Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 15:37:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 78   Le
 
Szerző Téma: Alternatív üzemanyagok (gáz, etanol)  (Megtekintve 211887 alkalommal)
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #960 Dátum: 2012. November 21. - 20:45:49 »

De azt se felejtsük el, hogy a két technika nagyon nem ugyanaz. Nagyon nem.
Ez ugyan akkora különbség, mint a 20 évvel ezelőtti szinte full igénytelen diesel-ek, vagy a mostaniak, amik igencsak kényesek ha összevetjük őket.
Bizony ez is igaz.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #961 Dátum: 2012. November 22. - 14:23:56 »

Remélem a mostani autódat nem így használod.
Nem, mivel automatikusan működik és még senki nem mondta el, hogyan lehetne gázzal indulni. Meleg időben - vagy hidegben, de meleg motor esetén (pl. egy rövid megállást követően) - szerintem kihagyható lenne a benzines indítás. A gázüzem nem károsítja az autót (sőt, az előnyei a Medic-Car honlapján le vannak írva), mert ha károsítaná, nem alakítanának át egy autót sem gázüzeművé. Ha pedig nem károsítja, akkor indításkor sem károsítja.
Persze ez csak az én elméletem, hosszú évek tapasztalata alapján (a Lacsiba 2005 október elején, az autó 11 napos korában szerelték be a gázt). Mert ugye a motorok működése nem változott, a dugattyúk ugyanúgy járnak fel-le a hengerekben, a szelepek ugyanúgy nyitnak-zárnak, csak időközben egyes autókban több lett belőlük.
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #962 Dátum: 2012. November 22. - 16:26:58 »

Remélem a mostani autódat nem így használod.
Nem, mivel automatikusan működik és még senki nem mondta el, hogyan lehetne gázzal indulni. Meleg időben - vagy hidegben, de meleg motor esetén (pl. egy rövid megállást követően) - szerintem kihagyható lenne a benzines indítás. A gázüzem nem károsítja az autót (sőt, az előnyei a Medic-Car honlapján le vannak írva), mert ha károsítaná, nem alakítanának át egy autót sem gázüzeművé. Ha pedig nem károsítja, akkor indításkor sem károsítja.
Persze ez csak az én elméletem, hosszú évek tapasztalata alapján (a Lacsiba 2005 október elején, az autó 11 napos korában szerelték be a gázt). Mert ugye a motorok működése nem változott, a dugattyúk ugyanúgy járnak fel-le a hengerekben, a szelepek ugyanúgy nyitnak-zárnak, csak időközben egyes autókban több lett belőlük.
Zavolid van vagy Landirenzo?
Naplózva


LPG
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #963 Dátum: 2012. November 22. - 18:23:45 »

Remélem a mostani autódat nem így használod.
Nem, mivel automatikusan működik és még senki nem mondta el, hogyan lehetne gázzal indulni. Meleg időben - vagy hidegben, de meleg motor esetén (pl. egy rövid megállást követően) - szerintem kihagyható lenne a benzines indítás. A gázüzem nem károsítja az autót (sőt, az előnyei a Medic-Car honlapján le vannak írva), mert ha károsítaná, nem alakítanának át egy autót sem gázüzeművé. Ha pedig nem károsítja, akkor indításkor sem károsítja.
Persze ez csak az én elméletem, hosszú évek tapasztalata alapján (a Lacsiba 2005 október elején, az autó 11 napos korában szerelték be a gázt). Mert ugye a motorok működése nem változott, a dugattyúk ugyanúgy járnak fel-le a hengerekben, a szelepek ugyanúgy nyitnak-zárnak, csak időközben egyes autókban több lett belőlük.
A benzines indítás nem a motor védelmében van. A reduktor membránt védi, élettartamot növeli. Másrészt pedig a benzin befecskendező fúvókák tisztán tartásáról is gondoskodik. Amire nincs szakmai rálátásod, pusztán "tapasztalat" útján szerzett információk alapján, kérlek ne akarjad "megszakérteni". Sokan olvassák a fórumot, ne vigyük tévútra őket.
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #964 Dátum: 2012. November 23. - 00:28:49 »

Zavolid van vagy Landirenzo?
Tartarini
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #965 Dátum: 2012. November 23. - 00:54:40 »

