Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 28. - 08:31:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 147   Le
 
Szerző Téma: Lámpák, izzók  (Megtekintve 395955 alkalommal)
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #960 Dátum: 2010. április 06. - 19:31:37 »

Azt most megnem mondom, hogy milyen jelzéssel mi a hiba, de a gépkönyv írja, azt hiszem.
Ha jó a légzsák, akkor gyújtás után villog, majd elalszik. Ha gyújtás után ég, majd elalszik, az hibajelzés, de működik, ez kontakt hiba, vagy csati szétcsúszás lehet az oka. Állandó világítás esetén meglévő hiba, ekkor van esély arra, hogy nem működik, vagy valamelyik nem működne. Ezt meg kell nézetni! Szerintem.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #961 Dátum: 2010. április 06. - 20:06:33 »

A mai nap, jobb hátsó  21/5W-os féklámpa és helyzetjelző égő mondta fel a szolgálatot. Ezt követően kb. kék óra elteltével, aszfaltosnak már nem nevezhető útszakaszon,a légzsákvisszajelző folyamatos piros fénye világított az arcomba.

Akkor minden valószínűség szerint a légzsák cseklámpa kontakt hiba miatt ég..
Ez a légzsákvisszajelzős dolog évente egy-két alkalommal jelentkezik, elég hozzá egy MAGYAR vasúti átjárón áthajtás, vagy a fentebb említett útnak alig nevezhető dolog. Véglegesíteni a kábelcsatlakozást az ülés alatt nem akarom, ugyanis az üléstisztítást kiszerelt állapotban szoktam megejteni. Szerviz parkolóban, 500ft ellenében kiütik a hibakódot, de ha gyakoribbá válik a gond, abban az esetben véglegesítem a kapcsolatot
kábeléknál. Ugye jól gondolom,hogy folyamatos piros visszajelzőnél NEM működnek a légzsákok?
A piros lámpa működési hibát jelez és emiatt egyik légzsák sem fog működni.(az oldalsók sem!!!) A hiba oka valóban az ülés alatti csatlakozó silány minősége. (a megoldás valóban a fix kapcsolat) Nekem már javították, de szakszervizben,  nem szabad házilag barkácsolni!!! Nem azért , mert a szakszervizben olyan baromi okosak, de mégiscsak elektromos impulzusra indulnak el a lufik és ha már mennek , hát a szerviz költségén menjenek.
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #962 Dátum: 2010. április 06. - 20:37:55 »

A mai nap, jobb hátsó  21/5W-os féklámpa és helyzetjelző égő mondta fel a szolgálatot. Ezt követően kb. kék óra elteltével, aszfaltosnak már nem nevezhető útszakaszon,a légzsákvisszajelző folyamatos piros fénye világított az arcomba.

Akkor minden valószínűség szerint a légzsák cseklámpa kontakt hiba miatt ég..
Ez a légzsákvisszajelzős dolog évente egy-két alkalommal jelentkezik, elég hozzá egy MAGYAR vasúti átjárón áthajtás, vagy a fentebb említett útnak alig nevezhető dolog. Véglegesíteni a kábelcsatlakozást az ülés alatt nem akarom, ugyanis az üléstisztítást kiszerelt állapotban szoktam megejteni. Szerviz parkolóban, 500ft ellenében kiütik a hibakódot, de ha gyakoribbá válik a gond, abban az esetben véglegesítem a kapcsolatot
kábeléknál. Ugye jól gondolom,hogy folyamatos piros visszajelzőnél NEM működnek a légzsákok?
A piros lámpa működési hibát jelez és emiatt egyik légzsák sem fog működni.(az oldalsók sem!!!) A hiba oka valóban az ülés alatti csatlakozó silány minősége. (a megoldás valóban a fix kapcsolat) Nekem már javították, de szakszervizben,  nem szabad házilag barkácsolni!!! Nem azért , mert a szakszervizben olyan baromi okosak, de mégiscsak elektromos impulzusra indulnak el a lufik és ha már mennek , hát a szerviz költségén menjenek.
Ki kell olvasni a hibát és megtudod melyik légzsák miatt jelzet. Gidynek és nekem kormánylégzsáknál volt hiba, és nem az ülésekben lévőknél. Szóval lehet feleslegesen forrasztanád össze a csatit.
Naplózva


