Stocz
|
|
« Hozzászólás #30 Dátum: 2008. Május 27. - 08:00:32 » |
|
"Az áram és az etanol pedig szintén nem lesz magától, valahol szenet kell égetni, vagy éppen frissen kivágott majd felperzselt őserdők helyén megtermelni a hozzávalókat. Az elsőgenerációs bioüzemanyagok - terményalapú bioetanol és biodízel - hátrányait már nagyjából sejtjük, velük biztosan nem lehet kiváltani fosszilis energiahordozókat, hiszen a jelenlegi termőterületek teljes kihasználásával sem lehetne előállítani a 2010-re prognosztizált egymilliárdos gépjárműflotta üzemanyag-ellátását. " Idézet a Vezess.hu egyik cikkéből: http://www.vezess.hu/magazin/jovo_uzemanyaga_hidrogen/13671/
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
fankyboy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 30
|
|
« Hozzászólás #31 Dátum: 2008. Június 17. - 16:54:37 » |
|
hát úgy látom egyedül vagyok az etanol beszereléssel és nem is sok hozzászólás jött rá azért figyelek. bár olvasgatom a fogyasztásos oldalt és ott számomra fura alacsony fogyasztásokat sikerült produkálni néhány klubtársnak.most a 6ft-os emelés után sőt amit még igérnek azért meggondolandó az etanol.igaz nekem ha 4ezer alatt tartom a ford.-ot 10-et eszik felette aztán elkezdi 2torokkal inni a lét,de nem kéne 140 felett menni és ez nem gond.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #32 Dátum: 2008. Június 17. - 18:37:41 » |
|
hát úgy látom egyedül vagyok az etanol beszereléssel és nem is sok hozzászólás jött rá azért figyelek. bár olvasgatom a fogyasztásos oldalt és ott számomra fura alacsony fogyasztásokat sikerült produkálni néhány klubtársnak.most a 6ft-os emelés után sőt amit még igérnek azért meggondolandó az etanol.igaz nekem ha 4ezer alatt tartom a ford.-ot 10-et eszik felette aztán elkezdi 2torokkal inni a lét,de nem kéne 140 felett menni és ez nem gond.
Igazából szerintem nem túl sok meggyőző cikket közölt a média bioetanollal kapcsolatban. Nomeg 2 helyen lehet tankolni bp-n.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #33 Dátum: 2008. Június 18. - 09:56:32 » |
|
hát úgy látom egyedül vagyok az etanol beszereléssel és nem is sok hozzászólás jött rá azért figyelek. bár olvasgatom a fogyasztásos oldalt és ott számomra fura alacsony fogyasztásokat sikerült produkálni néhány klubtársnak.most a 6ft-os emelés után sőt amit még igérnek azért meggondolandó az etanol.igaz nekem ha 4ezer alatt tartom a ford.-ot 10-et eszik felette aztán elkezdi 2torokkal inni a lét,de nem kéne 140 felett menni és ez nem gond.
Igazából szerintem nem túl sok meggyőző cikket közölt a média bioetanollal kapcsolatban. Nomeg 2 helyen lehet tankolni bp-n. Szerintem részben azért nem állítgatják át az emberek etanolra, mivel "sok a macera" vele (ha tényleg optimálisan akarja az ember: befecskendezők, bef. idő hossza...stb.) és garis a kocsi. Én mostanában még a gázon is elgondolkoztam, ha jól olvastam van olyan tartály, ami a pótkerék helyére menne be. De ott is ott az átalakítás költsége, ami ugyan behozza az árát, de akko ris ki kell fizetni az elején. Győrben is csak egy vagy két helyen lehet tankolni, de nem igazán gond mivel, nem szűnik meg a benzin felhasználásának lehetősége sem, ga gond van.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
fankyboy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 30
|
|
« Hozzászólás #34 Dátum: 2008. Június 18. - 17:15:19 » |
|
hát ez a lényeg amit beleraknak az állítja át a szelep nyitvatartási idejét .ennek költsége szereléssel volt 40ezer a gázhoz tegyél egy nullát. sopronban is csak egy helyen van de nem gond oda megyek és kész.most lett az ára 231 amiből a kút literenként ad -4ft-ot és plussz egy lityivel többet eszik.egyébként a szerelő úgy csinálta nekem ha benzinnel megyek van egy kapcsoló amin váltok és visszaáll az eredeti befecsk. hossz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #35 Dátum: 2008. Június 18. - 18:14:38 » |
|
hát ez a lényeg amit beleraknak az állítja át a szelep nyitvatartási idejét .ennek költsége szereléssel volt 40ezer a gázhoz tegyél egy nullát. sopronban is csak egy helyen van de nem gond oda megyek és kész.most lett az ára 231 amiből a kút literenként ad -4ft-ot és plussz egy lityivel többet eszik.egyébként a szerelő úgy csinálta nekem ha benzinnel megyek van egy kapcsoló amin váltok és visszaáll az eredeti befecsk. hossz.