A benzines indítás nem a motor védelmében van. A reduktor membránt védi, élettartamot növeli. Másrészt pedig a benzin befecskendező fúvókák tisztán tartásáról is gondoskodik. Amire nincs szakmai rálátásod, pusztán "tapasztalat" útján szerzett információk alapján, kérlek ne akarjad "megszakérteni". Sokan olvassák a fórumot, ne vigyük tévútra őket.
Nem akarok semmit megszakérteni és nem akarok senkit félrevezetni, amit leírtam, az tény. 13 évig indult az Opel télen-nyáron kizárólag gázzal anélkül, hogy a reduktor membránja tönkre ment volna. Az meg - számomra legalábbis - elgondolkodtató, hogy ha szűrt LPG áramlik át a befecskendező fúvókáin, akkor vajon a benzinnek mit kell tisztítani?
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #966 Dátum: 2012. November 23. - 08:20:25 »

A benzines indítás nem a motor védelmében van. A reduktor membránt védi, élettartamot növeli. Másrészt pedig a benzin befecskendező fúvókák tisztán tartásáról is gondoskodik. Amire nincs szakmai rálátásod, pusztán "tapasztalat" útján szerzett információk alapján, kérlek ne akarjad "megszakérteni". Sokan olvassák a fórumot, ne vigyük tévútra őket.
Nem akarok semmit megszakérteni és nem akarok senkit félrevezetni, amit leírtam, az tény. 13 évig indult az Opel télen-nyáron kizárólag gázzal anélkül, hogy a reduktor membránja tönkre ment volna. Az meg - számomra legalábbis - elgondolkodtató, hogy ha szűrt LPG áramlik át a befecskendező fúvókáin, akkor vajon a benzinnek mit kell tisztítani?
én nem vonnám kétségbe Tomy szavait, hisz ő aztán igazán precíz és nagy tudású szakember, de mindegy végülis....
apám is azt hiszi, mert a ladák szerették az alacsony fordulatot, hogy az orlando is szereti, ha max 2000es fordulatig használja.....sztem ezt még a dízelek sem szeretik, hiába próbálom mondani neki évek óta, de az embereket nehéz megváltoztatni, nekem ritkán sikerül pl
« Utoljára szerkesztve: 2012. November 24. - 20:00:01 írta WERES » Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #967 Dátum: 2012. November 23. - 08:21:36 »

A benzines indítás nem a motor védelmében van. A reduktor membránt védi, élettartamot növeli. Másrészt pedig a benzin befecskendező fúvókák tisztán tartásáról is gondoskodik. Amire nincs szakmai rálátásod, pusztán "tapasztalat" útján szerzett információk alapján, kérlek ne akarjad "megszakérteni". Sokan olvassák a fórumot, ne vigyük tévútra őket.
Nem akarok semmit megszakérteni és nem akarok senkit félrevezetni, amit leírtam, az tény. 13 évig indult az Opel télen-nyáron kizárólag gázzal anélkül, hogy a reduktor membránja tönkre ment volna. Az meg - számomra legalábbis - elgondolkodtató, hogy ha szűrt LPG áramlik át a befecskendező fúvókáin, akkor vajon a benzinnek mit kell tisztítani?
Az a membrán már  más anyagból készül, mivel a gáznyomás elektronikus felügyelet alatt áll és igen pontos tartományban kell szabályoznia. Ráadásul jelentősen kisebb a felülete is.
Az LPG-ben nem csak pára, a tartályból származó szilárd szennyeződés található, hanem egy merkaptán vegyület is. Ezt szagosítóként alkalmazzák. Ezt az esetleges szivárgás azonnali észrevétele céljából keverik a gázhoz. Ez képes kicsapódni a szívócsőben, befecskendező fúvóka szívócsőbe nyúló részére. Barnás színű ragacsos anyag és igen gyomorforgató szaga van (direkt). A régebbi autótípusoknál jellemzően aluötvözet szívócsövet alkalmaztak, igen intenzív torok- illetve szívócső fűtéssel, így ez az undormány kevésbé tudott kicsapódni. Az új fejlesztéseknek köszönhetően már műanyag szívócsövet alkalmaznak, aminek a hővezető képessége sokkal rosszabb. És még valami. Ezek az "új", elektronikusan vezérelt rendszerek a gázüzemre váltás előtt egy néhány másodperces "készenléti állapotba" kerülnek, minden indítás után. Ez a mi biztonságunk érdekében történik! Ilyenkor a Gáz-ECU rendszer-ellenőrzést végez, hogy a megbízható és biztonságos működéshez fennállnak e feltételek. Nos, nagy hirtelenjében ennyi, érdemes elgondolkodni rajta.
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #968 Dátum: 2012. November 23. - 08:26:18 »

