Lacetti klub fórum
2024. November 01. - 04:37:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 35   Le
 
Szerző Téma: SOFT - TUNING  (Megtekintve 152174 alkalommal)
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #75 Dátum: 2008. Január 07. - 11:32:52 »


Igen szépen fütyül! Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #76 Dátum: 2008. Január 08. - 10:44:11 »


Rengeteg vidió van a jutúbon álnevű lacsikról is! Kacsint
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Merrick
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


« Hozzászólás #77 Dátum: 2008. Január 09. - 12:45:39 »

Sziasztok.Olyan kérdésem lenne,hogy egy chip saccra mennyit dob a teljesítményen(ha már azt a 100 pacit érezném az már jó léenne)és ki tudna normálisat aránylag olcsón garóvesztés nélkül?Mondjuk komeszt megye környékén?:Pköszi
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #78 Dátum: 2008. Január 09. - 17:28:51 »

Sziasztok.Olyan kérdésem lenne,hogy egy chip saccra mennyit dob a teljesítményen(ha már azt a 100 pacit érezném az már jó léenne)és ki tudna normálisat aránylag olcsón garóvesztés nélkül?Mondjuk komeszt megye környékén?:Pköszi
Jobb felső keresőbe: chip tuning - beírással, és Keresés nyomógomb. Ha van még kérdés igyekszünk segíteni.
Üdv
Naplózva
sz.gabor
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 308


2.0 TCDi 16V


« Hozzászólás #79 Dátum: 2008. Január 10. - 10:01:24 »

Sziasztok.Olyan kérdésem lenne,hogy egy chip saccra mennyit dob a teljesítményen(ha már azt a 100 pacit érezném az már jó léenne)és ki tudna normálisat aránylag olcsón garóvesztés nélkül?Mondjuk komeszt megye környékén?:Pköszi

Szia!
Megondom őszintén, nekem volt szerncsém kipróbálni egy chip-tuningos 1.4 benzinest. Nem voltam tőle elszálva. Nem tudom mennyit dobott rá, csak a tulaj szerint tudom mondani 15 LE azaz 110 lett a gép. A legnagyobb baj az hogy 1280Kg az autó tömege, és a nyomaték 131 Nm 4400 fodrdulaton, a 95 LE-t meg 6200-on adja le.
Na most 110 LE 6200 fordulaton, a nyomaték meg max 140 Nm, de 5000-nél. Tehát nem vagy előrébb semmivel. Ha alacsonyan tartod a fordulatot akkor nem megy, ha meg hagyod had pörögjön akkor meg sokat eszik. Én meg gondolnám még egyszer mielőtt ki adok 50-60 ezret egy "tuningra".
Naplózva

sz.gabor
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 308


2.0 TCDi 16V


« Hozzászólás #80 Dátum: 2008. Január 10. - 10:08:42 »

Ja még valami. Felhívnám kedves figyelmed R*R cartárs egy hozzászólására. Jelen téma első oldalán van az írás. Ő leírja a lényeget, hogy a chip-tuning és még mi az amivel együtt érezhető a változás.
Naplózva

cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #81 Dátum: 2008. Január 10. - 11:55:02 »

Sziasztok.Olyan kérdésem lenne,hogy egy chip saccra mennyit dob a teljesítményen(ha már azt a 100 pacit érezném az már jó léenne)és ki tudna normálisat aránylag olcsón garóvesztés nélkül?Mondjuk komeszt megye környékén?:Pköszi

