95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #1215 Dátum: 2013. Március 28. - 08:13:44 » |
|
sziasztok. nagyon érdekes ez a check lámpa dolog. Ugye mióta kihúzatva használom nem rövid távon azóta több ezer km óta nem volt lámpa. De most a sok hó miatt nem lehetett huzatni meg nagyon menni illetve a napokban többször mentem hideg motorral 1-2 km távokat ma újból bedobta a villogó lámpát közben aprókat torpant. Most ez létezik, hogy még mindig szelep tapadás? mert több ezer km ig semmi nem volt. vagy esetleg gyertya vagy kábel? Mert ma pl 3-4 alkalommal mentem ill inditottam hidegen. Lehet az tett be neki?
Én 5km-es távokon használom és nincs gond. Próbáld meg, hogy indulás előtt egy kicsit járatod alapjáraton és csak utána indulsz el.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
szediati
|
|
« Hozzászólás #1216 Dátum: 2013. Március 28. - 14:12:42 » |
|
egr le van zárva?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1217 Dátum: 2013. Március 28. - 17:42:03 » |
|
sziasztok. nagyon érdekes ez a check lámpa dolog. Ugye mióta kihúzatva használom nem rövid távon azóta több ezer km óta nem volt lámpa. De most a sok hó miatt nem lehetett huzatni meg nagyon menni illetve a napokban többször mentem hideg motorral 1-2 km távokat ma újból bedobta a villogó lámpát közben aprókat torpant. Most ez létezik, hogy még mindig szelep tapadás? mert több ezer km ig semmi nem volt. vagy esetleg gyertya vagy kábel? Mert ma pl 3-4 alkalommal mentem ill inditottam hidegen. Lehet az tett be neki?
Nekem közel két és fél hónapig még akku sem volt a gépben. Be is jött egy pechlámpa, amikor a nejem kijött elém a reptérre. De ez negyedik indítás után elmúlt. Volt már ilyen, hidegen egy nagyobb gázfröccsre lambda szonda érték. akkor és ott az előző értékekhez képest nagy volt az eltérés. Amúgy a hidegindítás utáni alapjáraton való melegítés szerintem nem jó a motornak. Savasodik a kenőolaj, páralecsapódások, korrózió. Én indlás után max. 5 mp várok, inkább alacsony terheléssel gurulok pár száz métert, illetve közel normál használattal (tötymörgős gyorsítás) melegítem. Hamarabb bemelegszik ám.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #1218 Dátum: 2013. Március 28. - 20:47:59 » |
|
Én a melegítés híve vagyok. Érezni, hogy mi a jó a motornak. Amíg torpan, erőtlen addig rossz neki. A közlekedésbiztonságnak sem tesz jót egy erőtlen, lefulladó motor.
A hideg motor kopik a legjobban, mert még nem jó a kenése. Ha terheled - jobban dörzsölöd.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1219 Dátum: 2013. Március 28. - 20:55:01 » |
|
Én a melegítés híve vagyok. Érezni, hogy mi a jó a motornak. Amíg torpan, erőtlen addig rossz neki. A közlekedésbiztonságnak sem tesz jót egy erőtlen, lefulladó motor.
A hideg motor kopik a legjobban, mert még nem jó a kenése. Ha terheled - jobban dörzsölöd.
Nem terhelem, pont ez az. Szépen legurulok vele a hegyről. Alap gázon.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #1220 Dátum: 2013. Március 28. - 21:02:35 » |
|
Ha rajta van az autó súlya a motoron - terheled. Mindegy, hogy finoman mész vele vagy motorféket használsz. Nem ugyan az, mintha csak a saját súlyát kell mozgatnia (meg a hideg idő miatt az igencsak éhes akku miatt a generátort. Az sem pici terhelés.)
A "ne melegítsük az autó motorját, induljunk el vele azonnal" propaganda a környezetvédelem előretörésével került elő. Szó se róla van benne igazság. Ne melegítsük a motort 5 percig, ha utána 10-et autózunk. De hőmérséklettől függően egy 5-30 mp-es melegítést meghálál.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1221 Dátum: 2013. Március 28. - 21:05:31 » |
|
Ha rajta van az autó súlya a motoron - terheled. Mindegy, hogy finoman mész vele vagy motorféket használsz. Nem ugyan az, mintha csak a saját súlyát kell mozgatnia (meg a hideg idő miatt az igencsak éhes akku miatt a generátort. Az sem pici terhelés.)
