Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 15:48:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 78   Le
 
Szerző Téma: Alternatív üzemanyagok (gáz, etanol)  (Megtekintve 211895 alkalommal)
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #945 Dátum: 2012. Október 07. - 09:20:57 »

Sziasztok!

Most jött el az idő, hogy elgondolkozzak az 1.6-os benzines autó gázüzeművé alakításán. Jelenleg városban 7.5 litert eszik, kívül 6.5-6.9 (szigorúan 80-90km/h között), pályán 4000-res fordulat környékén 6.9-7.8. Szerintetek a gázosítással milyen irányba változik a fogyasztás?

Elkezdtem olvasni a topicot, de nehéz a lényeget megtalálni.
Mennyi a beszerelés költsége?


Köszi:
Csaba 
Kérj árajánlatot a Dunakeszin működő Medic-Cartól, elég sokan ott szereltettük be a Landi- Renzo gázszettet, megelégedésünkre. Tomy61 cartárs munkahelye egyben.
Ez tavaly nekem 215e volt, Landi renzo rendszerrel, 48L-es pótkerék tartállyal. Mivel sorozatengedélyes, csak az okmányirodába kellett bemennem a kettős üzemet beíratni.
Így van, sőt úgy tudom, most némi kedvezmény is van. Az átalakítás 1 napon belül elkészül, megvárható. Akár a kocsi mellett is, persze megkockáztatva néhány tyúkszemre taposást.  Vigyorog
Naplózva
Yeti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 631


Lacetti Sedan Elite 1.6 LPG + Radar (Csolnok)


WWW
« Hozzászólás #946 Dátum: 2012. Október 07. - 12:40:53 »

....
2 mm-el mélyebb szikrafekvésű gyertya....
Drága barátom,

Ez most 0,9 mm-t jelent?
De kifejtenéd nekem ezt a részt jobban?   Kacsint

Köszi,
Yeti 
Naplózva

Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #947 Dátum: 2012. Október 07. - 13:17:05 »

Én kérek elnézést!  Kacsint  Sajnos autószerelő berkekben sem ismert kifejezés. Nem az elektródák közötti hézagra utal, az marad a gázhoz optimális értéken ( a benzin üzemhez képest kb 0,2mm-rel kisebb), hanem a szikraköz helyzetére utal. Konkrétan a szikraköz helyzete az égéstérben. Számos gyártó és kereskedő megadja ezt az értéket az adott gyertyához. Ez egy típusspecifikus érték, a mi autóink esetében 3-4mm. Azért fontos, mert ez határozza meg az égéstérben (geometriailag), hogy hol kezdődik meg az égés. Jelentősen befolyásolja a bejuttatott benzin-(gáz-, etanol-,stb) levegő keverék dózis égés gyorsaságát. Egyszerűbben: nem mindegy, hogy egy adott térben a fal mentén, vagy közelítőleg a közepén gyújtod meg az anyagot. Maga a lángfront terjedési sebessége (optimális-elméleti érték!) kb 300 m/s. Ergo az adott dózis elégéséhez szükséges időt lehet nyújtani vagy rövidíteni. Ennek igazán magasabb fordulatszámon és megnövelt dózis mennyiség esetén van haszna (teljesítmény növelés), de túlmisztifikálni nem szabad. Mivel, ha folyadékként juttatjuk be az üzemanyagot, az égéstérben távolról sem homogén a levegővel alkotott keverék. Ezért igen nehéz "modellezni" a helyes szikrafekvés értékét. A gáz esetében már sokkal kedvezőbb a helyzet. Tudni kell azonban, hogy távolról sem ilyen egyszerű a helyzet, mert az egyes égéstér kialakítások, szívócső kialakítások a beáramló keveréket az adott típusra jellemző módon örvénylésre, perdületre kényszerítik, tehát az elmélet és a gyakorlat még gázüzem esetén is eléggé távol áll egymástól. Gondoljunk bele, pont ezt használják ki a közvetlen befecskendezésű, úgynevezett réteges feltöltésű motorok esetében! De a továbbiakért kéretik utánaolvasni, igen terjedelmes már a szakirodalom. Természetesen, ha van konkrét kérdés még, szívesen válaszolok (ha tudok). Remélem, kimerítő (persze nem szó szerit  Vigyorog ) a válasz.
Naplózva
Yeti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 631


Lacetti Sedan Elite 1.6 LPG + Radar (Csolnok)


WWW
« Hozzászólás #948 Dátum: 2012. Október 07. - 13:19:34 »

Köszönöm a felvilágosítást, bár maradt sötétség bennem bőven.  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Ha jól értelmezem, egészen más gyertyát raktál bele.
Pontos típus érdekelne, valamint az, hogy ha én is beraknám ezt, akkor kellene még mást eszközölni, vagy nem?