Szia!
Megondom őszintén, nekem volt szerncsém kipróbálni egy chip-tuningos 1.4 benzinest. Nem voltam tőle elszálva. Nem tudom mennyit dobott rá, csak a tulaj szerint tudom mondani 15 LE azaz 110 lett a gép. A legnagyobb baj az hogy 1280Kg az autó tömege, és a nyomaték 131 Nm 4400 fodrdulaton, a 95 LE-t meg 6200-on adja le.
Na most 110 LE 6200 fordulaton, a nyomaték meg max 140 Nm, de 5000-nél. Tehát nem vagy előrébb semmivel. Ha alacsonyan tartod a fordulatot akkor nem megy, ha meg hagyod had pörögjön akkor meg sokat eszik. Én meg gondolnám még egyszer mielőtt ki adok 50-60 ezret egy "tuningra".
Na igen...az még hagyján, hogy többet fogyaszt nagy fordulaton, de a rendszeresen forszírozott motornak rövidebb is az élettartama! Amelyik gépet rendszeresen úgy használják, hogy teljesítményének legalább 70-80%-át adja le, az nem kerüli el a 100000 km-t és gyűrűk, túlméretes dugattyúk, csapágysor, felfúrás-köszörülés, stb - nagygenerál lesz belőle. Ezek hétköznapi használatra szánt motorok, olyan anyagból készítve, ami ezt feltehetőleg kibírja. Normális tuning ott kezdődik, hogy: végy egy 3 literes V6-os blokkot, belezd ki, szereld fel speciális csapágyakkal, kovácsolt hajtókarokkal és dugókkal, stb.
Úgyhogy teljes mértékben egyetértek véleményeddel, én is hülye lennék kiadni 50-100 eFt-ot azért, hogy valamivel jobban menjen, de 10 éves korában betoljam a bontóba, mert egy generál fél milla lenne! Ezek a motorok ezzel az anyagminőséggel apró piszkálást elviselnek, de a komolyabb már megfekszi a gyomrukat és az éppen aktuális tulaj pénztárcáját. Én meg legalább 10 évre terveztem, hacsak nem nyerek a lottón!  Vigyorog 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #82 Dátum: 2008. Január 10. - 14:23:55 »

Van "arany középút" is. Hangsúlyozottan SOFT bevatkozásoknál.
Egy igazán jó chiptuning hab a tortán.
Csak egyáltalán nem mindegy milyen program kerül beírásra. Így aztán a kiprobáltam a chiptuningot önmagában nem értékelhető.
Ha a leszábályozási fordulatot pl. 7000 fölé emelik, nem jelenti, hogy a mindig használni is fogják.
Hogy dinamikusabb lesz az autó, az elvárható, hogy mennyivel az sokmindentől függ.
Korábban is az volt a véleményem, az utolsó beavatkozás legyen a chiptuning, mert a hozzá tartozó beállítások egy későbbi direktszűrővel, kétutas kipuffal, sportdobbal nem lesznek összhangban. Úgy is lehet fogalmazni, hogy adott autóra - és a versenysport is erről szól- lehet jó beállításokat, átalakításokat keresni és használni.
(Feri el kellett volna fogadni a lehetőséget Kaposújlakon!)
Nekem a legnagyobb megelégedettséget az jelenti, hogy ha nyomom a Lacsinak megy is és nem kell nagyon nyomni, hogy menjen- hétköznapi használatban. Amit nehéz magyarázni: a fogyi pályán-úton- városban is 7,5-8,5 között van szerény stílusban is meg anélkül is, így aztán általában nem szerénykedem.
Üdv
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #83 Dátum: 2008. Január 10. - 20:13:38 »

Van "arany középút" is. Hangsúlyozottan SOFT bevatkozásoknál.
Egy igazán jó chiptuning hab a tortán.
Csak egyáltalán nem mindegy milyen program kerül beírásra. Így aztán a kiprobáltam a chiptuningot önmagában nem értékelhető.
Ha a leszábályozási fordulatot pl. 7000 fölé emelik, nem jelenti, hogy a mindig használni is fogják.
Hogy dinamikusabb lesz az autó, az elvárható, hogy mennyivel az sokmindentől függ.
Korábban is az volt a véleményem, az utolsó beavatkozás legyen a chiptuning, mert a hozzá tartozó beállítások egy későbbi direktszűrővel, kétutas kipuffal, sportdobbal nem lesznek összhangban. Úgy is lehet fogalmazni, hogy adott autóra - és a versenysport is erről szól- lehet jó beállításokat, átalakításokat keresni és használni.
(Feri el kellett volna fogadni a lehetőséget Kaposújlakon!)
Nekem a legnagyobb megelégedettséget az jelenti, hogy ha nyomom a Lacsinak megy is és nem kell nagyon nyomni, hogy menjen- hétköznapi használatban. Amit nehéz magyarázni: a fogyi pályán-úton- városban is 7,5-8,5 között van szerény stílusban is meg anélkül is, így aztán általában nem szerénykedem.
Üdv

