Lacetti klub fórum
2024. November 01. - 14:29:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 35   Le
 
Szerző Téma: SOFT - TUNING  (Megtekintve 152320 alkalommal)
apjoki
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Hozzászólás #225 Dátum: 2009. Szeptember 14. - 14:23:12 »

Sziasztok.
Érdekelne a tapasztalatotok arról, hogy szeretnék az MMC-nél egy chiptuningot csináltatni az 1.4-es 5-ajtós Lacsimba.
Csak ennyitől jobb lesz-e a fogyasztás? Ha igen akkor mennyire? Főleg városban használom a verdát, de a 10 lityis fogyasztás nekem sok.
Azt már tudom, hogy elvileg nem lesz a kocsi olyan lomha, mint gyárilag. (Nem is értem, hogy hogyan árulhatják igy) Volt már pár autom, de a céges 1.3-as diesel Fiat Doblo is jobban huz kis fordulaton. 
Elöre is köszi
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #226 Dátum: 2009. Szeptember 14. - 15:22:25 »

Sziasztok.
Érdekelne a tapasztalatotok arról, hogy szeretnék az MMC-nél egy chiptuningot csináltatni az 1.4-es 5-ajtós Lacsimba.
Csak ennyitől jobb lesz-e a fogyasztás? Ha igen akkor mennyire? Főleg városban használom a verdát, de a 10 lityis fogyasztás nekem sok.
Azt már tudom, hogy elvileg nem lesz a kocsi olyan lomha, mint gyárilag. (Nem is értem, hogy hogyan árulhatják igy) Volt már pár autom, de a céges 1.3-as diesel Fiat Doblo is jobban huz kis fordulaton. 
Elöre is köszi
Engem meg az érdekelne, hogy "A 2000 után gyártott modellek 95%-át megbontás nélkül, a gyári szervizcsatlakozón keresztül programozzuk.
MMC Autochip" ez LACETTI-nél hogy működik? Mindenesetre a helyedben előbb beülnék egy tesztkörre a "felülírt " 1,4-be, és megtudakolnám a valós fogyasztást is.
Üdv
Naplózva
Dani
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


Lacetti 1.4 Elite WTCC HB + Chip tuning


« Hozzászólás #227 Dátum: 2009. Szeptember 14. - 17:05:31 »

Én körülbelül 2 hónapja voltam nálla.

A teljesítményen csak nagyon minimális változást észleltem, nem akarom azt hazudni, hogy egy erőgép lett, mert az nem igaz, nem is várhat ilyet az ember egy 1.4-es géptől, viszont ami tény:

4-5 hónapja lemértem a fogyasztásomat, vegyes használatban (egyedül az autóban) 100km/10.44L volt az átlagom, azt hittem lyukas a tank, hogy ennyit tudok rátankolni...

1 hónapja volt egy nagyobb utam és ott is méregettem a fogyasztást, végig 5 fő ült az autóban és körülbelül 7.5-8 litert evett a kis zabagép. Igaz a városba ekkor nem tettem be a lában, de talán az emelkedők és az 5 fő kompenzálja.

A vezetési stílusomon nem változtattam, inkább tartozok a gyors vezetők közé, egyszóval tolom neki, ha lehet.

Nekem is 1.4-es 5 ajtós Lacettim van.
Remélem tudtam segíteni valamit Kacsint
Naplózva

Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #228 Dátum: 2009. Szeptember 15. - 10:23:39 »

Sziasztok.
Érdekelne a tapasztalatotok arról, hogy szeretnék az MMC-nél egy chiptuningot csináltatni az 1.4-es 5-ajtós Lacsimba.
Csak ennyitől jobb lesz-e a fogyasztás? Ha igen akkor mennyire? Főleg városban használom a verdát, de a 10 lityis fogyasztás nekem sok.
Azt már tudom, hogy elvileg nem lesz a kocsi olyan lomha, mint gyárilag. (Nem is értem, hogy hogyan árulhatják igy) Volt már pár autom, de a céges 1.3-as diesel Fiat Doblo is jobban huz kis fordulaton. 
Elöre is köszi
Engem meg az érdekelne, hogy "A 2000 után gyártott modellek 95%-át megbontás nélkül, a gyári szervizcsatlakozón keresztül programozzuk.
MMC Autochip" ez LACETTI-nél hogy működik? Mindenesetre a helyedben előbb beülnék egy tesztkörre a "felülírt " 1,4-be, és megtudakolnám a valós fogyasztást is.
Üdv
A programfrissítéseket is így töltik fel a szervizekben. Miért ne mehetne így a tuning?
Naplózva
Shark
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 178



