cucogany
|
|
« Hozzászólás #375 Dátum: 2011. Január 27. - 19:21:42 » |
|
Sziasztok!
2007-ben regisztráltam ezen a fórumon (az előző Lacetti fórumon 2005-ben), de eddig inkább csak olvasgattam, mert az én 2005-ös Lacettimen nem jelentkeztek hasonló hibák (csak a termosztátot cserélték kétszer, de a fűtésem ugyanolyan csapnivaló, mint az elején). Most viszont engem is utolért a végzet a p300-as hibakód formájában. Szelep csere javasolt. Azt szeretném megkérdezni, hogy a szelep csere (8 kipufogó szelep) egybekötve a 75 ezres szervizzel, plusz a javítás idejére (3 nap) ingyenes csere autó megér-e 150 ezer forintot? A Chevrolet Gyulai-ban (XVII., Pesti út 5) tegnap ezt ajánlották fel.
A 75ezres szerviz max. 30eFt, 3 napra kölcsönautó 6-10ezer/nap. Marad 90ezer a szelepcserére. Nem mondom, hogy megéri, de más márkaszervizben is ilyen árat fogsz kapni(szerintem). Én előbb ezt próbálnám meg(2. pont). http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=68Kérdezd meg ha viszed az alkatrészeket akkor mennyi.Mert felmégy a raktárba(szalontól följebb ahol a szerviz van) ott van 10%kedvezmény a klubbosoknak alkatrészekre.Csabit keresd! Köszönöm. Még megérdeklődöm a MEDIC-CAR Kft.-nél (Dunakeszi), hogy ők csinálnak-e ilyet, és ha igen, mennyiért. A kettő közül kell majd választanom, nincs alternatívám, mert tíz napos volt a kocsi, amikor beszerelték az LPG-t Dunakeszin. A Gyulainál nem tudom olcsóbban csináltatni, mert a szerviz vezetője először azt mondta, hogy maga a szelep csere (alkatrészek plusz munkadíj) 160 ezer forint, de ha egybekötjük a 75 ezres szervizzel, akkor megcsinálják nekem 150 ezerért - tekintettel arra, hogy az összes szervizt náluk csináltattam. Aztán másnap felhívtak telefonon, és közölték, hogy ezért a 150 ezerért három napra (amíg a munka tart) ingyen biztosítanak egy csereautót is. Hát ez volt a gyanús nekem az egészben, ezért kérdeztem, hogy a 150 ezer korrekt összeg-e?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #376 Dátum: 2011. Január 27. - 19:45:21 » |
|
Sziasztok!
2007-ben regisztráltam ezen a fórumon (az előző Lacetti fórumon 2005-ben), de eddig inkább csak olvasgattam, mert az én 2005-ös Lacettimen nem jelentkeztek hasonló hibák (csak a termosztátot cserélték kétszer, de a fűtésem ugyanolyan csapnivaló, mint az elején). Most viszont engem is utolért a végzet a p300-as hibakód formájában. Szelep csere javasolt. Azt szeretném megkérdezni, hogy a szelep csere (8 kipufogó szelep) egybekötve a 75 ezres szervizzel, plusz a javítás idejére (3 nap) ingyenes csere autó megér-e 150 ezer forintot? A Chevrolet Gyulai-ban (XVII., Pesti út 5) tegnap ezt ajánlották fel.
A 75ezres szerviz max. 30eFt, 3 napra kölcsönautó 6-10ezer/nap. Marad 90ezer a szelepcserére. Nem mondom, hogy megéri, de más márkaszervizben is ilyen árat fogsz kapni(szerintem). Én előbb ezt próbálnám meg(2. pont). http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=68Kérdezd meg ha viszed az alkatrészeket akkor mennyi.Mert felmégy a raktárba(szalontól följebb ahol a szerviz van) ott van 10%kedvezmény a klubbosoknak alkatrészekre.Csabit keresd! Köszönöm. Még megérdeklődöm a MEDIC-CAR Kft.-nél (Dunakeszi), hogy ők csinálnak-e ilyet, és ha igen, mennyiért. A kettő közül kell majd választanom, nincs alternatívám, mert tíz napos volt a kocsi, amikor beszerelték az LPG-t Dunakeszin. A Gyulainál nem tudom olcsóbban csináltatni, mert a szerviz vezetője először azt mondta, hogy maga a szelep csere (alkatrészek plusz munkadíj) 160 ezer forint, de ha egybekötjük a 75 ezres szervizzel, akkor megcsinálják nekem 150 ezerért - tekintettel arra, hogy az összes szervizt náluk csináltattam. Aztán másnap felhívtak telefonon, és közölték, hogy ezért a 150 ezerért három napra (amíg a munka tart) ingyen biztosítanak egy csereautót is. Hát ez volt a gyanús nekem az egészben, ezért kérdeztem, hogy a 150 ezer korrekt összeg-e? Hoppá! Gázos autón szelepcsere? Hát mitől ragad be, hogy trütyisodik gázzal? Ki tud erről bővebbet? Esetleg Stocz?
