Lacetti klub fórum
2024. December 13. - 11:27:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 36   Le
 
Szerző Téma: Szelepcsere, kapcsolódó tapasztalatok  (Megtekintve 164447 alkalommal)
Jani63
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


a család kedvence


« Hozzászólás #105 Dátum: 2008. Szeptember 26. - 11:20:30 »

Megtörtént szelepcsere, hát finoman szólva is érezhető a különbség... Kacsint
Viszont amit hátha valaki megtud magyarázni:
A kiszedett kipufogószelepek olyan színűek voltak (olyan valami volt rájukégve), amilyennel még a sokat látott Gombos-féle szerelők sem találkoztak: Valami rusnya vörös-mustár-mínium színkombinációban pompáztak a szelepek
Nem tudtuk eldönteni, mi lehet ez...
Tippek:
1., A csodált Dyno-tab üzemanyagadalék? - hát ha az, akkor az gáz, de én nem igazán hiszem
2., Már a bakkecske-korszakában lett tisztítva és újraolajozva a K&N betétszűrő. Az esetlegesen túl sok olaj a szűrőn okozhat ilyen lerakódást? (Kedves Stocz, ne félj, azért maradt még a flakonban is...) Bár levegőhiányt nem éreztem, ami a túlolajozás jele lett volna, de ki tudja..., és amennyi ilyen izé rá volt égve, ahhoz az egész flakon bele kellett volna spriccelnem a motorba...
Ki tudja???
Szia! Szerintem Dyno-tab, koksznak-koromnak jobban öréltél volna...?

Úgy látom,nem vagy egyedül ezzel témával,a jó multkor iszonyú rángatás 3000 felett,cheklámpa ki,majd el,pár nap mulva ismét rángatás és a pilács folyamatosan világit.Irány a szerviz,hibakód:P300!Szelepcserén átestem ezelőtt egy évvel,no mi lehet?A szerelő srác is értetlenkedve néz,majd gyertyák ki.Első kérdés volt a benzinben adalék?Nos lapitottam,mert Dyno tab került bele.A gyertyák ahogy irtad is miniumszerű szinben pompáztak,a porcelántesten áthuzások nyomai,kettőnél a tövénél ki is fújtak!Ime mellékelem a képeket is,szerintem ennyit a csodaadalékokról,soha többet!!!!
Naplózva

Hello
Jani63
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


a család kedvence


« Hozzászólás #106 Dátum: 2008. Szeptember 26. - 11:28:02 »

Megtörtént szelepcsere, hát finoman szólva is érezhető a különbség... Kacsint
Viszont amit hátha valaki megtud magyarázni:
A kiszedett kipufogószelepek olyan színűek voltak (olyan valami volt rájukégve), amilyennel még a sokat látott Gombos-féle szerelők sem találkoztak: Valami rusnya vörös-mustár-mínium színkombinációban pompáztak a szelepek
Nem tudtuk eldönteni, mi lehet ez...
Tippek:
1., A csodált Dyno-tab üzemanyagadalék? - hát ha az, akkor az gáz, de én nem igazán hiszem
2., Már a bakkecske-korszakában lett tisztítva és újraolajozva a K&N betétszűrő. Az esetlegesen túl sok olaj a szűrőn okozhat ilyen lerakódást? (Kedves Stocz, ne félj, azért maradt még a flakonban is...) Bár levegőhiányt nem éreztem, ami a túlolajozás jele lett volna, de ki tudja..., és amennyi ilyen izé rá volt égve, ahhoz az egész flakon bele kellett volna spriccelnem a motorba...
Ki tudja???
Szia! Szerintem Dyno-tab, koksznak-koromnak jobban öréltél volna...?

Úgy látom,nem vagy egyedül ezzel témával,a jó multkor iszonyú rángatás 3000 felett,cheklámpa ki,majd el,pár nap mulva ismét rángatás és a pilács folyamatosan világit.Irány a szerviz,hibakód:P300!Szelepcserén átestem ezelőtt egy évvel,no mi lehet?A szerelő srác is értetlenkedve néz,majd gyertyák ki.Első kérdés volt a benzinben adalék?Nos lapitottam,mert Dyno tab került bele.A gyertyák ahogy irtad is miniumszerű szinben pompáztak,a porcelántesten áthuzások nyomai,kettőnél a tövénél ki is fújtak!Ime mellékelem a képeket is,szerintem ennyit a csodaadalékokról,soha többet!!!!
Naplózva

