Yanee
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 451
SW 1,6 Elite
|
|
« Hozzászólás #525 Dátum: 2011. Február 03. - 11:17:41 » |
|
http://www.vg.hu/vallalatok/energia/autogaz-feleannyi-mint-a-benzin-csak-van-egy-kis-bokkeno-339123Az LPG-vel kombinált hajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárd-részecske kibocsátás teljesen megszűnik. Gázzal hajtva például egy húszéves, katalizátor nélküli benzines autó is gond nélkül felülteljesíti a még be sem vezetett, euro5-ös környezetvédelmi normákat.Akkor én miért kapok kék matricát? Mert EU3-as motorod van. Tök mindegy, hogy gázzal jársz, vagy benzinnel. az is mindegy, hogy milyen értékkel, kéket kapsz. Max. a rossz mért értéknél nem kapsz műszakit. Én zöldet kaptam. Mondtam nekik, hogy a kék nem megy jól a kocsi színéhez. Ezt a dumát megpróbálom elsütni én is egy hónap múlva a műszakin. Francba, az én autóm kék, ahhoz bezzeg passzol a kék matrica, így nem tudok mit kitalálni. Vagy esetleg bejöhet a Benetton duma? Nekem mindkettő van. Felül kék, alul ződ.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1142
1.4 16v LPG
|
|
« Hozzászólás #526 Dátum: 2011. Február 03. - 21:27:26 » |
|
Tegnap előtt tankoltam tele a gáztartályt és 30 km múlva üreset jelzet majd át állt benzinre,20 perc városi kocsikázás után megpróbáltam vissza kapcsolni gázra és sikerült.A szűrő nem rég lett cserélve (még beszereléskor adták ajándékba),járt már így valaki-bárki?Azóta se csinálta és nem jövök rá mi lehetett a hiba.
Ma megint át kapcsolt a rendszer csak most 124km után. Írtam emailt Jánoshalmára ha már garanciális,remélem hamar megoldódik a probléma. Ha lesz idő pontom szólók hát ha kell valakinek onnan valami(szűrő). Meg kaptam a válasz e-mailt,azt írják vagy a reduktorban lévő vízhőfok jeladó kezd be****ni vagy valamelyik injektor szelep koszolódik el,ha még egyszer elő jön akkor kell vissza mennem szervizbe,remélem nem lesz rá szükség.
|
|
|
Naplózva
|
06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #527 Dátum: 2011. Február 05. - 20:27:45 » |
|
Végigolvastam ezt a topicot, és úgy gondoltam, én is megosztom az LPG-vel kapcsolatos tapasztalataimat. Azzal kezdeném, hogy 1994-től 2004-ig már volt gázos autóm, egy 1.3-as karburátoros Opel Kadett, mellyel csupa jó tapasztalataim voltak, ezért amikor megvettem a Lacsit, másnap kértem egy időpontot a Dunakeszi beszerelő műhelytől, így 2005. október 07-én 600 km-rel az órájában, 11 napos korában beszerelésre került egy Tartarini szekvenciális gázbefecskendező rendszer 46 literes multiszelepes Class 1 kategóriájú Attrama toroid (pótkerék) tartállyal (falvastagság min. 3,5 mm, próbanyomás 30 bar). A multiszelep biztosítja a tartály túltöltés elleni védelmét és szivárgás esetén az elzárás lehetőségét. A multiszelep rendelkezik lefúvató szeleppel (25 bar nyomáson nyit), valamint hőkioldó biztonsági szeleppel (110 C fokon nyit), ami a tartályból a légnemű gázt elengedi a szabadba. 2005. 10. 