Üdv,
Yeti
Naplózva

Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #949 Dátum: 2012. Október 07. - 13:34:15 »

Köszönöm a felvilágosítást, bár maradt sötétség bennem bőven.  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Ha jól értelmezem, egészen más gyertyát raktál bele.
Pontos típus érdekelne, valamint az, hogy ha én is beraknám ezt, akkor kellene még mást eszközölni, vagy nem?

Üdv,
Yeti
Ez még kísérleti fázis, persze tudni kell, hogy az én autómban már köszönő viszonyban sincs az üzemanyag ellátó rendszer az eredetivel. Főleg azért, mert nálam valóban megvalósul bizonyos üzemállapotoknál a vegyes üzem (és nem alternatív üzem!). Viszont beszélgethetünk róla.
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #950 Dátum: 2012. November 02. - 20:44:44 »

Hátha érdekel valakit:
MOTUL Specific CNG/LPG 5W40 100% Synthetic motorolaj, API SM/CF, 5 liter
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #951 Dátum: 2012. November 02. - 21:03:50 »

Hátha érdekel valakit:
MOTUL Specific CNG/LPG 5W40 100% Synthetic motorolaj, API SM/CF, 5 liter
Ingyen van? Jöhet! Vigyorog
Naplózva


LPG
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #952 Dátum: 2012. November 02. - 21:21:23 »

Hátha érdekel valakit:
MOTUL Specific CNG/LPG 5W40 100% Synthetic motorolaj, API SM/CF, 5 liter
Ingyen van? Jöhet! Vigyorog
Ahogy szokták mondani:"Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen".  Ha valakit igazán érdekel, veszi a fáradságot és méltóztatik felhívni.
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #953 Dátum: 2012. November 12. - 01:30:47 »

Ez tavaly nekem 215e volt, Landi renzo rendszerrel, 48L-es pótkerék tartállyal. Mivel sorozatengedélyes, csak az okmányirodába kellett bemennem a kettős üzemet beíratni.
Ez csak neked volt ennyi, vagy másoknak is? Gondolok arra, hogy neked talán kedvezményesen lett beszerelve. Nekem 2005 október elején 260 ezer forintba került (46 L-es pótkerék tartállyal) és még a Mozaik utcába is el kellett vinnem vizsgáztatni (akkor a Lacetti még nem volt sorozatengedélyes). Láttátok volna, milyen élvezettel vizsgáztatták a három hetes autót.
A lányom Suzuki Swiftjébe tavaly nyáron 250 ezerért szerelték be a gázt és ez már sorozatengedélyes volt. Ehhez képest a 215 ezer egy baráti összegnek tűnik.

De ha már összehozott a szerencse egy Medic-Caros szakemberrel, lenne egy kérdésem. A lányom autója a hőmérséklet függvényében kb. 2-5-ször annyi idő eltelte ill. táv megtétele után vált át gázra, mint az enyém (minél hidegebb van, annál később vált át). Még nincsenek túl hidegek, de a három km-re lévő munkahelyére úgy ér be, hogy nem vált át gázra. Az enyém ehhez képest pár száz méter megtétele után átvált. Először tavaly ősszel, amikor a hidegebb idő beköszöntével kiderült, hogy mennyivel később vált át az ő autója gázra, akkor vittem vissza Dunakeszire az autót, de azt mondták, nem tudnak rajta állítani. Másodszor az idén nyáron, amikor műszakiztatni vittük az autót, akkor kértem ismét, hogy állítsanak rajta, szintén azt a választ kaptuk, hogy nem lehet rajta állítani. Harmadszor kb. egy hónapja, amikor fék- és váltó olajat, ill. hűtőfolyadékot cseréltek, akkor szintén kértem, de már útközben hazafelé jutott eszünkbe, hogy erre választ nem is kaptunk, de biztosan nem állítottak rajta, mert ugyanolyan hosszú idő múlva vált át gázra, mint eddig. Pedig a Suzuki fűtése sokkal jobb, mint az én Lacsimé.
Nem képzelhető el, hogy az Omegas hőmérséklet jeladó nem működik megfelelően? Tényleg nem lehet megoldani, hogy a lányom autója is annyi idő eltelte ill. út megtétele után váltson át gázra, mint az enyém?
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #954 Dátum: 2012. November 12. - 10:27:14 »

