Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 30. - 11:39:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 36   Le
 
Szerző Téma: Szelepcsere, kapcsolódó tapasztalatok  (Megtekintve 161779 alkalommal)
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #135 Dátum: 2008. December 14. - 20:33:36 »

Nagyon haragszanak rám az égiek...:
Tegnap, szép folyamatos egyenletes haldás mellett, kb. 120-nál, egyszer csak rángatás, sárga lámpa. (Szívbillentyű csere óta kb. 2200 km...)
Amikor a sárga lámpicsku villogásból átment folyamatos világításba, abban a pillanatban a rángatás megszűnt, azóta megint gond nélkül megy.
Mi a rák ez? Újabb szívműtét, vagy mondjuk csak a gyertyakábel...? Sajna februárban lejár a gari...
Ötlet esetleg? (Hétfőn természetesen hivatalos érdeklődésem Gombosék felé...)
Szia ! Bocs hogy beleszövegelek, de nekem már kétszer cseréltek komplett szelepgarnitúrát. Először 8.000 km-nél, másodszor 16.000 km-nél.
Most jelenleg 34.000 km-nél tartok, hála az égnek nincs gond vele...... bár most már sárga STP-t használok minden ötödik tankolásnál és nem engedem a motor fordulatszámát 2000 alá, inkább visszakapcsolok.
A tüneteid nagyon ismerősek, még garanciában sürgősen cseréltesd a szelepeket......
 
Már volt neki szelepcsere és ha jól tudom, már a kaparószelepeket kapta. Neked azért lehetett kettő műtét, mert először még a régi típusú új szelepeket tettek bele, aztán másodjára már neked is a "kaparószelepeket".
Szerintem Kripicnek ez nem szelep lesz. Egyenletes haladásnál nem gyakran szokott jelentkezni, hanem ha meghajtja az ember előtte és a lerakódott korom miatt utána nem zár rendesen valamelyik kipuffszelep és így tökéletlen égés kódot produkál.
Ez vmilyen gyújtás probléma lesz sztem (mondanám, hogy EGR, de az meg le van zárva  He).
De majd a kiolvasás megmondja.
Kösz mindenkinek, ha lesz infó, beszámolok...
Naplózva
Jani63
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


a család kedvence


« Hozzászólás #136 Dátum: 2008. December 15. - 08:47:23 »

Ne aggódj,nem a szelepek,én is igy jártam és a kiolvasásnál P300 volt,de gyertyacserével megoldódott,azóta is kiválóan működik.(Kaparószelep csere márciusban megvolt)Ha visszaolvasol,tettem fel képeket is a gyertyákról,fura áthuzások voltak a porcelántesten....
Naplózva

Hello
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #137 Dátum: 2008. December 15. - 12:20:36 »

Ne aggódj,nem a szelepek,én is igy jártam és a kiolvasásnál P300 volt,de gyertyacserével megoldódott,azóta is kiválóan működik.(Kaparószelep csere márciusban megvolt)Ha visszaolvasol,tettem fel képeket is a gyertyákról,fura áthuzások voltak a porcelántesten....

Nagyon haragszanak rám az égiek...:
Tegnap, szép folyamatos egyenletes haldás mellett, kb. 120-nál, egyszer csak rángatás, sárga lámpa. (Szívbillentyű csere óta kb. 2200 km...)
Amikor a sárga lámpicsku villogásból átment folyamatos világításba, abban a pillanatban a rángatás megszűnt, azóta megint gond nélkül megy.
Mi a rák ez? Újabb szívműtét, vagy mondjuk csak a gyertyakábel...? Sajna februárban lejár a gari...
Ötlet esetleg? (Hétfőn természetesen hivatalos érdeklődésem Gombosék felé...)
Szia ! Bocs hogy beleszövegelek, de nekem már kétszer cseréltek komplett szelepgarnitúrát. Először 8.000 km-nél, másodszor 16.000 km-nél.
Most jelenleg 34.000 km-nél tartok, hála az égnek nincs gond vele...... bár most már sárga STP-t használok minden ötödik tankolásnál és nem engedem a motor fordulatszámát 2000 alá, inkább visszakapcsolok.
A tüneteid nagyon ismerősek, még garanciában sürgősen cseréltesd a szelepeket......
 