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #377 Dátum: 2011. Január 27. - 20:05:31 » |
|
Hoppá! Gázos autón szelepcsere? Hát mitől ragad be, hogy trütyisodik gázzal? Ki tud erről bővebbet? Esetleg Stocz?
Benzinnel indul, aztán amikor elér egy meghatározott hőfokot, automatikusan átvált gázra. Hideg időben nem tökéletes az égés, ráadásul naponta olyan rövid szakaszokon használom a kocsit, hogy még az üzemi hőmérsékletet is alig éri el, vagy el sem éri.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #378 Dátum: 2011. Január 27. - 20:12:29 » |
|
Hoppá! Gázos autón szelepcsere? Hát mitől ragad be, hogy trütyisodik gázzal? Ki tud erről bővebbet? Esetleg Stocz?
Benzinnel indul, aztán amikor elér egy meghatározott hőfokot, automatikusan átvált gázra. Hideg időben nem tökéletes az égés, ráadásul naponta olyan rövid szakaszokon használom a kocsit, hogy még az üzemi hőmérsékletet is alig éri el, vagy el sem éri. Elvitted már meghajtani a gépet?
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #379 Dátum: 2011. Január 27. - 20:22:03 » |
|
Hoppá! Gázos autón szelepcsere? Hát mitől ragad be, hogy trütyisodik gázzal? Ki tud erről bővebbet? Esetleg Stocz?
Benzinnel indul, aztán amikor elér egy meghatározott hőfokot, automatikusan átvált gázra. Hideg időben nem tökéletes az égés, ráadásul naponta olyan rövid szakaszokon használom a kocsit, hogy még az üzemi hőmérsékletet is alig éri el, vagy el sem éri. Elvitted már meghajtani a gépet? Nem sokat ér, mert csak átmenetileg szűnik meg a hiba, pár nap múlva újból kezdi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #380 Dátum: 2011. Január 27. - 20:24:10 » |
|
Hoppá! Gázos autón szelepcsere? Hát mitől ragad be, hogy trütyisodik gázzal? Ki tud erről bővebbet? Esetleg Stocz?
Stocz már túl van a szelepcserén.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #381 Dátum: 2011. Január 27. - 23:05:04 » |
|
Én már a második éve szórakozok vele. Nekem mindig csak télen, hideg motornál dobja. Első körben lezárnám az EGR-t, küldenék bele WEPP szeleptisztítóspray-t, majd egy kis etanolt. Etanolozás után (múlt héten raktam bele elöször) nem jött még a hiba.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #382 Dátum: 2011. Január 28. - 06:28:18 » |
|
Hoppá! Gázos autón szelepcsere? Hát mitől ragad be, hogy trütyisodik gázzal? Ki tud erről bővebbet? Esetleg Stocz?
Benzinnel indul, aztán amikor elér egy meghatározott hőfokot, automatikusan átvált gázra. Hideg időben nem tökéletes az égés, ráadásul naponta olyan rövid szakaszokon használom a kocsit, hogy még az üzemi hőmérsékletet is alig éri el, vagy el sem éri. Elvitted már meghajtani a gépet? Nem sokat ér, mert csak átmenetileg szűnik meg a hiba, pár nap múlva újból kezdi. Egy hosszabb út,bioetanolos(e85) keverékkel?
