Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 30. - 11:33:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 36   Le
 
Szerző Téma: Szelepcsere, kapcsolódó tapasztalatok  (Megtekintve 161768 alkalommal)
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #150 Dátum: 2008. December 19. - 17:49:33 »

Nedves, párás idő... ( Mérsékelten vízálló?) Hmm..nem tudom. Egyet azért a három év alatt kitapasztaltam a saját kocsimon; mégpedig, hogy sárga lámpa + rángatódzás jó időben soha nem volt. Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt...
Kiváncsi vagyok, hogy mire jutsz majd ezzel a nyavajával Kripic kolléga!
    Minden bizonnyal a széria motorok is másként üzemelnek a szívott levegő tulajdonságaitól függően. A versenysportban nyilván más beállításokat kötelező használni párás hideg körülmények között, meg másikat meleg és száraz időben- természetesen leegyszerűsítve értendő. Szerintem mégis inkább a "Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt" kifejezést az óvatosabb vezetési stílus szülte, mint a szívott levegő fizikai tulajdonságai. Azaz a motor üzemi hőmérséklete alacsonyabb, mint "szépidőben". A kijelzők értékeléséről már beszéltünk, nem szabatos értékeket is mutathatnak. Azt tudjátok hogy direkt szűrőm van, hővédő lemezzel- az meg biztos, hogy 100 feletti tempónál a direkt biztosan kap "permetet" a vizes aszfaltról , úgyhogy gyári összeállításhoz képest jóval több permet/nedves leveggő jut közvetlenül a szívótorokhoz. Ha sor kerül a stresszre jelzem.
A megfelelő tapadás viszont mindennél fontosabb, sárga lámpa árán is!
Értelek. Sajnos azt elfelejtettem hozzáírni az előzöekhez, hogy a rángatás..stb.hideg motornál jelentkezett ezidáig, tehát hidegindítás után elindulva. Nagysebességű haladás közben eddig egyszer volt sárga lámpa, az EGR adta meg magát, csere lett belőle.
Nade könyörgöm:
Ezzel az autóval nem lehet nyirkos, hideg időben, városban lassan, meg mittudomén még hogyan, mert ez egy annyira kifinomult überprecíz modern gépezet...? Nem rémlik, hogy a használati utasításában olvastam volna, hogy csak 3500-as fordulat felett, szép napos időben, min. 20 °C környezeti hőmérséklet felett használjam
Most finoman szólva is elment a kedvem...
Mondjuk az tény, hogy nyirkos, párás időben talált meg... (Bár a szelepcseréhez vezető pilács meg nyáron, egy 1000 km-es folyamatos, nagysebességű etap után... )
Egy párszor már leírtam, de legyen újra itt:
Típushiba a gyertyakábelek áthúzása. Nyirkos időben ez nyilván erősebben jelentkezik (Kripic! Te tanultál elektronikát!). Könnyű észrevenni a "hibás" kábelt: fehéres folt a fekete kábelen.
Garanciában cserélendő.
Új kábel szilikonnal be kell fújni, úgy talán egy kicsit tovább tart.
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #151 Dátum: 2008. December 19. - 20:29:31 »

