peti74
|
|
« Hozzászólás #1245 Dátum: 2010. Október 08. - 13:43:55 » |
|
Jellemző! Ami **** az autóinkban, azt már mindent a GM-nek köszönhetünk. Lehet, csont nélkül elcserélném egy dupla idős hármas Nubirára... ...nem, mégsem... ...de csak azért nem, mert a szívemhez nőtt. Szeretem!
|
|
|
Naplózva
|
...mindig ott ér véget az utam ahol bor van, zene, és nő(Tunyogi)
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #1246 Dátum: 2010. Október 08. - 18:26:32 » |
|
Jellemző! Ami **** az autóinkban, azt már mindent a GM-nek köszönhetünk. Lehet, csont nélkül elcserélném egy dupla idős hármas Nubirára... ...nem, mégsem... ...de csak azért nem, mert a szívemhez nőtt. Szeretem! He-he!Ezt nem nagy ügy cserélni!otthoni barkácsban is megy szerintem mindenkinek.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
peti74
|
|
« Hozzászólás #1247 Dátum: 2010. Október 10. - 13:59:22 » |
|
He-he!Ezt nem nagy ügy cserélni!otthoni barkácsban is megy szerintem mindenkinek.
Nem az optikai jellemzőkre gondoltam!
|
|
|
Naplózva
|
...mindig ott ér véget az utam ahol bor van, zene, és nő(Tunyogi)
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #1248 Dátum: 2010. Október 13. - 08:08:39 » |
|
Szombaton volt a NKÖH-nél Győrben ingyenes átvizsgálás. Mivel mindjárt megyek műszakira, ezért gondoltam benézek. A jó hír, hogy átmentem volna a viszgán. Egyedül a tompítottjaim beállítása volt elmászva (bal fel, jobb le, de azt azt mondta belőtték volna a viszgán belül), ill. megadta magát a rendszámtábla pilácsom. Lengés csillapítók elöl 75% körül, hátul 65%. Fékek is rendben. A hűtővizem -28°C-ig faja.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #1249 Dátum: 2010. Október 14. - 09:12:25 » |
|
Ma megtörtént a Lacsim vizsgáztatása. All in 19.990,- be fájt a dolog Kék matrinyát megkaptam. Első lengéscsillapítók 75-76%, a hátsók 60%-osak. Érdekes mód elől egyik helyzetjelzőm sem világított, de ezt egy jól irányzott, határozott ütés a lámpára orvosolta Az emissziós értékek mind bőven a megengedett érték alatt voltak. Lacsim azt a dícséretet kapta, hogy nagyon szépen jár a motor Amúgy egy kis korrózió van a kipuffon, ill egy kis olajcseppenés. Tavasszal olajcsere alkalmával lesz orvosolva ez a dolog, ill lesz fékolaj csere is, és megpróbálkozunk egy szervo olaj cserével is, hátha megoldja a szivattyú problémám. Ha valaki Szombathely környéki, bátran tudom ajánlani őket: PAMO Gyorsszervíz, Szombathely, Zanati út 50. Amúgy a srác a Chevi szervízben dolgozott, úgy hogy ismeri a márkát, és a betegségeit
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1250 Dátum: 2010. Október 14. - 23:19:20 » |
|
Go!
Kék matrica?!!! Miért is?
Egyébként ha az emissziós értékeid jók, az előírtak alatt vannak, akkor felajánlják az eggyel jobb besorolást. Neked nem mondták?
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #1251 Dátum: 2010. Október 15. - 00:06:19 » |
|
Go!
Kék matrica?!!! Miért is?
Egyébként ha az emissziós értékeid jók, az előírtak alatt vannak, akkor felajánlják az eggyel jobb besorolást. Neked nem mondták?
