Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1065 Dátum: 2014. Március 19. - 21:02:02 » |
|
Tegnap egy 25km-es út után leállítottam az autót, majd kb 3 perc után indítottam és azonnal gázzal ment. Ilyen is lehetséges? Egyébként az egyre melegedő időben már elég neki 1km is az átváltáshoz reggel, délután hideg motorral indulva 500m után váltott.
Igen, lehetséges, mivel a programban be van állítva a "üzem meleg motor gázzal indítás" opció.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1066 Dátum: 2014. Március 21. - 23:15:09 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1067 Dátum: 2014. Március 22. - 13:41:38 » |
|
Nagy vonalakban igazak a megállapítások. DE!!! A benzin-általában- a szívócsatornába kerül befecskendezésre és bármennyire is elporlasztva, de folyadék halmazállapotban. Ergo, az égéstérben is az! Ott párolog el, vált halmazállapotot, így hőt von el. A kipufogó szelepektől is! Az LPG eleve gáz halmazállapotban kerül "befecskendezésre", tehát nincs jelentős hőelvonó képessége. Bár van példa az LPG folyadékként történő befecskendezésére, ezt a rendszert többnyire a kompresszoros és a turbós motorok esetén hasznos alkalmazni. A szelepégés nem írható mindig a gázüzem "számlájára", mint számos más meghibásodás sem. Ez az szakmai hiányosságokat elfedő, tudatlanságokból adódó félremagyarázás. Példának álljon itt egy kis magyarázat. Tudni kell, hogy a szelephézag nagyon fontos tényező a gázüzem tartós és biztonságos működéséhez. Az úgynevezett hidrotőkés szelephézag kiegyenlítésnél nincs nagy baj,az végzi a dolgát. Az állítható megoldásoknál ellenben nagyon fontos szerepe van az időszakos ellenőrzésnek és korrekciónak. Még egy fontos részlet! A változó szelepvezérlésű motorok esetén szinte kizárólagosan ÁLLÍTHATÓ a szelephézag! Nem prémium kategóriás csúcstechnikáról beszélek, hanem "hétköznapi", átlagosról. Technikailag számos megoldás létezik, de ez egy külön "misét" megér. A lényeg, hogy amelyik autó motorja gázzal (bármelyikkel!) működik, annál a szelephézagot célszerű a gyárilag megadott érték nagyobbik értékére állítani. Az ok egyszerű. Mivel a gázüzemben magasabb az égés hőmérséklete (200-600 c fokkal), ezért a szelepszárak hőtágulása is nagyobb. Szűk szelephézagok esetén nem zárnak tökéletesen a szelepülékre a szeleptányérok, nincs hőelvezetés, túlmelegednek és megégnek. Ez további folyamatos roncsolódást idéznek elő. Tehát nem a kenéssel van a baj, hanem a magasabb hőmérséklet okozta sérülésekkel. Sajnos a köztudatban ostoba és szakmailag nem bizonyítható téveszmék terjedtek el. Nem igazán állt szándékomban reagálni, de jelen esetben mégis fontosnak tartottam ezeket leírni. Illene az autószerelő kollégáknak is ezekkel tisztában lenni, elszomorító módon mégse olvasnak és tanulnak.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1068 Dátum: 2014. április 01. - 14:55:11 » |
|
Lehet, hogy a meleg miatt, de nem tartja az 50km-es váltásokat a visszajelző zöld lámpája. 80km-nél még 4 égett, aztán hol 3 hol 4. 95km-nél már stabilan csak 3 zöld ég. Nem hiszem, hogy ennyire lecsökkent volna a fogyasztás
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1069 Dátum: 2014. április 01. - 15:17:25 » |
|
Az utat nézd ne a ledeket. Nálam 300 km után is mind a 4 zöld világít.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #1070 Dátum: 2014. április 01. - 17:08:30 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1071 Dátum: 2014. április 01. - 17:37:13 » |
|
Megkísérlem leírni, hogy miként is működik(?) ez a bizonyos szintjelző.