Ez tavaly nekem 215e volt, Landi renzo rendszerrel, 48L-es pótkerék tartállyal. Mivel sorozatengedélyes, csak az okmányirodába kellett bemennem a kettős üzemet beíratni.
Ez csak neked volt ennyi, vagy másoknak is? Gondolok arra, hogy neked talán kedvezményesen lett beszerelve. Nekem 2005 október elején 260 ezer forintba került (46 L-es pótkerék tartállyal) és még a Mozaik utcába is el kellett vinnem vizsgáztatni (akkor a Lacetti még nem volt sorozatengedélyes). Láttátok volna, milyen élvezettel vizsgáztatták a három hetes autót.
A lányom Suzuki Swiftjébe tavaly nyáron 250 ezerért szerelték be a gázt és ez már sorozatengedélyes volt. Ehhez képest a 215 ezer egy baráti összegnek tűnik.

De ha már összehozott a szerencse egy Medic-Caros szakemberrel, lenne egy kérdésem. A lányom autója a hőmérséklet függvényében kb. 2-5-ször annyi idő eltelte ill. táv megtétele után vált át gázra, mint az enyém (minél hidegebb van, annál később vált át). Még nincsenek túl hidegek, de a három km-re lévő munkahelyére úgy ér be, hogy nem vált át gázra. Az enyém ehhez képest pár száz méter megtétele után átvált. Először tavaly ősszel, amikor a hidegebb idő beköszöntével kiderült, hogy mennyivel később vált át az ő autója gázra, akkor vittem vissza Dunakeszire az autót, de azt mondták, nem tudnak rajta állítani. Másodszor az idén nyáron, amikor műszakiztatni vittük az autót, akkor kértem ismét, hogy állítsanak rajta, szintén azt a választ kaptuk, hogy nem lehet rajta állítani. Harmadszor kb. egy hónapja, amikor fék- és váltó olajat, ill. hűtőfolyadékot cseréltek, akkor szintén kértem, de már útközben hazafelé jutott eszünkbe, hogy erre választ nem is kaptunk, de biztosan nem állítottak rajta, mert ugyanolyan hosszú idő múlva vált át gázra, mint eddig. Pedig a Suzuki fűtése sokkal jobb, mint az én Lacsimé.
Nem képzelhető el, hogy az Omegas hőmérséklet jeladó nem működik megfelelően? Tényleg nem lehet megoldani, hogy a lányom autója is annyi idő eltelte ill. út megtétele után váltson át gázra, mint az enyém?
Ezt a hozzászólást amit idéztél azt eredetileg Yeti írta nem Tomy61, de mindegy is .....nekem is 215 ezer volt a gáz beszerelése tavaly tavasszal.
Nekem ha már nagyon hidegek vannak akkor kb egy-másfél km kell, hogy átváltson bár én picit alapjáraton melegítem a mínuszokban (jégtelenítés, hótalanítás stb..)
« Utoljára szerkesztve: 2012. November 12. - 10:28:50 írta hawer » Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #955 Dátum: 2012. November 12. - 12:41:52 »

Ezt a hozzászólást amit idéztél azt eredetileg Yeti írta nem Tomy61, de mindegy is .....nekem is 215 ezer volt a gáz beszerelése tavaly tavasszal.
Nekem ha már nagyon hidegek vannak akkor kb egy-másfél km kell, hogy átváltson bár én picit alapjáraton melegítem a mínuszokban (jégtelenítés, hótalanítás stb..)
Elnézést kérek Tomy61-től, ezek szerint elnéztem. Mindazonáltal a kérdésem hozzá szól.
Ha nagyon hidegek vannak, akkor természetesen nekem is kell vagy másfél-két km a gázra történő átváltáshoz, a lányomnak viszont nyolc-tíz km szükséges ehhez.
Naplózva
Yeti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 631


Lacetti Sedan Elite 1.6 LPG + Radar (Csolnok)


WWW
« Hozzászólás #956 Dátum: 2012. November 20. - 22:04:56 »

