hawer
|
|
« Hozzászólás #780 Dátum: 2012. Január 07. - 23:05:48 » |
|
Bp-en nem sok Agip kúton van gáz. A vecsésinél még egyszer sem sikerült tankolnom. Éjszaka nem szolgálnak ki gázból. A Budaörsi Agipon meg a napokban 225 volt litere. A MOL-nál meg 208. Eddig ez a kút is drága volt (215-220) aztán hirtelen 20 forinttal lejjebb vitték, biztos nem kellet a taxisoknak. Megkérdeztem a kutasgyereket az éjszakai tankolásról, azt mondta, akkor is lehet, csak be kell menni szólni, mert este nincsenek kint. Megjegyzem eddig kétszer tankoltam nappal és mindig be kellet mennem szólni. Azért ennyire ne nézzen szerencsétlennek senki. 2x vagy 3x próbáltam. Természetesen bementem szólni. Még azt is felajánlottam, hogy saját kezűleg tankolok, ki sem kell jönni csak bekapcsolni a kutat. Nem jött össze. Egyébként ~ 1 Km-el beljebb, az Üllői úton van két gázkút - egymás mellett. Ott tankolnak a taxisok - a kicsin, ami csak gázt árusít. Olcsóbb és mindig kiszolgálnak. Mondjuk én ritkán használom - általában nem arra jövök be a reptérről. A gyorsforgalmi mellett a kőhídnál van a Klub Petrol (vagy mi az izé) kút. Ott is van gáz. És útba esik. Ma 20:15-kor beálltam a kútra tankolni. Kint senki. Besétálok a pénztároscsajhoz, megkérem szóljon valakinek, mert szeretnék gázt tankolni. Közli nincs kinek szóljon, nincs kutas. Csak ők ketten vannak müszakban(két pénztáros csaj). 222Ft ért van náluk gáz(-10Ft). Végül is engedtek tankolni magadnak, vagy tovább álltál?
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #781 Dátum: 2012. Január 07. - 23:11:21 » |
|
Bp-en nem sok Agip kúton van gáz. A vecsésinél még egyszer sem sikerült tankolnom. Éjszaka nem szolgálnak ki gázból. A Budaörsi Agipon meg a napokban 225 volt litere. A MOL-nál meg 208. Eddig ez a kút is drága volt (215-220) aztán hirtelen 20 forinttal lejjebb vitték, biztos nem kellet a taxisoknak. Megkérdeztem a kutasgyereket az éjszakai tankolásról, azt mondta, akkor is lehet, csak be kell menni szólni, mert este nincsenek kint. Megjegyzem eddig kétszer tankoltam nappal és mindig be kellet mennem szólni. Azért ennyire ne nézzen szerencsétlennek senki. 2x vagy 3x próbáltam. Természetesen bementem szólni. Még azt is felajánlottam, hogy saját kezűleg tankolok, ki sem kell jönni csak bekapcsolni a kutat. Nem jött össze. Egyébként ~ 1 Km-el beljebb, az Üllői úton van két gázkút - egymás mellett. Ott tankolnak a taxisok - a kicsin, ami csak gázt árusít. Olcsóbb és mindig kiszolgálnak. Mondjuk én ritkán használom - általában nem arra jövök be a reptérről. A gyorsforgalmi mellett a kőhídnál van a Klub Petrol (vagy mi az izé) kút. Ott is van gáz. És útba esik. Ma 20:15-kor beálltam a kútra tankolni. Kint senki. Besétálok a pénztároscsajhoz, megkérem szóljon valakinek, mert szeretnék gázt tankolni. Közli nincs kinek szóljon, nincs kutas. Csak ők ketten vannak müszakban(két pénztáros csaj). 222Ft ért van náluk gáz(-10Ft). Végül is engedtek tankolni magadnak, vagy tovább álltál? Továbbálltam, volt még bőven a tankban, csak ha már arra jártam, gondoltam megtankolok.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #782 Dátum: 2012. Január 07. - 23:30:28 » |
|
A múltkor a kutas megengedte, hogy kipróbáljuk a gáz tankolását, nem árt, ha tudjuk, hogy kell. De elvileg csak nekik szabad Magyarországon, máshol már szabad. Nem nagy ügy, csak figyelni kell, hogy minden klappoljon, amire nem mindenki tud jól figyelni, így inkább tiltják az önkiszolgálást, talán helyesen, mert vannak azért bénák bőven.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #783 Dátum: 2012. Január 07. - 23:49:52 » |
|
A múltkor a kutas megengedte, hogy kipróbáljuk a gáz tankolását, nem árt, ha tudjuk, hogy kell. De elvileg csak nekik szabad Magyarországon, máshol már szabad. Nem nagy ügy, csak figyelni kell, hogy minden klappoljon, amire nem mindenki tud jól figyelni, így inkább tiltják az önkiszolgálást, talán helyesen, mert vannak azért bénák bőven.