Már volt neki szelepcsere és ha jól tudom, már a kaparószelepeket kapta. Neked azért lehetett kettő műtét, mert először még a régi típusú új szelepeket tettek bele, aztán másodjára már neked is a "kaparószelepeket".
Szerintem Kripicnek ez nem szelep lesz. Egyenletes haladásnál nem gyakran szokott jelentkezni, hanem ha meghajtja az ember előtte és a lerakódott korom miatt utána nem zár rendesen valamelyik kipuffszelep és így tökéletlen égés kódot produkál.
Ez vmilyen gyújtás probléma lesz sztem (mondanám, hogy EGR, de az meg le van zárva  He).
De majd a kiolvasás megmondja.

Kiolvasás megtörtént: P300
Ettől nem kezdett el aggódni a szaki (sokat dícsért Chevi Gombos / Szabó István szervizvezető úr), aszongya: "Ezek a gépek hajlamosak nedves párás időben ilyet csinálni, de az biztos, hogy nem a szelepek. Azért csak hajkurásszam, ha lehetőségem adódik rá, az csak jót tesz neki... Ha meg esetleg megint jelentkezik, tüzetesebben utánanéznek..." (magyarán elhajtott a rákba)
A pofám leszakad..., ezért a tudásáért aztán érdemes volt keresztülcaplatnom a csúcsforgalomban Kőbányáról Óbudára
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #138 Dátum: 2008. December 15. - 16:05:30 »

Nedves, párás idő... ( Mérsékelten vízálló?) Hmm..nem tudom. Egyet azért a három év alatt kitapasztaltam a saját kocsimon; mégpedig, hogy sárga lámpa + rángatódzás jó időben soha nem volt. Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt...
Kiváncsi vagyok, hogy mire jutsz majd ezzel a nyavajával Kripic kolléga!
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #139 Dátum: 2008. December 15. - 16:43:28 »

Kripic,ezek szépen leráztak .Mi az, hogy nedves időben hajlamosak ilyet produkálni?Ez vicc.Ideje más szervíz után nézni!Próbáld meg a gyulaiékat,én lassan 4 éve odahordom és csak pozitív tapasztalatom van.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #140 Dátum: 2008. December 15. - 18:12:12 »

Nedves, párás idő... ( Mérsékelten vízálló?) Hmm..nem tudom. Egyet azért a három év alatt kitapasztaltam a saját kocsimon; mégpedig, hogy sárga lámpa + rángatódzás jó időben soha nem volt. Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt...
Kiváncsi vagyok, hogy mire jutsz majd ezzel a nyavajával Kripic kolléga!
    Minden bizonnyal a széria motorok is másként üzemelnek a szívott levegő tulajdonságaitól függően. A versenysportban nyilván más beállításokat kötelező használni párás hideg körülmények között, meg másikat meleg és száraz időben- természetesen leegyszerűsítve értendő. Szerintem mégis inkább a "Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt" kifejezést az óvatosabb vezetési stílus szülte, mint a szívott levegő fizikai tulajdonságai. Azaz a motor üzemi hőmérséklete alacsonyabb, mint "szépidőben". A kijelzők értékeléséről már beszéltünk, nem szabatos értékeket is mutathatnak. Azt tudjátok hogy direkt szűrőm van, hővédő lemezzel- az meg biztos, hogy 100 feletti tempónál a direkt biztosan kap "permetet" a vizes aszfaltról , úgyhogy gyári összeállításhoz képest jóval több permet/nedves leveggő jut közvetlenül a szívótorokhoz. Ha sor kerül a stresszre jelzem.
A megfelelő tapadás viszont mindennél fontosabb, sárga lámpa árán is!
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #141 Dátum: 2008. December 15. - 19:43:03 »