Azért mert a környezetvédelmi besorolása 6-os. A 2004-es lacsik még EU3-asok. Enyém is azt fog kapni. Az eddig érvényes besorolás a 7/2002. (VI. 29.) GKM-BM-KvVM együttes rendelet szerint történt, a plakettek színét eredetileg az alábbiak szerint határozták meg:
Zöld plakett: - lambdaszondával szabályzott keverékképzésű, katalizátoros, benzinüzemű gépjármű; - az EU-ban, az USA-ban vagy Japánban 1998. január 1. után gyártott, dízelüzemű gépjármű; - legalább EURO-II minősítésű tehergépkocsi és autóbusz
Kék plakett: - szabályozatlan keverékképzésű, katalizátorral felszerelt gépkocsik
Sárga plakett: - egyéb négyütemű, benzinmotoros gépkocsik
Piros plakett: - egyéb, kétütemű, benzinmotoros vagy dízelüzemű gépkocsik
Később a kék és piros plakett megszűnt, az ide sorolt autók is sárga matricát kaptak a rendszámra.0: katalizátor nélküli, benzinüzemű, a jóváhagyási előírások szerint nem minősített dízelüzemű, ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízelüzemű; 1: katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű; 2: katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű, kivéve a 4. osztályba sorolt EURO-II minősítésű gépjármű; 3: EURO-I minősítésű dízelüzemű gépjármű; 4: EURO-II minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű - benzinüzemű vagy EURO-II minősítésű dízelüzemű gépjármű; 5: tiszta gázüzemű vagy elektromos meghajtású, illetőleg hibrid (a gépjárművet meghajtó elektromos-, valamint benzin- vagy dízelmotorral is ellátott) hajtású, kivéve, ha belső égésű motorja nem éri el az EURO-III minősítést); 6: EURO-III minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű gépjármű; 7: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű; 8: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva; 9: EURO-IV minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű benzinüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva; 10 és 11: EURO-IV minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva; 12: EURO-V minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva; 13: EEV minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva; 14: EURO-V minősítésű gépjármű; 15: EURO-V minősítésű gépjármű
Amennyiben a hibridhajtású jármű belső égésű motorja legalább EURO-III minősítésű, a belső égésű motor szerinti kategóriába kell besorolni.
A 2010. január 1-től érvényes rendszer más határokkal dolgozik, és ismét négy kategóriát ismer:
Fekete színű plakett - korszerűtlen, nem környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 0, 1, 3. Piros színű plakett - korszerűtlen, kevésbé környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 2. Kék színű plakett - korszerű, környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 4, 6, 7, 8. Zöld színű plakett - korszerű, kiemelten környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 9 és az e fölöttiek.
Ebből látszik, hogy aez EURO-III miatt kap kéket.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1252 Dátum: 2010. Október 15. - 11:23:37 » |
|
Go!
Kék matrica?!!! Miért is?
Egyébként ha az emissziós értékeid jók, az előírtak alatt vannak, akkor felajánlják az eggyel jobb besorolást. Neked nem mondták?
Ilyen, hogy felajánlják az eggyel jobb besorolást, nem létezik! Nem az számít mit mutatta a műszer, hanem hogy milyen euro besorolású az autó.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #1253 Dátum: 2010. Október 15. - 16:28:50 » |
|
Go!
Kék matrica?!!! Miért is?
Egyébként ha az emissziós értékeid jók, az előírtak alatt vannak, akkor felajánlják az eggyel jobb besorolást. Neked nem mondták?
Ilyen, hogy felajánlják az eggyel jobb besorolást, nem létezik! Nem az számít mit mutatta a műszer, hanem hogy milyen euro besorolású az autó. Így van. Én is megkérdeztem ott a helyszínen, hogy miért kék Pontosan ezeket a válaszokat kaptam Amúgy ha lesz dugó szabály, ezzel is nyugodtan lehet közlekedni, semmi hátránya nincs a kék mtricának.
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #1254 Dátum: 2010. Október 15. - 20:44:17 » |
|
Go!
Kék matrica?!!! Miért is?
Egyébként ha az emissziós értékeid jók, az előírtak alatt vannak, akkor felajánlják az eggyel jobb besorolást. Neked nem mondták?
Ilyen, hogy felajánlják az eggyel jobb besorolást, nem létezik! Nem az számít mit mutatta a műszer, hanem hogy milyen euro besorolású az autó. Így van. Én is megkérdeztem ott a helyszínen, hogy miért kék Pontosan ezeket a válaszokat kaptam Amúgy ha lesz dugó szabály, ezzel is nyugodtan lehet közlekedni, semmi hátránya nincs a kék mtricának. Amúgy meg nem dugónál lesz tiltva a rossz besorolású gép, csak szmogriadó esetén. Az meg csak úgyis Budapesten lesz, esetleg még egy- két nagyvárosban. Palóznakon például biztos nem lesz.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #1255 Dátum: 2010. Október 15. - 22:45:48 » |
|
Go!
Kék matrica?!!! Miért is?
Egyébként ha az emissziós értékeid jók, az előírtak alatt vannak, akkor felajánlják az eggyel jobb besorolást. Neked nem mondták?