LPG
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #963 Dátum: 2010. április 08. - 08:36:58 »

Azt hiszem nem jó helyre irtam, de mar at helyeztem
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 08. - 23:15:41 írta baroti » Naplózva

sityu
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


[HB] 1.4 16V Elite AC


« Hozzászólás #964 Dátum: 2010. április 08. - 16:13:50 »

Hali!

1 kérdés:
Honnan tudom, meg hogy a lacsimba H4-es vagy H7 -es izzók kellenek?
Ja és melyik a jobb, melyiket érdemes beletenni?
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 08. - 16:18:25 írta sityu » Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #965 Dátum: 2010. április 08. - 16:19:34 »


Hali!

1 kérdés:
Honnan tudom, meg hogy a lacsimba H4-es vagy H7 -es izzók kellenek?
Onnan, hogy, ha HB-d, vagyis 5 ajtósod van, akkor H4-es kell, ha sedan, vagy SW, vagyis kombi, akkor H7-es a tompított, és H1-es a fényszóró, mert az dupla lámpás. A képed alapján HB-d van, tehát H4-es kell bele. A H4-es két izzó egyben, ha beteszed nagyon figyelj, hogy ne ferdén, vagy fordítva erőltesd be, mert akkor nagyon fognak utálni a szembe jövők, a rendőrök meg megvágnak esetleg. Nem tudsz válogatni, az való bele, mást nem is tudsz a helyére tenni. Sok sikert hozzá!
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
sityu
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


[HB] 1.4 16V Elite AC


« Hozzászólás #966 Dátum: 2010. április 08. - 16:22:30 »


Hali!

1 kérdés:
Honnan tudom, meg hogy a lacsimba H4-es vagy H7 -es izzók kellenek?
Onnan, hogy, ha HB-d, vagyis 5 ajtósod van, akkor H4-es kell, ha sedan, vagy SW, vagyis kombi, akkor H7-es a tompított, és H1-es a fényszóró, mert az dupla lámpás. A képed alapján HB-d van, tehát H4-es kell bele. A H4-es két izzó egyben, ha beteszed nagyon figyelj, hogy ne ferdén, vagy fordítva erőltesd be, mert akkor nagyon fognak utálni a szembe jövők, a rendőrök meg megvágnak esetleg. Nem tudsz válogatni, az való bele, mást nem is tudsz a helyére tenni. Sok sikert hozzá!

Kösz!
Naplózva
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #967 Dátum: 2010. április 09. - 06:46:01 »


Hali!

1 kérdés:
Honnan tudom, meg hogy a lacsimba H4-es vagy H7 -es izzók kellenek?
Onnan, hogy, ha HB-d, vagyis 5 ajtósod van, akkor H4-es kell, ha sedan, vagy SW, vagyis kombi, akkor H7-es a tompított, és H1-es a fényszóró, mert az dupla lámpás. A képed alapján HB-d van, tehát H4-es kell bele. A H4-es két izzó egyben, ha beteszed nagyon figyelj, hogy ne ferdén, vagy fordítva erőltesd be, mert akkor nagyon fognak utálni a szembe jövők, a rendőrök meg megvágnak esetleg. Nem tudsz válogatni, az való bele, mást nem is tudsz a helyére tenni. Sok sikert hozzá!
Még annyit tennék hozzá a Gidy leirásához, csak hogy tudd a ködlámpába H 27 W/1 izzó kell, legalábbis a HB-be a más tipusokba nem tudom. Kacsint
Naplózva

Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #968 Dátum: 2010. április 11. - 19:50:59 »

Sokat beszéltünk már itt a gyakran kiégő fényszóró izzókról, ill. van akinek meg sosem akar kipurcanni.

