Lacetti klub fórum
2024. November 11. - 12:25:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 100   Le
 
Szerző Téma: Cheklámpa  (Megtekintve 401823 alkalommal)
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #1215 Dátum: 2013. Március 28. - 08:13:44 »

sziasztok. nagyon érdekes ez a check lámpa dolog. Ugye mióta kihúzatva használom nem rövid távon azóta több ezer km óta nem volt lámpa. De most a sok hó miatt nem lehetett huzatni meg nagyon menni illetve a napokban többször mentem hideg motorral 1-2 km távokat ma újból bedobta a villogó lámpát közben aprókat torpant. Most ez létezik, hogy még mindig szelep tapadás? mert több ezer km ig semmi nem volt. vagy esetleg gyertya vagy kábel? Mert ma pl 3-4 alkalommal mentem ill inditottam hidegen. Lehet az tett be neki?
Én 5km-es távokon használom és nincs gond. Próbáld meg, hogy indulás előtt egy kicsit járatod alapjáraton és csak utána indulsz el.
Naplózva
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1216 Dátum: 2013. Március 28. - 14:12:42 »

egr le van zárva?
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1217 Dátum: 2013. Március 28. - 17:42:03 »

sziasztok. nagyon érdekes ez a check lámpa dolog. Ugye mióta kihúzatva használom nem rövid távon azóta több ezer km óta nem volt lámpa. De most a sok hó miatt nem lehetett huzatni meg nagyon menni illetve a napokban többször mentem hideg motorral 1-2 km távokat ma újból bedobta a villogó lámpát közben aprókat torpant. Most ez létezik, hogy még mindig szelep tapadás? mert több ezer km ig semmi nem volt. vagy esetleg gyertya vagy kábel? Mert ma pl 3-4 alkalommal mentem ill inditottam hidegen. Lehet az tett be neki?
Nekem közel két és fél hónapig még akku sem volt a gépben. Be is jött egy pechlámpa, amikor a nejem kijött elém a reptérre. De ez negyedik indítás után elmúlt. Volt már ilyen, hidegen egy nagyobb gázfröccsre lambda szonda érték. akkor és ott az előző értékekhez képest nagy volt az eltérés.

Amúgy a hidegindítás utáni alapjáraton való melegítés szerintem nem jó a motornak. Savasodik a kenőolaj, páralecsapódások, korrózió. Én indlás után max. 5 mp várok, inkább alacsony terheléssel gurulok pár száz métert, illetve közel normál használattal (tötymörgős gyorsítás) melegítem. Hamarabb bemelegszik ám.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1218 Dátum: 2013. Március 28. - 20:47:59 »

Én a melegítés híve vagyok.
Érezni, hogy mi a jó a motornak. Amíg torpan, erőtlen addig rossz neki.
A közlekedésbiztonságnak sem tesz jót egy erőtlen, lefulladó motor.

A hideg motor kopik a legjobban, mert még nem jó a kenése. Ha terheled - jobban dörzsölöd.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1219 Dátum: 2013. Március 28. - 20:55:01 »

Én a melegítés híve vagyok.
Érezni, hogy mi a jó a motornak. Amíg torpan, erőtlen addig rossz neki.
A közlekedésbiztonságnak sem tesz jót egy erőtlen, lefulladó motor.

A hideg motor kopik a legjobban, mert még nem jó a kenése. Ha terheled - jobban dörzsölöd.

Nem terhelem, pont ez az. Szépen legurulok vele a hegyről. Alap gázon.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1220 Dátum: 2013. Március 28. - 21:02:35 »

Ha rajta van az autó súlya a motoron - terheled.
Mindegy, hogy finoman mész vele vagy motorféket használsz. Nem ugyan az, mintha csak a saját súlyát kell mozgatnia (meg a hideg idő miatt az igencsak éhes akku miatt a generátort. Az sem pici terhelés.)

A "ne melegítsük az autó motorját, induljunk el vele azonnal" propaganda a környezetvédelem előretörésével került elő.
Szó se róla van benne igazság. Ne melegítsük a motort 5 percig, ha utána 10-et autózunk.
De hőmérséklettől függően egy 5-30 mp-es melegítést meghálál.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1221 Dátum: 2013. Március 28. - 21:05:31 »

Ha rajta van az autó súlya a motoron - terheled.
Mindegy, hogy finoman mész vele vagy motorféket használsz. Nem ugyan az, mintha csak a saját súlyát kell mozgatnia (meg a hideg idő miatt az igencsak éhes akku miatt a generátort. Az sem pici terhelés.)

A "ne melegítsük az autó motorját, induljunk el vele azonnal" propaganda a környezetvédelem előretörésével került elő.
Szó se róla van benne igazság. Ne melegítsük a motort 5 percig, ha utána 10-et autózunk.
De hőmérséklettől függően egy 5-30 mp-es melegítést meghálál.