« Hozzászólás #229 Dátum: 2009. Szeptember 15. - 12:02:32 »

Sziasztok.
Érdekelne a tapasztalatotok arról, hogy szeretnék az MMC-nél egy chiptuningot csináltatni az 1.4-es 5-ajtós Lacsimba.
Csak ennyitől jobb lesz-e a fogyasztás? Ha igen akkor mennyire? Főleg városban használom a verdát, de a 10 lityis fogyasztás nekem sok.
Azt már tudom, hogy elvileg nem lesz a kocsi olyan lomha, mint gyárilag. (Nem is értem, hogy hogyan árulhatják igy) Volt már pár autom, de a céges 1.3-as diesel Fiat Doblo is jobban huz kis fordulaton. 
Elöre is köszi
Engem meg az érdekelne, hogy "A 2000 után gyártott modellek 95%-át megbontás nélkül, a gyári szervizcsatlakozón keresztül programozzuk.
MMC Autochip" ez LACETTI-nél hogy működik? Mindenesetre a helyedben előbb beülnék egy tesztkörre a "felülírt " 1,4-be, és megtudakolnám a valós fogyasztást is.
Üdv

Nálam volt megbontás. Azaz kivette az alaplapot. Kiforrasztotta belőle a chip-et, és úgy programozta.
Nagyon szépen letisztította az alaplapot és a chip-et is. Nagyon kókány volt a gyári állapot, megnéztem. Szóval tisztább és szebb lett, mint új korában. A tisztítgatással ment el az első egy óra kb.

Nekem a tapasztalatom pozitív. Fogyasztásom kicsit nőtt, de erre rásegít a 215/45 R17-es gumi is. A többit leírtam már korábban, illetve az autochip oldalán is.
Enyém 1.6 SW (kombi).
Aminek a motorját ehhez a kasztnihoz alapban gyengének tartom. Utólag rájöttem, hogy az 1.8-at kellett volna venni...  Vigyorog
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #230 Dátum: 2009. Szeptember 15. - 13:35:04 »


Nálam volt megbontás. Azaz kivette az alaplapot. Kiforrasztotta belőle a chip-et, és úgy programozta.
Nagyon szépen letisztította az alaplapot és a chip-et is. Nagyon kókány volt a gyári állapot, megnéztem. Szóval tisztább és szebb lett, mint új korában. A tisztítgatással ment el az első egy óra kb.

Nekem a tapasztalatom pozitív. Fogyasztásom kicsit nőtt, de erre rásegít a 215/45 R17-es gumi is. A többit leírtam már korábban, illetve az autochip oldalán is.
Enyém 1.6 SW (kombi).
Aminek a motorját ehhez a kasztnihoz alapban gyengének tartom. Utólag rájöttem, hogy az 1.8-at kellett volna venni...  Vigyorog
[/quote]
A fenti első bekezdést betű szerint megerősítem- mint korábban is...
Az elfogadható erdmény eléréséhez a megfelelő programon kívül (benzineseknél) többpontos beavatkozás látszik elegendőnek.
Ma voltam 4 éves műszakin- zöldkártya nem kellett (tavaszig érv.) az érdekes az, hogy sportkatalizátorral is hozta a jó értéket, mert azért megmérték. Gondoltam most nem cserélem vissza a gyári katalizátort. A 3 és fél tuningolt motorüzemmel a hátam mögött és ilyen jó CO értékkel, bizonyára nagyon jó programot kaptam, jó fogyasztással, és ma is dinamikus motorral.
Naplózva
dagicom
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30



« Hozzászólás #231 Dátum: 2009. Október 11. - 11:53:30 »

Végig olvastam a fórumot érdekelne a turbó beépítés meg intercooler plusz ami kell hogy ne 10 percig menjen a motor de nem találok olyan céget akiben meg tudnék bízni ilyenben.Hallottam már más típusú autó turbó beépítéséről de tudomásom szerint 1 hónapos után motor csere volt.Nekem nem kellene kihegyezni ha már csak 1.4 16v 96LE kihoznának 1.4 16v turbó 160 LE és hallanám ezt :brrrrr......Pssssssz oda lennék a boldogságtól.JA és nem szánok rá 1 milliónál többet.Bartos motorsport 400 ezer- 700 ezer Ft ig adott ajánlatot.400 ezer 160 Le 700 ezerért elmondása szerint 190 Le vagy annál is több lehet Így mondta szó szerint!Vannak referencia munkái is:   http://www.bartosmotorsport.hu/   De jó lenne beszél egy olyan emberel akinek ő csinálta az autóját!Szerintetek?
Naplózva
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #232 Dátum: 2009. Október 11. - 12:07:27 »