Van egy gáztartály, igen bonyolult forma. Van egy "úszó" egy karon-mint a benzinnél-, ez egy rudat forgat amin egy mágnes van. Ez van a tartályban. Kívül-a multiszelep házon- ezzel szemben egy kis műszer, amiben van egy lágyvas tárcsa, ezzel egy tengelyen egy poti. Ennek a jele megy a vezérlőegységbe, majd onnan a kapcsolóhoz (szintjelző). Na most az az ostoba gáz folyadékként van jelen a tartályba, amiben nincs "hullámtörő", ugyan úgy lötyög mint a benya és az úszó mozgása sincs csillapítva. A gázkomputer nem folyamatosan értékeli és továbbítja a jelet a szintjelző felé, hanem bizonyos idő elteltével, az éppen aktuális úszóállás szerint. Ennek az a következménye, hogy bármilyen szoftveres beállítás és hangolás ellenére egészen vad értékek jelenhetnek meg a kijelzőn. Akinek ez viszonylag jól működik, az csak a szerencse kérdése. Ez egy TÁJÉKOZTATÓ KÖRÜLBELÜLI érték. Senki ne várjon ettől a rendszertől hiteles és pontos adatot. Arra egyébként sincs semmi szükség. Tankoláskor kiderül, hogy mennyi az annyi. Fontos csak abban az esetben lenne, ha csak és kizárólag LPG lenne az autóban.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1072 Dátum: 2014. április 01. - 18:17:48 » |
|
Értem én, csak leírtam, mit tapasztaltam Pontosabban a feléig értettem, aztán mivel nincs köze az én műszaki tudásomhoz (számítógépek), így a vége felé már csak félig figyeltem Komolyra fordítva a szót, a kérdésem csak arra irányult volna, hogy a meleg befolyásolja-e a szintjelzőt. A megtett távolságot nézem én is, csak a kíváncsiság hajt Na meg az újdonság varázsa.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1073 Dátum: 2014. április 01. - 18:19:02 » |
|
Az utat nézd ne a ledeket. Nálam 300 km után is mind a 4 zöld világít. Az én autóm automata. Magától megy reggel, így ráérek a ledekkel foglalkozni
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jamon Serrano
|
|
« Hozzászólás #1074 Dátum: 2014. április 01. - 19:49:49 » |
|
Az utat nézd ne a ledeket. Nálam 300 km után is mind a 4 zöld világít. Az én autóm automata. Magától megy reggel, így ráérek a ledekkel foglalkozni Nekem egy szerelő azt mondta régen, hogy a hengeres és pótkerekes tartályokba különböző típusú úszó volna való. Egyes beszerelő műhelyek azonban nem figyelték a kettő közti különbséget és a pótkerekesek is sok esetben a hengeresbe valót kapták, vagy fordítva. Állítólag ez is lehet az egyik oka a pontatlanságuknak.
|
|
|
Naplózva
|
Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1075 Dátum: 2014. április 01. - 19:57:15 » |
|
Az utat nézd ne a ledeket. Nálam 300 km után is mind a 4 zöld világít. Az én autóm automata. Magától megy reggel, így ráérek a ledekkel foglalkozni Nekem egy szerelő azt mondta régen, hogy a hengeres és pótkerekes tartályokba különböző típusú úszó volna való. Egyes beszerelő műhelyek azonban nem figyelték a kettő közti különbséget és a pótkerekesek is sok esetben a hengeresbe valót kapták, vagy fordítva. Állítólag ez is lehet az egyik oka a pontatlanságuknak. A multiszelep befogatása stimmel, de az úszó karja és működési útja nem. Az említett esetekben nem erről van szó.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1076 Dátum: 2014. április 18. - 19:41:50 » |
|
Tegnap megvolt a 2000km-es átvizsgálás. a zörgő hangot az adta, hogy a reduktor néha hozzáért a nyúlványhoz és berezonált. Tartó kicsit arréb lett hajlítva és nincs zörgés többé. Szerencsére más gond nem volt a gázzal, nem kértem állítást sőt Tomi kifejezetten meg is kérte a kollégáját, hogy ne állítson semmit, mert tökéletes az autó
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1077 Dátum: 2014. április 24. - 08:23:47 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #1078 Dátum: 2014. április 24. - 15:02:09 » |
|
Gyönyörű...
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1079 Dátum: 2014. április 24. - 18:05:20 » |
|
Először csak a tehenek kapnak ilyet, aztán jövünk mi.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
|