Pedig nem egy bonyolult dolog.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #784 Dátum: 2012. Január 08. - 16:30:36 » |
|
A múltkor a kutas megengedte, hogy kipróbáljuk a gáz tankolását, nem árt, ha tudjuk, hogy kell. De elvileg csak nekik szabad Magyarországon, máshol már szabad. Nem nagy ügy, csak figyelni kell, hogy minden klappoljon, amire nem mindenki tud jól figyelni, így inkább tiltják az önkiszolgálást, talán helyesen, mert vannak azért bénák bőven.
Pedig nem egy bonyolult dolog. Nem is a bonyolultsága a lényeg. Hanem a veszélyessége. Volt már olyan kutas, akit a mentő vitt el, mert kesztyű nélkül tankolt (mint szinte mindenki), és a pisztoly levételekor kicsapó gáz leégette a kezéről a bőrt. Nekem is volt olyan esetem, hogy a tankolás végeztével, amikor lenyomtam a kútoszlopon a vége gombot elkezdett ömleni a gáz a kocsi betöltő nyílásából (valahogy nem jól zárt a töltő fej, és amikor lecsökkent a nyomás elengedte magát). Én speciel rohantam. Szóval a gáztöltés nem játék. Én azóta hagyom a kutast tölteni. Ne az én kezem bánja. Volt ilyen gázömlés azóta is még 1 alkalommal, ugyan annál a kútnál. Aki gázt tankol magának ne vagánykodjon. Szigorúan csak kesztyűben!!!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #785 Dátum: 2012. Január 08. - 18:18:47 » |
|
A múltkor a kutas megengedte, hogy kipróbáljuk a gáz tankolását, nem árt, ha tudjuk, hogy kell. De elvileg csak nekik szabad Magyarországon, máshol már szabad. Nem nagy ügy, csak figyelni kell, hogy minden klappoljon, amire nem mindenki tud jól figyelni, így inkább tiltják az önkiszolgálást, talán helyesen, mert vannak azért bénák bőven.
Pedig nem egy bonyolult dolog. Nem is a bonyolultsága a lényeg. Hanem a veszélyessége. Volt már olyan kutas, akit a mentő vitt el, mert kesztyű nélkül tankolt (mint szinte mindenki), és a pisztoly levételekor kicsapó gáz leégette a kezéről a bőrt. Nekem is volt olyan esetem, hogy a tankolás végeztével, amikor lenyomtam a kútoszlopon a vége gombot elkezdett ömleni a gáz a kocsi betöltő nyílásából (valahogy nem jól zárt a töltő fej, és amikor lecsökkent a nyomás elengedte magát). Én speciel rohantam. Szóval a gáztöltés nem játék. Én azóta hagyom a kutast tölteni. Ne az én kezem bánja. Volt ilyen gázömlés azóta is még 1 alkalommal, ugyan annál a kútnál. Aki gázt tankol magának ne vagánykodjon. Szigorúan csak kesztyűben!!! Én ilyen gázömléssel még nem találkoztam hála istennek, de a kútasok nagyrésze kesztyű nélkül tankol pedig levételnél tud az hideg lenni rendesen. Kétféle módszerrel találkoztam eddig van olyan kútas aki a tankolás végeztével gyorsan kioldja a pisztolyt ott én is hátrébb állok, a másik aki szépen apránként engedi el a nyomást az jobb megoldás egy kicsit.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
baroti
|
|
« Hozzászólás #786 Dátum: 2012. Január 09. - 09:04:58 » |
|
A múltkor a kutas megengedte, hogy kipróbáljuk a gáz tankolását, nem árt, ha tudjuk, hogy kell. De elvileg csak nekik szabad Magyarországon, máshol már szabad. Nem nagy ügy, csak figyelni kell, hogy minden klappoljon, amire nem mindenki tud jól figyelni, így inkább tiltják az önkiszolgálást, talán helyesen, mert vannak azért bénák bőven.