Nedves, párás idő... ( Mérsékelten vízálló?) Hmm..nem tudom. Egyet azért a három év alatt kitapasztaltam a saját kocsimon; mégpedig, hogy sárga lámpa + rángatódzás jó időben soha nem volt. Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt...
Kiváncsi vagyok, hogy mire jutsz majd ezzel a nyavajával Kripic kolléga!
    Minden bizonnyal a széria motorok is másként üzemelnek a szívott levegő tulajdonságaitól függően. A versenysportban nyilván más beállításokat kötelező használni párás hideg körülmények között, meg másikat meleg és száraz időben- természetesen leegyszerűsítve értendő. Szerintem mégis inkább a "Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt" kifejezést az óvatosabb vezetési stílus szülte, mint a szívott levegő fizikai tulajdonságai. Azaz a motor üzemi hőmérséklete alacsonyabb, mint "szépidőben". A kijelzők értékeléséről már beszéltünk, nem szabatos értékeket is mutathatnak. Azt tudjátok hogy direkt szűrőm van, hővédő lemezzel- az meg biztos, hogy 100 feletti tempónál a direkt biztosan kap "permetet" a vizes aszfaltról , úgyhogy gyári összeállításhoz képest jóval több permet/nedves leveggő jut közvetlenül a szívótorokhoz. Ha sor kerül a stresszre jelzem.
A megfelelő tapadás viszont mindennél fontosabb, sárga lámpa árán is!
Értelek. Sajnos azt elfelejtettem hozzáírni az előzöekhez, hogy a rángatás..stb.hideg motornál jelentkezett ezidáig, tehát hidegindítás után elindulva. Nagysebességű haladás közben eddig egyszer volt sárga lámpa, az EGR adta meg magát, csere lett belőle.
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #142 Dátum: 2008. December 15. - 20:01:12 »

Nedves, párás idő... ( Mérsékelten vízálló?) Hmm..nem tudom. Egyet azért a három év alatt kitapasztaltam a saját kocsimon; mégpedig, hogy sárga lámpa + rángatódzás jó időben soha nem volt. Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt...
Kiváncsi vagyok, hogy mire jutsz majd ezzel a nyavajával Kripic kolléga!
    Minden bizonnyal a széria motorok is másként üzemelnek a szívott levegő tulajdonságaitól függően. A versenysportban nyilván más beállításokat kötelező használni párás hideg körülmények között, meg másikat meleg és száraz időben- természetesen leegyszerűsítve értendő. Szerintem mégis inkább a "Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt" kifejezést az óvatosabb vezetési stílus szülte, mint a szívott levegő fizikai tulajdonságai. Azaz a motor üzemi hőmérséklete alacsonyabb, mint "szépidőben". A kijelzők értékeléséről már beszéltünk, nem szabatos értékeket is mutathatnak. Azt tudjátok hogy direkt szűrőm van, hővédő lemezzel- az meg biztos, hogy 100 feletti tempónál a direkt biztosan kap "permetet" a vizes aszfaltról , úgyhogy gyári összeállításhoz képest jóval több permet/nedves leveggő jut közvetlenül a szívótorokhoz. Ha sor kerül a stresszre jelzem.
A megfelelő tapadás viszont mindennél fontosabb, sárga lámpa árán is!
Értelek. Sajnos azt elfelejtettem hozzáírni az előzöekhez, hogy a rángatás..stb.hideg motornál jelentkezett ezidáig, tehát hidegindítás után elindulva. Nagysebességű haladás közben eddig egyszer volt sárga lámpa, az EGR adta meg magát, csere lett belőle.
Nade könyörgöm:
Ezzel az autóval nem lehet nyirkos, hideg időben, városban lassan, meg mittudomén még hogyan, mert ez egy annyira kifinomult überprecíz modern gépezet...? Nem rémlik, hogy a használati utasításában olvastam volna, hogy csak 3500-as fordulat felett, szép napos időben, min. 20 °C környezeti hőmérséklet felett használjam
Most finoman szólva is elment a kedvem...
Mondjuk az tény, hogy nyirkos, párás időben talált meg... (Bár a szelepcseréhez vezető pilács meg nyáron, egy 1000 km-es folyamatos, nagysebességű etap után... )
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #143 Dátum: 2008. December 15. - 20:13:28 »

Kripic,ezek szépen leráztak .Mi az, hogy nedves időben hajlamosak ilyet produkálni?Ez vicc.Ideje más szervíz után nézni!Próbáld meg a gyulaiékat,én lassan 4 éve odahordom és csak pozitív tapasztalatom van.
Igazad van, de könyörgöm: EZ AZ A SZERVIZ, AMIRŐL EDDIG MÉG MINDENKINEK (nekem is...) CSAK JÓ TAPASZTALATAI VOLTAK!!! Legalább lesett volna be a motortérbe, tekerte volna ki legalább a gyertyákat, vagy valami... (kiokosítottatok előzőleg... Kacsint)
Amihez nem értek, arról nem kezdek vitát, de azért ennél kicsit többet vártam volna így laikusként is....
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #144 Dátum: 2008. December 15. - 20:22:32 »

