hogy az enyémből szedték ki őket.

A gari meghosszabbításán pedig egyre inkább nem gondolkodom, a'sszem meglépem...
Hali.
Egér lezárva?
Olyan 1,5 éve... Kacsint
Vagy ez a baj...?
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #170 Dátum: 2009. Január 11. - 20:47:50 »

Nem!
Csak eddig mindig az volt a baj, hogy az egér "haszontalan munkája" a baj okozója. 
Mármost, ha lezárt egérrel is sárgalámpa, rángatás, stb, akkor mi a bibi?HeHeHe?
Nem értem........... 
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #171 Dátum: 2009. Január 12. - 09:41:51 »

Nem!
Csak eddig mindig az volt a baj, hogy az egér "haszontalan munkája" a baj okozója. 
Mármost, ha lezárt egérrel is sárgalámpa, rángatás, stb, akkor mi a bibi?HeHeHe?
Nem értem........... 
Szerintem magasabb fordulatot igényel az autó, akár emelkedőn is. 2és4 ezer között, én 3 körül szoktam tartani (de nem  mindig), mert onnan még motorfékezni is jobb és nem több a fogyasztás.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #172 Dátum: 2009. Január 12. - 11:23:48 »

Régen írtam ide...

Tegnap megint elért a sárga lámpa ördöge. Kezd a hócipőm telelenni, merthogy
- szelepcsere már megtörtént a nyáron
- üzemanyagra odafigyelek, a gazdaságos kutakat kerülöm
- ha lehet, meg-megpörgetem…

Hátha van valakinek valami ötlete – a szerviznek a jelek szerint nincs…
Ami érdekes, hogy MINDEN ESETBEN egy-egy hosszabb, folyamatos menet UTÁN jelentkezett, és MINDIG egy kissé terheltebb útszakasz során jutottam el a sárga pilácsig (a „terheltebb” alatt semmi extrém dolgot, pusztán egyszerűen egy 1-2 %-os emelkedőn való nem túl magas (kb. 2500-as) fordulatszámon üzemelő motorral való haladást kell érteni)
Ez talán jelent valakinek valamit… ha igen, kérem ossza meg velem, hátha kissé okosabbá tehetném ezzel a szerviz „szakértőit” is.
Még annyit a jelenséghez: a folyamatos haladás során egyszercsak állandósuló apró rángások (mintha kissé bordás felületű úton haladnék…), aztán a pilács…

Lehet, hogy a szelepcsere is felesleges volt…? Zavart Zavart Zavart

Lassan lejár a garancia (még 1,5 hónap), és baromira szeretnék a végére járni még addig. 

HELP!!!   HELP!!!   HELP!!!
Nekem 1x volt p300-am, és az pontosan olyan esetben jelentkezett, mint nálad. Autópálya után, a "normál", (elő-)városi forgalomban.
Az is tény, hogy ez az egy autópályás menetem volt, amikor meghuzattam a gépet. Mondjuk én ezeket a kis rángásokat nem éreztem.
Semmi nem változott a gép viselkedésében, csak jött a lámpa. Aztán elmúlt.
A többi autópályás esetben nem jelentkezett ez a dolog, igaz én nem is megyek 140 fölé (általában még addig se).
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #173 Dátum: 2009. Január 12. - 11:41:59 »

Nem!
Csak eddig mindig az volt a baj, hogy az egér "haszontalan munkája" a baj okozója. 
Mármost, ha lezárt egérrel is sárgalámpa, rángatás, stb, akkor mi a bibi?HeHeHe?
Nem értem........... 
Szerintem magasabb fordulatot igényel az autó, akár emelkedőn is. 2és4 ezer között, én 3 körül szoktam tartani (de nem  mindig), mert onnan még motorfékezni is jobb és nem több a fogyasztás.
Én (nagyon) ritkán pörgetem 3000 fölé. Általában 2000 környékén áll a mutató. Mégsincs sárga lámpa.
Nem hiszem, hogy ez a gond.
Ez inkább valami konstrukciós dolog lesz. Nem kap a motor/katalizátor annyi hűtést, mint a pályán, de a fokozott tempóból eredő hőmennyiség még ott van, és ez okozza valamelyik érték határ alá v. fölé kerülését.
Vagy valami hasonló.
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #174 Dátum: 2009. Január 12. - 13:53:48 »