Nalunk sem szabad csak a kutasnak, de azert szerintem is helyesebb ugy.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
baroti
|
|
« Hozzászólás #787 Dátum: 2012. Február 10. - 08:51:24 » |
|
Ismet az akksi csererol, maskepp. Miutan megtortent az akksi csere es jaratas utan a motor elerte a megfelelo homersegletet furcsa hangokra lettem figyelmes. Be kapcsolt a gazrendszer de az eloszton leve szelepek ossze-vissza kezdtek kattogni, mint a Stalin-orgona. Le allitottam, de sajnos az ujrainditas utan is azt csinalta. Gondolom ez most ujra szamitogepes beallitast fog igenyelni ugy-e? Apropo, jut eszembe nalatok hogy van a Gazas revizio felosztas, ugyanis az en konyvecskembe azt irja hogy 6 ho / 1500 km. A 6 ho-bol kifuttam de meg a kilometer messze nincs meg. De majd felhivom most oket.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #788 Dátum: 2012. Február 10. - 09:06:16 » |
|
Ismet az akksi csererol, maskepp. Miutan megtortent az akksi csere es jaratas utan a motor elerte a megfelelo homersegletet furcsa hangokra lettem figyelmes. Be kapcsolt a gazrendszer de az eloszton leve szelepek ossze-vissza kezdtek kattogni, mint a Stalin-orgona. Le allitottam, de sajnos az ujrainditas utan is azt csinalta. Gondolom ez most ujra szamitogepes beallitast fog igenyelni ugy-e? Apropo, jut eszembe nalatok hogy van a Gazas revizio felosztas, ugyanis az en konyvecskembe azt irja hogy 6 ho / 1500 km. A 6 ho-bol kifuttam de meg a kilometer messze nincs meg. De majd felhivom most oket.
Nálam a beszerelés után 2000 km megtétele után kellett vinni egy átvizsgálásra, majd 30000 km múlva szűrőcserére.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Yeti
|
|
« Hozzászólás #789 Dátum: 2012. Február 10. - 11:55:46 » |
|
Ismet az akksi csererol, maskepp. Miutan megtortent az akksi csere es jaratas utan a motor elerte a megfelelo homersegletet furcsa hangokra lettem figyelmes. Be kapcsolt a gazrendszer de az eloszton leve szelepek ossze-vissza kezdtek kattogni, mint a Stalin-orgona. Le allitottam, de sajnos az ujrainditas utan is azt csinalta. Gondolom ez most ujra szamitogepes beallitast fog igenyelni ugy-e? Apropo, jut eszembe nalatok hogy van a Gazas revizio felosztas, ugyanis az en konyvecskembe azt irja hogy 6 ho / 1500 km. A 6 ho-bol kifuttam de meg a kilometer messze nincs meg. De majd felhivom most oket.
