ladlac
|
|
« Hozzászólás #495 Dátum: 2008. április 15. - 11:35:46 » |
|
Ma hívtak telefonon, hogy a múltkori szervízlátogatásommal mennyire vagyok megelégedve. Gombosnál voltam 15 eKm-n 1 hónapja. Tényleges elégedettségemnek adtam hangot... Róluk rosszat nem tudok mondani, másik szervízről meg nem kérdeztek! Pedig...
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
baroti
|
|
« Hozzászólás #496 Dátum: 2008. április 18. - 08:43:40 » |
|
Üdv. mindenkinek. Na a tegnap meglátogattam a Román márkaszerviz Brassói fiókját. Az első benyomásom jó volt már ami a fogadtatást illeti, de ahogy nálunk fele mondani szokás " KORAI ÖRÖM NEM TART ESTIG" úgy lassan meg is változott a véleményem. Délelőt 10-re voltam programálva aminek eleget is tettem pontosan, elviszik az autot és foglaljunk helyet a szalonban de arról semmi hogy kb. X időbe telik. Hát egy ideig vártam is türelmesen de mikor már eltelt 2 óra és még semmi akkor már jött a bosszankodás ugyanis du. munkába kelett mennem és még egy 80km út. Egy pár keresetlen szó után előlépik egy magyarul beszélő korosabb úriember és megkérdi hogy van valami gondunk? Elmesélésemre beindult és kis idő múlva közölte hogy meg kb. tiz perc és azt ki töltötte az auto múltjának bemutatásával a náluk meglevő iratokból. Még azzal sincs semmi gond. Na de a lényeg az rovid, ugyanis a légzsák piroslámpa megoldva ( Nem engedte volna müködésbe lepni a légzsákot, ha ne adj isten valami törtent volna), erről viszont a munkalapon nem jelenik meg semmi. Ellenben megj.-ként ráirva hogy a kormány szervó olajt veszit, a bal első lámpa párásodik és a bal küszöb meg van ütve ( ami kintről nem látszik egyáltalán, de majd bemászok én alá) Mindez ÁLTALÁNOS ELENÖRZÉS címen beletelt 3 órába de a munkalapon 0.500 ore ami áfásan került nekem 33.75 lei be (2369 HUF). De ez szerintem csak a békételenségem és főleg az a bizonyos magyarul beszélő úriembernek köszönhetően. Tudom hogy én ezzel sokat nem segitek a Cartársakon de legalább anyit hogy az ég óvjon a Román márkaszervizektöl.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #497 Dátum: 2008. április 18. - 08:48:16 » |
|
Tehát cirka 2500 forintos óradíjjal dolgoznak.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
baroti
|
|
« Hozzászólás #498 Dátum: 2008. április 18. - 09:00:29 » |
|
Tehát cirka 2500 forintos óradíjjal dolgoznak.
x 2 hiszen ez 0.500 ore az fel ora szerintem
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #499 Dátum: 2008. Május 01. - 07:15:08 » |
|
Egy kis (negatív) infó a 3 év/ 100 e. Km. garancia kérdéskörben. A történet: Úgy néz ki, hogy a gyári akku megelégelte a munkát. Persze ez is csak engem talál meg. Éppen 100 e. alatt van a gép (99 ), ~ 2 és fél éves. Bár a garancia erre is vonatkozik, a GM központ nem hagyta jóvá a garis cserét, mondván ez természetes elhasználódás. Mondjuk nem is lenne ezzel semmi baj. De: - kicsit kérdezgettem a hasonló autóval dolgozó kollégákat, és még senkitől(!) nem hallottam, hogy a gyári akkut kicserélte volna. Van aki taxi üzemben használva már 250 000 Km.-t ment el vele, és még az eredeti akksi van benne (ez azért elég jó!). Akkor lehet, hogy mégsem természetes elhasználódás? - Ami ennél cifrább: most akkor mire szól a garancia? Van, vagy nincs? Ami a lényeg: 50 e. Km. és/vagy 2 év fölött minden garanciális cserét engedélyeztetni kell a központtal, és majd ők eldöntik, hogy mehet-e vagy sem. Persze biztosan lehetne levelezni a központtal (ezt azért még fontolgatom), pereskedni, ilyesmi, de úgy voltam vele, hogy van pont elég ok arra, hogy felidegesítsem magam, inkább hirtelen felindulásból vettem egy másik akksit. A fentieket csak azért írtam le, hogy aki azon gondolkodik, hogy ezt, vagy azt a dolgot ráér kicseréltetni majd a gari vége előtt, az inkább járjon utána még idejében, nehogy meglepődjön.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #500 Dátum: 2008. Május 01. - 10:48:25 » |
|
