Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #1350 Dátum: 2013. Október 23. - 20:28:40 » |
|
Sziasztok! Sokat megélt kollégákat szeretném megkérdezni,hogy akinek van az milyen diag.programot és interface-t/kábelt/ használ? 5 ajtós 1.6-os 2004-es Lacettink 135 ezer kilóméternél kivillantota a cheklámpályát és ezt szeretném orvosolni.Mindezidáig az autóval semmi gond nem volt még a típushibáknak nevezett gondok sem merültek fel.Az egr-t 1 éve falaztam le és arra gondolok ,hogy esetleg ez okozhatta a gondot. Válaszotokat előre is köszönöm. Amennyiben itt nem akkor emailen . Az általános, univerzális kiolvasókkal nem sokra mész. Csak a gyári Scan100-as műszerrel lehet pontosan kiolvasni a hibakódot. De majd jönnek a szakik és megcáfolnak, ha nem így van
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #1351 Dátum: 2013. Október 23. - 20:33:50 » |
|
Sziasztok! Sokat megélt kollégákat szeretném megkérdezni,hogy akinek van az milyen diag.programot és interface-t/kábelt/ használ? 5 ajtós 1.6-os 2004-es Lacettink 135 ezer kilóméternél kivillantota a cheklámpályát és ezt szeretném orvosolni.Mindezidáig az autóval semmi gond nem volt még a típushibáknak nevezett gondok sem merültek fel.Az egr-t 1 éve falaztam le és arra gondolok ,hogy esetleg ez okozhatta a gondot. Válaszotokat előre is köszönöm. Amennyiben itt nem akkor emailen . Az általános, univerzális kiolvasókkal nem sokra mész. Csak a gyári Scan100-as műszerrel lehet pontosan kiolvasni a hibakódot. De majd jönnek a szakik és megcáfolnak, ha nem így van Sima mezei kiolvasó is kiírja a hibakódot. Légzsákot és ABS-t nem.
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
|
levi1968
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
|
|
« Hozzászólás #1353 Dátum: 2014. Január 08. - 18:06:29 » |
|
Üdv. Szeretném kérdezni,hogy nagy baromságot csináltam-e,hogy a 2005. Chevrolet Lacetti 1.4 Sedan hoz vettem NGK gyertyákat. Ámde nem a szervíz könyvében leírt BKR6E-11 jelölésűt, mert Made in France volt és úgy hallottam hogy ragaszkodni kellene a Made in Japan hoz. Így hát vettem helyette BCPR6E-11 jelölésüt ez viszont made in Japan feliratos, tehát elméletileg eredeti. Az autósbolt számítógépe az autómhoz ezt a típust is írja,hogy jó. Azt mondták,hogy magasabb a hőértéke valamivel ennek a BCPR jelölésűnek. Még nem tettem bele, de mindenképp cserélnem kell a gyertyát. Tehát jó-e ez a gyertya vagy vigyem vissza ?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1354 Dátum: 2014. Január 08. - 18:25:10 » |
|
Szerintem jó bele ez a gyertya is. A hőérték ugyan az, a 6-os szám jelöli, az meg megegyezik.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1355 Dátum: 2014. Január 15. - 16:57:50 » |
|
Bár már csak ritkán, de előjön a sárga "ördög". Az utóbbi két hétben összvissz kétszer, 3. indításkor el is tűnt. Ahogy megfigyeltem, csak olyankor jön elő, ha indításkor felvillan a sebességfüggő kormány és a kipörgésgátló lámpája is, egyébként nem jön elő. Ilyenkor viszont általában az első 2-500 méteren belül villog, majd ég folyamatosan. Vajon mi köze lehet egymáshoz a kettőnek?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gergő82
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
|
|
« Hozzászólás #1356 Dátum: 2014. Február 05. - 11:07:53 » |
|
Sziasztok!
Új tag vagyok, és segítséget szeretnék kérni. 1.6-os lacettim van 2006-os évjárat, majd 94 e km van benne. Check lámpa világít, menet közben berángat, utánna semmi rángatás szép alapjárat, lámpa továbbra is világít. 1-2 napon belül lámpa kialszik, semmi hiba, majd egyszer megin villog és jön a rángatás. P 300-as hibakód, véletlen szerű gyújtás kimaradást olvastunk ki. Olvastam már pár korábbi hozzászólást ezzel kapcsolatban, de mégis segítséget szeretnék kérni, mi lehet a baj? Gyertyacsere megvolt, ez kilőve. Gyújtókábel, trafó esetleg kipufogó szelep kormosodás?? Segítségeteket előre is köszönöm.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
levi1968
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
|
|
« Hozzászólás #1357 Dátum: 2014. Február 05. - 15:08:10 » |
|
Sziasztok!