07-én ez beszerelési díjjal összesen bruttó 260 ezer Ft-ba került. Akkoriban a Medic-Car még nem rendelkezett a Lacettihez sorozat engedéllyel, ezért nekem műszaki vizsgáztatni is kellett az autót (plusz 11250 Ft). A gáz-benzin árarány és a megtett km-ek alapján nekem 2 év alatt térült meg a befektetés, azóta benzinre nem sokat költök. Elég sok helyen tankoltam már gázt, de eddig minőségi különbséget nem vettem észre. Tankolásnál inkább az árakat veszem figyelembe, legutóbb tegnap a Szentendrei úton tankoltam 199 forintért literjét (Kovács Gázautó Bt. Szentendrei út 788, kártyával is lehet fizetni). Előttem már többen leírták, hogy meg vannak elégedve a gázüzemmel, én szintúgy, ezért nem is szóltam volna hozzá a témához. Amit mégis megemlítenék, azok a következők: - Nekem 3000 km vagy két hónap után vissza kellett mennem (garanciális feltétel) egy próbakörös beméréses beszabályozásra (útközben egy laptop a megfelelő szoftverrel rácsatlakoztatva a gázrendszerre, plusz egy mérnök állandóan instruált, hogy miket csináljak). - Többen megemlítették, hogy kevés gáz megy a tartályba. Nekem eltérő a tapasztalatom, tegnap is közel 40 litert tankoltam (417 km Budapesten, rövid távú használatok mellett), eddig 42 liter volt a maximum. Nem szabályozott le a kút, addig ment a tartályba a gáz, amíg a kút töltése teljesen le nem állt (MOL, Bp. XIV., Vágány u. 21). - Volt, aki azt írta, hogy általában 300 kilométerenként tankolnia kell. Én általában 400 kilométerenként szoktam tankolni, és akkor még bőven van tartalék, mert 2006 nyarán végeztem egy tesztet, egy tartály gázzal (leszabályozásig volt tankolva) 458 km-t tettem meg itt Budapesten. Persze nem egyfolytában, ebben benne vannak az indulás utáni benzin üzemek is. - 10 ezer km-enként nekem is szűrőt kellene cseréltetnem, de csak egyszer, 11700 km-nél cseréltettem (most 72000 van benne), mert egy új rendszer beüzemelése után az ember kíváncsi, hogy volt-e benne valami, amit a szűrőnek ki kellett volna szűrni. Mivel már akkor is tökéletesen tiszta volt a szűrő, ezért nem láttam-látom értelmét a további szűrőcseréknek. - Az AC-t gázüzemre váltáskor egy relé alapból kikapcsolja, benzinüzemre visszatéréskor bekapcsolja. Ha gázra váltáskor egyenletes sebességgel megyek, akkor sima a váltás, ha épp gyorsítok, akkor megtorpan az autó és utána ránt egy nagyot. Ezt ki lehet védeni, mert hallatszik a relé kattanása (ami az AC-t ki- ill. bekapcsolja), ezután röviddel átvált. Ha akkor nem nyomja neki az ember a szuflát, akkor nincs torpanás és utána a rántás, vagy ha nyomja neki, de a torpanáskor azonnal visszaengedi a gázpedált, majd újból nyomja neki, akkor nincs rántás. Benzinre váltáskor sima az átállás. - Megemlítette valaki, hogy előzés előtt visszakapcsol benzinre. Én semmi különbséget nem érzek benzin- és gázüzem között, ezért ha sürgősen kell előznöm, akkor sebesség eggyel vagy kettővel (vagy akár hárommal) vissza és 4-5-6 ezres fordulattal ugyanolyan gyors és biztonságos az előzés, mint benzinnel.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #528 Dátum: 2011. Február 05. - 20:45:03 » |
|
Végigolvastam ezt a topicot, és úgy gondoltam, én is megosztom az LPG-vel kapcsolatos tapasztalataimat. Azzal kezdeném, hogy 1994-től 2004-ig már volt gázos autóm, egy 1.3-as karburátoros Opel Kadett, mellyel csupa jó tapasztalataim voltak, ezért amikor megvettem a Lacsit, másnap kértem egy időpontot a Dunakeszi beszerelő műhelytől, így 2005. október 07-én 600 km-rel az órájában, 11 napos korában beszerelésre került egy Tartarini szekvenciális gázbefecskendező rendszer 46 literes multiszelepes Class 1 kategóriájú Attrama toroid (pótkerék) tartállyal (falvastagság min. 3,5 mm, próbanyomás 30 bar). A multiszelep biztosítja a tartály túltöltés elleni védelmét és szivárgás esetén az elzárás lehetőségét. A multiszelep rendelkezik lefúvató szeleppel (25 bar nyomáson nyit), valamint hőkioldó biztonsági szeleppel (110 C fokon nyit), ami a tartályból a légnemű gázt elengedi a szabadba. 