A benzines indítás nem a motor védelmében van. A reduktor membránt védi, élettartamot növeli. Másrészt pedig a benzin befecskendező fúvókák tisztán tartásáról is gondoskodik. Amire nincs szakmai rálátásod, pusztán "tapasztalat" útján szerzett információk alapján, kérlek ne akarjad "megszakérteni". Sokan olvassák a fórumot, ne vigyük tévútra őket.
Nem akarok semmit megszakérteni és nem akarok senkit félrevezetni, amit leírtam, az tény. 13 évig indult az Opel télen-nyáron kizárólag gázzal anélkül, hogy a reduktor membránja tönkre ment volna. Az meg - számomra legalábbis - elgondolkodtató, hogy ha szűrt LPG áramlik át a befecskendező fúvókáin, akkor vajon a benzinnek mit kell tisztítani?
én nem vonnám kétségbe Tomy szamait, hisz ő aztán igazán precíz és nagy tudású szakember, de mindegy végülis....
apám is azt hiszi, mert a ladák szerették az alacsony fordulatot, hogy az orlando is szereti, ha max 2000es fordulatig használja.....sztem ezt még a dízelek sem szeretik, hiába próbálom mondani neki évek óta, de az embereket nehéz megváltoztatni, nekem ritkán sikerül pl
Ennyire nem szükséges "magasztalni", csak 50-en túl is igyekszem olvasni, tapasztalni a szakmai dolgokat, lehetőleg mindig hiteles forrásból. Nem "ragadhatok le" a Ladánál, holott kevés nálam nagyobb fanatikusa volt és még ma is szeretem, tisztelem.
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #969 Dátum: 2012. November 23. - 14:54:11 »

én nem vonnám kétségbe Tomy szamait, hisz ő aztán igazán precíz és nagy tudású szakember, de mindegy végülis....
Eszemben sem volt senkinek a szakmai tudását kétségbe vonni, csak a paraszti logika diktálta, amit írtam. De azért vagyunk itt, hogy véleményt, tapasztalatot cseréljünk egymással, az pedig csak hab a tortán, ha egy szakértő rámutat a paraszti logika hiányosságaira. Ebből mindnyájan tanulunk, és csak köszönet illeti az olyan fórumtársak hozzászólásait, akik szakmai tudásuk közkinccsé tételével bővítik a mi ismereteinket is.
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #970 Dátum: 2012. November 23. - 15:07:15 »

én nem vonnám kétségbe Tomy szamait, hisz ő aztán igazán precíz és nagy tudású szakember, de mindegy végülis....
Eszemben sem volt senkinek a szakmai tudását kétségbe vonni, csak a paraszti logika diktálta, amit írtam. De azért vagyunk itt, hogy véleményt, tapasztalatot cseréljünk egymással, az pedig csak hab a tortán, ha egy szakértő rámutat a paraszti logika hiányosságaira. Ebből mindnyájan tanulunk, és csak köszönet illeti az olyan fórumtársak hozzászólásait, akik szakmai tudásuk közkinccsé tételével bővítik a mi ismereteinket is.
Szó sincs "paraszti logikáról", még pejoratív értelemben sem! Helyre tesszük a dolgokat, mindenki megelégedésére. Ha van kérdés, akkor előbb-utóbb válasz is és ez a cél.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #971 Dátum: 2012. November 23. - 17:02:14 »

A benzines indítás nem a motor védelmében van. A reduktor membránt védi, élettartamot növeli. Másrészt pedig a benzin befecskendező fúvókák tisztán tartásáról is gondoskodik. Amire nincs szakmai rálátásod, pusztán "tapasztalat" útján szerzett információk alapján, kérlek ne akarjad "megszakérteni". Sokan olvassák a fórumot, ne vigyük tévútra őket.
Nem akarok semmit megszakérteni és nem akarok senkit félrevezetni, amit leírtam, az tény. 13 évig indult az Opel télen-nyáron kizárólag gázzal anélkül, hogy a reduktor membránja tönkre ment volna. Az meg - számomra legalábbis - elgondolkodtató, hogy ha szűrt LPG áramlik át a befecskendező fúvókáin, akkor vajon a benzinnek mit kell tisztítani?
én nem vonnám kétségbe Tomy szamait, hisz ő aztán igazán precíz és nagy tudású szakember, de mindegy végülis....
apám is azt hiszi, mert a ladák szerették az alacsony fordulatot, hogy az orlando is szereti, ha max 2000es fordulatig használja.....sztem ezt még a dízelek sem szeretik, hiába próbálom mondani neki évek óta, de az embereket nehéz megváltoztatni, nekem ritkán sikerül pl
Ennyire nem szükséges "magasztalni", csak 50-en túl is igyekszem olvasni, tapasztalni a szakmai dolgokat, lehetőleg mindig hiteles forrásból. Nem "ragadhatok le" a Ladánál, holott kevés nálam nagyobb fanatikusa volt és még ma is szeretem, tisztelem.
Ja, és tapasztalatban elmész odáig, hogy űrtechnikát építesz az autó motorházteteje alá. Vigyorog
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #972 Dátum: 2012. November 23. - 21:13:01 »

