sebijoe
|
|
« Hozzászólás #390 Dátum: 2011. Január 28. - 13:19:24 » |
|
Persze. eddig jártam 8,5-9 literel, most meg 10-el. Télen, általában éjszaka, -10 fokos hidegben, 5 km-et használva. Majd ha a fogyasztás fog érdekelni, akkor jön a gáz, vagy átülök robogóra. De nem kötelező ezt az utat járni. Tudod az nonszensz (és röhej), hogy egy, a 2000-es évek közepén gyártott 94 lóerős autóval nem lehet normálisan autózni. Az rendben van, hogy ha valaki szereti pörgetni a motort és nem érdekli a fogyasztás, az járjon 4-5 ezres fordulaton, de aki ezt nem szereti, annak ne legyen muszáj! Én elvárom (elvárnám) egy ilyen autótól, hogy 50 km/h megengedett sebesség mellett lehessen 1900-as fordulaton negyedikben is haladni. Ezt az 1986-ban gyártott 1300 köbcentis, 72 lovas Opelemmel minden további nélkül megtehettem. No én ehhez viszonyítok. A környezetvédelmi szigorításoknak a következménye, hogy minden magasabb osztállyal egyre jobban fojtva van a motor, így téves a viszonyításod, az Euro 0-s Opelt hasonlítod össze egy Euro 4-s motorral.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #391 Dátum: 2011. Január 28. - 14:22:31 » |
|
A környezetvédelmi szigorításoknak a következménye, hogy minden magasabb osztállyal egyre jobban fojtva van a motor, így téves a viszonyításod, az Euro 0-s Opelt hasonlítod össze egy Euro 4-s motorral.
Én csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy egy 86-os évjáratú 1300 köbcentis 72 lovas autóval anélkül lehetett 50 km/h-val negyedik sebességi fokozatban haladni öt személlyel, hogy bármi hiba jelentkezett volna. Ugyanez elvárható lenne egy sokkal fiatalabb, korszerűbb és erősebb autótól is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #392 Dátum: 2011. Január 28. - 16:39:27 » |
|
A környezetvédelmi szigorításoknak a következménye, hogy minden magasabb osztállyal egyre jobban fojtva van a motor, így téves a viszonyításod, az Euro 0-s Opelt hasonlítod össze egy Euro 4-s motorral.
Én csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy egy 86-os évjáratú 1300 köbcentis 72 lovas autóval anélkül lehetett 50 km/h-val negyedik sebességi fokozatban haladni öt személlyel, hogy bármi hiba jelentkezett volna. Ugyanez elvárható lenne egy sokkal fiatalabb, korszerűbb és erősebb autótól is. Én sem pörgetem, lehet következményei lesznek, de amikor azt látom, hogy a modern (pl. 2010-ben gyártott) automata váltós amerikai autók folyamatos haladáskor alig 1000 fölötti fordulatszámon pörögnek, nem tudom elképzelni, hogy ezt miért nem lehetne megcsinálni a mi autóinknál. Egyébként a Chevyklubbon írta egyszer valaki, akinek 1.6-os automata Lacsija van, hogy 50-nél neki 1200-at pörög 4.-ben a motor, ráadásul az csak 4 sebességes.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #393 Dátum: 2011. Január 28. - 19:18:17 » |
|
A környezetvédelmi szigorításoknak a következménye, hogy minden magasabb osztállyal egyre jobban fojtva van a motor, így téves a viszonyításod, az Euro 0-s Opelt hasonlítod össze egy Euro 4-s motorral.