Nálam a beszerelés után 2000 km megtétele után kellett vinni egy átvizsgálásra, majd 30000 km múlva szűrőcserére. Szerintem vidd el szervízbe, ahol beállították. Ha egy akksi levételnél nekem ilyet fog produkálni a rendszer, nem kicsit leszek bosszús. Nálam is 2000km volt az első felülvizsgálat, és most voltam a héten szűrőcserén. Bár 22ekm-nél. Nekem 20-25e Km-nél ajánlották a szűrőcserét.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012. Február 10. - 11:58:12 írta Yeti »
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #790 Dátum: 2012. Február 12. - 09:08:42 » |
|
Nem hiszem, hogy az aksicsere "önmagától" ilyen hibát tudna produkálni. Én már jó párszor kivettem/betettem az aksit, és semmi gondot nem okozott. Mondjuk én vigyázok a kábelekre! Nálad inkább ez lesz a gond. Írtad is, hogy nagyon szűk volt a hely, útban volt a gázos cucc. Könnyen lehet, hogy valamelyik vezeték megszakadt, lecsúszott, stb. Nézz körül az aksi környékén. Más. Tegnap olyan dolgot produkált az autó, amit a 6 éves gázos pályafutásunk alatt még soha. Délelőtt indultunk el a kocsival. Automatán volt a gáz persze, ahogy szokott. Szerencsére pont a piros lámpánál álltunk amikor átkapcsolt benzinről gázra (szándékosan kapott egy kis gázfröccsöt, hogy ne elinduláskor játssza el ezt), és egyből le is állt. Benzinnel újraindít, alkalmas helyen félreáll, gázpróba, ismét nem működik. Mentünk hát tovább benzinnel - nem túl boldogan. Mondom Nórának, lehet, hogy ennyire hideg van? És tényleg. 15-20 perc autózás után ismét próba, és simán működik gázzal is. De nem rovom fel az autónak - a hiba oka inkább ideát van. Az utóbbi időben kissé mostohán bánok szegénnyel. A szűrőket (gázrendszer) és a gyertyákat is ki kellett volna már cserélni. Csak olyan nagyon hideg van odakint.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Yeti
|
|
« Hozzászólás #791 Dátum: 2012. Február 12. - 10:14:09 » |
|
Tegnap olyan dolgot produkált az autó, amit a 6 éves gázos pályafutásunk alatt még soha. Délelőtt indultunk el a kocsival. Automatán volt a gáz persze, ahogy szokott. Szerencsére pont a piros lámpánál álltunk amikor átkapcsolt benzinről gázra (szándékosan kapott egy kis gázfröccsöt, hogy ne elinduláskor játssza el ezt), és egyből le is állt. Benzinnel újraindít, alkalmas helyen félreáll, gázpróba, ismét nem működik. Mentünk hát tovább benzinnel - nem túl boldogan. Mondom Nórának, lehet, hogy ennyire hideg van? És tényleg. 15-20 perc autózás után ismét próba, és simán működik gázzal is. De nem rovom fel az autónak - a hiba oka inkább ideát van. Az utóbbi időben kissé mostohán bánok szegénnyel. A szűrőket (gázrendszer) és a gyertyákat is ki kellett volna már cserélni. Csak olyan nagyon hideg van odakint. Mint írtam, nekem most volt gázszűrő csere a héten. Ebben a hidegben, vagy amúgy is, de az új szűrővel megtáltosodott a paripa. Átváltásnál már nem ránt akkorát mint előtte. Addig sem volt zavaró, de most fel sem tűnik. De érezhetően jobb lett a masina.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #792 Dátum: 2012. Február 12. - 10:25:22 » |
|
Nekem soha nem ránt. Észre sem lehet venni az átváltást.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
baroti
|
|
« Hozzászólás #793 Dátum: 2012. Február 12. - 11:23:28 » |
|
Nem hiszem, hogy az aksicsere "önmagától" ilyen hibát tudna produkálni. Én már jó párszor kivettem/betettem az aksit, és semmi gondot nem okozott. Mondjuk én vigyázok a kábelekre! Nálad inkább ez lesz a gond. Írtad is, hogy nagyon szűk volt a hely, útban volt a gázos cucc. Könnyen lehet, hogy valamelyik vezeték megszakadt, lecsúszott, stb. Nézz körül az aksi környékén. Igen erre gondoltam én is és többször is átnéztem a kábeleket és mind a helyen az összes. Viszont gondoltam én egy olyanra hogy ha lehúznám a csatlakozókat és egyenként raknám vissza az elosztón levő szelepekre hengerenként, látva hogy ők is úgy kapcsolgattak be a programba, de ez az ötlet sem kóser. Különben menet közben nem lehet észrevenni semmit. Tehát nem marad más mint a szerviz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
baroti
|
|
« Hozzászólás #794 Dátum: 2012. Február 12. - 11:27:16 » |
|
Nekem soha nem ránt. Észre sem lehet venni az átváltást. Nekem sem ránt soha, de volt mar olyan esetem hogy egész éjjel kint volt -27C és mikor kellett volna neki átváltania elkezdett sípolni mintha kiürült volna a tank
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|