Bal első kerekem felől rosszabb minőségű, kicist gödrösebb utakon, apró kavicsos, köves utakon, föld utakon közlekedve kopogást hallok. Bölcső csavar meghúzva, stabilizátor pálcák jók, lengéscsillapító jó. Szak****víz véleménye: axiál csuklót kellene cserélni, az ment ki. Mondom ok, cseréljék. Válasz: komplett kormányművel együtt tudják első körben cserélni. Válaszom: a kis sárga ferdeszemű k...gök! Gyári ára: 198.000,-Ft.+munkadíj. Állam leesve, szótlan magamba folytott anyázás. Azt gondoltam a dízelnek más a futóműve, így engem nem ér utol a kormánymű csere. Tévedtem! Alternatív megoldásnak utángyártott axiálcsukló cserét javasoltak, aminek kb 10ezer darabja. Lesz loveszta, lesz csere.
Szervíz topicban révén kérdésem az lenne, hogy hat év előtti autója rozsdásodik e valakinek? Megnéztem a szervíz könyvet, ami aképpen ír, csak addig szól az átrozsdásodási garancia, amíg szakszervízben szervizelteti a tulaj az autóját. Ezért kérdem, rozsda jött e valakinek elő valahol?
Mondjuk azért én megnézetném (mással) a gépet. Ez a hang könnyen lehet torony szilent probléma. Azt meg eléggé eszi a Lacsi. Kicsit olcsóbb.
Lassú tempó, rossz út, elforgatott kormány (ahogy kerülgeted a lyukakat) - és jön a kopogás: jó eséllyel torony szilent.
Tényleg, miért is jársz "szak"szervizbe?
A torony szilentre már én is gondoltam, hogy meg kellenne nézetni.
Miért járok szakszervízbe, jó kérdés. Próbálom megválaszolni.
Feleségem révén, aki pár éve céges opel astra caravannal járt, szakszervízbe vitte szervízekre az autót. Ott a szervíz vezetővel jó barátságot kötöttek, mível két havonta vitte a szekerek. Havi 6-7ezer km-t ment, cége meg fizette a szervíz számlákat. Innen van egy kis jó barátság. Márka kereskedéstől vettük anno a lacettit, garis volt még az autó, hát vissza hortuk. Most is egy év alatt legalább két szervíz ciklust megyünk az autóval. Legutóbb pl. cserélték: hosszbordásszíj (gates22ezer), feszítőgörgő, vezetőgörgő, fékpofák. Mindent ők adtak, így elméletileg minden gyári és garis, + munkadíj. Mindez 62ezerből kijött. Lehet sok, lehet nem, de pl dízelbe drágábbak a cuccok. múlt heti 6. szervíze szürőkkel, amit szintén ők adtak, olaj sz. kivételével, munkadíj, + átvizsgálás díja 20ezer volt. Olaj saját szerzemény, apránként év közben. Szakszervíz pl már szinte csak Nhy-n van, ja meg Mátészalkán opel.
Sebike dorgálást most melőzzük alkatrész miatt, korábban már megkaptam tőle, joggal.
A másik indok, a környéken van egy pár szervíz, ahol "értenek minden autóhoz". Átlagosan biztos, de a lacetti nem átlag autó
Nem nagyon bízok egyikben sem. Leonelék meg nekem messze vannak egyszerűbb javításokhoz. Az uti költség +15ezer legalább. Autó munka eszköz, muszáj mennie.
Hát röviden ennyi.