Lacetti klub fórum
2025. április 22. - 17:20:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 125   Le
 
Szerző Téma: Márkaszervizek, költségek  (Megtekintve 311432 alkalommal)
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7267


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #105 Dátum: 2007. November 20. - 19:38:26 »

Ha Taxiüzemben 30ezernél, akkor tegyél hozzá vagy 30-40%-ot nyugodtan, de végül is nem a km, hanem a tényleges kopást kell nézni, és aszerint cserélni, és az sem biztos, hogy elől- hátúl egyszerre. Főleg a vezetési stilustól függ! Gáz- fék- gáz- féknél előbb! Előrelátó vezetésnél jóval később. Üdv: LadiGidy
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #106 Dátum: 2007. November 20. - 22:20:19 »

Ha Taxiüzemben 30ezernél, akkor tegyél hozzá vagy 30-40%-ot nyugodtan, de végül is nem a km, hanem a tényleges kopást kell nézni, és aszerint cserélni, és az sem biztos, hogy elől- hátúl egyszerre. Főleg a vezetési stilustól függ! Gáz- fék- gáz- féknél előbb! Előrelátó vezetésnél jóval később. Üdv: LadiGidy

Ok, ez tiszta sor, tudom, hogy taxi, meg főváros. csak nem volt kedvem kimenni a szervízkönyvért, hogy megnézzem. De szerintem ha nincs elkopva, gond sincs vele, hiába írja elő a könyv, meg lehet dumálni, hogy a következő szervíznél cseréljék ha addig kibírja. Nem tudom, hogy jól emlékszem-e, de mintha opelnél 60 ekm lett volna a betét, 120 ekm lett volna a tárcsa-betét ideje. Na a 120-as volt egy érvágás egy olyan astrán vagy vectrán, amelyiken hűtött volt! (Lacsin is az van elöl, ráadásul hátul sem dob, hanem  tárcsa. Ha mindez nálunk is 120-nál kell, akkor felköthetjük a fehérneműt asszem! Négy tárcsa, abból kettő hűtött+ betétek! Úhhh!!!!)
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #107 Dátum: 2007. November 20. - 22:23:39 »

Fékbetéteket hány km-re írja a szervízkönyv? Merthogy látom Stocz nálad 30 ekm-nél cserélték, viszont nekem így 16 ekm után ha egy milliméter hiányozhat belőlük...van még a betétből 6-7 mm talán.
Látszik, hogy fáradt vagyok! Az a 30 ekm mégis 45 ekm! Bocsi! nem látok a szememtől!
Jut eszembe: betétcserénél kellett szabályozni a tárcsáidat? (elvileg kell, de nem mindig teszik meg)
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #108 Dátum: 2007. November 21. - 13:05:46 »

45 e-nél cserélték az elsőket, annyinál is írja a "könyv".
A hátsók majd most (nemsokára), a 90 e-nél mennek.
Szabályozva nem volt a tárcsa, nem is kell minden betét cserénél. Csak akkor, ha vmi gond van vele (üt, elhúz). Bár ekkor már inkább cserélni érdemes. A szabályozás csak ideiglenes megoldás, utána ált. hamar visszajön a gond - ez az én személyes tapasztalatom.

Taxiban könnyebben kopik?
Nem-nem. Ez inkább a sofőr lábától/vérmérsékletétől függ. Aki szereti a fékpedállal felzabáltatni a benzint, annál igen. Én inkább motorfékezek, gurulok ha lehet (mint a buszosok  Vigyorog). Pénztárca és környezetbarát megoldás. Minek nyomjam, ha úgyis piros a lámpa?
Az olaj sejkeket és az alkatrész gyártókat szponzorálja más.
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7267


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #109 Dátum: 2007. November 21. - 14:13:36 »

Köszi Stocz. Bár én elsősorban a nappali taxisokra gondoltam, ahol hajtja őket a késésben lévő utas, nyomni kell, de közben nem akarja összetörni a gépet, az elévágó baromarcú miatt. Így gondoltam. A Szabó Pisti mondta, hogy tárcsa cserénél érdemes Brambo-t feltenni, mert nem sokkal drágább, és hát ugyebár az a fékek féke. Valóban szabályozni csak, ha gond van vele, különben csak elég a betétcsere. Nem a km a döntő, mert lehet hazavágni 15ezer alatt is, és mehetsz 60ezret is esetleg, a használattól függ. Üdv: LadiGidy a guruló buszos, és akkor is csak először retarder, a fék még hol van, majd csak az utlsó 5m-nél!
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #110 Dátum: 2007. November 21. - 14:26:06 »

Köszi Stocz. Bár én elsősorban a nappali taxisokra gondoltam, ahol hajtja őket a késésben lévő utas, nyomni kell, de közben nem akarja összetörni a gépet, az elévágó baromarcú miatt. Így gondoltam. A Szabó Pisti mondta, hogy tárcsa cserénél érdemes Brambo-t feltenni, mert nem sokkal drágább, és hát ugyebár az a fékek féke. Valóban szabályozni csak, ha gond van vele, különben csak elég a betétcsere. Nem a km a döntő, mert lehet hazavágni 15ezer alatt is, és mehetsz 60ezret is esetleg, a használattól függ. Üdv: LadiGidy a guruló buszos, és akkor is csak először retarder, a fék még hol van, majd csak az utlsó 5m-nél!
Az újabb típusokban is még kipuffretarder van?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7267


