WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #975 Dátum: 2010. április 14. - 14:54:33 » |
|
ma kissé ledöbbentem. 1 db H7-es osanos izzó 2800 forint. ennél olcsóbb már a tungsram is. LOL Hát mert akkor kell ott venni vagy 4-5 dobozzal,amikor 399 ft a komplett készlet. nem akartam venni, csak kíváncsiságból ránéztem
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #976 Dátum: 2010. április 14. - 21:04:10 » |
|
Ismét csak azt tudom mondani (sokadszor ), hogy olvasgassatok. Pl. a weblap típushibák részét. Az én autómba 4 éve benne van a márkaszerviz által beépített gyári(?) megoldás. Buzdítottam is mindenkit, hogy rakassa be. Sokat javított a dolgon. Ez a cucc egyébként állítólag az Opelokhoz lett kitalálva, hasonló gondok miatt. Több Chevy szervizben is beépítették. Ahogy én néztem ez nem más, mint egy hajtogatott vezeték köteg (nem tudom jobban leírni), bár nem szedtem szét teljesen a cuccot (még szeretném használni ). Ez sokkal jobb mint a sima ellenállás. Ennek okáról is írtam már többször. A lényeg röviden: az izzók szinte mindig bekapcsoláskor mennek tönkre (hideg izzószál=kis ellenállás=nagy áramerősség). A vezeték köteg (hurok) nem képvisel jelentős ellenállást, viszont van induktivitása (ne menjünk bele, hogy ez miért jó, hogyan is működik). Ez az induktivitás pedig pont a bekapcsoláskor keletkező nagy feszültség lökést csillapítja. Persze ettől még lehet kísérletezni. De minek újra feltalálni azt, ami már létezik? Alapvetően igazad van, nem is vitatkoznék veled. Amiért én írtam a dologról itt az az egyes autók közötti különbség. Engem meglepett, hogy az általam lemért két Lacsi között egyből volt közel 0,5 Voltos feszültség különbség a fényszórónál. Feszültséglökés ide vagy oda, 14 Volton soha nem ég ki az izzó az egyikben (pedig jól világít), a másikban a 14,4 Voltot nem bírja az izzó. Vettem 2db előtét-ellenállást összesen 200Ft-ért (és még szerintem drágán is vettem), ha itt lesz az autó 10 perc alatt megoldom a dolgot és nem kell szervizbe járkálni meg százszoros árat fizetni érte. Tény, hogy kevésbé tudományos a megoldás, de szvsz hatni fog
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #977 Dátum: 2010. április 18. - 05:30:59 » |
|
Ismét csak azt tudom mondani (sokadszor ), hogy olvasgassatok. Pl. a weblap típushibák részét. Az én autómba 4 éve benne van a márkaszerviz által beépített gyári(?) megoldás. Buzdítottam is mindenkit, hogy rakassa be. Sokat javított a dolgon. Ez a cucc egyébként állítólag az Opelokhoz lett kitalálva, hasonló gondok miatt. Több Chevy szervizben is beépítették. Ahogy én néztem ez nem más, mint egy hajtogatott vezeték köteg (nem tudom jobban leírni), bár nem szedtem szét teljesen a cuccot (még szeretném használni ). Ez sokkal jobb mint a sima ellenállás. Ennek okáról is írtam már többször. A lényeg röviden: az izzók szinte mindig bekapcsoláskor mennek tönkre (hideg izzószál=kis ellenállás=nagy áramerősség). A vezeték köteg (hurok) nem képvisel jelentős ellenállást, viszont van induktivitása (ne menjünk bele, hogy ez miért jó, hogyan is működik). Ez az induktivitás pedig pont a bekapcsoláskor keletkező nagy feszültség lökést csillapítja. Persze ettől még lehet kísérletezni. De minek újra feltalálni azt, ami már létezik? Alapvetően igazad van, nem is vitatkoznék veled. Amiért én írtam a dologról itt az az egyes autók közötti különbség. Engem meglepett, hogy az általam lemért két Lacsi