2005. 10. 07-én ez beszerelési díjjal összesen bruttó 260 ezer Ft-ba került. Akkoriban a Medic-Car még nem rendelkezett a Lacettihez sorozat engedéllyel, ezért nekem műszaki vizsgáztatni is kellett az autót (plusz 11250 Ft). A gáz-benzin árarány és a megtett km-ek alapján nekem 2 év alatt térült meg a befektetés, azóta benzinre nem sokat költök. Elég sok helyen tankoltam már gázt, de eddig minőségi különbséget nem vettem észre. Tankolásnál inkább az árakat veszem figyelembe, legutóbb tegnap a Szentendrei úton tankoltam 199 forintért literjét (Kovács Gázautó Bt. Szentendrei út 788, kártyával is lehet fizetni). Előttem már többen leírták, hogy meg vannak elégedve a gázüzemmel, én szintúgy, ezért nem is szóltam volna hozzá a témához. Amit mégis megemlítenék, azok a következők: - Nekem 3000 km vagy két hónap után vissza kellett mennem (garanciális feltétel) egy próbakörös beméréses beszabályozásra (útközben egy laptop a megfelelő szoftverrel rácsatlakoztatva a gázrendszerre, plusz egy mérnök állandóan instruált, hogy miket csináljak). - Többen megemlítették, hogy kevés gáz megy a tartályba. Nekem eltérő a tapasztalatom, tegnap is közel 40 litert tankoltam (417 km Budapesten, rövid távú használatok mellett), eddig 42 liter volt a maximum. Nem szabályozott le a kút, addig ment a tartályba a gáz, amíg a kút töltése teljesen le nem állt (MOL, Bp. XIV., Vágány u. 21). - Volt, aki azt írta, hogy általában 300 kilométerenként tankolnia kell. Én általában 400 kilométerenként szoktam tankolni, és akkor még bőven van tartalék, mert 2006 nyarán végeztem egy tesztet, egy tartály gázzal (leszabályozásig volt tankolva) 458 km-t tettem meg itt Budapesten. Persze nem egyfolytában, ebben benne vannak az indulás utáni benzin üzemek is. - 10 ezer km-enként nekem is szűrőt kellene cseréltetnem, de csak egyszer, 11700 km-nél cseréltettem (most 72000 van benne), mert egy új rendszer beüzemelése után az ember kíváncsi, hogy volt-e benne valami, amit a szűrőnek ki kellett volna szűrni. Mivel már akkor is tökéletesen tiszta volt a szűrő, ezért nem láttam-látom értelmét a további szűrőcseréknek. - Az AC-t gázüzemre váltáskor egy relé alapból kikapcsolja, benzinüzemre visszatéréskor bekapcsolja. Ha gázra váltáskor egyenletes sebességgel megyek, akkor sima a váltás, ha épp gyorsítok, akkor megtorpan az autó és utána ránt egy nagyot. Ezt ki lehet védeni, mert hallatszik a relé kattanása (ami az AC-t ki- ill. bekapcsolja), ezután röviddel átvált. Ha akkor nem nyomja neki az ember a szuflát, akkor nincs torpanás és utána a rántás, vagy ha nyomja neki, de a torpanáskor azonnal visszaengedi a gázpedált, majd újból nyomja neki, akkor nincs rántás. Benzinre váltáskor sima az átállás. - Megemlítette valaki, hogy előzés előtt visszakapcsol benzinre. Én semmi különbséget nem érzek benzin- és gázüzem között, ezért ha sürgősen kell előznöm, akkor sebesség eggyel vagy kettővel (vagy akár hárommal) vissza és 4-5-6 ezres fordulattal ugyanolyan gyors és biztonságos az előzés, mint benzinnel.
Esetleg a beszerelő cég nevét és címét megadnád? Köszi!