Ez elég jól hangzik cartárs! És hány km múlva térül meg a 40 pénz?
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #36 Dátum: 2008. Június 19. - 12:07:12 » |
|
hát úgy látom egyedül vagyok az etanol beszereléssel és nem is sok hozzászólás jött rá azért figyelek. bár olvasgatom a fogyasztásos oldalt és ott számomra fura alacsony fogyasztásokat sikerült produkálni néhány klubtársnak.most a 6ft-os emelés után sőt amit még igérnek azért meggondolandó az etanol.igaz nekem ha 4ezer alatt tartom a ford.-ot 10-et eszik felette aztán elkezdi 2torokkal inni a lét,de nem kéne 140 felett menni és ez nem gond.
Igazából szerintem nem túl sok meggyőző cikket közölt a média bioetanollal kapcsolatban. Nomeg 2 helyen lehet tankolni bp-n. Szerintem részben azért nem állítgatják át az emberek etanolra, mivel "sok a macera" vele (ha tényleg optimálisan akarja az ember: befecskendezők, bef. idő hossza...stb.) és garis a kocsi. Én mostanában még a gázon is elgondolkoztam, ha jól olvastam van olyan tartály, ami a pótkerék helyére menne be. De ott is ott az átalakítás költsége, ami ugyan behozza az árát, de akko ris ki kell fizetni az elején. Győrben is csak egy vagy két helyen lehet tankolni, de nem igazán gond mivel, nem szűnik meg a benzin felhasználásának lehetősége sem, ga gond van. Természetesen van lehetőség a gázhoz pótkerék tartályt kérni (nekem is olyan van). Nézz körül a Prímagáznál, ott támogatják a beszerelést is, legalábbis taxinál. Civil autónál nem tudom, kérdezz utána. Én egyébként a szalonból hoztam el "gázosítva" a kocsit, és az átalakítás költsége benne volt a hitelben.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
fankyboy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 30
|
|
« Hozzászólás #37 Dátum: 2008. Június 19. - 20:45:12 » |
|
egyszerű kiszámolni plussz 2 lityivel számolva vegyünk egy 8-as átlagot akkor 10*228 az 2280ft 100kmre.a benzin most ugyanez ze az értékkel 8*317 az 2536ft a különbség 256ft így a megtérülés 15000 km környékén van .hát ennyi de lehet drasztikus töbletfogyasztás is de a szerelő 1 honap próbát ad ha nem jön be akkor vissza minden,nekem így volt. a gáz nem tudom most mennyi beszerelésre bár kiváncsi lennék mennyivel eszik a gázos többet.lehet az jobb.mindenesetre ilyen benzináraknál és kicsikocsink fogyasztása mindenképp valami fogyasztás csökkenésre késztet legalábbis engem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
mostnemtom
|
|
« Hozzászólás #38 Dátum: 2008. Június 25. - 22:06:44 » |
|
egyszerű kiszámolni plussz 2 lityivel számolva vegyünk egy 8-as átlagot akkor 10*228 az 2280ft 100kmre.a benzin most ugyanez ze az értékkel 8*317 az 2536ft a különbség 256ft így a megtérülés 15000 km környékén van .hát ennyi de lehet drasztikus töbletfogyasztás is de a szerelő 1 honap próbát ad ha nem jön be akkor vissza minden,nekem így volt. a gáz nem tudom most mennyi beszerelésre bár kiváncsi lennék mennyivel eszik a gázos többet.lehet az jobb.mindenesetre ilyen benzináraknál és kicsikocsink fogyasztása mindenképp valami fogyasztás csökkenésre késztet legalábbis engem.