között egyből volt közel 0,5 Voltos feszültség különbség a fényszórónál. Feszültséglökés ide vagy oda, 14 Volton soha nem ég ki az izzó az egyikben (pedig jól világít), a másikban a 14,4 Voltot nem bírja az izzó. Vettem 2db előtét-ellenállást összesen 200Ft-ért (és még szerintem drágán is vettem), ha itt lesz az autó 10 perc alatt megoldom a dolgot és nem kell szervizbe járkálni meg százszoros árat fizetni érte. Tény, hogy kevésbé tudományos a megoldás, de szvsz hatni fog Nekem ingyen volt. Ugye a garancia. A "gyári cucc" egyébként szerintem nem más, mint egy pár méter vezeték egymás mellé hajtogatva, és beletéve egy kábelezésre való csőbe. Házilag is simán kivitelezhető. Az ellenállás beépítésénél figyelj oda, hogy a melegedése ne tudjon gondot okozni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #978 Dátum: 2010. április 18. - 10:50:33 » |
|
Ismét csak azt tudom mondani (sokadszor ), hogy olvasgassatok. Pl. a weblap típushibák részét. Az én autómba 4 éve benne van a márkaszerviz által beépített gyári(?) megoldás. Buzdítottam is mindenkit, hogy rakassa be. Sokat javított a dolgon. Ez a cucc egyébként állítólag az Opelokhoz lett kitalálva, hasonló gondok miatt. Több Chevy szervizben is beépítették. Ahogy én néztem ez nem más, mint egy hajtogatott vezeték köteg (nem tudom jobban leírni), bár nem szedtem szét teljesen a cuccot (még szeretném használni ). Ez sokkal jobb mint a sima ellenállás. Ennek okáról is írtam már többször. A lényeg röviden: az izzók szinte mindig bekapcsoláskor mennek tönkre (hideg izzószál=kis ellenállás=nagy áramerősség). A vezeték köteg (hurok) nem képvisel jelentős ellenállást, viszont van induktivitása (ne menjünk bele, hogy ez miért jó, hogyan is működik). Ez az induktivitás pedig pont a bekapcsoláskor keletkező nagy feszültség lökést csillapítja. Persze ettől még lehet kísérletezni. De minek újra feltalálni azt, ami már létezik? Alapvetően igazad van, nem is vitatkoznék veled. Amiért én írtam a dologról itt az az egyes autók közötti különbség. Engem meglepett, hogy az általam lemért két Lacsi között egyből volt közel 0,5 Voltos feszültség különbség a fényszórónál. Feszültséglökés ide vagy oda, 14 Volton soha nem ég ki az izzó az egyikben (pedig jól világít), a másikban a 14,4 Voltot nem bírja az izzó. Vettem 2db előtét-ellenállást összesen 200Ft-ért (és még szerintem drágán is vettem), ha itt lesz az autó 10 perc alatt megoldom a dolgot és nem kell szervizbe járkálni meg százszoros árat fizetni érte. Tény, hogy kevésbé tudományos a megoldás, de szvsz hatni fog Nekem ingyen volt. Ugye a garancia. A "gyári cucc" egyébként szerintem nem más, mint egy pár méter vezeték egymás mellé hajtogatva, és beletéve egy kábelezésre való csőbe. Házilag is simán kivitelezhető. Az ellenállás beépítésénél figyelj oda, hogy a melegedése ne tudjon gondot okozni. Elvileg kiszámoltuk, hogy 2,5-3,5 Watt körüli teljesítményt emészt fel az ellenállás. 5 Wattosakat vettem, nem szabad annyira melegedniük, hogy bármi gondot okozzon, de ha beforrasztottam ki fogom próbálni a biztonság kedvéért.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #979 Dátum: 2010. április 19. - 22:01:38 » |
|
Jól gondolom?
Összezavarsz Megnézem hogy is van Na hát megnéztem (jobb későn, mint soha), de nem lettem okosabb. Szedán és Kombi esetén a belsővel lehet fel/le állítani a fényszórót az biztos. Viszont ötajtósunk már nincs, lehet azon fordítva van...