Értem én. Csak azt próbáltam elmagyarázni, hogy nem biztos, hogy érdemes piszkálgatni ezeket a motorokat. A komoly piszkálás meg sokba kerül. Egy egészséges tuninghoz kell egy jó alapgép is, a lacsi meg hétköznapi autó. Egy honda type-r gépet már szívesebben piszkálgatnék!  Vigyorog
Ha már itt tartunk, akkor végre elmondom, hogy a lehetőséget két okból miért nem fogadtam el:
- magamból indulok ki, vagyis én nem adom ki a kezemből a kormányt, mert nem szeretném ha bármi baja lenne a gépnek, amikor nem én vezetek. Bárki követhet el hibát, én is természetesen, akármilyen jó vezető. Ha nem is ő hibázik, hanem más, akkor sem biztos, hogy jó érzés neki egy idegen autót törni. Legalábbis én ilyen vagyok, így gondolom. Ha más dolgára kell vigyáznom, akkor feszélyez a felelősség, hisz milyen érzés lenne másnak, ha úgy adnám vissza a dolgát, hogy összetörött, tönkrement? Anyagilag sem tudnám bevállalni. Ha meg valaki azt mondja erre, hogy van casco, stb, azzal meg nem értek egyet, mert egy autó ha törik, akkor már sosem lesz olyan, mint volt. És akkor eddig még nem beszéltünk a személyi sérülésről, csak anyagi kárról.
- ha én kapok valamit, azt illik viszonozni. Ezek alapján nekem is ugyanazt kell nyújtanom. Ha az illető ezt nem fogadja el az zavar, mert úgy érzem, tartozom neki. Nekünk ez az autó legalább 10 évre kell hogy szóljon, még törlesztjük, vagyis a banké. Rengeteget kell melóznunk, hogy a miénk legyen. Előző autónkkal nagyot szívott a család, nem engedhetem meg, hogy sok munka ellenére visszakényszerüljünk régi helyzetünkbe. Lelkileg is megviselné a családot, de erről majd személyesen. (Peti74 cartársnak már meséltem erről a történetről.)
Szóval bocsi, nagyon szívesen mentem volna vele, hisz kiskoromban megcsapott a benzingőz, de azt is megtanultam, hogy vigyázni kell az értékekre. Arra, ami meg nem az enyém, hanem másé, kétszer annyira kell vigyázni, hisz én sem szeretném úgy visszakapni a dolgaimat, hogy nem óvták!
Mindettől függetlenül a gesztusod nincs elfelejtve! Remélem lassan összerázódik a csapat és lesz olyan találkozó, ahol nem kell aznap kocsiba ülni. Akkor majd pár ital mellett jobban megismerjük egymást, elbeszélgetünk és egymásnak apró gesztusokkal ki tudjuk fejezni tiszteletünket.
Na most jól kibeszéltem a dolgaimat! Remélem érted, mire gondoltam és nincs sértődés!
Üdvözlettel! 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #84 Dátum: 2008. Január 11. - 12:15:15 »

"... próbáltam elmagyarázni, hogy nem biztos, hogy érdemes piszkálgatni ezeket a motorokat. A komoly piszkálás meg sokba kerül. Egy egészséges tuninghoz kell egy jó alapgép is, a lacsi meg hétköznapi autó."