Új tag vagyok, és segítséget szeretnék kérni. 1.6-os lacettim van 2006-os évjárat, majd 94 e km van benne. Check lámpa világít, menet közben berángat, utánna semmi rángatás szép alapjárat, lámpa továbbra is világít. 1-2 napon belül lámpa kialszik, semmi hiba, majd egyszer megin villog és jön a rángatás. P 300-as hibakód, véletlen szerű gyújtás kimaradást olvastunk ki. Olvastam már pár korábbi hozzászólást ezzel kapcsolatban, de mégis segítséget szeretnék kérni, mi lehet a baj? Gyertyacsere megvolt, ez kilőve. Gyújtókábel, trafó esetleg kipufogó szelep kormosodás?? Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv. Nem vagyok autószerelő, de én is 2005 óta tulajdonosa vagyok egy 1.4 benines Lacettinek. Téged is utolért a sárga csekklámpás mizéria mint mindekit, ennek az autónak ez ha úgy tetszik típushibája. Javaslom azt,hogy mileőtt bármit is csinálnál az autóvel és szerelőhöz vinném, tankold tele az autót jó minőségű üzemanyaggal és tölts hozzá egy flakon sárga színű STP szeleptisztitó adalékot. Nekem ez rögvest megoldotta a porblémát, az autóval mész mondjuk egy 100 km.-t és utána valószínű nem lesz gond. Én évente legalább egyszer mielőtt a hidegebb idők bejönnének, mondjuk októberben ezt a műveletet megismétlem és nem volt vele gondom. A problémát az ún. EGR szelep lekormosodása okozza a legtöbb esetben, ugyanazokkala tünetekkel ahogy leírtad. Ha mégsem szünik meg a probléma akkor leszokták ezen EGR szelept zárni vagy falazni, ki hogy nevezi. Erről a témáról a honlap elején olvashatsz bővebben.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #1358 Dátum: 2014. Február 05. - 16:52:28 » |
|
Sziasztok!
Új tag vagyok, és segítséget szeretnék kérni. 1.6-os lacettim van 2006-os évjárat, majd 94 e km van benne. Check lámpa világít, menet közben berángat, utánna semmi rángatás szép alapjárat, lámpa továbbra is világít. 1-2 napon belül lámpa kialszik, semmi hiba, majd egyszer megin villog és jön a rángatás. P 300-as hibakód, véletlen szerű gyújtás kimaradást olvastunk ki. Olvastam már pár korábbi hozzászólást ezzel kapcsolatban, de mégis segítséget szeretnék kérni, mi lehet a baj? Gyertyacsere megvolt, ez kilőve. Gyújtókábel, trafó esetleg kipufogó szelep kormosodás?? Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv. Nem vagyok autószerelő, de én is 2005 óta tulajdonosa vagyok egy 1.4 benines Lacettinek. Téged is utolért a sárga csekklámpás mizéria mint mindekit, ennek az autónak ez ha úgy tetszik típushibája. Javaslom azt,hogy mileőtt bármit is csinálnál az autóvel és szerelőhöz vinném, tankold tele az autót jó minőségű üzemanyaggal és tölts hozzá egy flakon sárga színű STP szeleptisztitó adalékot. Nekem ez rögvest megoldotta a porblémát, az autóval mész mondjuk egy 100 km.-t és utána valószínű nem lesz gond. Én évente legalább egyszer mielőtt a hidegebb idők bejönnének, mondjuk októberben ezt a műveletet megismétlem és nem volt vele gondom. A problémát az ún. EGR szelep lekormosodása okozza a legtöbb esetben, ugyanazokkala tünetekkel ahogy leírtad. Ha mégsem szünik meg a probléma akkor leszokták ezen EGR szelept zárni vagy falazni, ki hogy nevezi. Erről a témáról a honlap elején olvashatsz bővebben. Ennek a hibának az egyik alapvető okozója az autó nem megfelelő használata, a régi beidegződés, hogy minél hamarabb felkapcsolni....... ezeknél a motoroknál legalább 3200-3500-s fordulatig ki kell kihúzatni mert különben el nem égett üzemanyag kormolja a rendszert így a szelepeket is, a másik káros hatása a többlet fogyasztás is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Chas
|
|
« Hozzászólás #1359 Dátum: 2014. Február 06. - 10:22:36 » |
|
Sziasztok!