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
akidobos
|
|
« Hozzászólás #980 Dátum: 2010. április 20. - 09:21:21 » |
|
Jól gondolom?
Összezavarsz Megnézem hogy is van Na hát megnéztem (jobb későn, mint soha), de nem lettem okosabb. Szedán és Kombi esetén a belsővel lehet fel/le állítani a fényszórót az biztos. Viszont ötajtósunk már nincs, lehet azon fordítva van... De az is lehet, hogy én tudtam rosszul és a belsővel kell. De akkor is a másik a vízszintes állítás..?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #981 Dátum: 2010. április 20. - 09:30:23 » |
|
Jól gondolom?
Összezavarsz Megnézem hogy is van Na hát megnéztem (jobb későn, mint soha), de nem lettem okosabb. Szedán és Kombi esetén a belsővel lehet fel/le állítani a fényszórót az biztos. Viszont ötajtósunk már nincs, lehet azon fordítva van... De az is lehet, hogy én tudtam rosszul és a belsővel kell. De akkor is a másik a vízszintes állítás..? Igen, de ahhoz én nem nyúlok, mert azt otthon nem nagyon lehet beállítani. Ha a vízszintest tekered, akkor is úgy tűnik, mintha lassan fel/le állítanád a lámpát fénycsóva alakja miatt. Egyébként a fel le/állítónál van is a lámpatesten egy félkör nyíl jelölés a két végén az U --- D vagy U --- L feliratokkal, mint följebb/lejjebb. Az a biztos
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
akidobos
|
|
« Hozzászólás #982 Dátum: 2010. április 20. - 09:39:42 » |
|
Jól gondolom?
Összezavarsz Megnézem hogy is van Na hát megnéztem (jobb későn, mint soha), de nem lettem okosabb. Szedán és Kombi esetén a belsővel lehet fel/le állítani a fényszórót az biztos. Viszont ötajtósunk már nincs, lehet azon fordítva van... De az is lehet, hogy én tudtam rosszul és a belsővel kell. De akkor is a másik a vízszintes állítás..? Igen, de ahhoz én nem nyúlok, mert azt otthon nem nagyon lehet beállítani. Ha a vízszintest tekered, akkor is úgy tűnik, mintha lassan fel/le állítanád a lámpát fénycsóva alakja miatt. Egyébként a fel le/állítónál van is a lámpatesten egy félkör nyíl jelölés a két végén az U --- D vagy U --- L feliratokkal, mint följebb/lejjebb. Az a biztos Tényleg, emlékszem. Akkor a külső a fel-le a HB-n.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
handfree
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
|
|
« Hozzászólás #983 Dátum: 2010. április 23. - 16:33:16 » |
|
Sziasztok!
Előre bocsi ha gagyi a kérdés, de nem csak Lacettim van először, hanem kocsim is. Használtan vettem, 5 éves, és most kiégtek a jobb oldali izzók. 5 ajtósról van szó. A kézikönyv szerint "vegye ki a hűtőrácsot". Itt akadtam el, a négy csavart levettem, de nem megy tovább, valami még fogja, de nem akarom letörni. Arra rájöttem, hogy a két szélén felül befér egy csavarhúzó, és valamit ott ki lehetne pattintani, de mit?
Köszi a segítséget.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 23. - 16:35:09 írta handfree »
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #984 Dátum: 2010. április 23. - 16:43:43 » |
|
Sziasztok!
Előre bocsi ha gagyi a kérdés, de nem csak Lacettim van először, hanem kocsim is. Használtan vettem, 5 éves, és most kiégtek a jobb oldali izzók. 5 ajtósról van szó. A kézikönyv szerint "vegye ki a hűtőrácsot". Itt akadtam el, a négy csavart levettem, de nem megy tovább, valami még fogja, de nem akarom letörni. Arra rájöttem, hogy a két szélén felül befér egy csavarhúzó, és valamit ott ki lehetne pattintani, de mit?
Köszi a segítséget.