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #383 Dátum: 2011. Január 28. - 09:54:18 » |
|
Én már a második éve szórakozok vele. Nekem mindig csak télen, hideg motornál dobja. Első körben lezárnám az EGR-t, küldenék bele WEPP szeleptisztítóspray-t, majd egy kis etanolt. Etanolozás után (múlt héten raktam bele elöször) nem jött még a hiba.
És mellette pörgős motorral kell járni? Vagy lehet normális utcai stílusban is? Én ugyanis nem vagyok híve az állandó 3-4 ezres fordulaton való autózásnak, mert egyrészt a hideg motornak nem igazán tesz jót, másrészt nagyobb a fogyasztás. Szelepcsere esetén állítólag 0,5-1 literrel csökken(het) a fogyasztás, utána nem kell bele sem etanol, sem spray, és nem is muszáj fölöslegesen pörgetni a motort. Egyébként szerdán az autószalonig (18 km) végig világított a check lámpa, de amikor a szerelő beindította, akkor már nem, és azóta sem jött még a hiba. Igaz, hogy pörgős motorral járok, de látom is az eredményét az üzemanyag mennyiség visszajelzőkön.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #384 Dátum: 2011. Január 28. - 10:02:16 » |
|
Én már a második éve szórakozok vele. Nekem mindig csak télen, hideg motornál dobja. Első körben lezárnám az EGR-t, küldenék bele WEPP szeleptisztítóspray-t, majd egy kis etanolt. Etanolozás után (múlt héten raktam bele elöször) nem jött még a hiba.
És mellette pörgős motorral kell járni? Vagy lehet normális utcai stílusban is? Én ugyanis nem vagyok híve az állandó 3-4 ezres fordulaton való autózásnak, mert egyrészt a hideg motornak nem igazán tesz jót, másrészt nagyobb a fogyasztás. Szelepcsere esetén állítólag 0,5-1 literrel csökken(het) a fogyasztás, utána nem kell bele sem etanol, sem spray, és nem is muszáj fölöslegesen pörgetni a motort. Egyébként szerdán az autószalonig (18 km) végig világított a check lámpa, de amikor a szerelő beindította, akkor már nem, és azóta sem jött még a hiba. Igaz, hogy pörgős motorral járok, de látom is az eredményét az üzemanyag mennyiség visszajelzőkön. Persze hogy kell pörgetni. különben nem ég le a cucc a szelepekről. Én Gödöllőtől Pestig az M3-ason 5 ezres fordulat felett jöttem, etanollal. Azóta nincs P0300.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #385 Dátum: 2011. Január 28. - 10:24:03 » |
|
Persze hogy kell pörgetni. különben nem ég le a cucc a szelepekről. Én Gödöllőtől Pestig az M3-ason 5 ezres fordulat felett jöttem, etanollal. Azóta nincs P0300.
Ez mind rendben van, kevesebbe is kerül, mint egy szelepcsere, de a későbbiekben normál vezetési stílus mellett vajon előjön-e ismét ez a hiba? Mert a cél nem az átmeneti hiba megszüntetés, hanem a hiba végleges kiküszöbölése. Ráadásul ahányszor ilyen hiba jelentkezik, elégetlen üzemanyag kerül(het) a katalizátorba, ami a katalizátor idő előtti tönkremeneteléhez vezet. Egy katalizátor állítólag több, mint 200 ezer forint, plusz a munkadíj, plusz a szelepcsere, hogy az új katalizátor ne menjen tönkre.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #386 Dátum: 2011. Január 28. - 10:31:02 » |
|
Persze hogy kell pörgetni. különben nem ég le a cucc a szelepekről. Én Gödöllőtől Pestig az M3-ason 5 ezres fordulat felett jöttem, etanollal. Azóta nincs P0300.