Ilyen, hogy felajánlják az eggyel jobb besorolást, nem létezik! Nem az számít mit mutatta a műszer, hanem hogy milyen euro besorolású az autó. Így van. Én is megkérdeztem ott a helyszínen, hogy miért kék Pontosan ezeket a válaszokat kaptam Amúgy ha lesz dugó szabály, ezzel is nyugodtan lehet közlekedni, semmi hátránya nincs a kék mtricának. Amúgy meg nem dugónál lesz tiltva a rossz besorolású gép, csak szmogriadó esetén. Az meg csak úgyis Budapesten lesz, esetleg még egy- két nagyvárosban. Palóznakon például biztos nem lesz. Bocs, azt akartam írni, csak már asszociáltam a dugóra
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1256 Dátum: 2010. Október 16. - 14:48:17 » |
|
Amúgy meg nem dugónál lesz tiltva a rossz besorolású gép, csak szmogriadó esetén. Az meg csak úgyis Budapesten lesz, esetleg még egy- két nagyvárosban. Palóznakon például biztos nem lesz.
Tévedés. Budapesten, Cinkotán van olyan lakóövezet, ahol a főúton van kint a környezetvédelmi zóna tábla, alatta a kék matrinyával. Na oda sem mehetsz be. És ez nem csak szmogriadóra érvényes. Nézzetek csak bele a KRESZ legutóbbi módosításába. Amennyire tudom, adhatnak jobb besorolást, csak et a forgaalmiba is be kell vezetni, ami ugye annak cseréjével jár.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #1257 Dátum: 2010. Október 16. - 19:19:30 » |
|
Amúgy meg nem dugónál lesz tiltva a rossz besorolású gép, csak szmogriadó esetén. Az meg csak úgyis Budapesten lesz, esetleg még egy- két nagyvárosban. Palóznakon például biztos nem lesz.
Tévedés. Budapesten, Cinkotán van olyan lakóövezet, ahol a főúton van kint a környezetvédelmi zóna tábla, alatta a kék matrinyával. Na oda sem mehetsz be. És ez nem csak szmogriadóra érvényes. Nézzetek csak bele a KRESZ legutóbbi módosításába. Amennyire tudom, adhatnak jobb besorolást, csak et a forgaalmiba is be kell vezetni, ami ugye annak cseréjével jár. Ha kék matrica van kint, akkor miért is nem lehet bemenni a kék és zöld matricásoknak? Nem értem... Amúgy meg ez szerencsére nem az én gondom
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1258 Dátum: 2010. Október 16. - 22:22:43 » |
|
Amúgy meg nem dugónál lesz tiltva a rossz besorolású gép, csak szmogriadó esetén. Az meg csak úgyis Budapesten lesz, esetleg még egy- két nagyvárosban. Palóznakon például biztos nem lesz.
Tévedés. Budapesten, Cinkotán van olyan lakóövezet, ahol a főúton van kint a környezetvédelmi zóna tábla, alatta a kék matrinyával. Na oda sem mehetsz be. És ez nem csak szmogriadóra érvényes. Nézzetek csak bele a KRESZ legutóbbi módosításába. Amennyire tudom, adhatnak jobb besorolást, csak et a forgaalmiba is be kell vezetni, ami ugye annak cseréjével jár. Ha kék matrica van kint, akkor miért is nem lehet bemenni a kék és zöld matricásoknak? Nem értem... Amúgy meg ez szerencsére nem az én gondom A ábla a kiegészítővel együtt azt jelenti, hogy kék, vagy annál rosszabb emissziós értékű autóval behajtani tilos. A zöld bemehet
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #1259 Dátum: 2010. Október 17. - 09:27:31 » |
|
Amúgy meg nem dugónál lesz tiltva a rossz besorolású gép, csak szmogriadó esetén. Az meg csak úgyis Budapesten lesz, esetleg még egy- két nagyvárosban. Palóznakon például biztos nem lesz.
Tévedés. Budapesten, Cinkotán van olyan lakóövezet, ahol a főúton van kint a környezetvédelmi zóna tábla, alatta a kék matrinyával. Na oda sem mehetsz be. És ez nem csak szmogriadóra érvényes. Nézzetek csak bele a KRESZ legutóbbi módosításába. Amennyire tudom, adhatnak jobb besorolást, csak et a forgaalmiba is be kell vezetni, ami ugye annak cseréjével jár. Ha kék matrica van kint, akkor miért is nem lehet bemenni a kék és zöld matricásoknak? Nem értem... Amúgy meg ez szerencsére nem az én gondom A ábla a kiegészítővel együtt azt jelenti, hogy kék, vagy annál rosszabb emissziós értékű autóval behajtani tilos. A zöld bemehet Hát ez van. De legalább "vidéken" ilyen gond nincs
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
|