Nedves, párás idő... ( Mérsékelten vízálló?) Hmm..nem tudom. Egyet azért a három év alatt kitapasztaltam a saját kocsimon; mégpedig, hogy sárga lámpa + rángatódzás jó időben soha nem volt. Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt...
Kiváncsi vagyok, hogy mire jutsz majd ezzel a nyavajával Kripic kolléga!
    Minden bizonnyal a széria motorok is másként üzemelnek a szívott levegő tulajdonságaitól függően. A versenysportban nyilván más beállításokat kötelező használni párás hideg körülmények között, meg másikat meleg és száraz időben- természetesen leegyszerűsítve értendő. Szerintem mégis inkább a "Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt" kifejezést az óvatosabb vezetési stílus szülte, mint a szívott levegő fizikai tulajdonságai. Azaz a motor üzemi hőmérséklete alacsonyabb, mint "szépidőben". A kijelzők értékeléséről már beszéltünk, nem szabatos értékeket is mutathatnak. Azt tudjátok hogy direkt szűrőm van, hővédő lemezzel- az meg biztos, hogy 100 feletti tempónál a direkt biztosan kap "permetet" a vizes aszfaltról , úgyhogy gyári összeállításhoz képest jóval több permet/nedves leveggő jut közvetlenül a szívótorokhoz. Ha sor kerül a stresszre jelzem.
A megfelelő tapadás viszont mindennél fontosabb, sárga lámpa árán is!
Értelek. Sajnos azt elfelejtettem hozzáírni az előzöekhez, hogy a rángatás..stb.hideg motornál jelentkezett ezidáig, tehát hidegindítás után elindulva. Nagysebességű haladás közben eddig egyszer volt sárga lámpa, az EGR adta meg magát, csere lett belőle.
Nade könyörgöm:
Ezzel az autóval nem lehet nyirkos, hideg időben, városban lassan, meg mittudomén még hogyan, mert ez egy annyira kifinomult überprecíz modern gépezet...? Nem rémlik, hogy a használati utasításában olvastam volna, hogy csak 3500-as fordulat felett, szép napos időben, min. 20 °C környezeti hőmérséklet felett használjam
Most finoman szólva is elment a kedvem...
Mondjuk az tény, hogy nyirkos, párás időben talált meg... (Bár a szelepcseréhez vezető pilács meg nyáron, egy 1000 km-es folyamatos, nagysebességű etap után... )
Egy párszor már leírtam, de legyen újra itt:
Típushiba a gyertyakábelek áthúzása. Nyirkos időben ez nyilván erősebben jelentkezik (Kripic! Te tanultál elektronikát!). Könnyű észrevenni a "hibás" kábelt: fehéres folt a fekete kábelen.
Garanciában cserélendő.
Új kábel szilikonnal be kell fújni, úgy talán egy kicsit tovább tart.
Én meg már egy párszor átnéztem a kábeleket, miután ezt említetted anno...Nem látni áthúzás nyomait...
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #152 Dátum: 2008. December 20. - 11:17:55 »

Ha a kábel húz át,azt jól lehet látni korom sötétben járó motornál.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #153 Dátum: 2008. December 20. - 15:14:21 »

Nedves, párás idő... ( Mérsékelten vízálló?) Hmm..nem tudom. Egyet azért a három év alatt kitapasztaltam a saját kocsimon; mégpedig, hogy sárga lámpa + rángatódzás jó időben soha nem volt. Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt...
Kiváncsi vagyok, hogy mire jutsz majd ezzel a nyavajával Kripic kolléga!
    Minden bizonnyal a széria motorok is másként üzemelnek a szívott levegő tulajdonságaitól függően. A versenysportban nyilván más beállításokat kötelező használni párás hideg körülmények között, meg másikat meleg és száraz időben- természetesen leegyszerűsítve értendő. Szerintem mégis inkább a "Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt" kifejezést az óvatosabb vezetési stílus szülte, mint a szívott levegő fizikai tulajdonságai. Azaz a motor üzemi hőmérséklete alacsonyabb, mint "szépidőben". A kijelzők értékeléséről már beszéltünk, nem szabatos értékeket is mutathatnak. Azt tudjátok hogy direkt szűrőm van, hővédő lemezzel- az meg biztos, hogy 100 feletti tempónál a direkt biztosan kap "permetet" a vizes aszfaltról , úgyhogy gyári összeállításhoz képest jóval több permet/nedves leveggő jut közvetlenül a szívótorokhoz. Ha sor kerül a stresszre jelzem.
A megfelelő tapadás viszont mindennél fontosabb, sárga lámpa árán is!
Értelek. Sajnos azt elfelejtettem hozzáírni az előzöekhez, hogy a rángatás..stb.hideg motornál jelentkezett ezidáig, tehát hidegindítás után elindulva. Nagysebességű haladás közben eddig egyszer volt sárga lámpa, az EGR adta meg magát, csere lett belőle.
Nade könyörgöm:
Ezzel az autóval nem lehet nyirkos, hideg időben, városban lassan, meg mittudomén még hogyan, mert ez egy annyira kifinomult überprecíz modern gépezet...? Nem rémlik, hogy a használati utasításában olvastam volna, hogy csak 3500-as fordulat felett, szép napos időben, min. 20 °C környezeti hőmérséklet felett használjam
Most finoman szólva is elment a kedvem...
Mondjuk az tény, hogy nyirkos, párás időben talált meg... (Bár a szelepcseréhez vezető pilács meg nyáron, egy 1000 km-es folyamatos, nagysebességű etap után... )
Egy párszor már leírtam, de legyen újra itt:
Típushiba a gyertyakábelek áthúzása. Nyirkos időben ez nyilván erősebben jelentkezik (Kripic! Te tanultál elektronikát!). Könnyű észrevenni a "hibás" kábelt: fehéres folt a fekete kábelen.
Garanciában cserélendő.
Új kábel szilikonnal be kell fújni, úgy talán egy kicsit tovább tart.
Én meg már egy párszor átnéztem a kábeleket, miután ezt említetted anno...Nem látni áthúzás nyomait...

