Tisztelettel jelentem hogy a jövő hónap közepétől a Medic-Car csapatát igyekszem erősíteni.
Gratula, akkor lesz egy bennfentes jó szerelő ott is.
Köszönöm! Azért ne becsüljük le a már ott dolgozók szakértelmét se, remek embereknek ismertem meg Őket is! Ráadásul én ott "friss hús" leszek, de számíthattok rám.
Én nem becsültem le őket nem azt mondtam, hogy ők rosszak csak azt, hogy egy jó szerelő megy oda.
Azért én tudnék 1-2 nem kifejezetten pozitív dolgot is mesélni. Nem hallomásból, hanem saját tapasztalatból.
Ezzel együtt én is oda járok, ha szükséges. Elérhető közelségben nem találtam jobb gázos műhelyt.
Stocz Főni! Ne légy ünneprontó. Előfordult nyilván hiba, de most ennek vége lesz, mert erősített a csapat, Tomy ott lesz, és vigyázz majd ránk, klubtársaira.
Nem ünneprontó, csupán tárgyilagos. Csak az nem hibázik, aki semmit sem csinál! Egyébként, ha nem vagyok indiszkrét, mi volt a probléma, hadd tanuljak? Akár priviben is megírhatod, hogy ne bántsunk senkit.
Leírom, aztán legközelebb nem engednek be a műhelybe.
Nem egy hiba volt (azon még túllépek), hanem jó pár.
De mivel sokan járnak oda, "joga" van mindenkinek hallani.
Nézzük sorban a történteket:
1: Az én szettemet nem ők szerelték be, tudtommal nem is forgalmazzák ezt a típust. A beszerelő műhelyben nem lett lekötve az AC gáz üzemben, ez okozott elég problémát. Más dolgok miatt is elégedetlen voltam, ezért egy kollégám ajánlására mentem Dunakeszire.
Ott csodálkoztak is, hogy miért nincs bekötve a lekapcsolás (annak idején erről írtam elég sokat. Egyik műhely így, a másik úgy látja jónak.)
Nosza, neki is álltak a bekötésnek. Se szó, se beszéd fogtak egy "szerszámot", és ütöttek egy lyukat a tüzfalba. Köpni-nyelni nem tudtam.
Ott húzták be a reléhez szükséges kábelt. Kb. fél óra plussz lett volna a megfelelő helyen, roncsolás nélkül behúzni. Azóta is "kíváncsian" várom, hogy mikor fog a vezeték kidörzsölődni (eddig nem tette, ez végül is pozitívum). Nem tettem szóvá, a baj már megtörtént, vissza nem lehet csinálni.
2: Megvolt az AC lekötés, gondoltam kifogyasztom a benzint teljesen a tankból - volt akkoriban elég bajom a tankban talált kosszal, gondoltam kitakarítom ha nem lesz benne benzin - majd megyek utána gázzal. Gondot nem okoz, az AC úgyis leáll, nem fog üresen pörögni.
Így is tettem. Benzin kifogy, gázra átkapcsol. AC vonyít! Na! Rohanás a legközelebbi kútra tankolni (persze meló közben voltam). Agyalok. Mi történhetett? Rossz a beépített relé? Már nem emlékszem pontosan, hogy előbb telefonáltam és utána álltam neki "nyomozni" vagy fordítva, a lényeg az, hogy nekiálltam kideríteni a hiba okát (egy rossz reléért nem autózok vissza. Abból a költségből, időből pont kicserélem magamnak, és nem kell várni, másokhoz igazodni. Ráadásul jobban képben leszek a cuccal kapcsolatban. Ha gondba kerülök vele később hamarabb megoldom.)