Évek óta arról beszélgetünk ebben a rovatban, hogy aki mégis akarja vagy már beavatkozott ebbe hétköznapi Lacsiba teljesítmény növelés oldalról: hogyan tette, mi a tapasztalata, véleménye, ajánlása stb.
Az a kör aki ezt megtette, biztosan másként látja, mint előtte. Abban nem értünk egyet, hogy a tuningolt motorok előbb halnak meg, az élettartamuk a használattól is nagyban függ. A "kímélt motorok" előbb lustulnak el.
Rögtön eszembe jut, hogy a barátom azonos típusú és évjáratú kocsijával (sőt futott km is azonos volt) egy konkrét előzést milyen kínlódás volt befejezni. A részletek nem fontosak, csak az, hogy női tulajtól vette, belülről igen szép volt, a LE meg meg egy tucat hiányzott a széria motorból és ezt nem mertem volna gondolni.
A Corvette szélvédőjén kivetítve a "g", valószínű van aki sosem lépi át az 1 g értéket még fékezésnél sem.
Ferrarival is járnak anyukák bevásárolni. Minden autót lehet kímélni és túlkímélni.
Sértődés persze nincs, nem is lehet.
Nemsokára május lesz!
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #85 Dátum: 2008. Január 12. - 10:48:59 »

"... próbáltam elmagyarázni, hogy nem biztos, hogy érdemes piszkálgatni ezeket a motorokat. A komoly piszkálás meg sokba kerül. Egy egészséges tuninghoz kell egy jó alapgép is, a lacsi meg hétköznapi autó."

Évek óta arról beszélgetünk ebben a rovatban, hogy aki mégis akarja vagy már beavatkozott ebbe hétköznapi Lacsiba teljesítmény növelés oldalról: hogyan tette, mi a tapasztalata, véleménye, ajánlása stb.
Az a kör aki ezt megtette, biztosan másként látja, mint előtte. Abban nem értünk egyet, hogy a tuningolt motorok előbb halnak meg, az élettartamuk a használattól is nagyban függ. A "kímélt motorok" előbb lustulnak el.
Rögtön eszembe jut, hogy a barátom azonos típusú és évjáratú kocsijával (sőt futott km is azonos volt) egy konkrét előzést milyen kínlódás volt befejezni. A részletek nem fontosak, csak az, hogy női tulajtól vette, belülről igen szép volt, a LE meg meg egy tucat hiányzott a széria motorból és ezt nem mertem volna gondolni.
A Corvette szélvédőjén kivetítve a "g", valószínű van aki sosem lépi át az 1 g értéket még fékezésnél sem.
Ferrarival is járnak anyukák bevásárolni. Minden autót lehet kímélni és túlkímélni.
Sértődés persze nincs, nem is lehet.
Nemsokára május lesz!

Évek óta? Kacsint Vigyorog Vigyorog
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #86 Dátum: 2008. Január 12. - 13:02:17 »

Természetesen, az INDEX-et is beszámítva.
Éppen ma kérdezett egyik értékesítő ismerősöm chiptining árajánlatról, megnyugtattam fogadja el, mert jobbat nem kap! Georgbob direktjét ő vette meg tavaly. Most 70 e.km 1,4-es, ötajtós.
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #87 Dátum: 2008. Január 19. - 12:31:12 »

Sziasztok.Olyan kérdésem lenne,hogy egy chip saccra mennyit dob a teljesítményen(ha már azt a 100 pacit érezném az már jó léenne)és ki tudna normálisat aránylag olcsón garóvesztés nélkül?Mondjuk komeszt megye környékén?:Pköszi
Szerintem annyit, hogy biztosan elégedett leszel...
OCT CHIPTUNING KFT
cégtulajdonos: Somogyi Ákos
cím: GYÕR, VASVÁRI PÁL U. 1.
tel.: 0696 524 450
mobil:0670 3364 880
email:info@octchiptuning.hu
web: http://www.octchiptuning.hu
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #88 Dátum: 2008. Február 03. - 10:21:51 »

http://totalcar.hu/magazin/technika/turbotuning/
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #89 Dátum: 2008. Február 03. - 12:21:59 »

Hasznos és elgondolkodtató cikk!  Kacsint
Megerősített a hitemben a sugallata, hogy komoly beruházás (kovécsolt dugók, hajtókarok, stb) nélkül nem érdemes feszegetni a határokat! Legalábbis ezeket a másfél literesekét.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Oldalak: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 35   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!