Lacetti klub fórum
2024. December 13. - 14:48:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1] 2 3 ... 17   Le
 
Szerző Téma: Töltés (generátor, akku)  (Megtekintve 126762 alkalommal)
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Dátum: 2008. Május 05. - 09:59:55 »

Már a kezdetek óta nem vagyok kibékűlve a gép töltésével.
"Túl jó."

Én anno még azt tanultam, hogy a savas akksiknak a 14,4 V feletti fesz már árt (e fölött kezd pezsegni az akksi).
Ezért illik a szabályzónak ez alatt tartani a töltő fesz-t.

A gépem rendszeresen (folyamatosan) felette van ennek az értéknek. Általában 14,5-14,6 között.
Az a furcsa, hogy nem teljesen feltöltött akksinál a magasabb.
Egy pár helyen rákérdeztem erre a dologra, de az volt a válasz (nem csak Chevy szervízben), hogy ez még jó.
A sorozatban kipurcanó lámpák nem ezt jelzik a számomra.
Most meg az akksi is.

Kinek mennyit tölt a gép?
Esetleg ismerős szakember véleménye erről a dologról?
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #1 Dátum: 2008. Május 05. - 12:05:45 »

Már a kezdetek óta nem vagyok kibékűlve a gép töltésével.
"Túl jó."

Én anno még azt tanultam, hogy a savas akksiknak a 14,4 V feletti fesz már árt (e fölött kezd pezsegni az akksi).
Ezért illik a szabályzónak ez alatt tartani a töltő fesz-t.

A gépem rendszeresen (folyamatosan) felette van ennek az értéknek. Általában 14,5-14,6 között.
Az a furcsa, hogy nem teljesen feltöltött akksinál a magasabb.
Egy pár helyen rákérdeztem erre a dologra, de az volt a válasz (nem csak Chevy szervízben), hogy ez még jó.
A sorozatban kipurcanó lámpák nem ezt jelzik a számomra.
Most meg az akksi is.

Kinek mennyit tölt a gép?
Esetleg ismerős szakember véleménye erről a dologról?
Fesz-szabályzó csere? (ideiglenesen is próba gyanánt)
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #2 Dátum: 2008. Május 05. - 19:58:59 »

Újfent ráérdeztem erre a töltés dologra, és azt a választ kaptam, hogy 14,2-14,8 között jó a töltés.

Azért jó lenne mástól is 1-2 adat.
Ha a többi gép is ennyit tölt, akkor megnyugszom.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #3 Dátum: 2008. Május 05. - 20:09:50 »

Újfent ráérdeztem erre a töltés dologra, és azt a választ kaptam, hogy 14,2-14,8 között jó a töltés.

Azért jó lenne mástól is 1-2 adat.
Ha a többi gép is ennyit tölt, akkor megnyugszom.

Ha ez megnyugtat, akkor az enyémet a múltkor mértem:14,4V
Én mondjuk szkeptikusabb vagyok nálad, mert engem nem nyugtat meg, ha másnak is rossz a kocsija.  Vigyorog Lehet konstrukciós hiba is, hogy mondjuk rossz sorozat került bele fesszabályzóból.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #4 Dátum: 2008. Május 05. - 20:51:20 »

Újfent ráérdeztem erre a töltés dologra, és azt a választ kaptam, hogy 14,2-14,8 között jó a töltés.

Azért jó lenne mástól is 1-2 adat.
Ha a többi gép is ennyit tölt, akkor megnyugszom.

Hajdanán az iskolában még nekem is azt tanították hogy 14,5V,és ettől lehet néhány tized eltérés.Szerintem ezt Ladlac is meg tudja erősíteni.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #5 Dátum: 2008. Május 05. - 21:19:46 »

Újfent ráérdeztem erre a töltés dologra, és azt a választ kaptam, hogy 14,2-14,8 között jó a töltés.

Azért jó lenne mástól is 1-2 adat.
Ha a többi gép is ennyit tölt, akkor megnyugszom.

Hajdanán az iskolában még nekem is azt tanították hogy 14,5V,és ettől lehet néhány tized eltérés.Szerintem ezt Ladlac is meg tudja erősíteni.
Akksi üresjárati feszültsége ideális esetben 12,72V. Töltési fesz:14,4V, de mindenképpen 14V felett kell lennie! Terheléses fesz indítózás nélkül min. 11V. Indítózással sem eshet 10,6V alá, itt sok autó nem enged indítózni már!   
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #6 Dátum: 2008. Május 06. - 16:37:46 »

Újfent ráérdeztem erre a töltés dologra, és azt a választ kaptam, hogy 14,2-14,8 között jó a töltés.

Azért jó lenne mástól is 1-2 adat.
Ha a többi gép is ennyit tölt, akkor megnyugszom.

