hawer
|
|
« Hozzászólás #1455 Dátum: 2011. április 04. - 21:00:45 » |
|
Ez melyik szervíz, ha nem titok? Csak, hogy messze kerülje mindenki, nem vették észre, hogy nem új dolgokat raknak be??? Na nee máár!!! Te meg aki elvileg nem ért hozzá rögtön kiszúrtad, meg, hogy az embereim tehetnek róla??? Elég **** duma szerintem.
titok, mert direkt nem említettem nevet Ok.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. április 04. - 21:17:00 írta hawer »
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1456 Dátum: 2011. április 05. - 02:57:01 » |
|
Nos, ma én is meglátogattam Gombosékat az időszakos szervíz miatt. (a kocsiban jelenleg 33 800 Km van, de elérte a 3. évet!)
45 000 Km-es szervíz költségei a következők:
- Shell Helix HX7 AV 10W-40 olaj: 8 528 Ft
Összesen: 35 726 Ft
Ez nem rossz ár, csak az az olaj, na az nem igazán, hogy is mondjam... Na. Nem igazán belevaló.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
sityu
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 31
[HB] 1.4 16V Elite AC
|
|
« Hozzászólás #1457 Dátum: 2011. április 05. - 08:29:53 » |
|
Ez nem rossz ár, csak az az olaj, na az nem igazán, hogy is mondjam... Na. Nem igazán belevaló. Nos igen, az olaj kicsit gáz, de ezt rakták bele! Jövőre új helyre viszem, és viszek saját olajat, valami 5W 30-ast! Lehet, meglátogatom Rudiékat!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #1458 Dátum: 2011. április 05. - 13:15:59 » |
|
Ez nem rossz ár, csak az az olaj, na az nem igazán, hogy is mondjam... Na. Nem igazán belevaló. Nos igen, az olaj kicsit gáz, de ezt rakták bele! Jövőre új helyre viszem, és viszek saját olajat, valami 5W 30-ast! Lehet, meglátogatom Rudiékat! Mi a gond ezzel az olajjal szerintetek?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Yanee
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 451
SW 1,6 Elite
|
|
« Hozzászólás #1459 Dátum: 2011. április 05. - 13:51:36 » |
|
Ez nem rossz ár, csak az az olaj, na az nem igazán, hogy is mondjam... Na. Nem igazán belevaló. Nos igen, az olaj kicsit gáz, de ezt rakták bele! Jövőre új helyre viszem, és viszek saját olajat, valami 5W 30-ast! Lehet, meglátogatom Rudiékat! Mi a gond ezzel az olajjal szerintetek? A szervízkönyv szerint 5W30 vagy 0W30 kell bele - ha jól emlékszem... Na kerestem üzemeltetői kézikönyvet: http://www.chevrolet.hu/images/pdf/manuals/Lacetti_MY07_2006_H.pdf"API SL (ILSAC GF-III) fokozat SAE 5W-30 Forró éghajlat: SAE 10W-30"
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. április 05. - 14:15:53 írta Yanee »
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1460 Dátum: 2011. április 05. - 14:47:09 » |
|
Ez nem rossz ár, csak az az olaj, na az nem igazán, hogy is mondjam... Na. Nem igazán belevaló. Nos igen, az olaj kicsit gáz, de ezt rakták bele! Jövőre új helyre viszem, és viszek saját olajat, valami 5W 30-ast! Lehet, meglátogatom Rudiékat! Mi a gond ezzel az olajjal szerintetek? A szervízkönyv szerint 5W30 vagy 0W30 kell bele - ha jól emlékszem... Na kerestem üzemeltetői kézikönyvet: http://www.chevrolet.hu/images/pdf/manuals/Lacetti_MY07_2006_H.pdf"API SL (ILSAC GF-III) fokozat SAE 5W-30 Forró éghajlat: SAE 10W-30" Az olajall max az ára a gond átlagos használatra tökéletes 10W30 olajat nemigazán kapsz helyette 10W40
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1461 Dátum: 2011. április 05. - 19:18:29 » |
|
Ez nem rossz ár, csak az az olaj, na az nem igazán, hogy is mondjam... Na. Nem igazán belevaló. Nos igen, az olaj kicsit gáz, de ezt rakták bele! Jövőre új helyre viszem, és viszek saját olajat, valami 5W 30-ast! Lehet, meglátogatom Rudiékat! Mi a gond ezzel az olajjal szerintetek? Csak annyi, hogy a szokásos hordós. Nem a minősége a gond, de nem egy drága fajta, ezért hordószám rendeli a szerviz és teszi bele mindenbe. Azért egy alig 30.000 km-t futott autóba nem kell ilyen vastag olaj. A tiédbe viszont már nem tennék mást, mint 10W 40-t.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1462 Dátum: 2011. április 05. - 21:10:40 » |
|
Ez nem rossz ár, csak az az olaj, na az nem igazán, hogy is mondjam... Na. Nem igazán belevaló. Nos igen, az olaj kicsit gáz, de ezt rakták bele! Jövőre új helyre viszem, és viszek saját olajat, valami 5W 30-ast! Lehet, meglátogatom Rudiékat! Mi a gond ezzel az olajjal szerintetek? Csak annyi, hogy a szokásos hordós. Nem a minősége a gond, de nem egy drága fajta, ezért hordószám rendeli a szerviz és teszi bele mindenbe. Azért egy alig 30.000 km-t futott autóba nem kell ilyen vastag olaj. A tiédbe viszont már nem tennék mást, mint 10W 40-t. 10W40 tökéletesen megfelel a Lacettibe!!! Sőt mondjuk azt,hogy a kocsik 70%ban az is van!! Saját tapasztalat,hogy nem veszik meg az 5W30 as olajat bele !! Sőt volt akivel veszekedni kellett,hogy le kell cserélni évente!!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