Miután a képemen szereplő fekete szedánunkban 1 éven belül kipurcant a harmadik szett H7 is (sima gagyi kínai/Tungsram) nem egészen 15.000 km alatt, ráadásul minden esetben max. néhány perc eltéréssel egyszerre mindkét oldali, egy kis oknyomozásba fogtam.

Digitális multiméterrel megmértem mekkora feszültséget kapnak az izzók két Lacsinkon. Leállított motornál mindkettő esetében 12,65 volt körül volt a feszkó, ez normális mert az akku ennyit tud. Járó motornál viszont az egyik autónál 14,4 a másiknál 14,0 volt került az izzóra. Nem kell mondjam, melyik autó esetében volt a több.

Közel fél volt különbség simán elég lehet, hogy valakinek állandóan izzót kelljen cserélgetnie, más meg röhög mert neki évekig bírja. Gondolom a 1,5 hónapig tartó "csodaizzók" sorsa is itt pecsételődik meg. Ott valszeg még kevésbé bocsátható meg az eltérés.

Az én esetemben mivel más hibát nem okoz a túlfeszültség, a két H7 izzó fog kapni 1-1 ellenállást maga elé...
Naplózva

Pittike
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #969 Dátum: 2010. április 11. - 21:00:54 »

Sokat beszéltünk már itt a gyakran kiégő fényszóró izzókról, ill. van akinek meg sosem akar kipurcanni.

Miután a képemen szereplő fekete szedánunkban 1 éven belül kipurcant a harmadik szett H7 is (sima gagyi kínai/Tungsram) nem egészen 15.000 km alatt, ráadásul minden esetben max. néhány perc eltéréssel egyszerre mindkét oldali, egy kis oknyomozásba fogtam.

Digitális multiméterrel megmértem mekkora feszültséget kapnak az izzók két Lacsinkon. Leállított motornál mindkettő esetében 12,65 volt körül volt a feszkó, ez normális mert az akku ennyit tud. Járó motornál viszont az egyik autónál 14,4 a másiknál 14,0 volt került az izzóra. Nem kell mondjam, melyik autó esetében volt a több.

Közel fél volt különbség simán elég lehet, hogy valakinek állandóan izzót kelljen cserélgetnie, más meg röhög mert neki évekig bírja. Gondolom a 1,5 hónapig tartó "csodaizzók" sorsa is itt pecsételődik meg. Ott valszeg még kevésbé bocsátható meg az eltérés.

Az én esetemben mivel más hibát nem okoz a túlfeszültség, a két H7 izzó fog kapni 1-1 ellenállást maga elé...
Mekkora ellenállást teszel? A fényerőd nem fog csökkenni?
Naplózva

Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #970 Dátum: 2010. április 11. - 21:19:22 »

Sokat beszéltünk már itt a gyakran kiégő fényszóró izzókról, ill. van akinek meg sosem akar kipurcanni.

Miután a képemen szereplő fekete szedánunkban 1 éven belül kipurcant a harmadik szett H7 is (sima gagyi kínai/Tungsram) nem egészen 15.000 km alatt, ráadásul minden esetben max. néhány perc eltéréssel egyszerre mindkét oldali, egy kis oknyomozásba fogtam.

Digitális multiméterrel megmértem mekkora feszültséget kapnak az izzók két Lacsinkon. Leállított motornál mindkettő esetében 12,65 volt körül volt a feszkó, ez normális mert az akku ennyit tud. Járó motornál viszont az egyik autónál 14,4 a másiknál 14,0 volt került az izzóra. Nem kell mondjam, melyik autó esetében volt a több.

Közel fél volt különbség simán elég lehet, hogy valakinek állandóan izzót kelljen cserélgetnie, más meg röhög mert neki évekig bírja. Gondolom a 1,5 hónapig tartó "csodaizzók" sorsa is itt pecsételődik meg. Ott valszeg még kevésbé bocsátható meg az eltérés.