Nade könyörgöm:
Ezzel az autóval nem lehet nyirkos, hideg időben, városban lassan, meg mittudomén még hogyan, mert ez egy annyira kifinomult überprecíz modern gépezet...? Nem rémlik, hogy a használati utasításában olvastam volna, hogy csak 3500-as fordulat felett, szép napos időben, min. 20 °C környezeti hőmérséklet felett használjam
Most finoman szólva is elment a kedvem...
Mondjuk az tény, hogy nyirkos, párás időben talált meg... (Bár a szelepcseréhez vezető pilács meg nyáron, egy 1000 km-es folyamatos, nagysebességű etap után... )
Én pont erről vitatkoztam a másik fórumon egy szerelővel, de nem értettük meg egymást.
Naplózva


LPG
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #145 Dátum: 2008. December 15. - 20:26:30 »

Nade könyörgöm:
Ezzel az autóval nem lehet nyirkos, hideg időben, városban lassan, meg mittudomén még hogyan, mert ez egy annyira kifinomult überprecíz modern gépezet...? Nem rémlik, hogy a használati utasításában olvastam volna, hogy csak 3500-as fordulat felett, szép napos időben, min. 20 °C környezeti hőmérséklet felett használjam
Most finoman szólva is elment a kedvem...
Mondjuk az tény, hogy nyirkos, párás időben talált meg... (Bár a szelepcseréhez vezető pilács meg nyáron, egy 1000 km-es folyamatos, nagysebességű etap után... )
Igazad van, ezen már én is sokat agyaltam...Már annyiféle autóm volt, de ilyen kényeske még nem.
Ha valami nyavalya rátör a kocsimra, most már nem kell szakszervizbe vinnem...Majd viszem a cimbikhez, azok majd autót faragnak belőle, lehet előbb mint a "szakik"...
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #146 Dátum: 2008. December 15. - 20:30:23 »

Nade könyörgöm:
Ezzel az autóval nem lehet nyirkos, hideg időben, városban lassan, meg mittudomén még hogyan, mert ez egy annyira kifinomult überprecíz modern gépezet...? Nem rémlik, hogy a használati utasításában olvastam volna, hogy csak 3500-as fordulat felett, szép napos időben, min. 20 °C környezeti hőmérséklet felett használjam
Most finoman szólva is elment a kedvem...
Mondjuk az tény, hogy nyirkos, párás időben talált meg... (Bár a szelepcseréhez vezető pilács meg nyáron, egy 1000 km-es folyamatos, nagysebességű etap után... )
Igazad van, ezen már én is sokat agyaltam...Már annyiféle autóm volt, de ilyen kényeske még nem.
Ha valami nyavalya rátör a kocsimra, most már nem kell szakszervizbe vinnem...Majd viszem a cimbikhez, azok majd autót faragnak belőle, lehet előbb mint a "szakik"...
Nem az autóval van baj, nem tudjuk rendesen vezetni. Taposni kell a gázpedált, nem simogatni! Kacsint
Naplózva


LPG
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #147 Dátum: 2008. December 15. - 20:25:54 »

Nade könyörgöm:
Ezzel az autóval nem lehet nyirkos, hideg időben, városban lassan, meg mittudomén még hogyan, mert ez egy annyira kifinomult überprecíz modern gépezet...? Nem rémlik, hogy a használati utasításában olvastam volna, hogy csak 3500-as fordulat felett, szép napos időben, min. 20 °C környezeti hőmérséklet felett használjam
Most finoman szólva is elment a kedvem...
Mondjuk az tény, hogy nyirkos, párás időben talált meg... (Bár a szelepcseréhez vezető pilács meg nyáron, egy 1000 km-es folyamatos, nagysebességű etap után... )
Igazad van, ezen már én is sokat agyaltam...Már annyiféle autóm volt, de ilyen kényeske még nem.
Ha valami nyavalya rátör a kocsimra, most már nem kell szakszervizbe vinnem...Majd viszem a cimbikhez, azok majd autót faragnak belőle, lehet előbb mint a "szakik"...
Nem az autóval van baj, nem tudjuk rendesen vezetni. Taposni kell a gázpedált, nem simogatni! Kacsint
Ja, akkor feladom! Vigyorog
Naplózva
apa123
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