A "ne melegítsük az autó motorját, induljunk el vele azonnal" propaganda a környezetvédelem előretörésével került elő. Szó se róla van benne igazság. Ne melegítsük a motort 5 percig, ha utána 10-et autózunk. De hőmérséklettől függően egy 5-30 mp-es melegítést meghálál.
Jó. Beindítom, 5 mp-t várok, hogy összeájuljon a rendszer. Legurulok üresben a kapuig. Ott megállok, kaput kinyitom, kigurulok, kaput becsukom. Ez alhangon 2 perc. Tehát melegítem. Innentől alap gázon szépen lemegyek 1600 métert a főútig. De olyat, hogy 3-4 percig alapjáraton járassam? Na olyat nem.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #1222 Dátum: 2013. Március 29. - 08:11:50 » |
|
Én sem vagyok híve a motor melegítésnek, de tapasztalatból mondom, hogy a Lacettinek jót tesz. A párom Suzukijával rögtön indulok, mert az nem igényli, de a Lacsival muszály mert különben egy kicsit kapkod a motor. Ha pár percet járatom akkor azonban kisimul a járása (és itt kimondottan a téli időszakra gondolok mert nyáron nincs rá szükség). Az egr-em pedig nincs lezárva.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #1223 Dátum: 2013. Március 29. - 16:48:30 » |
|
Én pedig kifejezetten híve vagyok a motor melegítésnek. Nem csak a Lacettinek, de mindenféle belsőégésű motornak jót tesz, ha nem hidegen dundizzák. ( téli vagy ahhoz hasonló körülmények között pláne nem) Talán a léghűtéses motorok jobban tolerálják a hidegen elindulást, hajtást... de részemről még inkább azt sem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
streni
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
|
|
« Hozzászólás #1224 Dátum: 2013. április 03. - 14:26:56 » |
|
Sziasztok! Nekem is megjött a sárga lámpa villogás. Előzmény az volt, hogy sárga lámpa, tisztítás (sokszor!), megjavult. Vizsga, utána rögtön megint sárgalámpa+ villogás. Felfedeztem, hogy az egyik gyertyánál folyik be a motorolaj, szelepfedél tömítés csere, tisztítás, de a sárgalámpa villogás maradt. Aztán amikor egyszer a járó motor körül babráltam, elkezdett a vezérműszíj minden megforduláskor nyekeregni! Az utastérből sajnos nem hallani. Mi lehet a gond? Én szelepszár szorulásra gondolok. Ja, néha induláskor, gondolom amikor megszorul a szelep, lefullad a kocsi. Ilyenkor benzinszagot is érzek. Kezdek pipalenni.
|
|
|
Naplózva
|
Átlag 7 Liter
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1225 Dátum: 2013. április 03. - 14:55:34 » |
|
Sziasztok! Nekem is megjött a sárga lámpa villogás. Előzmény az volt, hogy sárga lámpa, tisztítás (sokszor!), megjavult. Vizsga, utána rögtön megint sárgalámpa+ villogás. Felfedeztem, hogy az egyik gyertyánál folyik be a motorolaj, szelepfedél tömítés csere, tisztítás, de a sárgalámpa villogás maradt. Aztán amikor egyszer a járó motor körül babráltam, elkezdett a vezérműszíj minden megforduláskor nyekeregni! Az utastérből sajnos nem hallani. Mi lehet a gond? Én szelepszár szorulásra gondolok. Ja, néha induláskor, gondolom amikor megszorul a szelep, lefullad a kocsi. Ilyenkor benzinszagot is érzek. Kezdek pipalenni. ha visszaolvasol minden le van írva
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
streni
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
|
|
« Hozzászólás #1226 Dátum: 2013. április 03. - 15:10:18 » |
|
Sziasztok! Nekem is megjött a sárga lámpa villogás. Előzmény az volt, hogy sárga lámpa, tisztítás (sokszor!), megjavult. Vizsga, utána rögtön megint sárgalámpa+ villogás. Felfedeztem, hogy az egyik gyertyánál folyik be a motorolaj, szelepfedél tömítés csere, tisztítás, de a sárgalámpa villogás maradt. Aztán amikor egyszer a járó motor körül babráltam, elkezdett a vezérműszíj minden megforduláskor nyekeregni! Az utastérből sajnos nem hallani. Mi lehet a gond? Én szelepszár szorulásra gondolok. Ja, néha induláskor, gondolom amikor megszorul a szelep, lefullad a kocsi. Ilyenkor benzinszagot is érzek. Kezdek pipalenni. ha visszaolvasol minden le van írva Végig olvastam, de számomra nem evidens, hogy most miért nyekereg a vezérműszíj! Egy szervizes erre a jelenségre mit mondana?