Hello
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #107 Dátum: 2008. Szeptember 26. - 17:11:05 »

Megtörtént szelepcsere, hát finoman szólva is érezhető a különbség... Kacsint
Viszont amit hátha valaki megtud magyarázni:
A kiszedett kipufogószelepek olyan színűek voltak (olyan valami volt rájukégve), amilyennel még a sokat látott Gombos-féle szerelők sem találkoztak: Valami rusnya vörös-mustár-mínium színkombinációban pompáztak a szelepek
Nem tudtuk eldönteni, mi lehet ez...
Tippek:
1., A csodált Dyno-tab üzemanyagadalék? - hát ha az, akkor az gáz, de én nem igazán hiszem
2., Már a bakkecske-korszakában lett tisztítva és újraolajozva a K&N betétszűrő. Az esetlegesen túl sok olaj a szűrőn okozhat ilyen lerakódást? (Kedves Stocz, ne félj, azért maradt még a flakonban is...) Bár levegőhiányt nem éreztem, ami a túlolajozás jele lett volna, de ki tudja..., és amennyi ilyen izé rá volt égve, ahhoz az egész flakon bele kellett volna spriccelnem a motorba...
Ki tudja???
Szia! Szerintem Dyno-tab, koksznak-koromnak jobban öréltél volna...?

Úgy látom,nem vagy egyedül ezzel témával,a jó multkor iszonyú rángatás 3000 felett,cheklámpa ki,majd el,pár nap mulva ismét rángatás és a pilács folyamatosan világit.Irány a szerviz,hibakód:P300!Szelepcserén átestem ezelőtt egy évvel,no mi lehet?A szerelő srác is értetlenkedve néz,majd gyertyák ki.Első kérdés volt a benzinben adalék?Nos lapitottam,mert Dyno tab került bele.A gyertyák ahogy irtad is miniumszerű szinben pompáztak,a porcelántesten áthuzások nyomai,kettőnél a tövénél ki is fújtak!Ime mellékelem a képeket is,szerintem ennyit a csodaadalékokról,soha többet!!!!
És a gyertyacserével a probléma megoldódott?
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #108 Dátum: 2008. Szeptember 26. - 18:08:25 »

Erről az elszíneződésről írnak a weblapjukon is.
Naplózva


LPG
Jani63
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


a család kedvence


« Hozzászólás #109 Dátum: 2008. Szeptember 27. - 06:33:08 »

Megtörtént szelepcsere, hát finoman szólva is érezhető a különbség... Kacsint
Viszont amit hátha valaki megtud magyarázni:
A kiszedett kipufogószelepek olyan színűek voltak (olyan valami volt rájukégve), amilyennel még a sokat látott Gombos-féle szerelők sem találkoztak: Valami rusnya vörös-mustár-mínium színkombinációban pompáztak a szelepek
Nem tudtuk eldönteni, mi lehet ez...
Tippek:
1., A csodált Dyno-tab üzemanyagadalék? - hát ha az, akkor az gáz, de én nem igazán hiszem
2., Már a bakkecske-korszakában lett tisztítva és újraolajozva a K&N betétszűrő. Az esetlegesen túl sok olaj a szűrőn okozhat ilyen lerakódást? (Kedves Stocz, ne félj, azért maradt még a flakonban is...) Bár levegőhiányt nem éreztem, ami a túlolajozás jele lett volna, de ki tudja..., és amennyi ilyen izé rá volt égve, ahhoz az egész flakon bele kellett volna spriccelnem a motorba...
Ki tudja???
Szia! Szerintem Dyno-tab, koksznak-koromnak jobban öréltél volna...?

Úgy látom,nem vagy egyedül ezzel témával,a jó multkor iszonyú rángatás 3000 felett,cheklámpa ki,majd el,pár nap mulva ismét rángatás és a pilács folyamatosan világit.Irány a szerviz,hibakód:P300!Szelepcserén átestem ezelőtt egy évvel,no mi lehet?A szerelő srác is értetlenkedve néz,majd gyertyák ki.Első kérdés volt a benzinben adalék?Nos lapitottam,mert Dyno tab került bele.A gyertyák ahogy irtad is miniumszerű szinben pompáztak,a porcelántesten áthuzások nyomai,kettőnél a tövénél ki is fújtak!Ime mellékelem a képeket is,szerintem ennyit a csodaadalékokról,soha többet!!!!
És a gyertyacserével a probléma megoldódott?