Ezt a hozzászólást amit idéztél azt eredetileg Yeti írta nem Tomy61, de mindegy is .....nekem is 215 ezer volt a gáz beszerelése tavaly tavasszal.
Nekem ha már nagyon hidegek vannak akkor kb egy-másfél km kell, hogy átváltson bár én picit alapjáraton melegítem a mínuszokban (jégtelenítés, hótalanítás stb..)
Elnézést kérek Tomy61-től, ezek szerint elnéztem. Mindazonáltal a kérdésem hozzá szól.
Ha nagyon hidegek vannak, akkor természetesen nekem is kell vagy másfél-két km a gázra történő átváltáshoz, a lányomnak viszont nyolc-tíz km szükséges ehhez.
Nekem is kb 1-1,5km után váltana.
Viszont én cirka egy hónapja több benzint használok, és jót tett a kocsinak.
Reggel amúgy sem melegítem, kiállok, kapu bezár, és a másik falu végén kapcsolom be a gázt, cc 5km. Hazafelé meg ugyanez, ott Tatabánya végén kapcsolom be. Azóta a hidegindítási problémáim eltűntek, egyenletesebb az alapjáratom, és a fogyasztásom is csökkent gázból. Nem egyszerű ugyan követni, de már dolgozom a megoldáson.
A lényeg, hogy kell az az 5-10%-os benzinüzemű futás, de ezt mondják is beszereléskor.
Tavasszal mikor bekrepált a hőmérséklet érzékelőm vagy mi, akkor telenyomtam benzinnel. Jól beledöglött, keveset is használtam 3 hónap volt mire kiürült. Volt két etanolos tisztítás, nemrég egy harmadik, egy f...s benzin miatt.
De amióta így használom, azóta pöccre indul, nincs rángatás, minden rendben.  Vigyorog
Naplózva

cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #957 Dátum: 2012. November 21. - 12:51:24 »

Nekem is kb 1-1,5km után váltana.
Viszont én cirka egy hónapja több benzint használok, és jót tett a kocsinak.
Reggel amúgy sem melegítem, kiállok, kapu bezár, és a másik falu végén kapcsolom be a gázt, cc 5km. Hazafelé meg ugyanez, ott Tatabánya végén kapcsolom be. Azóta a hidegindítási problémáim eltűntek, egyenletesebb az alapjáratom, és a fogyasztásom is csökkent gázból. Nem egyszerű ugyan követni, de már dolgozom a megoldáson.
A lényeg, hogy kell az az 5-10%-os benzinüzemű futás, de ezt mondják is beszereléskor.
Tavasszal mikor bekrepált a hőmérséklet érzékelőm vagy mi, akkor telenyomtam benzinnel. Jól beledöglött, keveset is használtam 3 hónap volt mire kiürült. Volt két etanolos tisztítás, nemrég egy harmadik, egy f...s benzin miatt.
De amióta így használom, azóta pöccre indul, nincs rángatás, minden rendben.  Vigyorog
Más tapasztalat. Volt nekem egy 1986-os évjáratú Opel Kadett Sedanom, melyet 7 évesen már beszerelt gázzal vettem 1995-ben és 2004-ben adtam el. Abból a kilenc évből a hét utolsó évben kizárólag gázzal jártam. 1997 tavaszán hagytam kifogyni a benzint. Emiatt tönkre is ment a tápszivattyú membránja és már akkor sem indult benzinnel, ha tettem bele. Azért tettem bele benzint, mert nem működött rendesen az automata szívatója, ezért elvittem egy karburátor szervizbe, ahol csak benzinnel történő üzemelés közben vállalták volna a beszabályozást. Ezért tankoltam bele 10 liter benzint. Ám a motor benzinnel nem indult, ezért valószínűsítették, hogy a tápszivattyúm membránja a szárazság miatt tönkre ment. Így aztán a karburátor-javításból nem lett semmi (ugyanis én csak a szívatót akartam megcsináltatni, de csak teljes karburátor javítást vállaltak, aminek az összege már amúgy is a pénzügyi lehetőségeim kereteit feszegette, a tápszivattyú csere már végképp nem fért volna bele).
A zöldkártyát is csak úgy kaphattam volna meg, ha először benzinnel, majd gázzal mérik a motort. Az én esetemben - némi anyagi ellenszolgáltatásért cserébe - a benzines mérést mindig egy másik autón végezték. Akkoriban még az üzemanyag váltó gombon volt egy dúsító (szívató) gomb is, hidegben azt nyomva tartva indítottam. A hét év alatt egyetlenegy alkalommal nem tudtam beindítani az autót a 2000-es évek elején. Az akkumulátorom akkor már nem volt tökéletes állapotban és éjjel mínusz 20 fok alatt volt a hőmérséklet (lent voltam vidéken, közel a Mátrához). Hajnali ötkor nem indult be a motor. Délutánig töltöttem az akkumulátort, akkorra a hőmérséklet is enyhült valamelyest, úgy már beindult.
Tehát hét éven keresztül kizárólag gázzal jártam, ennek ellenére a motorral semmi gondom nem akadt, az 1.3-as motor könnyedén vitte a 130-at és a fogyasztás sem emelkedett soha 8 liter fölé. A kocsit 2010-ig - kizárólag gázüzemben -  motorprobléma nélkül használták (akkor leadták, mert a karosszériája már olyan állapotban volt, hogy többet kellett volna rákölteni, mint amennyit a kocsi ért).
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #958 Dátum: 2012. November 21. - 13:44:27 »