Végig olvastam a fórumot érdekelne a turbó beépítés meg intercooler plusz ami kell hogy ne 10 percig menjen a motor de nem találok olyan céget akiben meg tudnék bízni ilyenben.Hallottam már más típusú autó turbó beépítéséről de tudomásom szerint 1 hónapos után motor csere volt.Nekem nem kellene kihegyezni ha már csak 1.4 16v 96LE kihoznának 1.4 16v turbó 160 LE és hallanám ezt :brrrrr......Pssssssz oda lennék a boldogságtól.JA és nem szánok rá 1 milliónál többet.Bartos motorsport 400 ezer- 700 ezer Ft ig adott ajánlatot.400 ezer 160 Le 700 ezerért elmondása szerint 190 Le vagy annál is több lehet Így mondta szó szerint!Vannak referencia munkái is:   http://www.bartosmotorsport.hu/   De jó lenne beszél egy olyan emberel akinek ő csinálta az autóját!Szerintetek?
ÜDV a forumon szerintem az 1millio kevéslesz oké a turbo 400e.-+a futomü;fék;kaszni megerösités nem hiszem h az 1.4-hez felszerelt alkatrészek birnák a 60-90%-os plusz terhelést SZERINTEM de ez nem egy profi véleménye Mosolyog
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #233 Dátum: 2009. Október 11. - 14:44:33 »

Végig olvastam a fórumot érdekelne a turbó beépítés meg intercooler plusz ami kell hogy ne 10 percig menjen a motor de nem találok olyan céget akiben meg tudnék bízni ilyenben.Hallottam már más típusú autó turbó beépítéséről de tudomásom szerint 1 hónapos után motor csere volt.Nekem nem kellene kihegyezni ha már csak 1.4 16v 96LE kihoznának 1.4 16v turbó 160 LE és hallanám ezt :brrrrr......Pssssssz oda lennék a boldogságtól.JA és nem szánok rá 1 milliónál többet.Bartos motorsport 400 ezer- 700 ezer Ft ig adott ajánlatot.400 ezer 160 Le 700 ezerért elmondása szerint 190 Le vagy annál is több lehet Így mondta szó szerint!Vannak referencia munkái is:   http://www.bartosmotorsport.hu/   De jó lenne beszél egy olyan emberel akinek ő csinálta az autóját!Szerintetek?
ÜDV a forumon szerintem az 1millio kevéslesz oké a turbo 400e.-+a futomü;fék;kaszni megerösités nem hiszem h az 1.4-hez felszerelt alkatrészek birnák a 60-90%-os plusz terhelést SZERINTEM de ez nem egy profi véleménye Mosolyog
És akkor még a motoron belüli dolgokról nem is beszéltünk...kovácsolt dugó, hajtókar, tömítések, stb. Egy motor tervezésénél már az elején eldől, hogy mit akarnak belőle kihozni, aztán bizonyos ráhagyással a célnak megfelelően faragják a teljesítmény/súly arányt. Munkatársam 1.8 turbo A3-án 3 hónap után először a kupplung ment el, aztán féltengelytörés lett, pedig csak aprókat piszkált (pl. 1,5-re emelte a turbónyomást). 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
dagicom
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30



« Hozzászólás #234 Dátum: 2009. Október 11. - 15:56:46 »