Az én esetemben mivel más hibát nem okoz a túlfeszültség, a két H7 izzó fog kapni 1-1 ellenállást maga elé...
Mekkora ellenállást teszel? A fényerőd nem fog csökkenni?
Ki kell számoljam, asszem 0,1 ohm kell kb. 0,5 voltos feszültségejtéshez, de nem akarok hülyeséget mondani. A fényerő biztosan csökkenni fog valamennyivel sajnos...
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #971 Dátum: 2010. április 11. - 21:49:04 »

Természetesen úgy értem, hogy 1-1 darab 0,1 ohmos ellenállás kell mindkét izzó elé. Ha jól számolom legalább 5W-os terhelhetőségű ellenállásra van szükség az 55W izzóhoz.

Így számoltam:

P=U*I vagyis 55W=12V*I, I=55/12=4,58A R=U/I=12V/4,58A=2,62Ohm

Valójában 14V-ot kap az izzó, így I=U/R=14V/2,62Ohm=5,34A ---> Ekkora áram folyik majd az izzón.

5,34A áram mellett akarok 0,5V feszültségesést produkálni, ehhez R=U/I=0,5V/5,34A=0,094Ohm

P=I^2*R=5,34A*5,34A*0,1Ohm=2,85W vagyis egy kb. 5 Wattos ellenállás kell mindkét izzó elé.
Naplózva

Pittike
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #972 Dátum: 2010. április 14. - 11:17:46 »

Természetesen úgy értem, hogy 1-1 darab 0,1 ohmos ellenállás kell mindkét izzó elé. Ha jól számolom legalább 5W-os terhelhetőségű ellenállásra van szükség az 55W izzóhoz.

Így számoltam:

P=U*I vagyis 55W=12V*I, I=55/12=4,58A R=U/I=12V/4,58A=2,62Ohm

Valójában 14V-ot kap az izzó, így I=U/R=14V/2,62Ohm=5,34A ---> Ekkora áram folyik majd az izzón.

5,34A áram mellett akarok 0,5V feszültségesést produkálni, ehhez R=U/I=0,5V/5,34A=0,094Ohm

P=I^2*R=5,34A*5,34A*0,1Ohm=2,85W vagyis egy kb. 5 Wattos ellenállás kell mindkét izzó elé.

Ismét csak azt tudom mondani (sokadszor  Kacsint), hogy olvasgassatok. Pl. a weblap típushibák részét.
Az én autómba 4 éve benne van a márkaszerviz által beépített gyári(?) megoldás. Buzdítottam is mindenkit, hogy rakassa be. Sokat javított a dolgon. Ez a cucc egyébként állítólag az Opelokhoz lett kitalálva, hasonló gondok miatt. Több Chevy szervizben is beépítették.
Ahogy én néztem ez nem más, mint egy hajtogatott vezeték köteg (nem tudom jobban leírni), bár nem szedtem szét teljesen a cuccot (még szeretném használni  Vigyorog).
Ez sokkal jobb mint a sima ellenállás. Ennek okáról is írtam már többször. A lényeg röviden: az izzók szinte mindig bekapcsoláskor mennek tönkre (hideg izzószál=kis ellenállás=nagy áramerősség). A vezeték köteg (hurok) nem képvisel jelentős ellenállást, viszont van induktivitása (ne menjünk bele, hogy ez miért jó, hogyan is működik). Ez az induktivitás pedig pont a bekapcsoláskor keletkező nagy feszültség lökést csillapítja.

Persze ettől még lehet kísérletezni.
De minek újra feltalálni azt, ami már létezik? He
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #973 Dátum: 2010. április 14. - 14:18:49 »

ma kissé ledöbbentem. 1 db H7-es osanos izzó 2800 forint. ennél olcsóbb már a tungsram is. LOL 
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #974 Dátum: 2010. április 14. - 14:49:03 »

ma kissé ledöbbentem. 1 db H7-es osanos izzó 2800 forint. ennél olcsóbb már a tungsram is. LOL 
Hát mert akkor kell ott venni vagy 4-5 dobozzal,amikor 399 ft a komplett készlet. Kacsint
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
Oldalak: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 147   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!