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #111 Dátum: 2007. November 21. - 14:32:27 »

Isten ments! Az csak a Prága váltoknál volt, most már Voith, és ZF váltók vannak, és ezek hidrófékesek, vagyis a váltón keresztűl fogja a kocsit kopásmentesen. Ha Pestre jönnél, megmutatnám...Amúgy nézd meg a másik hozzászólásom! Üdv: LadiGidy
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #112 Dátum: 2007. November 21. - 14:33:13 »

45 e-nél cserélték az elsőket, annyinál is írja a "könyv".
A hátsók majd most (nemsokára), a 90 e-nél mennek.
Szabályozva nem volt a tárcsa, nem is kell minden betét cserénél. Csak akkor, ha vmi gond van vele (üt, elhúz). Bár ekkor már inkább cserélni érdemes. A szabályozás csak ideiglenes megoldás, utána ált. hamar visszajön a gond - ez az én személyes tapasztalatom.

Taxiban könnyebben kopik?
Nem-nem. Ez inkább a sofőr lábától/vérmérsékletétől függ. Aki szereti a fékpedállal felzabáltatni a benzint, annál igen. Én inkább motorfékezek, gurulok ha lehet (mint a buszosok  Vigyorog). Pénztárca és környezetbarát megoldás. Minek nyomjam, ha úgyis piros a lámpa?
Az olaj sejkeket és az alkatrész gyártókat szponzorálja más.
Mondjuk én arra gondoltam, hogyáltalában nem egy személlyel megy a taxi, tehát a többlet súly nagyobb fékerőt kíván. Nálam lehet, hogy ez is az oka a kisebb kopásnak, ugyanis 50%-ban egyedül megyek és motorféket is használok, ha nem is úgy, mint LadiGidy, hogy az utolsó 5 méteren!  Vigyorog
Nálunk a szervízben anno betétcserénél volt szabályozás is, mert a tárcsa az előírt méretnél lényegesen vastagabb volt még, de az új betétet nem ildomos hozzákoptatni. (merthogy előfordul, hogy keresztmetszetben hullámosan kopik be a tárcsa, ez az öntési keményebb szemcsékből is eredhet, avagy nem homogén valamelyik anyag - vagy a tárcsa, vagy a betét)
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #113 Dátum: 2007. November 21. - 14:35:19 »

Isten ments! Az csak a Prága váltoknál volt, most már Voith, és ZF váltók vannak, és ezek hidrófékesek, vagyis a váltón keresztűl fogja a kocsit kopásmentesen. Ha Pestre jönnél, megmutatnám...Amúgy nézd meg a másik hozzászólásom! Üdv: LadiGidy
Nem értek hozzá, csak mindig alattam dübörgött az ikarusban (talán 56-os típus volt?), amikor jöttem haza a koleszból fiatal koromban. Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
tois
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


« Hozzászólás #114 Dátum: 2007. November 21. - 15:34:42 »

A 45 ezres szervízemen mondták, hogy az első betétek már picit kopottak, max. 5000 km-t lehet velük még megtenni. Azóta már 55 e van a kocsiban. Nemrég voltam lecseréltetni a nyári gumikat télire, akkor láttam a betéteket, néhány mm még volt rajtuk. A gumis gyerek azt mondta, hogy kb. 30%-ak most. Igaz mi elég sokat megyünk országúton és pályán, csúcsforgalom kevés van.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #115 Dátum: 2007. November 21. - 18:00:50 »

A 45 ezres szervízemen mondták, hogy az első betétek már picit kopottak, max. 5000 km-t lehet velük még megtenni. Azóta már 55 e van a kocsiban. Nemrég voltam lecseréltetni a nyári gumikat télire, akkor láttam a betéteket, néhány mm még volt rajtuk. A gumis gyerek azt mondta, hogy kb. 30%-ak most. Igaz mi elég sokat megyünk országúton és pályán, csúcsforgalom kevés van.
Azért persze nem szabad kihegyezni a dolgot, mert nekem a daciámon (igaz eltérően/egyoldalasan kopott a beragadt fékmunkahenger miatt) a ferodolt rögzítő szegecs szépen belemart a tárcsába. Egyszer csak azt hallottam egy erőteljesebb fékezés után, hogy csikorgó, fémes hang, na meg kis rázkódás a pedálon.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #116 Dátum: 2007. November 22. - 07:34:02 »

Isten ments! Az csak a Prága váltoknál volt, most már Voith, és ZF váltók vannak, és ezek hidrófékesek, vagyis a váltón keresztűl fogja a kocsit kopásmentesen. Ha Pestre jönnél, megmutatnám...Amúgy nézd meg a másik hozzászólásom! Üdv: LadiGidy
Nem értek hozzá, csak mindig alattam dübörgött az ikarusban (talán 56-os típus volt?), amikor jöttem haza a koleszból fiatal koromban. Vigyorog
Nem úgy értetted véletlenül,hogy nem fiatal korodban , hanem amikor még volt söfőröd? Hi-Hi-Ho-Ho-Hi-Hi
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #117 Dátum: 2007. November 22. - 08:13:30 »

