Akkor sem etanolra készült.
Ha több lesz a benzinben az etanol, akkor várhatólag az eddig lerakódott kosz szépen kijön az üzemanyag rendszerből? És az eddig patent módon münködő autó lépten - nyomon megáll majd dugulás vagy egyéb miatt?
És a tömítések, szimeringek? Azok sem az alkoholos üzemre lettek tesztelve!!!
Ezek lehet, hogy apróságok, viszont igen kínos és drága hibákat eredményezhetnek.
Kicsit tamáskodva, de próbaképpen tankoltam egy kis E85-öt én is a hétvégén, elsősorban a lehetséges spórolást szem előtt tartva. Így most
a teli tankban 1/3 E85, 2/3 normál 95-ös benya van.
Az első tapasztalat: semmi változás a menettulajdonságokban (legalábbis egyenlőre, mentem már vagy 50 km-t ...
), és pöccre indult a ma reggeli hűvösben is. Viszont a fogyasztásra nagyon kíváncsi leszek: Az alkohol kisebb energiatartalma és az alacsonyabb égéshője miatt illik némi emelkedésre számítani, de ha a fogyi néhány százaléknál többel emelkedik, már nem éri meg a macerát - ennél a keverési aránynál már 10% fogyasztásnövekedés elviszi a lehetséges megtakarítást!!! - aki nem hiszi, számoljon utána...
)
Ami meg a szutykot illeti: a benzinszűrő meg kell, hogy fogja a tankból esetlegesen "felszabaduló" redvát, a többi részen meg milyen szutyok lenne? (Nem tudom, kérdezem!)
Dugulás a szilárd szutyoktól lehet(ne), az ellen meg - elvileg - ott az üzemanyagszűrő.
A tömítésekről, szimmeringekről:
Ne tévesszük össze az etanolt a metanollal! Az E85-ben ETANOL van, az pedig messze nem olyan agresszív anyag, mint a METANOL (amit spéci versenyautókban, meg a modellekben használnak!)
Úgyhogy e tekintetben - legalábbis - én nyugodt vagyok. Inkább attól tartok, hogy esetleg majd mondjuk gyetyát kell cserélni a hőérték miatt, meg macerás lesz indulni a reggeli hidegben. (Hidegindító ketyerére nem kívánok költeni...)
Ha mindenféle átalakítás nélkül, és min. fogyasztásnövekedéssel elvan a gépezet, akkor lehet, hogy használni fogom , ha nem, nem...