Attól még Kripic leellenőrizheti  Kacsint.
A sötétben való nézelődés is jó (bevett) megoldás.
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #154 Dátum: 2008. December 20. - 16:45:30 »


Egy párszor már leírtam, de legyen újra itt:
Típushiba a gyertyakábelek áthúzása. Nyirkos időben ez nyilván erősebben jelentkezik (Kripic! Te tanultál elektronikát!). Könnyű észrevenni a "hibás" kábelt: fehéres folt a fekete kábelen.
Garanciában cserélendő.
Új kábel szilikonnal be kell fújni, úgy talán egy kicsit tovább tart.
Én meg már egy párszor átnéztem a kábeleket, miután ezt említetted anno...Nem látni áthúzás nyomait...

Attól még Kripic leellenőrizheti  Kacsint.
A sötétben való nézelődés is jó (bevett) megoldás.
Látszik, hogy már kinőttem a mesékből... 
Túl szép lett volna, ha ennyire szembeötlő lenne a problem... Magyarán: semmi. Se fehéres folt a kábeleken, se cicergő szikrácskák a vaksötétben...


Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #155 Dátum: 2008. December 20. - 18:13:25 »


Egy párszor már leírtam, de legyen újra itt:
Típushiba a gyertyakábelek áthúzása. Nyirkos időben ez nyilván erősebben jelentkezik (Kripic! Te tanultál elektronikát!). Könnyű észrevenni a "hibás" kábelt: fehéres folt a fekete kábelen.
Garanciában cserélendő.
Új kábel szilikonnal be kell fújni, úgy talán egy kicsit tovább tart.
Én meg már egy párszor átnéztem a kábeleket, miután ezt említetted anno...Nem látni áthúzás nyomait...

Attól még Kripic leellenőrizheti  Kacsint.
A sötétben való nézelődés is jó (bevett) megoldás.
Látszik, hogy már kinőttem a mesékből... 
Túl szép lett volna, ha ennyire szembeötlő lenne a problem... Magyarán: semmi. Se fehéres folt a kábeleken, se cicergő szikrácskák a vaksötétben...
És a "csodalámpa" még mindig világít?
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #156 Dátum: 2008. December 21. - 09:43:39 »


Egy párszor már leírtam, de legyen újra itt:
Típushiba a gyertyakábelek áthúzása. Nyirkos időben ez nyilván erősebben jelentkezik (Kripic! Te tanultál elektronikát!). Könnyű észrevenni a "hibás" kábelt: fehéres folt a fekete kábelen.
Garanciában cserélendő.
Új kábel szilikonnal be kell fújni, úgy talán egy kicsit tovább tart.
Én meg már egy párszor átnéztem a kábeleket, miután ezt említetted anno...Nem látni áthúzás nyomait...

Attól még Kripic leellenőrizheti  Kacsint.
A sötétben való nézelődés is jó (bevett) megoldás.
Látszik, hogy már kinőttem a mesékből... 
Túl szép lett volna, ha ennyire szembeötlő lenne a problem... Magyarán: semmi. Se fehéres folt a kábeleken, se cicergő szikrácskák a vaksötétben...
És a "csodalámpa" még mindig világít?
Csodalámpa csak akkor, egyszer, kiolvasás óta nem, csak magasabb fordulaton (3500-4000 között) megint érezni azokat az apró bizonytalan rángásokat, amiket a szelepcsere előtt is.
És megint horribile a fogyasztásom...
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #157 Dátum: 2008. December 21. - 09:58:18 »