A benzines indítás nem a motor védelmében van. A reduktor membránt védi, élettartamot növeli. Másrészt pedig a benzin befecskendező fúvókák tisztán tartásáról is gondoskodik. Amire nincs szakmai rálátásod, pusztán "tapasztalat" útján szerzett információk alapján, kérlek ne akarjad "megszakérteni". Sokan olvassák a fórumot, ne vigyük tévútra őket.
Nem akarok semmit megszakérteni és nem akarok senkit félrevezetni, amit leírtam, az tény. 13 évig indult az Opel télen-nyáron kizárólag gázzal anélkül, hogy a reduktor membránja tönkre ment volna. Az meg - számomra legalábbis - elgondolkodtató, hogy ha szűrt LPG áramlik át a befecskendező fúvókáin, akkor vajon a benzinnek mit kell tisztítani?
én nem vonnám kétségbe Tomy szamait, hisz ő aztán igazán precíz és nagy tudású szakember, de mindegy végülis....
apám is azt hiszi, mert a ladák szerették az alacsony fordulatot, hogy az orlando is szereti, ha max 2000es fordulatig használja.....sztem ezt még a dízelek sem szeretik, hiába próbálom mondani neki évek óta, de az embereket nehéz megváltoztatni, nekem ritkán sikerül pl
Ennyire nem szükséges "magasztalni", csak 50-en túl is igyekszem olvasni, tapasztalni a szakmai dolgokat, lehetőleg mindig hiteles forrásból. Nem "ragadhatok le" a Ladánál, holott kevés nálam nagyobb fanatikusa volt és még ma is szeretem, tisztelem.
Ja, és tapasztalatban elmész odáig, hogy űrtechnikát építesz az autó motorházteteje alá. Vigyorog
Meg is tenném, ha volna rá tehetségem.  Kacsint
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #973 Dátum: 2012. November 25. - 11:41:42 »

Mostanában elég sok problémával "kedveskedett" a gépem.
Nem tetszik neki a nyugdíjas élet. Vigyorog

Ami ezekből a gáz topicba tartozik az a következő.

Elkezdett gáz üzemben erőtlenedni, torpanni a kocsi. Nem volt időm (indíttatásom) foglalkozni vele, jártam benzinnel (1-2 hétről van szó, nem hónapokig hanyagoltam!  Kacsint).
Aztán benzinen is elkezdett hülyéskedni.
Erőtlen, gyorsításnál furcsán zajos lett a gép. Na ennek fele sem tréfa! Irány a szerelőm. Olaj csere, vezérlés csere (időszerű volt), gyertyák, vákuum csövek ellenőrzése.

Benzines viselkedés OK, de a gázos továbbra is problémás. Kicsit erőtlen (de jobb mint volt), nagy gázadáskor beledurrog a kipufba.
felhívtam Tomy-t, és a tanácsára a gyertyahézagokat levettem 0,8 mm-re.
Nem igazán hittem benne. Ennél jóval nagyobb hézaggal is eljárt gond nélkül a kocsi, a gyertyák szinte újak (pár ezer Km van bennük), mit segíthet?

De mit árthat?
Megcsináltam.
Az eredmény erősen meglepett.
Nem dadog, nem durrog, erősebb is (úgy tűnik).

Ráadásul a benzines, hidegindítási tulajdonságok is javultak - nem kicsit.
Azóta pöccre indul (eddig hol pöcc, hol csak második indítózás). Ráadásul hidegen is van ereje a motornak. Melegítés nélkül is el lehet vele indulni, nem fullad.

Szóval:
1: Kösz Tomy! Kacsint
2: Hasonló gondok esetén másnak is érdemes gondolni erre.
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #974 Dátum: 2012. December 02. - 12:13:46 »

Hátha érdekel valakit:
MOTUL Specific CNG/LPG 5W40 100% Synthetic motorolaj, API SM/CF, 5 liter
Még megvan, esetleg ajándéknak karácsonyra, "jóárasítva"!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 78   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!