Honnan tudod, hogy nem bírják az alkoholt a tömítések? Láttad ,tapasztaltad vagy csak hallottál róla. Nem mindegy, saját tapasztalat akkor elhiszem neked!
Hát, a hajón a gépészek dolgoznak vele. A hordón konkrétan nem E85 van írva, hanem az, hogy etanol. A motorok alkatrészeit, a kartelt, esetenként szeparátort tisztítanak, meg ilyesmiket. Többnyire, ahol megoldható inkább a dízelt használják, mert:
1. olcsóbb (nem kell rendelni, a napi 1- 2 tonnás fogyiban fel sem tűnik +50- 100 liter,
2. Abból mindig van 10- 20 tonna, az etanolt meg 200 literes hordóban tárolják,
3. És ez a legfőbb, a gumi tömítéseket, ha etanollal pucoltak valamit, akkor X üzemóra után ellenőrizni / cserélni kell.
Épp ezért a güvök inkább melóznak kétszer annyit a gázolajjal, mint hogy a szerelés után két három nappal megint meg kelljen bontani a gépet - ellenőrzés céljából.
Sokat beszélgette velük, főleg a lengyelekkel. Akit kérdeztem, az mindegyik inkább a gázt ajánlotta, mint alternatívát. Persze, ott nagy divatja van.
Az egyetemen meg géptan tanárunk is azt tanította, hogy a Brazíliában használt alkoholos autók motorjában más anyagú a tömítés.
Csak ezért. Nem hitetlen vagyok, de ha a motor teljesítménye ilyen - olyan mértékben megérzi a tankolt benzin minőségét, akkor biztos, hogy lesz valamilyen következménye (élettartam, kopó alkatrészek, bármi), ha más üzemanyaggal használják, mint amire tervezve lett.