|
|
|
Naplózva
|
Átlag 7 Liter
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1227 Dátum: 2013. április 03. - 21:15:35 » |
|
Sziasztok! Nekem is megjött a sárga lámpa villogás. Előzmény az volt, hogy sárga lámpa, tisztítás (sokszor!), megjavult. Vizsga, utána rögtön megint sárgalámpa+ villogás. Felfedeztem, hogy az egyik gyertyánál folyik be a motorolaj, szelepfedél tömítés csere, tisztítás, de a sárgalámpa villogás maradt. Aztán amikor egyszer a járó motor körül babráltam, elkezdett a vezérműszíj minden megforduláskor nyekeregni! Az utastérből sajnos nem hallani. Mi lehet a gond? Én szelepszár szorulásra gondolok. Ja, néha induláskor, gondolom amikor megszorul a szelep, lefullad a kocsi. Ilyenkor benzinszagot is érzek. Kezdek pipalenni. ha visszaolvasol minden le van írva Végig olvastam, de számomra nem evidens, hogy most miért nyekereg a vezérműszíj! Egy szervizes erre a jelenségre mit mondana? Szerintem azt, hogy milyen hibakód van a pechlámpa mellé?
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1228 Dátum: 2013. április 03. - 21:21:03 » |
|
Sziasztok! Nekem is megjött a sárga lámpa villogás. Előzmény az volt, hogy sárga lámpa, tisztítás (sokszor!), megjavult. Vizsga, utána rögtön megint sárgalámpa+ villogás. Felfedeztem, hogy az egyik gyertyánál folyik be a motorolaj, szelepfedél tömítés csere, tisztítás, de a sárgalámpa villogás maradt. Aztán amikor egyszer a járó motor körül babráltam, elkezdett a vezérműszíj minden megforduláskor nyekeregni! Az utastérből sajnos nem hallani. Mi lehet a gond? Én szelepszár szorulásra gondolok. Ja, néha induláskor, gondolom amikor megszorul a szelep, lefullad a kocsi. Ilyenkor benzinszagot is érzek. Kezdek pipalenni. ha visszaolvasol minden le van írva Végig olvastam, de számomra nem evidens, hogy most miért nyekereg a vezérműszíj! Egy szervizes erre a jelenségre mit mondana? honnan veszed ,hogy a vezérműszíj nyekereg??
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1229 Dátum: 2013. április 03. - 21:25:02 » |
|
Sziasztok! Nekem is megjött a sárga lámpa villogás. Előzmény az volt, hogy sárga lámpa, tisztítás (sokszor!), megjavult. Vizsga, utána rögtön megint sárgalámpa+ villogás. Felfedeztem, hogy az egyik gyertyánál folyik be a motorolaj, szelepfedél tömítés csere, tisztítás, de a sárgalámpa villogás maradt. Aztán amikor egyszer a járó motor körül babráltam, elkezdett a vezérműszíj minden megforduláskor nyekeregni! Az utastérből sajnos nem hallani. Mi lehet a gond? Én szelepszár szorulásra gondolok. Ja, néha induláskor, gondolom amikor megszorul a szelep, lefullad a kocsi. Ilyenkor benzinszagot is érzek. Kezdek pipalenni. ha visszaolvasol minden le van írva Végig olvastam, de számomra nem evidens, hogy most miért nyekereg a vezérműszíj! Egy szervizes erre a jelenségre mit mondana? honnan veszed ,hogy a vezérműszíj nyekereg?? Á, szerintem onnan hallja. Lehet az feszítő, vagy a hosszbordás szíj.... OFF Megkaptad a rendelést? PÜ- ben küldtem ON
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
|