Halljuk!
Üdv,
Mint írtam a motor-check már egy ideje világított a múszerfalon, a rángatózás, MTZ traktor szerű járáskultúra - értem ez alatt, hogy álló helyzetben alapjáraton behúzott kézifékkel ugrált az egész autó!
A történetet árnyalja, hogy Pestről vittem le Kaposvárra a kocsit; az első 100 km igencsak kritikus volt... pl. érdi kaptatón nagyon nyögve nyelősen tudtam csak felmenni. Mivel tudtam, hogy Sebike valóban ért ezekhez a vasakhoz és Pesthez mérten abszolút korrekt árakkal dolgozik, nem mellesleg barátnőm kaposvári én meg Kaposvártól 35-40km-re nőttem fel, adott volt, hogy egyeztetés után hozzá viszem a szekeret!
Szóval az egyeztetés alatt szépen sorra vettük, hogy első a motor/ motortér, második a váltó, aztán fékrendszer és futómű, főleg a hátsó szekció, mert igencsak folynak a hátsó gátlók, legvégül pedig az utastér egyéb problémái megspékelve két zárproblémával!
Sajnos a motortérben igencsak nagy volt a zűr így csak a második lépésig lett rendezve a problémák sora.
Sebike először lebontotta a komplett hengerfejet, lepucolta a dugattyúkat és ráborított egy régebben felújított és kipucolt komplett hengerfejet - az enyémről leszedett hengerfejet Sebike odaadja egy gépműhelynek, ahol újjá varázsolják és később majd megkapja egy másik kocsi.
A vezérléssel is voltak gondok, amivel előtte nem számoltunk így ez sajnos plusz megdobta a költségeket... Pedig a vezérlésben kb. 30.000 km és 2 - 2 és fél év volt. Ócska görgők voltak belerakva előző cserénél... Egyszóval komplett vezérlés is lett cserélve a vízpumpával együtt, így ez most fullos.
A szervópumpáról kiderült, hogy üt a tárcsája - és nem ad elég rásegítést - hiába lenne kicserélve a hosszbordás szíj úgy is szétmenne a szervó tárcsa miatt... így a szervópumpa csere is felkerült az elvégzendő feladatok listájára. A kocsim 1.4-es motorjára Sebike felszerelte az 1.6-oshoz való szervópumpát, amivel nőtt a rásegítés mértéke, könnyült a kormány és nem üt a tárcsája sem. Egész jó lett ez a kis átalakítás!
A kocsim hűtőrendszere egy csöppet rozsdás volt - a kiszerelt vízpumpán is cefetül látszott - szóval többszöri átmosást igényelt, amit Sebike el is végzett. A műanyag kiegyenlítő tartályból sajnos bajos kiszedni az összes rozsdát mivel eléggé megfogja a műanyagot, ezt max cserével lehetne orvosolni, de majd egyszer sor kerül erre is. Egyelőre a hűtőrendszer tiszta és végzi a dolgát!
Régen amikor még Pécsen laktam egy ottani szerelő felvetette, hogy esetleg ereszt a hátsó főtengely szimering, ami persze nem volt igaz, így a váltó nem került lebontásra. Viszont egy váltóolajcsere meg lett ejtve a kocsin, mert Pécsen egyszer cseréltettem, mert elég vacakul lehetett váltani vele, sajnos Pécsen is tré olajat raktak bele, ami télen szinte lehetetlenné tette a váltás a megdermedt olajtól, az MTZ traktros hasonlat akkor is megállta volna a helyét!... Sebike kicserélte az olajat a megfelelő típusúra és láss csodát vaj-puha lett a váltó!
Szóval ezek a finomságok lettek rendbe rakva, viszont van még egy-két orvoslásra szoruló dolog a kocsin. Sajnos én sem rajzolom a pénzt és ez ilyenkor nagy úr tud lenne. De ha kérditek, hogy akkor most félig üres-e vagy félig tele van-e az a bizonyos pohár, határozottan állíthatom, hogy utóbbi!
Szinte már színültig tele.