kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1142
1.4 16v LPG
|
|
« Hozzászólás #240 Dátum: 2009. Október 11. - 22:12:27 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #241 Dátum: 2009. Október 11. - 22:20:49 » |
|
Itt feltöltőt ír...de ha jól tudom, akkor kompresszor van benne köztes töltőlevegő hűtővel. Ebből sem derül ki, hogy ven-e turbó. Bár ritka az olyan gép, amiben mindkettő van.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #242 Dátum: 2009. Október 12. - 09:24:50 » |
|
Én is gondolkodtam turbósításon, de letettem róla. Az én megbízható autós szakim szerint: - ez a motor nem turbóra lett tervezve - ott kezdődik, hogy teljes hűtőrendszer csere - teljes olajozás átméretezés és csere - hengerek jóesetben nem, de lehet hogy csere - hajtókarok és főtengegy illetve csapágyazása csere - tömítések csere - ezek után vezérlés állítgatása, lehet hogy teljes cseréje - levegő/üzemanyag beállítása, tehát szórakozás a chippel is
Szerinte 1,2-1,5M-nál áll meg a dolog, aztán kiderül, hogy kell-e kukázni ezt a motort utána 1-2 hónappal. Futóműről, fékekről, VÁLTÓRÓL!!!, kuplungról még nem is beszélgettünk.
Szóval én úgy döntöttem, hogy marad annyi tuning, ami eddig is van rajta. A következő autóm majd egy erősebb és tuningolhatóbb példány lesz... Most bánom, hogy nem az 1.8 SW-t vettem.
Nem akarok beszólni, de ha az 1,8-ra megfelelő turbót akarnál tenni, azt is ugyanúgy kellene átépíteni, mint az 1,4-1,6-ot.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #243 Dátum: 2009. Október 12. - 09:45:42 » |
|
Egyet (?) nem értek: a Lacetti köztudottan családi autó, nem versenyre tervezték, gyártották. Akinek ez így nem jó, és egy kicsit akar javítani rajta, annak ott van a chip tuning, még megfizethető áron talán, de aki versenyautót akar, az miért vette ezt a kocsit? Plusz másfél milla egy esetleges totálkárért, minden szempontból megtörténhet. Akkor más kocsit kellett volna venni. Nem véletlen, hogy ez itt mindig a huszon évesek gondja, akiknek valószínűleg ez a legfontosabb, hogy plusz x lóerővel jobb legyen a kocsijuk teljesítménye, pénz nem számít. Nem számolnak azzal sem, hogy mekkora lesz a fogyasztásuk, hogy nem fog tudni levizsgázni, mert ez bőven átalakításnak számít, amihez elég sok egyéb dokumentáció is kell, sok utánjárással, és költséggel. Vagy, ha ilyen gazdagok, akkor miért nem más autót vettek, ami drágább, de erősebb, mert úgyis telik rá. Nekünk, családosoknak az autó nem versenyre kell, vigyen munkába, nyaralni, szállítani, a lehető legoptimálisabb kiadással. Nem vagyunk gazdagok, ezért választottuk ár/értrékben nagyon jónak mondható autót. Amit szabad, azt bőven tudja. Lehet, hogy köztünk vannak "álruhás" milliomosok? Nem akartam megbántani senkit, a véleményemet írtam meg. Remélem többségben vagyunk ezzel!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #244 Dátum: 2009. Október 12. - 13:30:07 » |
|
Gidy! Csak az SW beszél belőled. A HB kimondottan sportos alakú, a sedannal versenyeztek is a WTC-ben. A Fiat Lineat is családi autónak tervezték, csak ott az 1,4-es kapott egy plusz tüdőt is, így 120 lovas lett a motorja. Én úgy gondolom a mai világban egy 150LE-s gép még nem számít sport autónak, legfeljebb az átlagostól dinamikusabbnak. Mondhatnánk, hogy fiatalság bolondság, de az autót nem a LE-ők irányítják, hanem a kobakban rejtező ész és ezzel vagy él valaki, vagy sem. Az viszont tényleg igaz, hogy nem a tuning, hanem a kívánságoknak megfelelő márka és típus választás hozhatja a legnagyobb sikert.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #245 Dátum: 2009. Október 12. - 14:03:00 » |
|
A tuningolás azért egy picit többről/másról szól, mint csupán csak a sok lóerőről. Inkább az egyediségről, a tömegből való kitűnésről. Szerintem gyönyörűek a verseny Lacsik, és nyilván szívet dobogtató, ha a gép erősebb, ércesebb hangú mint széria társai. Mindegy, hogy milyen típusú, erejű autót veszel, a tuning kiemel, megkülönböztet.