Új tag vagyok, és segítséget szeretnék kérni. 1.6-os lacettim van 2006-os évjárat, majd 94 e km van benne. Check lámpa világít, menet közben berángat, utánna semmi rángatás szép alapjárat, lámpa továbbra is világít. 1-2 napon belül lámpa kialszik, semmi hiba, majd egyszer megin villog és jön a rángatás. P 300-as hibakód, véletlen szerű gyújtás kimaradást olvastunk ki. Olvastam már pár korábbi hozzászólást ezzel kapcsolatban, de mégis segítséget szeretnék kérni, mi lehet a baj? Gyertyacsere megvolt, ez kilőve. Gyújtókábel, trafó esetleg kipufogó szelep kormosodás?? Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv. Nem vagyok autószerelő, de én is 2005 óta tulajdonosa vagyok egy 1.4 benines Lacettinek. Téged is utolért a sárga csekklámpás mizéria mint mindekit, ennek az autónak ez ha úgy tetszik típushibája. Javaslom azt,hogy mileőtt bármit is csinálnál az autóvel és szerelőhöz vinném, tankold tele az autót jó minőségű üzemanyaggal és tölts hozzá egy flakon sárga színű STP szeleptisztitó adalékot. Nekem ez rögvest megoldotta a porblémát, az autóval mész mondjuk egy 100 km.-t és utána valószínű nem lesz gond. Én évente legalább egyszer mielőtt a hidegebb idők bejönnének, mondjuk októberben ezt a műveletet megismétlem és nem volt vele gondom. A problémát az ún. EGR szelep lekormosodása okozza a legtöbb esetben, ugyanazokkala tünetekkel ahogy leírtad. Ha mégsem szünik meg a probléma akkor leszokták ezen EGR szelept zárni vagy falazni, ki hogy nevezi. Erről a témáról a honlap elején olvashatsz bővebben. Ennek a hibának az egyik alapvető okozója az autó nem megfelelő használata, a régi beidegződés, hogy minél hamarabb felkapcsolni....... ezeknél a motoroknál legalább 3200-3500-s fordulatig ki kell kihúzatni mert különben el nem égett üzemanyag kormolja a rendszert így a szelepeket is, a másik káros hatása a többlet fogyasztás is. Ezt csak megerősíteni tudom. Folyamatosan nézem egy BT olvasóval a fogyasztási adatokat, és ha nagypapásra veszem a figurát, jó 2,5 literrel többet jelez, mint amikor pörgetem mint a kulcsot. Nagypapás stílusban 9,8-11,5 közé áll be egy 20 km menettel, pörgetve ugyanez 8,2-9,3 közé esik.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2014. Február 07. - 10:22:15 írta Chas »
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1360 Dátum: 2014. Február 06. - 16:40:40 » |
|
Én viszont nem tudom megerősíteni. Nekem konstans 7,2 körül eszik napi minimum 32km megtételével. Igaz ennek csak kis része város.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
blende
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
|
|
« Hozzászólás #1361 Dátum: 2014. Február 06. - 19:30:44 » |
|
Sziasztok! Egy év folyamatos cheklámpa világítás után (EGR szelep hiba, gondot nem okozott) elaludt a lámpám! Örüljek, vagy most mi történt?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1362 Dátum: 2014. Február 06. - 20:38:52 » |
|
Sziasztok! Egy év folyamatos cheklámpa világítás után (EGR szelep hiba, gondot nem okozott) elaludt a lámpám! Örüljek, vagy most mi történt? Lehet, hogy kiégett?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
levi1968
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
|
|
« Hozzászólás #1364 Dátum: 2014. Február 07. - 13:57:25 » |
|
Lehet kiégett belőle a korom vagy nevezzük égésterméknek, de produkált már nekem olyat is hogy tankoltam egy jobb minőségű üzemanyagot aztán 10 km. megtétele után magától elaludt a csekklámpa. Vagy tartósan közlekedtél vele hosszútávon és közben pörgetősen hajtottad, ilyen esetekben is van hogy elalszik. Személyes és több márkatárs tapasztalata. Használj évente legalább egyszer sárga színű STP szeleptisztító üzemanyag adalékot, melyet egy teli tank naftához hosszá töltesz és úgy lehet hogy örökre megoldódik a problémád. Nekem 3 éve nincs cheklámpám EGR miatt amióta használom, és rendesen pörgesd a gépet, váltásokat 3.000-es fordulat felett végezd és ne zavarjon hogy hangosabb a motor majd meg fogod szokni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|