Én csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy egy 86-os évjáratú 1300 köbcentis 72 lovas autóval anélkül lehetett 50 km/h-val negyedik sebességi fokozatban haladni öt személlyel, hogy bármi hiba jelentkezett volna. Ugyanez elvárható lenne egy sokkal fiatalabb, korszerűbb és erősebb autótól is. Én sem pörgetem, lehet következményei lesznek, de amikor azt látom, hogy a modern (pl. 2010-ben gyártott) automata váltós amerikai autók folyamatos haladáskor alig 1000 fölötti fordulatszámon pörögnek, nem tudom elképzelni, hogy ezt miért nem lehetne megcsinálni a mi autóinknál. Egyébként a Chevyklubbon írta egyszer valaki, akinek 1.6-os automata Lacsija van, hogy 50-nél neki 1200-at pörög 4.-ben a motor, ráadásul az csak 4 sebességes. Én egyszerűen azt nem értem,hogy miért enne többet a motor ha pörgetve van mikor ugy nem szenved hanem könnyedén megy.egyszerűen ez a motor ilyen el kell fogadni.Nekem e85-el 9l a fogyim,pőrgetem és nincs gond vele.De inkább apránkét többért tankolok mint 150EFt egybe kitegyek mikor beoffol a motor.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #394 Dátum: 2011. Január 29. - 08:16:21 » |
|
Ezt a pörgetős dolgot én sem értem.6 éve használom az autót beletettem 72000 km-t.90%-ban pesten használom dugóban,általában 1500-2000 között váltok,de akár 40-el is megyek 5.-be.Nagyon ritkán húzatom ki,az EGR soha nem volt lezárva és kipucolva sem,nem használok E85 sem.Egyetlen állandó van,hogy kizárólag csak a shellnél tankolom a 95-ös benyát.Nekem akkor miért nem voltak szelepgondjaim?(nem mintha hiányozna)
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #395 Dátum: 2011. Január 29. - 10:26:45 » |
|
Ezt a pörgetős dolgot én sem értem.6 éve használom az autót beletettem 72000 km-t.90%-ban pesten használom dugóban,általában 1500-2000 között váltok,de akár 40-el is megyek 5.-be.Nagyon ritkán húzatom ki,az EGR soha nem volt lezárva és kipucolva sem,nem használok E85 sem.Egyetlen állandó van,hogy kizárólag csak a shellnél tankolom a 95-ös benyát.Nekem akkor miért nem voltak szelepgondjaim?(nem mintha hiányozna) Mert mindig vannak kivételek.Vagy mert valamit nagyon jól csinálsz.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #396 Dátum: 2011. Január 29. - 11:31:52 » |
|
Én egyszerűen azt nem értem,hogy miért enne többet a motor ha pörgetve van mikor ugy nem szenved hanem könnyedén megy.egyszerűen ez a motor ilyen el kell fogadni.Nekem e85-el 9l a fogyim,pőrgetem és nincs gond vele.De inkább apránkét többért tankolok mint 150EFt egybe kitegyek mikor beoffol a motor. 2200-as fordulatnál sem szenved a motor, és szerintem fogyasztás szempontjából nem mindegy, hogy harmadikban pörgeted 3000-rel, vagy ugyanazon sebesség mellett negyedikben 2200-zal.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #397 Dátum: 2011. Január 29. - 11:54:40 » |
|
Ezt a pörgetős dolgot én sem értem.6 éve használom az autót beletettem 72000 km-t.90%-ban pesten használom dugóban,általában 1500-2000 között váltok,de akár 40-el is megyek 5.-be.Nagyon ritkán húzatom ki,az EGR soha nem volt lezárva és kipucolva sem,nem használok E85 sem.Egyetlen állandó van,hogy kizárólag csak a shellnél tankolom a 95-ös benyát.Nekem akkor miért nem voltak szelepgondjaim?(nem mintha hiányozna) Nagyjából minden megegyezik. Az én autóm közel öt és fél éves és 73000 km van benne. EGR szelep nincs lezárva, E85-öt nem használok, teljesen mindegy, hogy milyen benzint tankolok, mert még a legnagyobb hidegben is öt percen belül átvált gáz üzemre. Én sem pörgettem fölöslegesen a motort, eddig nem is volt problémám. Most lett. Szerdán a Gyulainál kiszedték a gyertyákat, mert mind a négy hengerben kompressziót mértek. Igaz, hogy nem csináltak semmit a gyertyákkal, a hiba azonban azóta nem jött elő. Jó volna, ha így maradna.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #398 Dátum: 2011. Január 29. - 16:56:36 » |
|