Nekem is kb 1-1,5km után váltana.
Viszont én cirka egy hónapja több benzint használok, és jót tett a kocsinak.
Reggel amúgy sem melegítem, kiállok, kapu bezár, és a másik falu végén kapcsolom be a gázt, cc 5km. Hazafelé meg ugyanez, ott Tatabánya végén kapcsolom be. Azóta a hidegindítási problémáim eltűntek, egyenletesebb az alapjáratom, és a fogyasztásom is csökkent gázból. Nem egyszerű ugyan követni, de már dolgozom a megoldáson.
A lényeg, hogy kell az az 5-10%-os benzinüzemű futás, de ezt mondják is beszereléskor.
Tavasszal mikor bekrepált a hőmérséklet érzékelőm vagy mi, akkor telenyomtam benzinnel. Jól beledöglött, keveset is használtam 3 hónap volt mire kiürült. Volt két etanolos tisztítás, nemrég egy harmadik, egy f...s benzin miatt.
De amióta így használom, azóta pöccre indul, nincs rángatás, minden rendben.  Vigyorog
Más tapasztalat. Volt nekem egy 1986-os évjáratú Opel Kadett Sedanom, melyet 7 évesen már beszerelt gázzal vettem 1995-ben és 2004-ben adtam el. Abból a kilenc évből a hét utolsó évben kizárólag gázzal jártam. 1997 tavaszán hagytam kifogyni a benzint. Emiatt tönkre is ment a tápszivattyú membránja és már akkor sem indult benzinnel, ha tettem bele. Azért tettem bele benzint, mert nem működött rendesen az automata szívatója, ezért elvittem egy karburátor szervizbe, ahol csak benzinnel történő üzemelés közben vállalták volna a beszabályozást. Ezért tankoltam bele 10 liter benzint. Ám a motor benzinnel nem indult, ezért valószínűsítették, hogy a tápszivattyúm membránja a szárazság miatt tönkre ment. Így aztán a karburátor-javításból nem lett semmi (ugyanis én csak a szívatót akartam megcsináltatni, de csak teljes karburátor javítást vállaltak, aminek az összege már amúgy is a pénzügyi lehetőségeim kereteit feszegette, a tápszivattyú csere már végképp nem fért volna bele).
A zöldkártyát is csak úgy kaphattam volna meg, ha először benzinnel, majd gázzal mérik a motort. Az én esetemben - némi anyagi ellenszolgáltatásért cserébe - a benzines mérést mindig egy másik autón végezték. Akkoriban még az üzemanyag váltó gombon volt egy dúsító (szívató) gomb is, hidegben azt nyomva tartva indítottam. A hét év alatt egyetlenegy alkalommal nem tudtam beindítani az autót a 2000-es évek elején. Az akkumulátorom akkor már nem volt tökéletes állapotban és éjjel mínusz 20 fok alatt volt a hőmérséklet (lent voltam vidéken, közel a Mátrához). Hajnali ötkor nem indult be a motor. Délutánig töltöttem az akkumulátort, akkorra a hőmérséklet is enyhült valamelyest, úgy már beindult.
Tehát hét éven keresztül kizárólag gázzal jártam, ennek ellenére a motorral semmi gondom nem akadt, az 1.3-as motor könnyedén vitte a 130-at és a fogyasztás sem emelkedett soha 8 liter fölé. A kocsit 2010-ig - kizárólag gázüzemben -  motorprobléma nélkül használták (akkor leadták, mert a karosszériája már olyan állapotban volt, hogy többet kellett volna rákölteni, mint amennyit a kocsi ért).
Remélem a mostani autódat nem így használod.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Yeti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 631


Lacetti Sedan Elite 1.6 LPG + Radar (Csolnok)


WWW
« Hozzászólás #959 Dátum: 2012. November 21. - 19:18:33 »

De azt se felejtsük el, hogy a két technika nagyon nem ugyanaz. Nagyon nem.
Ez ugyan akkora különbség, mint a 20 évvel ezelőtti szinte full igénytelen diesel-ek, vagy a mostaniak, amik igencsak kényesek ha összevetjük őket.
Naplózva

Oldalak: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 78   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!