Végig olvastam a fórumot érdekelne a turbó beépítés meg intercooler plusz ami kell hogy ne 10 percig menjen a motor de nem találok olyan céget akiben meg tudnék bízni ilyenben.Hallottam már más típusú autó turbó beépítéséről de tudomásom szerint 1 hónapos után motor csere volt.Nekem nem kellene kihegyezni ha már csak 1.4 16v 96LE kihoznának 1.4 16v turbó 160 LE és hallanám ezt :brrrrr......Pssssssz oda lennék a boldogságtól.JA és nem szánok rá 1 milliónál többet.Bartos motorsport 400 ezer- 700 ezer Ft ig adott ajánlatot.400 ezer 160 Le 700 ezerért elmondása szerint 190 Le vagy annál is több lehet Így mondta szó szerint!Vannak referencia munkái is:   http://www.bartosmotorsport.hu/   De jó lenne beszél egy olyan emberel akinek ő csinálta az autóját!Szerintetek?
ÜDV a forumon szerintem az 1millio kevéslesz oké a turbo 400e.-+a futomü;fék;kaszni megerösités nem hiszem h az 1.4-hez felszerelt alkatrészek birnák a 60-90%-os plusz terhelést SZERINTEM de ez nem egy profi véleménye Mosolyog
És akkor még a motoron belüli dolgokról nem is beszéltünk...kovácsolt dugó, hajtókar, tömítések, stb. Egy motor tervezésénél már az elején eldől, hogy mit akarnak belőle kihozni, aztán bizonyos ráhagyással a célnak megfelelően faragják a teljesítmény/súly arányt. Munkatársam 1.8 turbo A3-án 3 hónap után először a kupplung ment el, aztán féltengelytörés lett, pedig csak aprókat piszkált (pl. 1,5-re emelte a turbónyomást). 

És akkor a motor könnyítés?Lenkerék hajtókar csere,dugó,chip meg ami kell 400 ezer!De ehhez könnyíteni kell az autón a turbóhoz meg erősíteni!szted melyik?
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #235 Dátum: 2009. Október 11. - 16:20:59 »

Végig olvastam a fórumot érdekelne a turbó beépítés meg intercooler plusz ami kell hogy ne 10 percig menjen a motor de nem találok olyan céget akiben meg tudnék bízni ilyenben.Hallottam már más típusú autó turbó beépítéséről de tudomásom szerint 1 hónapos után motor csere volt.Nekem nem kellene kihegyezni ha már csak 1.4 16v 96LE kihoznának 1.4 16v turbó 160 LE és hallanám ezt :brrrrr......Pssssssz oda lennék a boldogságtól.JA és nem szánok rá 1 milliónál többet.Bartos motorsport 400 ezer- 700 ezer Ft ig adott ajánlatot.400 ezer 160 Le 700 ezerért elmondása szerint 190 Le vagy annál is több lehet Így mondta szó szerint!Vannak referencia munkái is:   http://www.bartosmotorsport.hu/   De jó lenne beszél egy olyan emberel akinek ő csinálta az autóját!Szerintetek?
ÜDV a forumon szerintem az 1millio kevéslesz oké a turbo 400e.-+a futomü;fék;kaszni megerösités nem hiszem h az 1.4-hez felszerelt alkatrészek birnák a 60-90%-os plusz terhelést SZERINTEM de ez nem egy profi véleménye Mosolyog
És akkor még a motoron belüli dolgokról nem is beszéltünk...kovácsolt dugó, hajtókar, tömítések, stb. Egy motor tervezésénél már az elején eldől, hogy mit akarnak belőle kihozni, aztán bizonyos ráhagyással a célnak megfelelően faragják a teljesítmény/súly arányt. Munkatársam 1.8 turbo A3-án 3 hónap után először a kupplung ment el, aztán féltengelytörés lett, pedig csak aprókat piszkált (pl. 1,5-re emelte a turbónyomást). 

És akkor a motor könnyítés?Lenkerék hajtókar csere,dugó,chip meg ami kell 400 ezer!De ehhez könnyíteni kell az autón a turbóhoz meg erősíteni!szted melyik?
Mindkettő. A mozgatni kívánt tömegeket könnyíteni kell, de nem csak faragással, hanem cserélni nagyobb szilárdságú anyagokra. A megnövekedett igénybevételnek és nyomásnak kitett alkatrészeket (tömítések, csapágyak) pedig erősebbre cserélni. A turbósítás amúgy sem egyszerű feladat. Mivel költségtakarékosság címén a gyárak sem akarnak minden modellhez új alkatrészeket tervezni, ezért több motorhoz akarják felhasználni a meglévő darabokat. Aztán a végeredményből látszik, hogy mennyire sikerült a motorhoz illeszteni a turbó karakterét. Mekkora a turbólyuk (nagyobb turbó-> nagyobb töltés-> nagyobb turbólyuk) mekkora a nyomás, stb.
« Utoljára szerkesztve: 2009. Október 11. - 16:25:31 írta cápaFeri » Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #236 Dátum: 2009. Október 11. - 18:39:09 »

Szerintem eleve akkor futóművel kell kezdeni, ha már tuning.

