ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #165 Dátum: 2009. Január 11. - 18:55:58 » |
|
Régen írtam ide... Tegnap megint elért a sárga lámpa ördöge. Kezd a hócipőm telelenni, merthogy - szelepcsere már megtörtént a nyáron - üzemanyagra odafigyelek, a gazdaságos kutakat kerülöm - ha lehet, meg-megpörgetem… Hátha van valakinek valami ötlete – a szerviznek a jelek szerint nincs… Ami érdekes, hogy MINDEN ESETBEN egy-egy hosszabb, folyamatos menet UTÁN jelentkezett, és MINDIG egy kissé terheltebb útszakasz során jutottam el a sárga pilácsig (a „terheltebb” alatt semmi extrém dolgot, pusztán egyszerűen egy 1-2 %-os emelkedőn való nem túl magas (kb. 2500-as) fordulatszámon üzemelő motorral való haladást kell érteni) Ez talán jelent valakinek valamit… ha igen, kérem ossza meg velem, hátha kissé okosabbá tehetném ezzel a szerviz „szakértőit” is. Még annyit a jelenséghez: a folyamatos haladás során egyszercsak állandósuló apró rángások (mintha kissé bordás felületű úton haladnék…), aztán a pilács… Lehet, hogy a szelepcsere is felesleges volt…? Lassan lejár a garancia (még 1,5 hónap), és baromira szeretnék a végére járni még addig. Sajnos segíteni nem tudok csak tanácsolni,hogy hosszabbítsd meg még 1 évvel a garanciádat nehogy valami nagy gebasz legyen miután lejár.Az emberben felmerül a gyanu,hogy biztos kicserélték e a szelepeket? A kiszerelt szelepeket láttam, mert rákérdeztek, hogy mi lehet az a sárgás lerakódás rajtuk... Legalábbis azt mondták, hogy az enyémből szedték ki őket. A gari meghosszabbításán pedig egyre inkább nem gondolkodom, a'sszem meglépem... A gari hosszabbítás nem teljeskörű! Olvasd el, hogy mire vonatkozik! Nagyon óvatosan, mert nem annyira gari, mint az eredeti gyári! Kérdezz mindenre rá!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #166 Dátum: 2009. Január 11. - 19:25:24 » |
|
Kripic,ha egy ilyen szerződést akarsz látni,akkor találkozhatunk és megmutatom az enyémet.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #167 Dátum: 2009. Január 11. - 20:06:40 » |
|
Kripic,ha egy ilyen szerződést akarsz látni,akkor találkozhatunk és megmutatom az enyémet. Köszi, privi ment...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #168 Dátum: 2009. Január 11. - 20:36:40 » |
|
Kripic,ha egy ilyen szerződést akarsz látni,akkor találkozhatunk és megmutatom az enyémet. Köszi, privi ment... Hali. Egér lezárva?
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #169 Dátum: 2009. Január 11. - 20:32:08 » |
|
Régen írtam ide... Tegnap megint elért a sárga lámpa ördöge. Kezd a hócipőm telelenni, merthogy - szelepcsere már megtörtént a nyáron - üzemanyagra odafigyelek, a gazdaságos kutakat kerülöm - ha lehet, meg-megpörgetem… Hátha van valakinek valami ötlete – a szerviznek a jelek szerint nincs… Ami érdekes, hogy MINDEN ESETBEN egy-egy hosszabb, folyamatos menet UTÁN jelentkezett, és MINDIG egy kissé terheltebb útszakasz során jutottam el a sárga pilácsig (a „terheltebb” alatt semmi extrém dolgot, pusztán egyszerűen egy 1-2 %-os emelkedőn való nem túl magas (kb. 2500-as) fordulatszámon üzemelő motorral való haladást kell érteni) Ez talán jelent valakinek valamit… ha igen, kérem ossza meg velem, hátha kissé okosabbá tehetném ezzel a szerviz „szakértőit” is. Még annyit a jelenséghez: a folyamatos haladás során egyszercsak állandósuló apró rángások (mintha kissé bordás felületű úton haladnék…), aztán a pilács… Lehet, hogy a szelepcsere is felesleges volt…? Lassan lejár a garancia (még 1,5 hónap), és baromira szeretnék a végére járni még addig. Sajnos segíteni nem tudok csak tanácsolni,hogy hosszabbítsd meg még 1 évvel a garanciádat nehogy valami nagy gebasz legyen miután lejár.Az emberben felmerül a gyanu,hogy biztos kicserélték e a szelepeket? A kiszerelt szelepeket láttam, mert rákérdeztek, hogy mi lehet az a sárgás lerakódás rajtuk... Legalábbis azt mondták, hogy az enyémből szedték ki őket. A gari meghosszabbításán pedig egyre inkább nem gondolkodom, a'sszem meglépem... Hali. Egér lezárva? Olyan 1,5 éve... Vagy ez a baj...?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #170 Dátum: 2009. Január 11. - 20:47:50 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #171 Dátum: 2009. Január 12. - 09:41:51 » |