Az már más kérdés, hogy a plussz erőket ki hol akarja kihasználni. Nem a közutakon kellene.
A turbó dolog valóban elég szélsőséges elképzelés, de azért a tuningolást nem kell elítélni szerintem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #246 Dátum: 2009. Október 12. - 14:35:10 » |
|
Itt feltöltőt ír...de ha jól tudom, akkor kompresszor van benne köztes töltőlevegő hűtővel. Ebből sem derül ki, hogy ven-e turbó. Bár ritka az olyan gép, amiben mindkettő van. Mechanikus feltőltő = Kompresszor.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Shark
|
|
« Hozzászólás #247 Dátum: 2009. Október 12. - 14:38:03 » |
|
Én is gondolkodtam turbósításon, de letettem róla. Az én megbízható autós szakim szerint: - ez a motor nem turbóra lett tervezve - ott kezdődik, hogy teljes hűtőrendszer csere - teljes olajozás átméretezés és csere - hengerek jóesetben nem, de lehet hogy csere - hajtókarok és főtengegy illetve csapágyazása csere - tömítések csere - ezek után vezérlés állítgatása, lehet hogy teljes cseréje - levegő/üzemanyag beállítása, tehát szórakozás a chippel is
Szerinte 1,2-1,5M-nál áll meg a dolog, aztán kiderül, hogy kell-e kukázni ezt a motort utána 1-2 hónappal. Futóműről, fékekről, VÁLTÓRÓL!!!, kuplungról még nem is beszélgettünk.
Szóval én úgy döntöttem, hogy marad annyi tuning, ami eddig is van rajta. A következő autóm majd egy erősebb és tuningolhatóbb példány lesz... Most bánom, hogy nem az 1.8 SW-t vettem.
Nem akarok beszólni, de ha az 1,8-ra megfelelő turbót akarnál tenni, azt is ugyanúgy kellene átépíteni, mint az 1,4-1,6-ot. Nem a turbósítás miatt írtam az 1.8-at, hanem azért, mert annak a dinamikájával komolyabb tuning nélkül is elégedettebb lennék. Nem beszélve a kedvezőbb gyári fogyasztási értékeiről!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #248 Dátum: 2009. Október 12. - 14:55:32 » |
|
Kompresszoros volt az 1.8-asból, legalább is rendelni lehetet. 215LE
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Október 12. - 17:30:14 írta Jani »
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
joshka123
Kábelbarát
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 75
|
|
« Hozzászólás #249 Dátum: 2009. Október 12. - 17:19:55 » |
|
Én is gondolkodtam turbósításon, de letettem róla. Az én megbízható autós szakim szerint: - ez a motor nem turbóra lett tervezve - ott kezdődik, hogy teljes hűtőrendszer csere - teljes olajozás átméretezés és csere - hengerek jóesetben nem, de lehet hogy csere - hajtókarok és főtengegy illetve csapágyazása csere - tömítések csere - ezek után vezérlés állítgatása, lehet hogy teljes cseréje - levegő/üzemanyag beállítása, tehát szórakozás a chippel is
Szerinte 1,2-1,5M-nál áll meg a dolog, aztán kiderül, hogy kell-e kukázni ezt a motort utána 1-2 hónappal. Futóműről, fékekről, VÁLTÓRÓL!!!, kuplungról még nem is beszélgettünk.
Szóval én úgy döntöttem, hogy marad annyi tuning, ami eddig is van rajta. A következő autóm majd egy erősebb és tuningolhatóbb példány lesz... Most bánom, hogy nem az 1.8 SW-t vettem.
Nem akarok beszólni, de ha az 1,8-ra megfelelő turbót akarnál tenni, azt is ugyanúgy kellene átépíteni, mint az 1,4-1,6-ot. Nem a turbósítás miatt írtam az 1.8-at, hanem azért, mert annak a dinamikájával komolyabb tuning nélkül is elégedettebb lennék. Nem beszélve a kedvezőbb gyári fogyasztási értékeiről! Csak azt szerettem volna írni, hogy az 1.8-as valós fogyasztása nem olyan barátságos, de elszúrtam
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Október 12. - 17:21:45 írta joshka123 »
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #250 Dátum: 2009. Október 12. - 21:24:47 » |
|
A tuningolás azért egy picit többről/másról szól, mint csupán csak a sok lóerőről. Inkább az egyediségről, a tömegből való kitűnésről. Szerintem gyönyörűek a verseny Lacsik, és nyilván szívet dobogtató, ha a gép erősebb, ércesebb hangú mint széria társai. Mindegy, hogy milyen típusú, erejű autót veszel, a tuning kiemel, megkülönböztet.