Egy kis (negatív) infó a 3 év/ 100 e. Km. garancia kérdéskörben. A történet: Úgy néz ki, hogy a gyári akku megelégelte a munkát. Persze ez is csak engem talál meg. Éppen 100 e. alatt van a gép (99 ), ~ 2 és fél éves. Bár a garancia erre is vonatkozik, a GM központ nem hagyta jóvá a garis cserét, mondván ez természetes elhasználódás. ... Hát én ebben nem lennék ilyen biztos...(mármint, hogy a 3 éves gari erre is vonatkozik) Max. a GYÁRTÓ (aki nem a GM!) általi garanciát lehetne érvényesíteni, de hogy az nem 3 éves, az biztos... A LED-es izzóval sem rohant vissza senki a bótba, mert 2 nap alatt kiégett. Miért? Mert a nem rászabott elektromos rendszer miatt kipurcant, így jártunk, jónapot. Egy akksinál 2,5 év után valóban nehéz lenne bebizonyítani a gyártói hibát. Volt már nekem is olyan akkum, amire 12 hónap garanciát vállalt a gyártó, 13 hónap múlva cellazárlatos lett, de rajtam kívül ez senkit nem érdekelt... Inkább nmenjetek kirándulni, mint hogy ilyenen bosszankodj... Mondjuk ezt jó tudni, hogy 2 év után külön tortúra mindenféle garancia érvényesítése, köszi az infót.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #501 Dátum: 2008. Május 01. - 12:41:30 » |
|
Egy kérdést azért megérne a dolog! Mondjuk ha jól emlékszem, akkor anno mi egy éven belül cseréltük gariban az akksikat. (Lehet, hogy akkor csak egy év gari volt az autókra? Nem emlékszem.) A 3 év és/vagy 100000 km pedig csak egy reklámfogás, mint "koreatársnál" a 7 év meg 150000 km. Van a garancia a nem kopó alkatrészekre (pl. fékbetét, féktárcsa), és van emellett az egy év szavatosság általánosságban. Van az átrozsdásodás-garancia, amit megint sokan félreértenek, ugyanis nem a megjelenő rozsdára vonatkozik, hanem ha annyira elrohad a lemez, hogy kilyukad. De ez sem vonatkozik pl, a kipufogó rendszerre. Elektromos berendezésekre (pl akksi) ha jól tudom a szavatosság él, kivétel az izzók.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #502 Dátum: 2008. Május 01. - 12:43:02 » |
|
A fentieket csak azért írtam le, hogy aki azon gondolkodik, hogy ezt, vagy azt a dolgot ráér kicseréltetni majd a gari vége előtt, az inkább járjon utána még idejében, nehogy meglepődjön...vagy legyen ideje kigyúrni magát addigra az asztalborogatáshoz!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #503 Dátum: 2008. Május 02. - 11:27:07 » |
|
Egy kis (negatív) infó a 3 év/ 100 e. Km. garancia kérdéskörben. A történet: Úgy néz ki, hogy a gyári akku megelégelte a munkát. Persze ez is csak engem talál meg. Éppen 100 e. alatt van a gép (99 ), ~ 2 és fél éves. Bár a garancia erre is vonatkozik, a GM központ nem hagyta jóvá a garis cserét, mondván ez természetes elhasználódás. ... Hát én ebben nem lennék ilyen biztos...(mármint, hogy a 3 éves gari erre is vonatkozik) Max. a GYÁRTÓ (aki nem a GM!) általi garanciát lehetne érvényesíteni, de hogy az nem 3 éves, az biztos... A LED-es izzóval sem rohant vissza senki a bótba, mert 2 nap alatt kiégett. Miért? Mert a nem rászabott elektromos rendszer miatt kipurcant, így jártunk, jónapot. Egy akksinál 2,5 év után valóban nehéz lenne bebizonyítani a gyártói hibát. Volt már nekem is olyan akkum, amire 12 hónap garanciát vállalt a gyártó, 13 hónap múlva cellazárlatos lett, de rajtam kívül ez senkit nem érdekelt... Inkább nmenjetek kirándulni, mint hogy ilyenen bosszankodj... Mondjuk ezt jó tudni, hogy 2 év után külön tortúra mindenféle garancia érvényesítése, köszi az infót. Tehát a dolog úgy kezdődött, hogy felhívtam a szervízt, és megkérdeztem, hogy az akksira is vonatkozik-e az adott paraméterekig (3 év/100 e. Km) a garancia. Miután azt a választ kaptam, hogy "természetesen", indult a már leírt procedúra. Ezek után értetlenkedem a dolgon. A gyári akksi egyébként a szervízben ~30 e. Ft-ért szerezhető be. Én (igen jutányosan) ~13 e. Ft-ért vettem egy magyar, szintén kalciumos energia tároló eszközt, 2 év garival (normál ára ~18 e. Ft). Majd meglátjuk, hogy ez mennyit bír. Az utóbbi időben nagyon felment az akksik ára! (is)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #504 Dátum: 2008. Május 02. - 18:19:36 » |
|
