A helyzetjelzőkben 1 hétig bírták a ledek,
a rendszámnál még jók.
A rendszámnál több mint 1 éve jól működik.A helyzetjelzőben 1 hét alatt kiégnek.Allítólag nagy a feszültségingadozás, mert közel van a generátorhoz.
Valóban a helyzetjelzőkben nekem is hetente búcsút vettem egytől, de leginkább a bal oldali hullott el.
Rendszámnál semmi gond.
Nekem is a baloldali égett ki.
Először nekem is, de már egyik sem ég.Előtéteket tud valaki újítani?
Ez jó. Nekem is a bal oldaliak mennek el elsőként.
Nem hiszem, hogy az előtét sokat segítene. Én csináltam magamnak két LED-es (sorba kötve, hogy nagyobb feszt bírjon), 910 ohm-os változatot, és az is megadta magát. Az egyik LED szállt el, nem az ellenállás.
Igaz, ez sokkal tovább bírta mint a gyáriak, olyan 1 hónapig. A gyárilag szereltek (tehét boltban vásárolt, nem GM, nehogy vki félreértse) általában 3 műszakot bírtak.
Legutóbb a Homasitában vettem a drágábbik fajtát (~1200 Ft/pár, "ha ez sem bírja, akkor semmi" mondta az eladó), az is elhalálozott a bal oldalon a fent említett időtartam alatt.
Előtét ellenállást (illetve söntnek árulják) lehet a Homasitában kapni, de az nem a kiégés kivédésére szolgál.
Még egy kicsit kísérletezek (van még LED-em
), de valószinűleg vissza kell térni az izzószálas verzióra.
Persze nem a gyárilag ajánlott 5 W-osra!
Vagy a másik megoldás, hogy egy utólag beépített fesz. szabályozóval kell védeni az egész világítás kört.
(persze akkor minek a gyári fesz. szabályozó? És mi van a kényesebb részekkel? Ha a kompjuterben megy el egy ellenállás v. félvezető, akkor az sokkal drágább lesz. Ettől függetlenül hallottam olyan műhelyről, ahol a fenti megoldást alkalmazzák a világítás védelmére).