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #529 Dátum: 2011. Február 05. - 20:52:06 » |
|
Most jan. 21.-én szereltette be a gázt a kocsijába Jopek modi úr Dunakeszin, és most még olcsóbban is. A címet mindjárt leírom, csak várj egy percet! http://www.cng.hu/oldal.php?oid=12Na ez az, nézd meg!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. Február 05. - 20:53:39 írta ladigidy »
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #530 Dátum: 2011. Február 05. - 20:57:39 » |
|
A fenti link jó, cím Dunakeszi, Berek u. 7. Ha Pest felől mész, akkor a körforgalom után az első utca jobbra. Már messziről látszik az épület.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #531 Dátum: 2011. Február 05. - 20:58:33 » |
|
Köszönöm szépen! Nézem.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #532 Dátum: 2011. Február 05. - 21:17:08 » |
|
Én kb. 300 km-enként tankolok, de nekem max. 33(bruttó 42)liter fér a tartályba. Nagyobb nem fért be (ezt mondták, lehet átvertek), csak ha lemondok a padló alatti tálcáról, akkor bruttó 60literes is bement volna. Átváltásoknál nálam nem érezni semmit. Lehet az sima gurulás vagy padlógázás gyorsítás, Csak a LED-en látom mivel megyek. AC-pumpa nincs lekötve. Kutak közt én sem vettem észre nagy különbséget, bár a MOL-os gázzal, mintha többet fogyasztana, meg drága is. A héten 187Ft ért tankoltam a Shellnél.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #533 Dátum: 2011. Február 05. - 21:30:40 » |
|
Én kb. 300 km-enként tankolok, de nekem max. 33(bruttó 42)liter fér a tartályba. Nagyobb nem fért be (ezt mondták, lehet átvertek), csak ha lemondok a padló alatti tálcáról, akkor bruttó 60literes is bement volna. Átváltásoknál nálam nem érezni semmit. Lehet az sima gurulás vagy padlógázás gyorsítás, Csak a LED-en látom mivel megyek. AC-pumpa nincs lekötve. Kutak közt én sem vettem észre nagy különbséget, bár a MOL-os gázzal, mintha többet fogyasztana, meg drága is. A héten 187Ft ért tankoltam a Shellnél. Nálad azért nem lehet érezni a váltást, mert az AC-t nem kapcsolja ki semmi. Viszont hamarabb tönkremegy. Nekem öt ajtós Lacsim van, eredetileg mankó kerék járt hozzá, az kisebb, mint a normál kerék. Ha annak a helyére bement a 46 literes tartály... A hozzám legközelebbi Shell-nél három hete 207 Ft volt a gáz, most valószínűleg több. Nem is tankolok náluk, csak kíváncsiságból néztem meg.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #534 Dátum: 2011. Február 05. - 21:44:26 » |
|
Én kb. 300 km-enként tankolok, de nekem max. 33(bruttó 42)liter fér a tartályba. Nagyobb nem fért be (ezt mondták, lehet átvertek), csak ha lemondok a padló alatti tálcáról, akkor bruttó 60literes is bement volna. Átváltásoknál nálam nem érezni semmit. Lehet az sima gurulás vagy padlógázás gyorsítás, Csak a LED-en látom mivel megyek. AC-pumpa nincs lekötve. Kutak közt én sem vettem észre nagy különbséget, bár a MOL-os gázzal, mintha többet fogyasztana, meg drága is. A héten 187Ft ért tankoltam a Shellnél. Nálad azért nem lehet érezni a váltást, mert az AC-t nem kapcsolja ki semmi. Viszont hamarabb tönkremegy. Nekem öt ajtós Lacsim van, eredetileg mankó kerék járt hozzá, az kisebb, mint a normál kerék. Ha annak a helyére bement a 46 literes tartály... A hozzám legközelebbi Shell-nél három hete 207 Ft volt a gáz, most valószínűleg több. Nem is tankolok náluk, csak kíváncsiságból néztem meg. Átmérőben 1-2mm hely lehet a tartály mellett magasságban meg hozzáér a tálcához. Szóval nem nagyon fér be nagyobb. A tálca kb.7cm, de arról nem mondok le. Mért menne hamarabb tönkre az AC? A sima benzines kocsiban is folyton megy. Tudom Stocznak 2db is behalt, de annak más oka lehetett, szerintem.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #535 Dátum: 2011. Február 05. - 22:56:07 » |
|