És a "csodalámpa" még mindig világít?
Csodalámpa csak akkor, egyszer, kiolvasás óta nem, csak magasabb fordulaton (3500-4000 között) megint érezni azokat az apró bizonytalan rángásokat, amiket a szelepcsere előtt is.
És megint horribile a fogyasztásom...
Hol tankolsz?
Naplózva


LPG
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #158 Dátum: 2008. December 21. - 10:32:31 »

És a "csodalámpa" még mindig világít?
Csodalámpa csak akkor, egyszer, kiolvasás óta nem, csak magasabb fordulaton (3500-4000 között) megint érezni azokat az apró bizonytalan rángásokat, amiket a szelepcsere előtt is.
És megint horribile a fogyasztásom...
Hol tankolsz?
Kizárólag Shell (és még csak nem is franchise-kút.., echte Shell, soha nem volt problémám a benzinnel)
Nem hiszem, hogy benzin. Sőt, biztos vagyok benne, hogy nem az...
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #159 Dátum: 2008. December 21. - 10:52:41 »

És a "csodalámpa" még mindig világít?
Csodalámpa csak akkor, egyszer, kiolvasás óta nem, csak magasabb fordulaton (3500-4000 között) megint érezni azokat az apró bizonytalan rángásokat, amiket a szelepcsere előtt is.
És megint horribile a fogyasztásom...
Hol tankolsz?
Kizárólag Shell (és még csak nem is franchise-kút.., echte Shell, soha nem volt problémám a benzinnel)
Nem hiszem, hogy benzin. Sőt, biztos vagyok benne, hogy nem az...
Oké, csak kérdeztem. Kacsint
Naplózva


LPG
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #160 Dátum: 2009. Január 09. - 09:57:21 »

No, hétfőn megy a jármű egész napos kivizsgálásra a Chevy Nádorhoz.
Széééép sorozatom volt a Check engine!-ből az utóbbi időben, de 01.04-ig nem dógoztak, most meg csak 01.12-re tudtak időpontot adni.

Ja, a még az ünnepek előtt voltam bent egyszer, de annak ellenére,, hogy volt lámpa, nem tudtak hibakódot kivenni belőle. Most kapnak egy csomó másik esélyt!:)
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #161 Dátum: 2009. Január 09. - 10:05:41 »

No, hétfőn megy a jármű egész napos kivizsgálásra a Chevy Nádorhoz.
Széééép sorozatom volt a Check engine!-ből az utóbbi időben, de 01.04-ig nem dógoztak, most meg csak 01.12-re tudtak időpontot adni.

Ja, a még az ünnepek előtt voltam bent egyszer, de annak ellenére,, hogy volt lámpa, nem tudtak hibakódot kivenni belőle. Most kapnak egy csomó másik esélyt!:)

A Check engine!--hoz kapcsolódó jelenség a szokásos, szelepcsere előtti? (rángatás, erőtlenség)
Hogyhogy nem tudtak kiolvasni hibakódot? Biztos, hogy ez a szerviz kell neked...?
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #162 Dátum: 2009. Január 11. - 18:34:32 »

Régen írtam ide...

Tegnap megint elért a sárga lámpa ördöge. Kezd a hócipőm telelenni, merthogy
- szelepcsere már megtörtént a nyáron
- üzemanyagra odafigyelek, a gazdaságos kutakat kerülöm
- ha lehet, meg-megpörgetem…

Hátha van valakinek valami ötlete – a szerviznek a jelek szerint nincs…
Ami érdekes, hogy MINDEN ESETBEN egy-egy hosszabb, folyamatos menet UTÁN jelentkezett, és MINDIG egy kissé terheltebb útszakasz során jutottam el a sárga pilácsig (a „terheltebb” alatt semmi extrém dolgot, pusztán egyszerűen egy 1-2 %-os emelkedőn való nem túl magas (kb. 2500-as) fordulatszámon üzemelő motorral való haladást kell érteni)
Ez talán jelent valakinek valamit… ha igen, kérem ossza meg velem, hátha kissé okosabbá tehetném ezzel a szerviz „szakértőit” is.
Még annyit a jelenséghez: a folyamatos haladás során egyszercsak állandósuló apró rángások (mintha kissé bordás felületű úton haladnék…), aztán a pilács…

Lehet, hogy a szelepcsere is felesleges volt…? Zavart Zavart Zavart

Lassan lejár a garancia (még 1,5 hónap), és baromira szeretnék a végére járni még addig. 

