Van "arany középút" is. Hangsúlyozottan SOFT bevatkozásoknál.
Egy igazán jó chiptuning hab a tortán.
Csak egyáltalán nem mindegy milyen program kerül beírásra. Így aztán a kiprobáltam a chiptuningot önmagában nem értékelhető.
Ha a leszábályozási fordulatot pl. 7000 fölé emelik, nem jelenti, hogy a mindig használni is fogják.
Hogy dinamikusabb lesz az autó, az elvárható, hogy mennyivel az sokmindentől függ.
Korábban is az volt a véleményem, az utolsó beavatkozás legyen a chiptuning, mert a hozzá tartozó beállítások egy későbbi direktszűrővel, kétutas kipuffal, sportdobbal nem lesznek összhangban. Úgy is lehet fogalmazni, hogy adott autóra - és a versenysport is erről szól- lehet jó beállításokat, átalakításokat keresni és használni.
(Feri el kellett volna fogadni a lehetőséget Kaposújlakon!)
Nekem a legnagyobb megelégedettséget az jelenti, hogy ha nyomom a Lacsinak megy is és nem kell nagyon nyomni, hogy menjen- hétköznapi használatban. Amit nehéz magyarázni: a fogyi pályán-úton- városban is 7,5-8,5 között van szerény stílusban is meg anélkül is, így aztán általában nem szerénykedem.
Üdv
Értem én. Csak azt próbáltam elmagyarázni, hogy nem biztos, hogy érdemes piszkálgatni ezeket a motorokat. A komoly piszkálás meg sokba kerül. Egy egészséges tuninghoz kell egy jó alapgép is, a lacsi meg hétköznapi autó. Egy honda type-r gépet már szívesebben piszkálgatnék!
Ha már itt tartunk, akkor végre elmondom, hogy a lehetőséget két okból miért nem fogadtam el:
- magamból indulok ki, vagyis én nem adom ki a kezemből a kormányt, mert nem szeretném ha bármi baja lenne a gépnek, amikor nem én vezetek. Bárki követhet el hibát, én is természetesen, akármilyen jó vezető. Ha nem is ő hibázik, hanem más, akkor sem biztos, hogy jó érzés neki egy idegen autót törni. Legalábbis én ilyen vagyok, így gondolom. Ha más dolgára kell vigyáznom, akkor feszélyez a felelősség, hisz milyen érzés lenne másnak, ha úgy adnám vissza a dolgát, hogy összetörött, tönkrement? Anyagilag sem tudnám bevállalni. Ha meg valaki azt mondja erre, hogy van casco, stb, azzal meg nem értek egyet, mert egy autó ha törik, akkor már sosem lesz olyan, mint volt. És akkor eddig még nem beszéltünk a személyi sérülésről, csak anyagi kárról.
- ha én kapok valamit, azt illik viszonozni. Ezek alapján nekem is ugyanazt kell nyújtanom. Ha az illető ezt nem fogadja el az zavar, mert úgy érzem, tartozom neki. Nekünk ez az autó legalább 10 évre kell hogy szóljon, még törlesztjük, vagyis a banké. Rengeteget kell melóznunk, hogy a miénk legyen. Előző autónkkal nagyot szívott a család, nem engedhetem meg, hogy sok munka ellenére visszakényszerüljünk régi helyzetünkbe. Lelkileg is megviselné a családot, de erről majd személyesen. (Peti74 cartársnak már meséltem erről a történetről.)
Szóval bocsi, nagyon szívesen mentem volna vele, hisz kiskoromban megcsapott a benzingőz, de azt is megtanultam, hogy vigyázni kell az értékekre. Arra, ami meg nem az enyém, hanem másé, kétszer annyira kell vigyázni, hisz én sem szeretném úgy visszakapni a dolgaimat, hogy nem óvták!
Mindettől függetlenül a gesztusod nincs elfelejtve! Remélem lassan összerázódik a csapat és lesz olyan találkozó, ahol nem kell aznap kocsiba ülni. Akkor majd pár ital mellett jobban megismerjük egymást, elbeszélgetünk és egymásnak apró gesztusokkal ki tudjuk fejezni tiszteletünket.
Na most jól kibeszéltem a dolgaimat! Remélem érted, mire gondoltam és nincs sértődés!
Üdvözlettel!