Igen,négy új gyertya és minden rendben!Azért elgondokodtató,megéri e évenként egy garnitúra gyertya..  Mosolyog
Naplózva

Hello
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #110 Dátum: 2008. Szeptember 28. - 08:59:10 »

Erről az elszíneződésről írnak a weblapjukon is.
Igen, ezért sem hittem benne igazán, hogy ez az elszíneződés a szelepeken, ami miatt cserélni kellett őket...
Viszont megyek vissza Gombosékhoz (és nem kicsit vagyok feldúlva, kiakadva...): olajnyomok a hengerfejen, motor oldalán (szivárog...?), a hengerfejcsavarok finoman szólva is csálén állnak, és 3000 körül ugyanúgy rángat, torpangat, mint korábban; a hangja se tetszik...

Ezek is kezdenek elpofátlanodni? Gariban mit akar a kedves ügyfél, vagy mi a szösz...?
Naplózva
belabig
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



« Hozzászólás #111 Dátum: 2008. Október 03. - 15:08:10 »

Sziasztok!
Folyamatban van egy 2006 09-es 5 ajtós Lacetti vásárlása 10700 km-el részemre.
Eddig nyugodt voltam, hogy fiatal autó, nem lesz vele gondom.
De beleolvastam a fórumba, és megijedtem, hogy a motor szériahibás, méghozzá a szelepek.
Az EGR szelep hibáiról is olvastam. Mit tegyek? Mondjam vissza az autót? Nagyon nem szeretnék még 1 pénztemetőbe beszállni.
Azért döntötem a Lacetti mellett, mert előtte a legjobb autóm egy Nexia volt, amit 4,5 évig ütöttem-vágtam, elnyűhetetlen volt.
Persze kisebb hibák ott is előjöttek, de olcsó volt fenntartani. Most retteghetek majd, hogy lesz egy fiatal autóm, amiben akármelyik pillanatban kijöhet a gyárilag betáplált szelepcsere.
Vagy rosszul gondolom?
Esetleg nem erre a sorozatra érvényes?
Előre is köszönöm a válaszotokat!
Üdv
Béla
U.I. A Nexiánál is gyulladt ki a motorhiba visszajelző, és gyengült a teljesítmény, plusz rángatott.
A szervízben azt mondták, hogy menjek vissza ha világít éppen, mert nem tárolja a kódot.
Persze akármikor arra jártam, jó volt. Egyik olajcsere alkalmával a szerelőm mondta, hogy te, nem vetted észre hogy rángat? A 3.-ik hengerhez menő gyújtókábelt kicseréltem, mert áthúzott. Attól kezdve megszűnt a lámpa jelzése, és a rángatás is.
« Utoljára szerkesztve: 2008. Október 03. - 15:20:55 írta belabig » Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #112 Dátum: 2008. Október 03. - 18:01:11 »

Szia!

Vásárlás előtt én is átolvastam a fórumokat és az összes népítéletet, és mégis Lacettit vettem. Kacsint
Nem foglalkoztam a szelepcserével, mert volt még 1 év garancia az autón.
10-20000km alatt szokott előjönni, utána már nem nagyon. Az enyém a kivétel 83000km-rel. Kacsint
De ebből az első 73000km majdnem mind autópálya volt.
Az utána lévő 10000km, meg város és kevés országút, nyugodt tempóban.
Naplózva


LPG
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #113 Dátum: 2008. Október 03. - 18:08:58 »

Belabig! Írtam privátban a lehetőségekről, olvasd azt is el! Amellett jó autó a Lacetti, ár/értékben szerintem verhetetlen! Sok taxi is fut már, nem véletlenül!  Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #114 Dátum: 2008. Október 03. - 18:31:29 »