Ezt a pörgetős dolgot én sem értem.6 éve használom az autót beletettem 72000 km-t.90%-ban pesten használom dugóban,általában 1500-2000 között váltok,de akár 40-el is megyek 5.-be.Nagyon ritkán húzatom ki,az EGR soha nem volt lezárva és kipucolva sem,nem használok E85 sem.Egyetlen állandó van,hogy kizárólag csak a shellnél tankolom a 95-ös benyát.Nekem akkor miért nem voltak szelepgondjaim?(nem mintha hiányozna) Nagyjából minden megegyezik. Az én autóm közel öt és fél éves és 73000 km van benne. EGR szelep nincs lezárva, E85-öt nem használok, teljesen mindegy, hogy milyen benzint tankolok, mert még a legnagyobb hidegben is öt percen belül átvált gáz üzemre. Én sem pörgettem fölöslegesen a motort, eddig nem is volt problémám. Most lett. Szerdán a Gyulainál kiszedték a gyertyákat, mert mind a négy hengerben kompressziót mértek. Igaz, hogy nem csináltak semmit a gyertyákkal, a hiba azonban azóta nem jött elő. Jó volna, ha így maradna. A gázos rendszer sokkal érzékenyebb a gyújtásra mint a benzin üzem. Ha a gázzal való haladásnál érzékeltél emelkedő fogyasztást, akkor szinte biztos, hogy nem tökéletes a gyújtásod. Ez lehet bármi (gyertya, kábel,megszakító, trafó), mert érzékenyebb és benzinnél még észre sem veszed.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #399 Dátum: 2011. Január 29. - 17:40:19 » |
|
A gázos rendszer sokkal érzékenyebb a gyújtásra mint a benzin üzem. Ha a gázzal való haladásnál érzékeltél emelkedő fogyasztást, akkor szinte biztos, hogy nem tökéletes a gyújtásod. Ez lehet bármi (gyertya, kábel,megszakító, trafó), mert érzékenyebb és benzinnél még észre sem veszed.
A probléma benzin üzemnél is ugyanaz volt. Sokszor érezhetően csak három henger ment.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #400 Dátum: 2011. Január 29. - 18:12:47 » |
|
A környezetvédelmi szigorításoknak a következménye, hogy minden magasabb osztállyal egyre jobban fojtva van a motor, így téves a viszonyításod, az Euro 0-s Opelt hasonlítod össze egy Euro 4-s motorral.
Én csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy egy 86-os évjáratú 1300 köbcentis 72 lovas autóval anélkül lehetett 50 km/h-val negyedik sebességi fokozatban haladni öt személlyel, hogy bármi hiba jelentkezett volna. Ugyanez elvárható lenne egy sokkal fiatalabb, korszerűbb és erősebb autótól is. Én sem pörgetem, lehet következményei lesznek, de amikor azt látom, hogy a modern (pl. 2010-ben gyártott) automata váltós amerikai autók folyamatos haladáskor alig 1000 fölötti fordulatszámon pörögnek, nem tudom elképzelni, hogy ezt miért nem lehetne megcsinálni a mi autóinknál. Egyébként a Chevyklubbon írta egyszer valaki, akinek 1.6-os automata Lacsija van, hogy 50-nél neki 1200-at pörög 4.-ben a motor, ráadásul az csak 4 sebességes. De azok az autók alacsonyfordulatú nagyköbcentis motorok 3-5 liter!! 1,3 opel EURO 0!!! 8 szelep teljesen más konstrukció! 8 szelep máshol adja le a teljesítményét mint egy 16 szelepes talán meg kellene nézni a teljesítményadatokat + hány kiló jut 1LE re!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #401 Dátum: 2011. Január 29. - 19:24:52 » |
|
A környezetvédelmi szigorításoknak a következménye, hogy minden magasabb osztállyal egyre jobban fojtva van a motor, így téves a viszonyításod, az Euro 0-s Opelt hasonlítod össze egy Euro 4-s motorral.
Én csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy egy 86-os évjáratú 1300 köbcentis 72 lovas autóval anélkül lehetett 50 km/h-val negyedik sebességi fokozatban haladni öt személlyel, hogy bármi hiba jelentkezett volna. Ugyanez elvárható lenne egy sokkal fiatalabb, korszerűbb és erősebb autótól is. Én sem pörgetem, lehet következményei lesznek, de amikor azt látom, hogy a modern (pl. 2010-ben gyártott) automata váltós amerikai autók folyamatos haladáskor alig 1000 fölötti fordulatszámon pörögnek, nem tudom elképzelni, hogy ezt miért nem lehetne megcsinálni a mi autóinknál. Egyébként a Chevyklubbon írta egyszer valaki, akinek 1.6-os automata Lacsija van, hogy 50-nél neki 1200-at pörög 4.-ben a motor, ráadásul az csak 4 sebességes. De azok az autók alacsonyfordulatú nagyköbcentis motorok 3-5 liter!! 1,3 opel EURO 0!!! 8 szelep teljesen más konstrukció! 8 szelep máshol adja le a teljesítményét mint egy 16 szelepes talán meg kellene nézni a teljesítményadatokat + hány kiló jut 1LE re! És itt a pont.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #402 Dátum: 2011. Január 29. - 19:28:16 » |
|
A környezetvédelmi szigorításoknak a következménye, hogy minden magasabb osztállyal egyre jobban fojtva van a motor, így téves a viszonyításod, az Euro 0-s Opelt hasonlítod össze egy Euro 4-s motorral.