Nem!
Csak eddig mindig az volt a baj, hogy az egér "haszontalan munkája" a baj okozója. 
Mármost, ha lezárt egérrel is sárgalámpa, rángatás, stb, akkor mi a bibi?HeHeHe?
Nem értem........... 
Szerintem magasabb fordulatot igényel az autó, akár emelkedőn is. 2és4 ezer között, én 3 körül szoktam tartani (de nem  mindig), mert onnan még motorfékezni is jobb és nem több a fogyasztás.
Én (nagyon) ritkán pörgetem 3000 fölé. Általában 2000 környékén áll a mutató. Mégsincs sárga lámpa.
Nem hiszem, hogy ez a gond.
Ez inkább valami konstrukciós dolog lesz. Nem kap a motor/katalizátor annyi hűtést, mint a pályán, de a fokozott tempóból eredő hőmennyiség még ott van, és ez okozza valamelyik érték határ alá v. fölé kerülését.
Vagy valami hasonló.

Na, ezt kapjátok ki...: He He

A szervizzel történt konzultáció a következő eredménnyel zárult (fizikai felülvizsgálatra – még – nem került sor) - egyenlőre:

Az EGR lezárását CSAK azoknak a tulajoknak, autóknak ajánlják (he-he, 1 éve még ez volt a gyógyír minden bajra... ), akik gyakorlatilag csak városi tötymörgésre használják az autót (pl. taxi). Ekkor – állítólag – valóban segít a szelepek elkormolódásának megelőzésére.
VISZONT ha hébe hóba használják pörgősebb tempójú hosszabb utakra is – mint esetemben is -, akkor a lezárt EGR (mivel éppen a folyamatos terhelés esetén tudná igazán kifejteni áldásos környezetvédő hatását) okozhat ilyen hibát, mint nekem, a hibakód pedig lehet a P300-as (mint esetemben is)
Bár pillanatnyilag műszakilag nem igazán értem ezt a szoros összefüggést, de kipróbálom: kiszedem az EGR-lezárást, megszalajtom a gépsárkányt, és reménykedem…

Azért vagyok szkeptikus , mert úgy tudom, van olyan cartárs, aki lezárt EGéR-rel jár hosszabb utakra gond nélkül, meg olyan is, aki lezáratlan EGéRrel tötymörög a városban, szintén gond nélkül…

A katalizátor-dolgot azért nem igazán hiszem, mert ad.1. egyáltalán nem volt ám olyan hosszú az az út, hogy bármi is pirosan izzhatott volna (meg -10°C is volt), ad.2. a tempó kemény 110-120-as volt (csak folyamatos!!!), ad.3. még csak a hűtőventillátor sem kapcsolt be..
Persze ettől még lehet igazság a dologban, de először megnézem ezt a szabaddá tett EGR-dolgot... (Úgy szeretnék hinni a szerviznek, de úúúúgy szeretnék... Vigyorog Vigyorog)

Újabb vélemények a kilátások, okok tekintetében…?
« Utoljára szerkesztve: 2009. Január 12. - 14:00:11 írta kripic » Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #175 Dátum: 2009. Január 12. - 13:58:25 »

Nekem 1x volt p300-am, és az pontosan olyan esetben jelentkezett, mint nálad. Autópálya után, a "normál", (elő-)városi forgalomban.
Az is tény, hogy ez az egy autópályás menetem volt, amikor meghuzattam a gépet. Mondjuk én ezeket a kis rángásokat nem éreztem.
Semmi nem változott a gép viselkedésében, csak jött a lámpa. Aztán elmúlt.
A többi autópályás esetben nem jelentkezett ez a dolog, igaz én nem is megyek 140 fölé (általában még addig se).