A lényeg az, hogy sikerült az AC lekapcsolót úgy bekötni, hogy nemcsak az AC-t nem kapcsolta le amikor kellett(volna), hanem a riasztó indítás gátlását is sikerült kiiktatni vele. Átkötöttem, hogy megfelelően működjön. Erről azért már tájékoztattam Barnát (mert Ő volt az elkövető) telefonon. Nem volt nagy szabadkozás, pedig kellett volna. Vagy nem? Autóztam, fizettem, majd megcsináltam magamnak, hogy működjön. Azaz mégsem. Mert jött a következő:
3: A relé most már úgy kapcsolt, működött ahogy kellett, de volt egy kis bibi. Ez a gázos rendszer egy kis előkapcsolást végez (nyitja a gázkört egy pillanatra mielőtt véglegesen átkapcsolna, de a kocsi ekkor még benzinnel működik), aminek az lett az eredménye, hogy lekapcsolta egy pillanatra az AC-t, amikor a motornak még kellett a benzin. Bakkecske minden váltásnál. Nem annyira utasbarát. Meg autó, és sofőr.
Relé leköt, újabb telefon. Ja, hát ez ilyen? Menjek be, és kicserélik időzítős relére. OK. Újabb idő, utiköltség. Szervizben nagy szabadkozás? Kártalanítás? Nem. Röhögcsélés. "Képzeld, hogy megszívtam..." - a másik szerelő felé. Te???
Relé csere, beállít, végre működik.
4: Következő - vagy az azutáni? - szervizen a szerelő srác (nem a Barna) szűrőcse során letép 2-3 vezetéket a reduktorról. Nincs bocsánatkérés most sem. Kijavítja persze, plusz munka neki, de az én időm megy, az én autóm sérül.
5: Ismét éves szerviz, szűrő csere. bejelentkezés telefonon, mondom a gázszett tipusát, legyen hozzá szűrő. Mivel nem ők forgalmazzák, nem mindíg van raktáron, ne legyen ebből gond. Időpontra megérkezek, beállunk, majd kiderül, hogy az egyik szűrő nincs raktáron. Direkt jeleztem. Akkor sincs. Másnap megyek vizsgára, együtt akartam megcsináltatni mindent. Mondják nem baj(!
), a vizsgához ez nem kell. De szívesen kicserélik azt az egyet. Kösz nem, majd együtt. Sok-sok telefon mire lett szűrő. Újabb út, idő, költség.
Megtérítik? Egy részét? Kedvezmény? Szó nincs róla.
6: A fentiek miatt tavaly már magamnak cseréltem a szűrőt. Olcsóbb, egyszerűbb, kevesebb idő megy rá. A reduktoron lévő szűrő fedelét alig lehet letekerni, úgy meg van húzva (a ház mozdult, nem a fedél). A szétszedés után látni véltem az okát. A szűrőhöz tartozó két o gyűrűből csak a külső volt meg, az is teljesen ellapulva. A belső hiányzik. A csavar alatt lévő gumírozott alátét teljesen szétkopva, gyilkolva. Így nem csoda, hogy "vizet kellett fakasztani" a fém házból. Filléres cuccok, mégsem voltak cserélve már egy jó ideje (soha?
) - szerintem. Mindegy (?). Csinálom magamnak. Fele annyiból kijön, és legalább tudom, hogy mi és mikor volt kicserélve.
Hát nem lett rövid.
Ünneprontó? Lehet. De ezek történtek.
A végére azért legyen néhány pozitívum is.
Volt olyan szerelő srác is, akinek a munkájában nem volt kivetni való. Tette a dolgát. Amit kértem plussz ellenőrzést - mert gyanakodtam valamire - szó, fintor, stb. nélkül elvégezte, a talált hibát javította.
A tavalyi évben volt lehetőség náluk vizsgáztatni az autót (idén már nem lehetett taxit).
Nagyon profin álltak hozzá a dologhoz. Pontosan, korrekten, ügyfélbarát módon intézték az egészet.
És mint mondtam, nem találtam a környéken jobb műhelyt. Ez a fentiek tükrében kicsit gáz, de ez van.
Szóval amit tudok megcsinálom magamnak, amit nem azzal meg majd megyek Tomyhoz.