Turbó - én ismertem olyat, aki versenyzett Lacettivel, pályán. Ott nem merült fel hat hónap után sem a turbó beépítése, pedig amikor a projekt megszakadt, akkor már új, egyedi főtengely, vezérműtengely voltak az autóban, kuplung megerősítve, stb.
Szerintem akárki tesz is bele egy turbót ebbe az autóba, az vagy nem tudja, hogy milyen hatása lesz a motorra, vagy tudja, csak nem mondja. Ehhez a motorhoz nem terveztek, gyártottak turbót. Szerinted mit tesznek rá, Mert megtervezni és legyártani egy teljesen új turbót az ennyiből nem tud kijönni.
Ha meg egy létező motor akár új turbóját kendácsolják rá, milyen lesz a hatásfoka? Hol és mekkora lesz a turbólyuk? Hengerfej bírni fogja? Ahogy Cápa mondta ott az egész motort ki kell pakolni és új alkatrészeket kell gyártani erősebb anyagból.Ezt kihozni ennyiből? Szerintem még 1 misi is kevés egy tényleg jó és biztonságos munkához.

Ezért nincs is itt senkinek turbója. Még síma kompresszora sem.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Shark
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 178



« Hozzászólás #237 Dátum: 2009. Október 11. - 20:01:57 »

Én is gondolkodtam turbósításon, de letettem róla.
Az én megbízható autós szakim szerint:
- ez a motor nem turbóra lett tervezve
- ott kezdődik, hogy teljes hűtőrendszer csere
- teljes olajozás átméretezés és csere
- hengerek jóesetben nem, de lehet hogy csere
- hajtókarok és főtengegy illetve csapágyazása csere
- tömítések csere
- ezek után vezérlés állítgatása, lehet hogy teljes cseréje
- levegő/üzemanyag beállítása, tehát szórakozás a chippel is

Szerinte 1,2-1,5M-nál áll meg a dolog, aztán kiderül, hogy kell-e kukázni ezt a motort utána 1-2 hónappal.
Futóműről, fékekről, VÁLTÓRÓL!!!, kuplungról még nem is beszélgettünk.

Szóval én úgy döntöttem, hogy marad annyi tuning, ami eddig is van rajta.
A következő autóm majd egy erősebb és tuningolhatóbb példány lesz...
Most bánom, hogy nem az 1.8 SW-t vettem.
Naplózva
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #238 Dátum: 2009. Október 11. - 21:48:07 »

Én is gondolkodtam turbósításon, de letettem róla.
Az én megbízható autós szakim szerint:
- ez a motor nem turbóra lett tervezve
- ott kezdődik, hogy teljes hűtőrendszer csere
- teljes olajozás átméretezés és csere
- hengerek jóesetben nem, de lehet hogy csere
- hajtókarok és főtengegy illetve csapágyazása csere
- tömítések csere
- ezek után vezérlés állítgatása, lehet hogy teljes cseréje
- levegő/üzemanyag beállítása, tehát szórakozás a chippel is

Szerinte 1,2-1,5M-nál áll meg a dolog, aztán kiderül, hogy kell-e kukázni ezt a motort utána 1-2 hónappal.
Futóműről, fékekről, VÁLTÓRÓL!!!, kuplungról még nem is beszélgettünk.

Szóval én úgy döntöttem, hogy marad annyi tuning, ami eddig is van rajta.
A következő autóm majd egy erősebb és tuningolhatóbb példány lesz...
Most bánom, hogy nem az 1.8 SW-t vettem.
Én is rágódtam a turbositáson de felejtős a dolog meg a kompresszor is.Mindent csarélni kéne a motorban.1-1,5misi közötti az összeg amiből megbizható tartós motor lehetne ami nem ér annyit.Motorcserén is agyaltam(2000ccm16v=137le)de ott is hasonló összegre jőnne ki hivatalosan.
Naplózva

06 70/22 11 222
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #239 Dátum: 2009. Október 11. - 21:59:17 »

Jut eszembe: a WTCC R+ kiadás nem turbós volt? Kompresszor volt benne az fix. Turbó?
http://www.rsportscars.com/chevrolet/2005-chevrolet-lacetti-wtcc-r-concept/
« Utoljára szerkesztve: 2009. Október 11. - 22:01:05 írta cápaFeri » Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Oldalak: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 35   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!