Én csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy egy 86-os évjáratú 1300 köbcentis 72 lovas autóval anélkül lehetett 50 km/h-val negyedik sebességi fokozatban haladni öt személlyel, hogy bármi hiba jelentkezett volna. Ugyanez elvárható lenne egy sokkal fiatalabb, korszerűbb és erősebb autótól is. Én sem pörgetem, lehet következményei lesznek, de amikor azt látom, hogy a modern (pl. 2010-ben gyártott) automata váltós amerikai autók folyamatos haladáskor alig 1000 fölötti fordulatszámon pörögnek, nem tudom elképzelni, hogy ezt miért nem lehetne megcsinálni a mi autóinknál. Egyébként a Chevyklubbon írta egyszer valaki, akinek 1.6-os automata Lacsija van, hogy 50-nél neki 1200-at pörög 4.-ben a motor, ráadásul az csak 4 sebességes. De azok az autók alacsonyfordulatú nagyköbcentis motorok 3-5 liter!! 1,3 opel EURO 0!!! 8 szelep teljesen más konstrukció! 8 szelep máshol adja le a teljesítményét mint egy 16 szelepes talán meg kellene nézni a teljesítményadatokat + hány kiló jut 1LE re! És itt a pont. Mondjuk én láttam 2 literes motoros automata váltós autót is, ami szintén nem pörgette a motort, városban 50-60 között 1500 volt a fordulat. Amúgy meg arra nem írtál semmit Sebike, hogy az automata 1.6-os Lacsi sem pörgeti a motort.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #403 Dátum: 2011. Január 29. - 19:30:47 » |
|
A környezetvédelmi szigorításoknak a következménye, hogy minden magasabb osztállyal egyre jobban fojtva van a motor, így téves a viszonyításod, az Euro 0-s Opelt hasonlítod össze egy Euro 4-s motorral.
Én csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy egy 86-os évjáratú 1300 köbcentis 72 lovas autóval anélkül lehetett 50 km/h-val negyedik sebességi fokozatban haladni öt személlyel, hogy bármi hiba jelentkezett volna. Ugyanez elvárható lenne egy sokkal fiatalabb, korszerűbb és erősebb autótól is. Én sem pörgetem, lehet következményei lesznek, de amikor azt látom, hogy a modern (pl. 2010-ben gyártott) automata váltós amerikai autók folyamatos haladáskor alig 1000 fölötti fordulatszámon pörögnek, nem tudom elképzelni, hogy ezt miért nem lehetne megcsinálni a mi autóinknál. Egyébként a Chevyklubbon írta egyszer valaki, akinek 1.6-os automata Lacsija van, hogy 50-nél neki 1200-at pörög 4.-ben a motor, ráadásul az csak 4 sebességes. De azok az autók alacsonyfordulatú nagyköbcentis motorok 3-5 liter!! 1,3 opel EURO 0!!! 8 szelep teljesen más konstrukció! 8 szelep máshol adja le a teljesítményét mint egy 16 szelepes talán meg kellene nézni a teljesítményadatokat + hány kiló jut 1LE re! És itt a pont. Ha az ideális fordulatszám 3000-4000 között van, akkor az automataváltós Lacettik miért nem ott üzemelnek?
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #404 Dátum: 2011. Január 29. - 19:32:46 » |
|
A gázos rendszer sokkal érzékenyebb a gyújtásra mint a benzin üzem. Ha a gázzal való haladásnál érzékeltél emelkedő fogyasztást, akkor szinte biztos, hogy nem tökéletes a gyújtásod. Ez lehet bármi (gyertya, kábel,megszakító, trafó), mert érzékenyebb és benzinnél még észre sem veszed.
A probléma benzin üzemnél is ugyanaz volt. Sokszor érezhetően csak három henger ment. A P300 csak egyszer fordult elő vagy több alkalommal is? Ha csak egyszer, nem rohannék egyből szelepetcserélni.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
|