Az már más kérdés, hogy a plussz erőket ki hol akarja kihasználni. Nem a közutakon kellene.
A turbó dolog valóban elég szélsőséges elképzelés, de azért a tuningolást nem kell elítélni szerintem.
Messzemenőkig egyetértek Storcz főnivel.És tegye a szivére mindenki a kezét nem e lenne öröm az ha egy szép fütyülő turbóhang jönne a gépháztetője alól,És ha kell ott van az erő.Azonfelül elég sok uj 1.4-es moci jön ki más gyártóktól feltöltővel.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #251 Dátum: 2009. Október 13. - 06:18:38 » |
|
A tuningolás azért egy picit többről/másról szól, mint csupán csak a sok lóerőről. Inkább az egyediségről, a tömegből való kitűnésről. Szerintem gyönyörűek a verseny Lacsik, és nyilván szívet dobogtató, ha a gép erősebb, ércesebb hangú mint széria társai. Mindegy, hogy milyen típusú, erejű autót veszel, a tuning kiemel, megkülönböztet.
Az már más kérdés, hogy a plussz erőket ki hol akarja kihasználni. Nem a közutakon kellene.
A turbó dolog valóban elég szélsőséges elképzelés, de azért a tuningolást nem kell elítélni szerintem.
Messzemenőkig egyetértek Storcz főnivel.És tegye a szivére mindenki a kezét nem e lenne öröm az ha egy szép fütyülő turbóhang jönne a gépháztetője alól,És ha kell ott van az erő.Azonfelül elég sok uj 1.4-es moci jön ki más gyártóktól feltöltővel. Tuningot nem ítélem / ítéljük el. Sőt, a turbót sem. Csak kérdeztük, hogy van- e értelme súlyos pénzt ölni olyasmibe, ami egymagába rövid távon nem lesz hasznos, mert a váltó + futómű + fék átalakítása nélkül... Nem tudom, hogy lázba hozna- e a turbó hang. Valószínüleg nem. És tényleg egyre több turbós motor jön ki 1,4- es méretben. Gyárilag. Gyárból. Hosszú, költséges és alapos fejlesztőmunka után, letesztelve, amikhez az autó összes más alkatrésze hozzá van méretezve.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #252 Dátum: 2009. Október 13. - 06:34:25 » |
|
Én kimondottan kerestem az amerikai honlapokon (mert oda ígérték az első megjelenést) a Cruze 1,4-es turbós motorját, de ott is csak 2012-re ígérik a megjelenést 120LE-vel. Bár most, hogy az Opel kivált és a Chevi lesz a front vonal Európában lehet, hogy felgyorsítják a folyamatot.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #253 Dátum: 2009. Október 13. - 07:27:38 » |
|
Én kimondottan kerestem az amerikai honlapokon (mert oda ígérték az első megjelenést) a Cruze 1,4-es turbós motorját, de ott is csak 2012-re ígérik a megjelenést 120LE-vel. Bár most, hogy az Opel kivált és a Chevi lesz a front vonal Európában lehet, hogy felgyorsítják a folyamatot.
Biztos. Én nem is értem, hogy miért nem özönlik el a piacot ezek a kicsi, feltöltős motorok. Abban nem vagyok biztos, hogy olcsóbbak, mert ugye egy turbó szerelése... De nem kell kinyomni a szemét nekije! Árban szintén nem tudom az előnyét, de gondolom, hogy drágábbak, mint egy normál szívómotor.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #254 Dátum: 2009. Október 13. - 09:26:20 » |
|
Nem akartam vihart kelteni tuning ügyben, mégis kicsit az lett. Nem elítélem, csak megpróbáltam felhozni néhány megfontolandó dolgot, hogy vajon a néhány paci, és nyomaték arányban van-e a többlet költséggel, az utánjárással, és a bürokráciával, ami mindehhez szükséges, ha szabályosan akar egyáltalán eljárni, vagy ha nem, akkor mi egyebet kockáztat az átalakítással. Nem is beszélve az átalakítás nem kis kockázatával. A gyári turbós motorokat nem fusiban csinálják, komoly fejlesztő munka áll mögötte, szakemberek százai ügyködnek rajta, és még akkor sem igazán sikerült mindegyik motor nagyon, mert az idő bizonyítja majd, hogy milyen lett. No meg valóban semmi közöm ahhoz, hogy ki mire mennyit költ, lelke rajta, ha megéri másfél milla a ménes fejlesztésére, csak ne legyenek sánták.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
|