Ez mind rendben van, kevesebbe is kerül, mint egy szelepcsere, de a későbbiekben normál vezetési stílus mellett vajon előjön-e ismét ez a hiba? Mert a cél nem az átmeneti hiba megszüntetés, hanem a hiba végleges kiküszöbölése. Ráadásul ahányszor ilyen hiba jelentkezik, elégetlen üzemanyag kerül(het) a katalizátorba, ami a katalizátor idő előtti tönkremeneteléhez vezet. Egy katalizátor állítólag több, mint 200 ezer forint, plusz a munkadíj, plusz a szelepcsere, hogy az új katalizátor ne menjen tönkre. Nekem nem jött vissza. Igaz, én nem váltok 3000 alatt, 50-es tempónál nem teszem fel 4.-be. Viszont sokat állok dugóban is. És ha lehet, akkor a fele tank E85-el járok.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #387 Dátum: 2011. Január 28. - 10:33:48 » |
|
Persze hogy kell pörgetni. különben nem ég le a cucc a szelepekről. Én Gödöllőtől Pestig az M3-ason 5 ezres fordulat felett jöttem, etanollal. Azóta nincs P0300.
Ez mind rendben van, kevesebbe is kerül, mint egy szelepcsere, de a későbbiekben normál vezetési stílus mellett vajon előjön-e ismét ez a hiba? Mert a cél nem az átmeneti hiba megszüntetés, hanem a hiba végleges kiküszöbölése. Ráadásul ahányszor ilyen hiba jelentkezik, elégetlen üzemanyag kerül(het) a katalizátorba, ami a katalizátor idő előtti tönkremeneteléhez vezet. Egy katalizátor állítólag több, mint 200 ezer forint, plusz a munkadíj, plusz a szelepcsere, hogy az új katalizátor ne menjen tönkre. Nekem nem jött vissza. Igaz, én nem váltok 3000 alatt, 50-es tempónál nem teszem fel 4.-be. Viszont sokat állok dugóban is. Viszont így magasabb a fogyasztásod, ráadásul most ez az időjárás nem is mérvadó, mert nincs igazán hideg.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #388 Dátum: 2011. Január 28. - 10:38:39 » |
|
Persze hogy kell pörgetni. különben nem ég le a cucc a szelepekről. Én Gödöllőtől Pestig az M3-ason 5 ezres fordulat felett jöttem, etanollal. Azóta nincs P0300.
Ez mind rendben van, kevesebbe is kerül, mint egy szelepcsere, de a későbbiekben normál vezetési stílus mellett vajon előjön-e ismét ez a hiba? Mert a cél nem az átmeneti hiba megszüntetés, hanem a hiba végleges kiküszöbölése. Ráadásul ahányszor ilyen hiba jelentkezik, elégetlen üzemanyag kerül(het) a katalizátorba, ami a katalizátor idő előtti tönkremeneteléhez vezet. Egy katalizátor állítólag több, mint 200 ezer forint, plusz a munkadíj, plusz a szelepcsere, hogy az új katalizátor ne menjen tönkre. Nekem nem jött vissza. Igaz, én nem váltok 3000 alatt, 50-es tempónál nem teszem fel 4.-be. Viszont sokat állok dugóban is. Viszont így magasabb a fogyasztásod, ráadásul most ez az időjárás nem is mérvadó, mert nincs igazán hideg. Persze. eddig jártam 8,5-9 literel, most meg 10-el. Télen, általában éjszaka, -10 fokos hidegben, 5 km-et használva. Majd ha a fogyasztás fog érdekelni, akkor jön a gáz, vagy átülök robogóra. De nem kötelező ezt az utat járni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #389 Dátum: 2011. Január 28. - 12:21:44 » |
|
Persze. eddig jártam 8,5-9 literel, most meg 10-el. Télen, általában éjszaka, -10 fokos hidegben, 5 km-et használva. Majd ha a fogyasztás fog érdekelni, akkor jön a gáz, vagy átülök robogóra. De nem kötelező ezt az utat járni. Tudod az nonszensz (és röhej), hogy egy, a 2000-es évek közepén gyártott 94 lóerős autóval nem lehet normálisan autózni. Az rendben van, hogy ha valaki szereti pörgetni a motort és nem érdekli a fogyasztás, az járjon 4-5 ezres fordulaton, de aki ezt nem szereti, annak ne legyen muszáj! Én elvárom (elvárnám) egy ilyen autótól, hogy 50 km/h megengedett sebesség mellett lehessen 1900-as fordulaton negyedikben is haladni. Ezt az 1986-ban gyártott 1300 köbcentis, 72 lovas Opelemmel minden további nélkül megtehettem. No én ehhez viszonyítok.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|