Egy kis (negatív) infó a 3 év/ 100 e. Km. garancia kérdéskörben. A történet: Úgy néz ki, hogy a gyári akku megelégelte a munkát. Persze ez is csak engem talál meg. Éppen 100 e. alatt van a gép (99 ), ~ 2 és fél éves. Bár a garancia erre is vonatkozik, a GM központ nem hagyta jóvá a garis cserét, mondván ez természetes elhasználódás. ... Hát én ebben nem lennék ilyen biztos...(mármint, hogy a 3 éves gari erre is vonatkozik) Max. a GYÁRTÓ (aki nem a GM!) általi garanciát lehetne érvényesíteni, de hogy az nem 3 éves, az biztos... A LED-es izzóval sem rohant vissza senki a bótba, mert 2 nap alatt kiégett. Miért? Mert a nem rászabott elektromos rendszer miatt kipurcant, így jártunk, jónapot. Egy akksinál 2,5 év után valóban nehéz lenne bebizonyítani a gyártói hibát. Volt már nekem is olyan akkum, amire 12 hónap garanciát vállalt a gyártó, 13 hónap múlva cellazárlatos lett, de rajtam kívül ez senkit nem érdekelt... Inkább nmenjetek kirándulni, mint hogy ilyenen bosszankodj... Mondjuk ezt jó tudni, hogy 2 év után külön tortúra mindenféle garancia érvényesítése, köszi az infót. Tehát a dolog úgy kezdődött, hogy felhívtam a szervízt, és megkérdeztem, hogy az akksira is vonatkozik-e az adott paraméterekig (3 év/100 e. Km) a garancia. Miután azt a választ kaptam, hogy "természetesen", indult a már leírt procedúra. Ezek után értetlenkedem a dolgon. ..... Jáá, fáty úgy... Tezsvírem... így tílleg más... Azóta gyúrsz mán... (asztalborogatásilag...)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #505 Dátum: 2008. Május 03. - 14:10:19 » |
|
Egy kis (negatív) infó a 3 év/ 100 e. Km. garancia kérdéskörben. A történet: Úgy néz ki, hogy a gyári akku megelégelte a munkát. Persze ez is csak engem talál meg. Éppen 100 e. alatt van a gép (99 ), ~ 2 és fél éves. Bár a garancia erre is vonatkozik, a GM központ nem hagyta jóvá a garis cserét, mondván ez természetes elhasználódás. ... Hát én ebben nem lennék ilyen biztos...(mármint, hogy a 3 éves gari erre is vonatkozik) Max. a GYÁRTÓ (aki nem a GM!) általi garanciát lehetne érvényesíteni, de hogy az nem 3 éves, az biztos... A LED-es izzóval sem rohant vissza senki a bótba, mert 2 nap alatt kiégett. Miért? Mert a nem rászabott elektromos rendszer miatt kipurcant, így jártunk, jónapot. Egy akksinál 2,5 év után valóban nehéz lenne bebizonyítani a gyártói hibát. Volt már nekem is olyan akkum, amire 12 hónap garanciát vállalt a gyártó, 13 hónap múlva cellazárlatos lett, de rajtam kívül ez senkit nem érdekelt... Inkább nmenjetek kirándulni, mint hogy ilyenen bosszankodj... Mondjuk ezt jó tudni, hogy 2 év után külön tortúra mindenféle garancia érvényesítése, köszi az infót. Tehát a dolog úgy kezdődött, hogy felhívtam a szervízt, és megkérdeztem, hogy az akksira is vonatkozik-e az adott paraméterekig (3 év/100 e. Km) a garancia. Miután azt a választ kaptam, hogy "természetesen", indult a már leírt procedúra. Ezek után értetlenkedem a dolgon. ..... Jáá, fáty úgy... Tezsvírem... így tílleg más... Azóta gyúrsz mán... (asztalborogatásilag...) Elfoglalom magam mással inkább.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #506 Dátum: 2008. Május 04. - 10:53:40 » |
|
Én a következőt tenném! A vásárlók könyvében ( panaszkönyv) megtenném a sérelmes bejegyzést a szervízben, majd írnék 1 levelet a fogyasztó védelemnek amiben kérem az ügy kivizsgálását. Fogadást mernék rá kötni, hogy meg lesz a csere akku ezek után! Az akku is fogyó alkatrész mint az egész autó és nem kopó mint a fékbetét. Ha vállalta a 3 év garit akkor igenis nyelje le ha a cucc nem szolgálja ki az időt vagy bizonyítsa be, hogy te tetted tönkre. Mert ,ha nem így van akkor gyártási eredetű a probléma. Grrrrrr rontom-bontom.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #507 Dátum: 2008. Május 04. - 16:11:05 » |
|
Én a következőt tenném! A vásárlók könyvében ( panaszkönyv) megtenném a sérelmes bejegyzést a szervízben, majd írnék 1 levelet a fogyasztó védelemnek amiben kérem az ügy kivizsgálását. Fogadást mernék rá kötni, hogy meg lesz a csere akku ezek után! Az akku is fogyó alkatrész mint az egész autó és nem kopó mint a fékbetét. Ha vállalta a 3 év garit akkor igenis nyelje le ha a cucc nem szolgálja ki az időt vagy bizonyítsa be, hogy te tetted tönkre. Mert ,ha nem így van akkor gyártási eredetű a probléma. Grrrrrr rontom-bontom.