Átmérőben 1-2mm hely lehet a tartály mellett magasságban meg hozzáér a tálcához. Szóval nem nagyon fér be nagyobb. A tálca kb.7cm, de arról nem mondok le. Mért menne hamarabb tönkre az AC? A sima benzines kocsiban is folyton megy. Tudom Stocznak 2db is behalt, de annak más oka lehetett, szerintem. Hát nem tudom, szerintem a kerekek a Lacsikon egyforma méretűek. De ha a tiédbe csak akkora fért bele, annak biztos megvolt-megvan az oka. Szerintem nem csak Stocznak ment tönkre az AC-je, már 2005-ben is voltak ilyen tapasztalatok, épp azért szerelték be a reléket. Erre akkor külön felhívták a figyelmem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #536 Dátum: 2011. Február 06. - 10:15:24 » |
|
Mért menne hamarabb tönkre az AC? A sima benzines kocsiban is folyton megy. Tudom Stocznak 2db is behalt, de annak más oka lehetett, szerintem. Azt én sem tudom pontosan miért megy tönkre az AC, nem vagyok benzinpumpa fan. De azért az jelent valamit, ha már a beszerelő műhelyben egyből relézve szerelik a gázt. Biztos van tapasztalat, hogy mi van akkor, ha mindig megy a pumpa. Ha jól felejtek, Stocz kollégának 3 AC-ba került az a 900 forintos relé, 50K km. alatt. Most meg van a kocsijában több mint kétszázezer, egy azóta is működő AC-vel. Ez a tény meg magáért beszél, szerintem. Jó drága ám egy AC.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #537 Dátum: 2011. Február 06. - 16:56:04 » |
|
Most jan. 21.-én szereltette be a gázt a kocsijába Jopek modi úr Dunakeszin, és most még olcsóbban is. A címet mindjárt leírom, csak várj egy percet! http://www.cng.hu/oldal.php?oid=12Na ez az, nézd meg! Ez ugyan az a cég, amiről Cucogány is írt! Egyébként benne volt a leírásban. Cucogány!11000 alatt lehetett tiszta a szűrő, de ha most megnéznéd más lenne a véleményed! Én eddig 40-50.000 Km-enként cseréltem a szűrőket, de le fogok menni ~ 30.000-re. Cserélj szűrőt sürgősen - és hallgasd meg az autód hangját . Rá fogsz jönni, hogy nem volt fölösleges a dolog. A fúvóka csere meg igen drága dolog. Jani:Nekem ingyen voltak az AC cserék. Neked is az lesz? Én bizony leköttetném a helyedben. Nem csak az én tapasztalatom ez. Jó néhány másik taxisé is. Írtam már korábban is, hogy a gázosok (szerelők) is két táborra oszlanak ebben a kérdésben. Az egyik azt mondja, hogy nem szabad lekötni, mert a cirkuláló benzin hűti a befecskendezőket. E nélkül tönkre mennek. A másik tábor meg az AC lekötése mellett van, mert különben az AC pusztul meg. Én kipróbáltam mind a két verziót. Meghalt 2-3 AC (már nem is emlékszem rá pontosan) kevesebb mint 50.000 Km alatt. Azóta AC lekötve. A befecskendezőknek semmi baja - ja és az AC-nek sem. Az a bő 150.000 Km szerintem elég teszt. Persze mindenki azt tesz az autójával amit jónak lát.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #538 Dátum: 2011. Február 06. - 19:10:23 » |
|
Cucogány!11000 alatt lehetett tiszta a szűrő, de ha most megnéznéd más lenne a véleményed! Én eddig 40-50.000 Km-enként cseréltem a szűrőket, de le fogok menni ~ 30.000-re. Cserélj szűrőt sürgősen - és hallgasd meg az autód hangját . Rá fogsz jönni, hogy nem volt fölösleges a dolog. A fúvóka csere meg igen drága dolog. Köszi a figyelmeztetést, azt hiszem, nem várom meg a fúvóka cserét.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #539 Dátum: 2011. Február 06. - 21:07:14 » |
|
Nekem van egy elméletem, mitől megy tönkre az AC. Folyamatosan kevés benzin van a tankban, kb. 10 liter. Sokan csak annyit tankolnak, hogy ne világítson a lámpa. Van ellenpélda is. Kollégámnak 50ekm van a gázos Lacettijében és semi baja az AC-nak. A Zavoli leírásában, külön utalnak, hogy az AC-pumpát ne kössék ki. Én maradok a folyamatosan üzemelő AC-nál. 14,000Ft egy pumpa, ennyit már megspóroltam
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
|