Isten ments! Az csak a Prága váltoknál volt, most már Voith, és ZF váltók vannak, és ezek hidrófékesek, vagyis a váltón keresztűl fogja a kocsit kopásmentesen. Ha Pestre jönnél, megmutatnám...Amúgy nézd meg a másik hozzászólásom! Üdv: LadiGidy
Nem értek hozzá, csak mindig alattam dübörgött az ikarusban (talán 56-os típus volt?), amikor jöttem haza a koleszból fiatal koromban. Vigyorog
Nem úgy értetted véletlenül,hogy nem fiatal korodban , hanem amikor még volt söfőröd? Hi-Hi-Ho-Ho-Hi-Hi
Meg persze úgy is lehet venni, hogy fiatal koromban, 56-ban.... Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #118 Dátum: 2007. November 24. - 22:50:19 »

45000-es szerviz
Gyulai és Tsa Bt. (1173 Bp. XVII., Pesti út 5)

Vittem:
5 liter 10W-40 Opel motorolajat (4694 Ft), 1 db olajszűrőt (1072 Ft), 1 db légszűrőt (2288 Ft) és 1 db pollenszűrőt (4385 Ft). Csak az olajat és az olajszűrőt cserélték.

Munkadíj:   18974 Ft
Összesen:  24740 Ft

Bár az üzemeltetői kézikönyv szerint a légszűrőt 45000 km-nél cserélni kell, a szerelő azt mondta, hogy 60 ezernél kell cserélni. Megnézte a bent lévő légszűrőt és az alapján is azt mondta, hogy ezt még nem kell cserélni (egy évig nem volt használva, mert sportlégszűrő volt bent).
Eddig sosem mentem be a műhelybe, mindkét alkalommal (15 ezres és 30 ezres szerviz) azt kértem, hogy a pollenszűrőt csak akkor cseréljék, ha feltétlenül szükséges. Mindkét alkalommal kicserélték (ötezervalahányszáz forint + a munkadíj, pontosan nem emlékszem). Most bementem a műhelybe, mert kíváncsi voltam, hogyan cserélik a pollenszűrőt. Erre a szerelő megtekintés után azt mondta, hogy ezt még nem kell cserélni. Ezen aztán elgondolkoztam.
Az üzemeltetői kézikönyv a hűtővíz cserét is előírja, azt sem cserélte a szerelő, csak megnézte a fagyáspontot (-30 fok).
Üzemanyag szűrőt nem vittem és nem is kértem a cseréjét, mivel 600 km óta gázzal járok. A féktisztító spray-t nem számolták fel, pedig nem sajnálta a szerelő.
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #119 Dátum: 2007. November 25. - 08:17:24 »

45000-es szerviz
Gyulai és Tsa Bt. (1173 Bp. XVII., Pesti út 5)

Vittem:
5 liter 10W-40 Opel motorolajat (4694 Ft), 1 db olajszűrőt (1072 Ft), 1 db légszűrőt (2288 Ft) és 1 db pollenszűrőt (4385 Ft). Csak az olajat és az olajszűrőt cserélték.

Munkadíj:   18974 Ft
Összesen:  24740 Ft

Bár az üzemeltetői kézikönyv szerint a légszűrőt 45000 km-nél cserélni kell, a szerelő azt mondta, hogy 60 ezernél kell cserélni. Megnézte a bent lévő légszűrőt és az alapján is azt mondta, hogy ezt még nem kell cserélni (egy évig nem volt használva, mert sportlégszűrő volt bent).
Eddig sosem mentem be a műhelybe, mindkét alkalommal (15 ezres és 30 ezres szerviz) azt kértem, hogy a pollenszűrőt csak akkor cseréljék, ha feltétlenül szükséges. Mindkét alkalommal kicserélték (ötezervalahányszáz forint + a munkadíj, pontosan nem emlékszem). Most bementem a műhelybe, mert kíváncsi voltam, hogyan cserélik a pollenszűrőt. Erre a szerelő megtekintés után azt mondta, hogy ezt még nem kell cserélni. Ezen aztán elgondolkoztam.
Az üzemeltetői kézikönyv a hűtővíz cserét is előírja, azt sem cserélte a szerelő, csak megnézte a fagyáspontot (-30 fok).
Üzemanyag szűrőt nem vittem és nem is kértem a cseréjét, mivel 600 km óta gázzal járok. A féktisztító spray-t nem számolták fel, pedig nem sajnálta a szerelő.


Ismét egy jó példa arra, hogy milyen apró szemétségket követ el (sztem mindegyik...) szerviz, ha nem vagy ott:
Milyen érdekes, hogy hirtelen nem kell cserélni a pollenszűrőt, ha te is megtekinthetnéd az állapotát (légy erős, előzőleg is max. egyszer cserélték...)
Naplózva
Oldalak: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 125   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!