HELP!!!   HELP!!!   HELP!!!
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #163 Dátum: 2009. Január 11. - 18:32:11 »

Régen írtam ide...

Tegnap megint elért a sárga lámpa ördöge. Kezd a hócipőm telelenni, merthogy
- szelepcsere már megtörtént a nyáron
- üzemanyagra odafigyelek, a gazdaságos kutakat kerülöm
- ha lehet, meg-megpörgetem…

Hátha van valakinek valami ötlete – a szerviznek a jelek szerint nincs…
Ami érdekes, hogy MINDEN ESETBEN egy-egy hosszabb, folyamatos menet UTÁN jelentkezett, és MINDIG egy kissé terheltebb útszakasz során jutottam el a sárga pilácsig (a „terheltebb” alatt semmi extrém dolgot, pusztán egyszerűen egy 1-2 %-os emelkedőn való nem túl magas (kb. 2500-as) fordulatszámon üzemelő motorral való haladást kell érteni)
Ez talán jelent valakinek valamit… ha igen, kérem ossza meg velem, hátha kissé okosabbá tehetném ezzel a szerviz „szakértőit” is.
Még annyit a jelenséghez: a folyamatos haladás során egyszercsak állandósuló apró rángások (mintha kissé bordás felületű úton haladnék…), aztán a pilács…

Lehet, hogy a szelepcsere is felesleges volt…? Zavart Zavart Zavart

Lassan lejár a garancia (még 1,5 hónap), és baromira szeretnék a végére járni még addig. 

HELP!!!   HELP!!!   HELP!!!
Sajnos segíteni nem tudok csak tanácsolni,hogy hosszabbítsd meg még 1 évvel a garanciádat nehogy valami nagy gebasz legyen miután lejár.Az emberben felmerül a gyanu,hogy biztos kicserélték e a szelepeket?
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #164 Dátum: 2009. Január 11. - 18:35:04 »

Régen írtam ide...

Tegnap megint elért a sárga lámpa ördöge. Kezd a hócipőm telelenni, merthogy
- szelepcsere már megtörtént a nyáron
- üzemanyagra odafigyelek, a gazdaságos kutakat kerülöm
- ha lehet, meg-megpörgetem…

Hátha van valakinek valami ötlete – a szerviznek a jelek szerint nincs…
Ami érdekes, hogy MINDEN ESETBEN egy-egy hosszabb, folyamatos menet UTÁN jelentkezett, és MINDIG egy kissé terheltebb útszakasz során jutottam el a sárga pilácsig (a „terheltebb” alatt semmi extrém dolgot, pusztán egyszerűen egy 1-2 %-os emelkedőn való nem túl magas (kb. 2500-as) fordulatszámon üzemelő motorral való haladást kell érteni)
Ez talán jelent valakinek valamit… ha igen, kérem ossza meg velem, hátha kissé okosabbá tehetném ezzel a szerviz „szakértőit” is.
Még annyit a jelenséghez: a folyamatos haladás során egyszercsak állandósuló apró rángások (mintha kissé bordás felületű úton haladnék…), aztán a pilács…

Lehet, hogy a szelepcsere is felesleges volt…? Zavart Zavart Zavart

Lassan lejár a garancia (még 1,5 hónap), és baromira szeretnék a végére járni még addig. 

HELP!!!   HELP!!!   HELP!!!
Sajnos segíteni nem tudok csak tanácsolni,hogy hosszabbítsd meg még 1 évvel a garanciádat nehogy valami nagy gebasz legyen miután lejár.Az emberben felmerül a gyanu,hogy biztos kicserélték e a szelepeket?
A kiszerelt szelepeket láttam, mert rákérdeztek, hogy mi lehet az a sárgás lerakódás rajtuk... Legalábbis azt mondták, hogy az enyémből szedték ki őket.

A gari meghosszabbításán pedig egyre inkább nem gondolkodom, a'sszem meglépem...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 36   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!