|
Szerintem magasabb fordulatot igényel az autó, akár emelkedőn is. 2és4 ezer között, én 3 körül szoktam tartani (de nem mindig), mert onnan még motorfékezni is jobb és nem több a fogyasztás.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #172 Dátum: 2009. Január 12. - 11:23:48 » |
|
Régen írtam ide... Tegnap megint elért a sárga lámpa ördöge. Kezd a hócipőm telelenni, merthogy - szelepcsere már megtörtént a nyáron - üzemanyagra odafigyelek, a gazdaságos kutakat kerülöm - ha lehet, meg-megpörgetem… Hátha van valakinek valami ötlete – a szerviznek a jelek szerint nincs… Ami érdekes, hogy MINDEN ESETBEN egy-egy hosszabb, folyamatos menet UTÁN jelentkezett, és MINDIG egy kissé terheltebb útszakasz során jutottam el a sárga pilácsig (a „terheltebb” alatt semmi extrém dolgot, pusztán egyszerűen egy 1-2 %-os emelkedőn való nem túl magas (kb. 2500-as) fordulatszámon üzemelő motorral való haladást kell érteni) Ez talán jelent valakinek valamit… ha igen, kérem ossza meg velem, hátha kissé okosabbá tehetném ezzel a szerviz „szakértőit” is. Még annyit a jelenséghez: a folyamatos haladás során egyszercsak állandósuló apró rángások (mintha kissé bordás felületű úton haladnék…), aztán a pilács… Lehet, hogy a szelepcsere is felesleges volt…? Lassan lejár a garancia (még 1,5 hónap), és baromira szeretnék a végére járni még addig. Nekem 1x volt p300-am, és az pontosan olyan esetben jelentkezett, mint nálad. Autópálya után, a "normál", (elő-)városi forgalomban. Az is tény, hogy ez az egy autópályás menetem volt, amikor meghuzattam a gépet. Mondjuk én ezeket a kis rángásokat nem éreztem. Semmi nem változott a gép viselkedésében, csak jött a lámpa. Aztán elmúlt. A többi autópályás esetben nem jelentkezett ez a dolog, igaz én nem is megyek 140 fölé (általában még addig se).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #173 Dátum: 2009. Január 12. - 11:41:59 » |
|
Szerintem magasabb fordulatot igényel az autó, akár emelkedőn is. 2és4 ezer között, én 3 körül szoktam tartani (de nem mindig), mert onnan még motorfékezni is jobb és nem több a fogyasztás. Én (nagyon) ritkán pörgetem 3000 fölé. Általában 2000 környékén áll a mutató. Mégsincs sárga lámpa. Nem hiszem, hogy ez a gond. Ez inkább valami konstrukciós dolog lesz. Nem kap a motor/katalizátor annyi hűtést, mint a pályán, de a fokozott tempóból eredő hőmennyiség még ott van, és ez okozza valamelyik érték határ alá v. fölé kerülését. Vagy valami hasonló.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #174 Dátum: 2009. Január 12. - 13:53:48 » |
|
Szerintem magasabb fordulatot igényel az autó, akár emelkedőn is. 2és4 ezer között, én 3 körül szoktam tartani (de nem mindig), mert onnan még motorfékezni is jobb és nem több a fogyasztás. Én (nagyon) ritkán pörgetem 3000 fölé. Általában 2000 környékén áll a mutató. Mégsincs sárga lámpa. Nem hiszem, hogy ez a gond. Ez inkább valami konstrukciós dolog lesz. Nem kap a motor/katalizátor annyi hűtést, mint a pályán, de a fokozott tempóból eredő hőmennyiség még ott van, és ez okozza valamelyik érték határ alá v. fölé kerülését. Vagy valami hasonló. Na, ezt kapjátok ki...: A szervizzel történt konzultáció a következő eredménnyel zárult (fizikai felülvizsgálatra – még – nem került sor) - egyenlőre: Az EGR lezárását CSAK azoknak a tulajoknak, autóknak ajánlják (he-he, 1 éve még ez volt a gyógyír minden bajra... ), akik gyakorlatilag csak városi tötymörgésre használják az autót (pl. taxi). Ekkor – állítólag – valóban segít a szelepek elkormolódásának megelőzésére. VISZONT ha hébe hóba használják pörgősebb tempójú hosszabb utakra is – mint esetemben is -, akkor a lezárt EGR (mivel éppen a folyamatos terhelés esetén tudná igazán kifejteni áldásos környezetvédő hatását) okozhat ilyen hibát, mint nekem, a hibakód pedig lehet a P300-as (mint esetemben is) Bár pillanatnyilag műszakilag nem igazán értem ezt a szoros összefüggést, de kipróbálom: kiszedem az EGR-lezárást, megszalajtom