Na ugye!!! Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva
Johnny67
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Hozzászólás #176 Dátum: 2009. Január 12. - 17:44:32 »

Üdv és BUÉK!
Az én 1,4-es Lacsim a múlt hét pénteken jött haza a servicéből, szelepcseréről. 2006. júniusi, minimum km-rel. Szerviz használati tanácsa:
-Városban ne használjam a 3. fokozatnál magasabban, csak ha tudok 60-nal vagy többel menni (sic!)
-Alkalmanként hajtsam meg, legalább 4-5 ezres fordulattal hosszabb távon.
Eredmény: megeszi a fejem.
Más:
A szervizes előtt az asztalon egy jó pár javítási szla Astra-król, ugyanezen hibáról, EGR szelepről. Az sem különb, csak azt ügyesen titkolják.
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #177 Dátum: 2009. Január 12. - 17:55:37 »

Üdv és BUÉK!
Az én 1,4-es Lacsim a múlt hét pénteken jött haza a servicéből, szelepcseréről. 2006. júniusi, minimum km-rel. Szerviz használati tanácsa:
-Városban ne használjam a 3. fokozatnál magasabban, csak ha tudok 60-nal vagy többel menni (sic!)
-Alkalmanként hajtsam meg, legalább 4-5 ezres fordulattal hosszabb távon.
Eredmény: megeszi a fejem.
Más:
A szervizes előtt az asztalon egy jó pár javítási szla Astra-król, ugyanezen hibáról, EGR szelepről. Az sem különb, csak azt ügyesen titkolják.
Üdv
Igen,mindenkinek ilyen okossággal tömik a fejüket ahelyett,hogy valami normális megoldást keresnének.Nem hiszem el hogy minden autóval csak 4-5000-en bőgő motorral lehet csak közlekedni.Ez az EGR szelep meg minden autónál probléma,legyen az BMW,merci vagy kia.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
sebijoe
Vendég
« Hozzászólás #178 Dátum: 2009. Január 12. - 19:45:17 »

Üdv és BUÉK!
Az én 1,4-es Lacsim a múlt hét pénteken jött haza a servicéből, szelepcseréről. 2006. júniusi, minimum km-rel. Szerviz használati tanácsa:
-Városban ne használjam a 3. fokozatnál magasabban, csak ha tudok 60-nal vagy többel menni (sic!)
-Alkalmanként hajtsam meg, legalább 4-5 ezres fordulattal hosszabb távon.
Eredmény: megeszi a fejem.
Más:
A szervizes előtt az asztalon egy jó pár javítási szla Astra-król, ugyanezen hibáról, EGR szelepről. Az sem különb, csak azt ügyesen titkolják.
Üdv
Igen,mindenkinek ilyen okossággal tömik a fejüket ahelyett,hogy valami normális megoldást keresnének.Nem hiszem el hogy minden autóval csak 4-5000-en bőgő motorral lehet csak közlekedni.Ez az EGR szelep meg minden autónál probléma,legyen az BMW,merci vagy kia.

Az igaz, hogy valami megoldás kellene rá de a kritikus fordulat pont a fele mint amit írsz 2-2500 ami alatt lehetőleg a legkevesebbet használjuk, amúgy a KBT- KKE-s autóknál nem volt EGR probléma. Az egyik barátom SW-ének sincs ilyen problémája pedig 150.000 km lesz benne lassan és még nincs 3éves.
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #179 Dátum: 2009. Január 12. - 20:02:36 »

Az igaz, hogy valami megoldás kellene rá de a kritikus fordulat pont a fele mint amit írsz 2-2500 ami alatt lehetőleg a legkevesebbet használjuk, amúgy a KBT- KKE-s autóknál nem volt EGR probléma. Az egyik barátom SW-ének sincs ilyen problémája pedig 150.000 km lesz benne lassan és még nincs 3éves.
A novemberi talinkon ezt mondta MNT kolléga is. A yardos ismerősei szerint nem lehet agyonütni az autót.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 36   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!