Hajdanán az iskolában még nekem is azt tanították hogy 14,5V,és ettől lehet néhány tized eltérés.Szerintem ezt Ladlac is meg tudja erősíteni.
A 14.5-tel valóban nem lenne gond, de szerintem néha kicsit magasabbra is ugrik, mégha csak pillanatokra is. Ezért száll el a LED. Brutál ellenállást kellene elé rakni, hátha az már kibírná.
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #7 Dátum: 2008. Május 06. - 16:58:42 »

Most mértem az én kocsimon.
Álló motornál 12.7, üzemközben alapjáraton 14.6, forgatva is csak 14.62! Szerintem ez a 14.4-től nincs messze, ez nem hiszem, hogy gondot jelent. A mai autók több elektromosáramot emésztenek mint annak idején a Zsigulik. És ehhez kell a biztonságos áram ellátás, gondold csak el; jár a motor, világítassz, rádiózól, klímázol ( ventill.) stb...
És a HB-ben meg még nem cseréltem izzót, 2.5 év alatt. Persze tudom, hogy nálatok H7-esek vannak, de a többi izzó az gondolom ugyanolyan. A LED-eshez meg nem tudok hsz.ni, mert nem használom és ahogy olvasom a véleményeteket nem is fogom! Kacsint
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #8 Dátum: 2008. Május 09. - 19:14:25 »

Stocz kérésére: álló motornál a feszültség:12,28 V, de megemlítem, hogy nem használtam a kocsit napokig. Indítás után pedig: 14,7- 14.8 V közt volt.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #9 Dátum: 2008. Május 10. - 15:36:13 »

Stocz kérésére: álló motornál a feszültség:12,28 V, de megemlítem, hogy nem használtam a kocsit napokig. Indítás után pedig: 14,7- 14.8 V közt volt.

Ez megegyezik az enyémmel.
Kösz mindenkinek.
Naplózva
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #10 Dátum: 2009. Szeptember 08. - 12:20:45 »

Aksi ügyben fura jelenséget tapasztaltam. Az autó 3 (három) hétig állt a garázsban, persze spórlásból a Fiatot hajkurásztuk, mikor beteszem a kulcsot hat semmi, fordítom hat semmi, na gondolom letaccsolt az aksim? Ráteszem a töltőt mérsékelt töltéssel úgy 5-6 órát és minden ok,igaz azóta használgatjuk mert a Fiat-e is kifeküdt, csak hogy ne legyen egyszerű a dolgom. 
Lehet hogy mar várható az aksi csere, hisz 5éves az autó? He
Naplózva

ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #11 Dátum: 2009. Szeptember 08. - 12:40:04 »

Aksi ügyben fura jelenséget tapasztaltam. Az autó 3 (három) hétig állt a garázsban, persze spórlásból a Fiatot hajkurásztuk, mikor beteszem a kulcsot hat semmi, fordítom hat semmi, na gondolom letaccsolt az aksim? Ráteszem a töltőt mérsékelt töltéssel úgy 5-6 órát és minden ok,igaz azóta használgatjuk mert a Fiat-e is kifeküdt, csak hogy ne legyen egyszerű a dolgom. 
Lehet hogy mar várható az aksi csere, hisz 5éves az autó? He
Az akku az olyan alkatrész, ami akkor tart tovább, ha állandóan használják. Ha áll a kocsi, akkor időnként fel kell tölteni, vagy legalább menni vele, míg magához nem tér. Az akku élettartama változó, állítólag, ha három telet kihúzott, akkor már nem szabad megsértődni, ha meghal. Nekem volt Ladában kétszer is nagyon hosszú ideig jó akku, mindkettő jugoszláv Trepcsa volt. (8! évig működött!). A Nubirám eredeti Daewoo akkuja meg 7 évig. De használni kell, sok állásnál tuti lerövidül az élettartama. Pláne a jeges Erdélyben! Ha nem használod, vedd ki, tarts a házban, és időnként töltsd fel, mert álló helyzetben is lassanként kisül.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #12 Dátum: 2009. Szeptember 08. - 14:14:16 »

Aksi ügyben fura jelenséget tapasztaltam. Az autó 3 (három) hétig állt a garázsban, persze spórlásból a Fiatot hajkurásztuk, mikor beteszem a kulcsot hat semmi, fordítom hat semmi, na gondolom letaccsolt az aksim? Ráteszem a töltőt mérsékelt töltéssel úgy 5-6 órát és minden ok,igaz azóta használgatjuk mert a Fiat-e is kifeküdt, csak hogy ne legyen egyszerű a dolgom. 
Lehet hogy mar várható az aksi csere, hisz 5éves az autó? He
Az akku az olyan alkatrész, ami akkor tart tovább, ha állandóan használják. Ha áll a kocsi, akkor időnként fel kell tölteni, vagy legalább menni vele, míg magához nem tér. Az akku élettartama változó, állítólag, ha három telet kihúzott, akkor már nem szabad megsértődni, ha meghal. Nekem volt Ladában kétszer is nagyon hosszú ideig jó akku, mindkettő jugoszláv Trepcsa volt. (8! évig működött!). A Nubirám eredeti Daewoo akkuja meg 7 évig. De használni kell, sok állásnál tuti lerövidül az élettartama. Pláne a jeges Erdélyben! Ha nem használod, vedd ki, tarts a házban, és időnként töltsd fel, mert álló helyzetben is lassanként kisül.
Ez mind szép és jó teli vagy ahogy mondod jeges időszakban na de a meleg Augusztusban He is hosszú időnek számít a három hét He
Naplózva

ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #13 Dátum: 2009. Szeptember 08. - 15:39:22 »

Aksi ügyben fura jelenséget tapasztaltam. Az autó 3 (három) hétig állt a garázsban, persze spórlásból a Fiatot hajkurásztuk, mikor beteszem a kulcsot hat semmi, fordítom hat semmi, na gondolom letaccsolt az aksim? Ráteszem a töltőt mérsékelt töltéssel úgy 5-6 órát és minden ok,igaz azóta használgatjuk mert a Fiat-e is kifeküdt, csak hogy ne legyen egyszerű a dolgom. 
Lehet hogy mar várható az aksi csere, hisz 5éves az autó? He
Az akku az olyan alkatrész, ami akkor tart tovább, ha állandóan használják. Ha áll a kocsi, akkor időnként fel kell tölteni, vagy legalább menni vele, míg magához nem tér. Az akku élettartama változó, állítólag, ha három telet kihúzott, akkor már nem szabad megsértődni, ha meghal. Nekem volt Ladában kétszer is nagyon hosszú ideig jó akku, mindkettő jugoszláv Trepcsa volt. (8! évig működött!). A Nubirám eredeti Daewoo akkuja meg 7 évig. De használni kell, sok állásnál tuti lerövidül az élettartama. Pláne a jeges Erdélyben! Ha nem használod, vedd ki, tarts a házban, és időnként töltsd fel, mert álló helyzetben is lassanként kisül.
Ez mind szép és jó teli vagy ahogy mondod jeges időszakban na de a meleg Augusztusban He is hosszú időnek számít a három hét He
Hosszúnak számíthat, ha csak régen ment a kocsi, és akkor is csak rövid távot. Meg ne feledd, hogy áramot vesz fel az óra, a riasztó is, még ha keveset is. Valószínűleg már nem is teljes értékű az 5 éves akku, mert már túl van néhány erdélyi telen is. Ezt vedd figyelembe! Ha ez nem csak egyszeri gond. lesz még ilyen a közeljövőben, akkor tuti, hogy a telet már nem fogja kibírni, akkor kell még időben újat venni- sajnos.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #14 Dátum: 2009. Szeptember 08. - 16:32:14 »

Aksi ügyben fura jelenséget tapasztaltam. Az autó 3 (három) hétig állt a garázsban, persze spórlásból a Fiatot hajkurásztuk, mikor beteszem a kulcsot hat semmi, fordítom hat semmi, na gondolom letaccsolt az aksim? Ráteszem a töltőt mérsékelt töltéssel úgy 5-6 órát és minden ok,igaz azóta használgatjuk mert a Fiat-e is kifeküdt, csak hogy ne legyen egyszerű a dolgom. 
Lehet hogy mar várható az aksi csere, hisz 5éves az autó? He
Szerintem nincs baj az akksival. Manapság már úgy tervezik az autókat, hogy van rengeteg fogyasztó, ami olyankor is vesz fel áramot, amikor "alszik" a garázsban a verda. Viszont az akksit meg költségtakarékosra tervezik... Kis köbcentis autókban nem ritka a 36Ah-s akksi sem. (Opel corsa, Suzuki swift)
Sajnos természetes jelenség, hogy 2-3 hét állás alatt annyit veszít a feszültségéből az állandó fogyasztók miatt az akksi, hogy lecsökken 11V alá. Ilyenkor már nem enged, letilt. Javasolni szokták jobb helyeken, hogy ha tudjuk előre, hogy ennyit fog állni az autó, akkor kapjuk le a sarukat. Persze ez nem minden esetben jó, mert rengeteg dolog elmehet ilyenkor (rádió memória, motorelektronika, stb.) meg aztán ha otthagyja az ember, akkor mi más óvhatná meg az idegen kezektől, mint esetleg a riasztó.
Ha jó a kapcsolat a szervízzel és egy éven belüli a kocsi, akkor el lehet sütni gariban az ilyen váratlan üzemzavart, egyébként marad a heti 10 perc járatás.  Kacsint 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Oldalak: [1] 2 3 ... 17   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!