a gépsárkányt, és reménykedem… Azért vagyok szkeptikus , mert úgy tudom, van olyan cartárs, aki lezárt EGéR-rel jár hosszabb utakra gond nélkül, meg olyan is, aki lezáratlan EGéRrel tötymörög a városban, szintén gond nélkül… A katalizátor-dolgot azért nem igazán hiszem, mert ad.1. egyáltalán nem volt ám olyan hosszú az az út, hogy bármi is pirosan izzhatott volna (meg -10°C is volt), ad.2. a tempó kemény 110-120-as volt (csak folyamatos!!!), ad.3. még csak a hűtőventillátor sem kapcsolt be.. Persze ettől még lehet igazság a dologban, de először megnézem ezt a szabaddá tett EGR-dolgot... (Úgy szeretnék hinni a szerviznek, de úúúúgy szeretnék... ) Újabb vélemények a kilátások, okok tekintetében…?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Január 12. - 14:00:11 írta kripic »
|
Naplózva
|
|
|
|
|
Johnny67
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 1
|
|
« Hozzászólás #176 Dátum: 2009. Január 12. - 17:44:32 » |
|
Üdv és BUÉK! Az én 1,4-es Lacsim a múlt hét pénteken jött haza a servicéből, szelepcseréről. 2006. júniusi, minimum km-rel. Szerviz használati tanácsa: -Városban ne használjam a 3. fokozatnál magasabban, csak ha tudok 60-nal vagy többel menni (sic!) -Alkalmanként hajtsam meg, legalább 4-5 ezres fordulattal hosszabb távon. Eredmény: megeszi a fejem. Más: A szervizes előtt az asztalon egy jó pár javítási szla Astra-król, ugyanezen hibáról, EGR szelepről. Az sem különb, csak azt ügyesen titkolják.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #177 Dátum: 2009. Január 12. - 17:55:37 » |
|
Üdv és BUÉK! Az én 1,4-es Lacsim a múlt hét pénteken jött haza a servicéből, szelepcseréről. 2006. júniusi, minimum km-rel. Szerviz használati tanácsa: -Városban ne használjam a 3. fokozatnál magasabban, csak ha tudok 60-nal vagy többel menni (sic!) -Alkalmanként hajtsam meg, legalább 4-5 ezres fordulattal hosszabb távon. Eredmény: megeszi a fejem. Más: A szervizes előtt az asztalon egy jó pár javítási szla Astra-król, ugyanezen hibáról, EGR szelepről. Az sem különb, csak azt ügyesen titkolják.
Üdv Igen,mindenkinek ilyen okossággal tömik a fejüket ahelyett,hogy valami normális megoldást keresnének.Nem hiszem el hogy minden autóval csak 4-5000-en bőgő motorral lehet csak közlekedni.Ez az EGR szelep meg minden autónál probléma,legyen az BMW,merci vagy kia.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
sebijoe
Vendég
|
|
« Hozzászólás #178 Dátum: 2009. Január 12. - 19:45:17 » |
|
Üdv és BUÉK! Az én 1,4-es Lacsim a múlt hét pénteken jött haza a servicéből, szelepcseréről. 2006. júniusi, minimum km-rel. Szerviz használati tanácsa: -Városban ne használjam a 3. fokozatnál magasabban, csak ha tudok 60-nal vagy többel menni (sic!) -Alkalmanként hajtsam meg, legalább 4-5 ezres fordulattal hosszabb távon. Eredmény: megeszi a fejem. Más: A szervizes előtt az asztalon egy jó pár javítási szla Astra-król, ugyanezen hibáról, EGR szelepről. Az sem különb, csak azt ügyesen titkolják.
Üdv Igen,mindenkinek ilyen okossággal tömik a fejüket ahelyett,hogy valami normális megoldást keresnének.Nem hiszem el hogy minden autóval csak 4-5000-en bőgő motorral lehet csak közlekedni.Ez az EGR szelep meg minden autónál probléma,legyen az BMW,merci vagy kia. Az igaz, hogy valami megoldás kellene rá de a kritikus fordulat pont a fele mint amit írsz 2-2500 ami alatt lehetőleg a legkevesebbet használjuk, amúgy a KBT- KKE-s autóknál nem volt EGR probléma. Az egyik barátom SW-ének sincs ilyen problémája pedig 150.000 km lesz benne lassan és még nincs 3éves.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #179 Dátum: 2009. Január 12. - 20:02:36 » |
|
Az igaz, hogy valami megoldás kellene rá de a kritikus fordulat pont a fele mint amit írsz 2-2500 ami alatt lehetőleg a legkevesebbet használjuk, amúgy a KBT- KKE-s autóknál nem volt EGR probléma. Az egyik barátom SW-ének sincs ilyen problémája pedig 150.000 km lesz benne lassan és még nincs 3éves.
A novemberi talinkon ezt mondta MNT kolléga is. A yardos ismerősei szerint nem lehet agyonütni az autót.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|