« Hozzászólás #148 Dátum: 2008. December 17. - 02:15:52 »

Üdv Cartársak! Kis időre elmaradtam a fórumról,most jó sokat kellett visszaolvasnom,hogy utolérjem magam.Sajnálattal látom,hogy sokan küzdenek az enyémhez hasonló problémákkal.11 hónaposan,2007 januárjában kb 7000 km-nél a sokadik szervízlátogatás és szervízváltás után sikerült kicseréltetnem a szelepeket.Elképzelhető,hogy már a "kaparó" szelepeket kapta a Lacsim? Majdnem pontosan egy évig tünetmentes volt,majd januárban megint kezdte a sárga lámpát villogtatni. Szervíz, P300-as kód kiolvasva,jótanácsok a sportos vezetéshez....Megkérdeztem a szakit,télen,jeges havas úton a 4000 fölötti pörgetést hogy kell csinálni? Ki az az őrült aki akár másodikban is meri így tolni neki hóban? Tavasztól őszig ismét tünetmentes lett a verda,október végén a hideg,párás idő megint megártott neki.Most ott tartok,hogy minden reggel sárga villogással nyitom a napot. Mi a véleményetek arról,hogy nem kellene egy levelet megereszteni a fogyasztóvédelem felé a száznál is több klubtag aláírásával? Garanciális időn belül jeleztük a problémát a szervíz és a gyártó felé,és nem tudták maradéktalanul kijavítani.Februárban lejár a gari aztán majd cserélik drága pénzen a szelepeket? Szerintem a fogyasztóvédelem sem találná meg a kezelési utasításban,hogy télen,városban nem használható az autónk. 
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #149 Dátum: 2008. December 17. - 09:38:22 »

Üdv Cartársak! Kis időre elmaradtam a fórumról,most jó sokat kellett visszaolvasnom,hogy utolérjem magam.Sajnálattal látom,hogy sokan küzdenek az enyémhez hasonló problémákkal.11 hónaposan,2007 januárjában kb 7000 km-nél a sokadik szervízlátogatás és szervízváltás után sikerült kicseréltetnem a szelepeket.Elképzelhető,hogy már a "kaparó" szelepeket kapta a Lacsim? Majdnem pontosan egy évig tünetmentes volt,majd januárban megint kezdte a sárga lámpát villogtatni. Szervíz, P300-as kód kiolvasva,jótanácsok a sportos vezetéshez....Megkérdeztem a szakit,télen,jeges havas úton a 4000 fölötti pörgetést hogy kell csinálni? Ki az az őrült aki akár másodikban is meri így tolni neki hóban? Tavasztól őszig ismét tünetmentes lett a verda,október végén a hideg,párás idő megint megártott neki.Most ott tartok,hogy minden reggel sárga villogással nyitom a napot. Mi a véleményetek arról,hogy nem kellene egy levelet megereszteni a fogyasztóvédelem felé a száznál is több klubtag aláírásával? Garanciális időn belül jeleztük a problémát a szervíz és a gyártó felé,és nem tudták maradéktalanul kijavítani.Februárban lejár a gari aztán majd cserélik drága pénzen a szelepeket? Szerintem a fogyasztóvédelem sem találná meg a kezelési utasításban,hogy télen,városban nem használható az autónk. 
Apa! Jó az ötleted! Ezzel esetleg a már lejárt garisok is segítséget kaphatnának, mivel ez konstrukciós hiba, amit illene orvosolniuk bármikor is jelentkezik. Ezt úgy hívják, hogy visszahívás, és nemcsak a garisokra szokott vonatkozni. Mert úgy néz ki, hogy szelepet vagy már cseréltek, vagy fognak cserélni, hogy mikor az sorskérdés csak, nem évtől függ, mert van olyan, hogy sok km után jelentkezett csak, évek után, és van olyan is, akinek pár ezer km után hamar kijött ez a gond. Azért van ötödik sebesség, sőt most már sok kocsiban hatodik is, hogy ne kelljen szétpörgetni a motort, és kedvezőbb legyen a fogyasztás is, nem is beszélve a környezet szennyezésről. A párásság ellen meg nyilván jobban kellene tokozni az elektronikai részeket, hogy ne érje nedvesség. Szóval próbáljuk meg meghajtani a dolgokat, mert a mi érdekünk!
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Oldalak: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 36   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!