sityu
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 31
[HB] 1.4 16V Elite AC
|
|
« Hozzászólás #1463 Dátum: 2011. április 06. - 09:40:53 » |
|
Nos, én erre alapoztam, hogy majdan cserélném az olajat egy vékonyabbra. A kételkedők használják a gyári előírásban szereplő melegoldali viszkozitású olajat, legyen az 30, 40, 50 vagy akár 20-as indexű! Amennyiben változtatni akarunk, akkor a beidegződésekkel szemben inkább alkalmazzunk egy fokozattal alacsonyabb melegoldali indexű (hígabb)motorolajat, mint egy fokozattal vastagabbat (magasabb jelzés)! Lehetőleg a viszkozitási jelzés első száma (hidegoldal) 0 vagy 5 legyen, azaz 0w-xx, vagy 5w-xx motorolajat használjunk! Ha a legjobb védelemre és teljesítményre vágyunk a motorunkat illetően, akkor a szintetikus olajoknak szavazzunk bizalmat! Az olaj márkája soha nem számít olyan mértékben, mint a viszkozitás. Az olaj besorolási osztálya SL, vagy SM legyen (2008)! Cseréljük olajat rendszeresen (sűrű intervallumot, környezetvédelmi okokból nem akarok írni) minimum minden tavasszal, illetve frekventáltan ellenőrizzük az olajszintet! forrás: http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.htmlGondolom, hogy a fenti sorok minden autótípusra érvényesek, nem csak a mazdákra.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #1464 Dátum: 2011. április 07. - 19:01:24 » |
|
A szervizkönyvből is az látszik, hogy a mi éghajlatunkra a 10-30 (gyakorlatban valóban a 10-40) megfelelő. Az előző, nehezen melegedő dieselbe én is 5-30-as (40? már nem emlékszem, az 5 biztos ) olajat használtam. Nem volt gond vele. A Lacsiba az elejétől kezdve a Castrol 10-40-esét teszem. Ezzel sincs gond. 200.000 után sincs motorikus probléma, nem eszi az olajat. Persze nem azt akarom mondani, hogy aki akar ne tegyen bele "jobb" olajat. De ne bántsuk egyik szervizt sem azért, mert "csak" az előírások szerinti olajat teszi a gépbe. Abban azért biztos vagyok, hogy ha kéred beleteszik a jobbat is. Csak utána senki ne szívja a fogát, amikor fizetni kell. "Kicsit" magasabb lesz a számla.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #1465 Dátum: 2011. április 07. - 20:27:28 » |
|
Castrol edge turbó dízel 5w40 et használok, szervíz minden szó nélkül bele teszi. Én viszem a levegőszűrőt MANN tipus, pollenszürő denso. Gázolaj és olajszűrőt csak tőlük veszem. Nekem ok.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1466 Dátum: 2011. április 07. - 20:34:40 » |
|
Castrol edge turbó dízel 5w40 et használok, szervíz minden szó nélkül bele teszi. Én viszem a levegőszűrőt MANN tipus, pollenszürő denso. Gázolaj és olajszűrőt csak tőlük veszem. Nekem ok.
gázolaj+olajszűrőből gyárít tudok adni a 2őt 11000ft ba,pollen olcsobb német 1400,gyári 2360,levegőszűrő gyári 3000ft castrol edge 5W40 td 6l 14500ft
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1467 Dátum: 2011. április 08. - 08:37:36 » |
|
A szervizkönyvből is az látszik, hogy a mi éghajlatunkra a 10-30 (gyakorlatban valóban a 10-40) megfelelő. Az előző, nehezen melegedő dieselbe én is 5-30-as (40? már nem emlékszem, az 5 biztos ) olajat használtam. Nem volt gond vele. A Lacsiba az elejétől kezdve a Castrol 10-40-esét teszem. Ezzel sincs gond. 200.000 után sincs motorikus probléma, nem eszi az olajat. Persze nem azt akarom mondani, hogy aki akar ne tegyen bele "jobb" olajat. De ne bántsuk egyik szervizt sem azért, mert "csak" az előírások szerinti olajat teszi a gépbe. Abban azért biztos vagyok, hogy ha kéred beleteszik a jobbat is. Csak utána senki ne szívja a fogát, amikor fizetni kell. "Kicsit" magasabb lesz a számla. Én majd úgy 80.000 körül fogok elgondolkodni a vastagabb olajon. Nálam az első reggeli indítás miatt jobb, hidegebb van, mint a városban és van, hogy - főleg télen - 3- 4 napig nincs beindítva az autó. Az Off Swiftben is 5W 40 volt 100.000 km- ig, onnantól van benne a vastagabb olaj. Közel 180.000 km és nincs olajfogyás, jó a kompresszió. Saját tapasztalat alapján is ezt követem, de mintha a könyv is 5W 40-es olajat írna.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1142
1.4 16v LPG
|
|
« Hozzászólás #1468 Dátum: 2011. április 08. - 16:53:29 » |
|
Ma voltam Tomy61 éknél szervizben 4L 5-30as olaj,olaj szűrő,pollen szűrő,benzin szűrő,4db gázos gyertya,gyertya kábel szett,munkadíj(9000-.)a végösszeg pedig 44.500.- Tomy61 köszönöm a profizmusotokat .
|
|
|
Naplózva
|
06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1469 Dátum: 2011. április 08. - 19:54:26 » |
|
Örülök, hogy szolgálatodra lehettünk. További hibamentes és széles utat kívánunk!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|