Ezzel az erővel ha kiég egy izzó azt is kicseréltetnéd gariba? Az sem kopik el csak nem akar világitani többé.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #508 Dátum: 2008. Május 08. - 18:51:00 » |
|
Én a következőt tenném! A vásárlók könyvében ( panaszkönyv) megtenném a sérelmes bejegyzést a szervízben, majd írnék 1 levelet a fogyasztó védelemnek amiben kérem az ügy kivizsgálását. Fogadást mernék rá kötni, hogy meg lesz a csere akku ezek után! Az akku is fogyó alkatrész mint az egész autó és nem kopó mint a fékbetét. Ha vállalta a 3 év garit akkor igenis nyelje le ha a cucc nem szolgálja ki az időt vagy bizonyítsa be, hogy te tetted tönkre. Mert ,ha nem így van akkor gyártási eredetű a probléma. Grrrrrr rontom-bontom.
Ezzel az erővel ha kiég egy izzó azt is kicseréltetnéd gariba? Az sem kopik el csak nem akar világitani többé. Lehet, hogy nem jól fejeztem ki magam. Az akut nem tartom kopó alkatrésznek mint a fékbetétet vagy az általad említett izzót ( az izzó mint ahogy a nevében is benne van izzik vagyis elég) Az aku szerkezetében és működésében más kategória a boltokban vásárolva egyébként is 2 év garival adják (talán ez is EU-s előírás) és gyakorlatilag a Chevy ezt megfejelheti 1 évvel. Gondolom ha a gyári magnó adná be a kulcsot akkor is jogos a javítási v. csere igény, pedig azt még intenzívebben is használható mint az aku. Azzal is tisztában vagyok,hogy a gari arra vonatkozik ami gyártási eredetű hiba. De kérdezem én ha a vállalt teljeskörű gari 3év v. 100e km és én ezen belül vagyok rongálás természetellenes v. sportcélú felhasználást elkerülve miért nem kérhetném akár az idő előtt kiégett v. elkopott alkatrészek cseréjét? A gyártási eredetű hiba miért ne lehetne a nem csak rossz működésű v. beszerelésű hanem a kevés időt kiszolgáló gyengébb minőségű anyagokból készülő alkatrész is? Tudom a természetes elhasználódás egy nagyon jó kibúvó a szervizek részéről, de az sehol nincs leírva, hogy mi is az. Sajnos még én sem próbálnám meg 1 izzó v. fékbetét garis cseréjét pedig 1 próbapert talán megérne.(ez is csak pénz kérdés) Addig is azért kardoskodom, ami véleményem szerint nem fér bele a természetes kopásba.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #509 Dátum: 2008. Május 08. - 19:52:49 » |
|
Fékbetét, kuplungtárcsa, izzók sohasem voltak garisok! Az akku az már más téma, érdekes, mert általában 2 év, azt mondják, ha három telet kibirt, akkor már nem szabad megsértődni. Nekem több akkum is sokáig működött: Trepcsa a Ladában 7 évet, Nubirában az eredeti 8-at, tehát általában tovább birták nálam, de hallottam két éven belül is elpusztult márkás aksiról is. Nem minden arany, ami fénylik! Ja még a gumik sem azok, ha egyenletesen kopnak, csak, ha futómű hiba miatt, és persze nem volt sérült a futómű!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
|