Sziasztok!
Folyamatban van egy 2006 09-es 5 ajtós Lacetti vásárlása 10700 km-el részemre.
Eddig nyugodt voltam, hogy fiatal autó, nem lesz vele gondom.
De beleolvastam a fórumba, és megijedtem, hogy a motor szériahibás, méghozzá a szelepek.
Az EGR szelep hibáiról is olvastam. Mit tegyek? Mondjam vissza az autót? Nagyon nem szeretnék még 1 pénztemetőbe beszállni.
Azért döntötem a Lacetti mellett, mert előtte a legjobb autóm egy Nexia volt, amit 4,5 évig ütöttem-vágtam, elnyűhetetlen volt.
Persze kisebb hibák ott is előjöttek, de olcsó volt fenntartani. Most retteghetek majd, hogy lesz egy fiatal autóm, amiben akármelyik pillanatban kijöhet a gyárilag betáplált szelepcsere.
Vagy rosszul gondolom?
Esetleg nem erre a sorozatra érvényes?
Előre is köszönöm a válaszotokat!
Üdv
Béla
U.I. A Nexiánál is gyulladt ki a motorhiba visszajelző, és gyengült a teljesítmény, plusz rángatott.
A szervízben azt mondták, hogy menjek vissza ha világít éppen, mert nem tárolja a kódot.
Persze akármikor arra jártam, jó volt. Egyik olajcsere alkalmával a szerelőm mondta, hogy te, nem vetted észre hogy rángat? A 3.-ik hengerhez menő gyújtókábelt kicseréltem, mert áthúzott. Attól kezdve megszűnt a lámpa jelzése, és a rángatás is.
Lehet, hogy némelyek szemében elítélendő lesz hozzászólásom...na mindegy!
Tetszik a lacetti? Árban, felszereltségben ilyet szeretnél? Vagy csak egy lehetőség a sok közül? Ha odavagy érte, ha pont ilyen autót szerettél volna, akkor ne tétovázz!  Ha rendben vannak az autó papírjai és maga az autó is, vedd meg!
Ha rendesen vezették a szervízkönyvet, akkor látszik benne, milyen javítások voltak. Kormányműcsere, szelepcsere normális szervízben belekerül.
Vásárlás előtt beszélhetsz az eladóval is. Ha márkakereskedésben van, akkor lehet boncolgatni a kérdést, hogy mi van a szériahibás szelepekkel?
Van még egy éved a gariból. (Persze csak ha valóban annyi km van benne, de ezt ha jól tudom, ki lehet olvastatni.) Használod pár hónapig, kíméled, tötymörögsz vele, közben az idő alatt összeszoktok. Aztán úgyis eltévedsz autópálya felé abban az egy évben, ahol kicsit megkergeted. Ha azok után nem lesz pech-lámpád, akkor talán már nem is lesz. Ha igen, akkor egyenes út vezet a szervízbe, ahol már tudják fejből, mi a rendelendő alkatrészhalmaz a szívműtéthez. Mindez gariban.
Csak halkan mondom: mivel tudnak a szervizekben a problémáról, ha még nem voltak a szelepek cserélve és pech lámpád lesz, egy kódolvasás előtt már összesúgnak a szerelők, hogy "jött egy P300-as megint".
Ha kicsit huncutabb  vagy, akkor megtalálod a módját, hogy egy P300-ast összehozz még gari alatt... Kacsint A cél az, hogy már módosított szelepek legyenek benne mire lejár!
Van még egy variáció, ha nem vagy annyira oda érte. Mégpedig, hogy kihagyod, de ilyen autót ennyiért nem kapsz ennyiért. Más márkáknál is van gond bőven! Rönók szintén EGR-esek, az 1,5 dci-kről meg pont ma hallottam, hogy 50000 körül turbócserések, suzik ugyanennyit esznek, opel szintén EGR, toyoták katalizátorosak, stb. Lehetne sorolni ebben az árkategóriában estig.  
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
belabig
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



« Hozzászólás #115 Dátum: 2008. Október 03. - 21:00:46 »

Nagyon köszönöm a tanácsokat!
Semmilyen más autó meg sem fordult a fejemben, vagy Daewoo, vagy Chevrolet, vagy Opel.
Műszaki szakembernek tartom magamat, épp ezért néztem meg a típushibákat. Az összeszokás nálam kb 5-10 perc szokott lenni, rengeteg járgányt vezettem a motortól a harckocsiig Mosolyog. Szerintem mire hazaérek, már megtesztelem a 11-esen Kacsint A váltó Nexia módon működik, gondolom hasonló lehet az útfekvése is. Pont emiatt néztem ki a a Lacettit, és első látásra beleszerettem. A szelepcserét tudom hogy egy vagyonba kerül, épp ezért is félek egy kicsit tőle. De megnyugtattatok. Belevágok. Kb jövő héten csütörtökön vehetem át, addigra lesz meg az átírás. 10700 km van benne 2 évesen, úgyhogy a szelep bibi még előjöhet.
Mikor beindítottuk nagyon csendes volt a motor, és nem égett lámpa. Ha kitapasztalok valamit, szívesen megosztom veletek. Azt hiszem egy aktív klubtaggal bővültetek Vigyorog
Üdv
Béla

Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #116 Dátum: 2008. Október 03. - 22:08:57 »

Nagyon köszönöm a tanácsokat!
Semmilyen más autó meg sem fordult a fejemben, vagy Daewoo, vagy Chevrolet, vagy Opel.
Műszaki szakembernek tartom magamat, épp ezért néztem meg a típushibákat. Az összeszokás nálam kb 5-10 perc szokott lenni, rengeteg járgányt vezettem a motortól a harckocsiig Mosolyog. Szerintem mire hazaérek, már megtesztelem a 11-esen Kacsint A váltó Nexia módon működik, gondolom hasonló lehet az útfekvése is. Pont emiatt néztem ki a a Lacettit, és első látásra beleszerettem. A szelepcserét tudom hogy egy vagyonba kerül, épp ezért is félek egy kicsit tőle. De megnyugtattatok. Belevágok. Kb jövő héten csütörtökön vehetem át, addigra lesz meg az átírás. 10700 km van benne 2 évesen, úgyhogy a szelep bibi még előjöhet.
Mikor beindítottuk nagyon csendes volt a motor, és nem égett lámpa. Ha kitapasztalok valamit, szívesen megosztom veletek. Azt hiszem egy aktív klubtaggal bővültetek Vigyorog
Üdv
Béla


Üdvözlünk körünkben!
Gratulálok a választásodhoz, sok örömet az új szerzeményhez! Bármi problémád van, gyere, írj, ha tudunk segítünk.
Addig is olvasgass, van itt a fórumon egy rakás leírt tapasztalat, amit hasznos átböngészni, no és persze Szabályzatunkat is fusd át picit.  Kacsint
Ha tudsz, tégy fel képet is a gépről!
Nem vagyok a szavak embere, vannak itt erre alkalmasabb tagok, úgyhogy tőlem ennyi.
Várunk szeretettel itt és a személyes talikon is!
Üdv!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #117 Dátum: 2008. Október 14. - 11:25:01 »

Már elég régen nem írtam a fórumba, de azért nézegetni szoktam. Engem is utolért a szelepcsere a szokásos előzmények után előjegyeztek a műtétre. Csak ez nem lacsi, hanem a feleségem 1,4-es aut. aveoja. A tapasztalatok alapján bizakodva nézek a csere elé. Remélem nekem is bejön a műtét és nem lessz több sárga lámpa.
« Utoljára szerkesztve: 2008. Október 14. - 11:33:34 írta hicar » Naplózva

balendre
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Hozzászólás #118 Dátum: 2008. November 29. - 19:41:40 »

Kedves Mindenki!
Remélem tudtok nekem segíteni, ugyanis, valószínű, hogy nálam is az EGR szelep vacakol. Tudjátok, kis rángatózás (különösen hideg motornál), és az az utálatos sárga lámpa világít. A kocsit nem nagyon hajtom, (1,4 Lacetti 2005 júliusi, 43.000 km), szóval nagyon idegesít, hogy ennek ellenére probléma van vele. "Természetesen" már nem garanciás, ezért félve viszem a Chevrolet szakszervízbe. Ott közlik velem, hogy valami szelep beragad, ezért az elektronika leszabályozza a benzinbefecskendezést, és ezért a sárga lámpa, meg a rángatózás. Ki kell cserélni KAPARÓSZELEPRE, "csupáncsak" alaphangon 80.000 ft-ba fog kerülni. Az agyvizem kicsit felment, bár ezt "úriemberhez" méltóan nem mutattam, merthát ez a havi fizetésem szinte. A főnök azért rendes volt és mondta, hogy talán segít, ha 3-asban 6.000 fordulat közelébe viszem a motort és néha így járatom. Mit csináljak? Feltétlenül csak a szelepcsere a megoldás? Ha igen, akkor ezt hol csinálják és kb. mennyiért? (Békés megyében lakom, és ezért gyulai, békéscsabai ill. a környékükön lévő megbízható!! szerelők érdekelnének!
Minden válaszadónak előre is köszönöm! Endre
Naplózva
balendre
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Hozzászólás #119 Dátum: 2008. November 29. - 19:43:30 »

Bocs! Nem az EGR, hanem a kipufogószelep van gallyra menve!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 36   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!