Nekem 9-10 liter között evett gázból.A gáz mostmár több mint egy éve 186 Ft.A beszerelés mindennel együtt 280.000Ft. Pótkeréktartályom volt 36 liter ment bele.kb350 km.ert tudtam megtenni egy feltöltéssel.Az országban szinte mindenhol kapható, csak a Molnak több mint 100 gázos kútja van.Szóval nagyon jó a gáz és még a motort is kíméli.Nekem nem volt torpanásom kormolódásom stb.A motor is finomabban és csendesebben járt mint benzinnel.(ja és már majdnem megbántam a diesel cserét)
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
fankyboy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 30
|
|
« Hozzászólás #39 Dátum: 2008. Június 27. - 16:59:07 » |
|
valaki már felsorolta mennyi + költséggel jár a gáz te megtudnád mondani.csak azért ,hogy utána számoljunk mennyi km után térül meg.mivel nem olcsó a beszerelése.gáz biztos sok helyen van Ausztriában is most raktak fél éve ide a határ mellé is és azóta 0,87 az ára nem változott.mondjuk az etenol is most ment fel karácsony óta először 231-re
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
mostnemtom
|
|
« Hozzászólás #40 Dátum: 2008. Július 01. - 21:34:48 » |
|
valaki már felsorolta mennyi + költséggel jár a gáz te megtudnád mondani.csak azért ,hogy utána számoljunk mennyi km után térül meg.mivel nem olcsó a beszerelése.gáz biztos sok helyen van Ausztriában is most raktak fél éve ide a határ mellé is és azóta 0,87 az ára nem változott.mondjuk az etenol is most ment fel karácsony óta először 231-re
Plussz költség 30.000 km.-enként gázszűrő csere (kb.15.000 Ft.)és dupla zöldkártya.Kb ennyi a plussz.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #41 Dátum: 2008. Július 09. - 17:56:32 » |
|
Nos, hát hallhattátok rádióból TV-ből bealkonyul a biódizelnek, etanolnak. Kiderült, hogy a gabona mégiscsak fontosabb, mint a bió üzemanyag. 100 millióval több az éhező a bió üzemanyagtermelés miatt. Szóval az EU kihátrált a project mögül. Amúgy várható volt. Az árak pedig főleg a spekulációk függvénye az egész világon, főleg az energia áraiban. Stratégia, zsarolás, stb.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #42 Dátum: 2008. Július 10. - 09:08:53 » |
|
Nos, hát hallhattátok rádióból TV-ből bealkonyul a biódizelnek, etanolnak. Kiderült, hogy a gabona mégiscsak fontosabb, mint a bió üzemanyag. 100 millióval több az éhező a bió üzemanyagtermelés miatt. Szóval az EU kihátrált a project mögül. Amúgy várható volt. Az árak pedig főleg a spekulációk függvénye az egész világon, főleg az energia áraiban. Stratégia, zsarolás, stb.
Én azért továbbra is úgy gondolom, hogy okosan meglehet teremteni mindkettőnek (élelmezés és újgenerációs üzema.) az alapját. Az EU túl gyakran hoz túl sarkos döntéseket, ahelyett, hogy alaposabban megvizsgálná a témát. Egy csomó növényi hulladék alkalmas lehet pl. etanol előállítására, persze mindenhol vannak nehézségek, de egyszerűbb azt mondani, hogy ez rossz, köpd ki!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
mostnemtom
|
|
« Hozzászólás #43 Dátum: 2008. Július 10. - 21:15:42 » |
|
Az igazság az, hogy Afrika önmagában képes lenne megtermelni a világ élelmiszerszükségletét.Hát csak ahhoz dolgozni is kell. Könnyebb a segélyekre várni meg egymást irtani, mint dolgozni.Nem egyszerű a dolog.Lazán megtermelhetnék a bioüzemanyagot is és talán némi bevételre is tehetnének ezek az államok!!Ja, hogy ez van akiknek nem érdekük az más kérdés.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #44 Dátum: 2008. Július 25. - 11:53:22 » |
|
valaki már felsorolta mennyi + költséggel jár a gáz te megtudnád mondani.csak azért ,hogy utána számoljunk mennyi km után térül meg.mivel nem olcsó a beszerelése.gáz biztos sok helyen van Ausztriában is most raktak fél éve ide a határ mellé is és azóta 0,87 az ára nem változott.mondjuk az etenol is most ment fel karácsony óta először 231-re
Itt egy kalkulátor erre a dologra: http://www.lpgauto.hu/Mondjuk egy kicsit csal sztem. Általában azt mondják, hogy egy adott autó 10-15%-kal fogyaszt többet gázból, mint benzinből. Ez nem igazán állja meg a helyét. Nekem benzin ~8,5, gáz ~10 (télen ~11). Viszont tényleg szebben, simábban jár vele a motor.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|