Üdv itt a fedélzeten! Jól látom, hogy kiégtek (így többes számban?) az izzóid? Akkor más gond lehet esetleg. Csatlakozó például, vagy már ki volt égve régebben az egyik, és most jött hozzá a másik, mert van egy 5W-os helyzetjelző benne, és egy H4-es kétszálas izzó, mert egyben van a tompított, és a távolsági fény magában az izzóban. HB-sek! Figyeltek? Kiégtek az izzói!!! (Ez a megjegyzés a régi HB-s klubtagoknak szólt a sok cikizésért, amit kaptunk mi iker fényszórósok.) Amúgy meg, ha kitöltötted volna a profilodban a lakóhelyed, biztosan lenne közeli cartárs, aki segítene megoldani ezt a helyzetet. Kezelési könyved alapján nem megy?
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
handfree
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
|
|
« Hozzászólás #985 Dátum: 2010. április 23. - 16:48:51 » |
|
Sziasztok!
Előre bocsi ha gagyi a kérdés, de nem csak Lacettim van először, hanem kocsim is. Használtan vettem, 5 éves, és most kiégtek a jobb oldali izzók. 5 ajtósról van szó. A kézikönyv szerint "vegye ki a hűtőrácsot". Itt akadtam el, a négy csavart levettem, de nem megy tovább, valami még fogja, de nem akarom letörni. Arra rájöttem, hogy a két szélén felül befér egy csavarhúzó, és valamit ott ki lehetne pattintani, de mit?
Köszi a segítséget.
Üdv itt a fedélzeten! Jól látom, hogy kiégtek (így többes számban?) az izzóid? Akkor más gond lehet esetleg. Csatlakozó például, vagy már ki volt égve régebben az egyik, és most jött hozzá a másik, mert van egy 5W-os helyzetjelző benne, és egy H4-es kétszálas izzó, mert egyben van a tompított, és a távolsági fény magában az izzóban. HB-sek! Figyeltek? Kiégtek az izzói!!! (Ez a megjegyzés a régi HB-s klubtagoknak szólt a sok cikizésért, amit kaptunk mi iker fényszórósok.) Amúgy meg, ha kitöltötted volna a profilodban a lakóhelyed, biztosan lenne közeli cartárs, aki segítene megoldani ezt a helyzetet. Kezelési könyved alapján nem megy? A helyzetjelző kb egy hete, a tompított tegnap égett ki, így muszáj vagyok nekilátni. A könyv alapján jutottam odáig ameddig, ami annyit ír hogy vegye ki a négy csavart, és vegye le a hűtőrácsot, azonban az alján két műanyag csap még kapaszkodik, erről nem ír semmit.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #986 Dátum: 2010. április 23. - 18:22:29 » |
|
Hát pedig a négy csavar után jönnie kellene a hűtőmaszknak. Basszus én anno csináltam, de már nincs HB-nk és nem emléxem. Viszont úgy rémlik, mintha nehézkesen ki lehetett volna a H4 izzót cserélni a lámpatest kiszedése nélkül is. A helyzetjelzőt tuti. Kitekered a nagy kupakot a fényszóró hátulján, látni fogod a kis kerek 5W-os izzóhoz menő két vezetéket. Azt csak simán meghúzod, kijön az izzó, kicseréled és visszadugod a lyukába. Addig is, amíg nincs tompítottad legalább látják, hogy nem motoros vagy.
De ne nagyon halogasd a cserét, mert ha nincs szerencséd hamarosan kiég a másik oldali is...
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #987 Dátum: 2010. április 23. - 18:58:38 » |
|
szerintem a hűtőrácsot nem kell leszedni, max a lámpabúrát kibuktatni, de erről van sok info a fórumon, talán kép is. írd be a keresőbe
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #988 Dátum: 2010. április 23. - 19:31:15 » |
|
Hátulról minden megoldható...ez nem SW, hogy szét kelljen bontani a fél autót egy izzócseréhez!! Még az akksinál is beférni, többször cseréltem már! (Mielőtt kötekedne pár törzstag...nem kiégés miatt, mert olyan egyszer volt a négy év alatt, hanem a megnövelt fényerejű izzók próbálgatása miatt )
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #989 Dátum: 2010. április 23. - 19:47:36 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
|