Jó. Beindítom, 5 mp-t várok, hogy összeájuljon a rendszer. Legurulok üresben a kapuig. Ott megállok, kaput kinyitom, kigurulok, kaput becsukom. Ez alhangon 2 perc. Tehát melegítem. Innentől alap gázon  szépen lemegyek 1600 métert a főútig.

De olyat, hogy 3-4 percig alapjáraton járassam? Na olyat nem.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #1222 Dátum: 2013. Március 29. - 08:11:50 »

Én sem vagyok híve a motor melegítésnek, de tapasztalatból mondom, hogy a Lacettinek jót tesz. A párom Suzukijával rögtön indulok, mert az nem igényli, de a Lacsival muszály mert különben egy kicsit kapkod a motor. Ha pár percet járatom akkor azonban kisimul a járása (és itt kimondottan a téli időszakra gondolok mert nyáron nincs rá szükség). Az egr-em pedig nincs lezárva.
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #1223 Dátum: 2013. Március 29. - 16:48:30 »

Én pedig kifejezetten híve vagyok a motor melegítésnek. Nem csak a Lacettinek, de mindenféle belsőégésű motornak jót tesz, ha nem hidegen dundizzák. ( téli vagy ahhoz hasonló körülmények között pláne nem)
Talán a léghűtéses motorok jobban tolerálják a hidegen elindulást, hajtást... de részemről még inkább azt sem.
Naplózva
streni
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13



« Hozzászólás #1224 Dátum: 2013. április 03. - 14:26:56 »

Sziasztok!

Nekem is megjött a sárga lámpa villogás. Előzmény az volt, hogy sárga lámpa, tisztítás (sokszor!), megjavult. Vizsga, utána rögtön megint sárgalámpa+ villogás. Felfedeztem, hogy az egyik gyertyánál folyik be a motorolaj, szelepfedél tömítés csere, tisztítás, de a sárgalámpa villogás maradt. Aztán amikor egyszer a járó motor körül babráltam, elkezdett a vezérműszíj minden megforduláskor nyekeregni! Az utastérből sajnos nem hallani.
Mi lehet a gond? Én  szelepszár szorulásra gondolok. Ja, néha induláskor, gondolom amikor megszorul a szelep, lefullad a kocsi. Ilyenkor benzinszagot is érzek.
Kezdek pipalenni.
Naplózva

Átlag 7 Liter
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1225 Dátum: 2013. április 03. - 14:55:34 »

Sziasztok!

Nekem is megjött a sárga lámpa villogás. Előzmény az volt, hogy sárga lámpa, tisztítás (sokszor!), megjavult. Vizsga, utána rögtön megint sárgalámpa+ villogás. Felfedeztem, hogy az egyik gyertyánál folyik be a motorolaj, szelepfedél tömítés csere, tisztítás, de a sárgalámpa villogás maradt. Aztán amikor egyszer a járó motor körül babráltam, elkezdett a vezérműszíj minden megforduláskor nyekeregni! Az utastérből sajnos nem hallani.
Mi lehet a gond? Én  szelepszár szorulásra gondolok. Ja, néha induláskor, gondolom amikor megszorul a szelep, lefullad a kocsi. Ilyenkor benzinszagot is érzek.
Kezdek pipalenni.

ha visszaolvasol minden le van írva
Naplózva

70/4334431
streni
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13



« Hozzászólás #1226 Dátum: 2013. április 03. - 15:10:18 »

Sziasztok!

Nekem is megjött a sárga lámpa villogás. Előzmény az volt, hogy sárga lámpa, tisztítás (sokszor!), megjavult. Vizsga, utána rögtön megint sárgalámpa+ villogás. Felfedeztem, hogy az egyik gyertyánál folyik be a motorolaj, szelepfedél tömítés csere, tisztítás, de a sárgalámpa villogás maradt. Aztán amikor egyszer a járó motor körül babráltam, elkezdett a vezérműszíj minden megforduláskor nyekeregni! Az utastérből sajnos nem hallani.
Mi lehet a gond? Én  szelepszár szorulásra gondolok. Ja, néha induláskor, gondolom amikor megszorul a szelep, lefullad a kocsi. Ilyenkor benzinszagot is érzek.
Kezdek pipalenni.

ha visszaolvasol minden le van írva

Végig olvastam, de számomra nem evidens, hogy most miért nyekereg a vezérműszíj!
Egy szervizes erre a jelenségre mit mondana?
Naplózva

Átlag 7 Liter
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1227 Dátum: 2013. április 03. - 21:15:35 »

Sziasztok!

Nekem is megjött a sárga lámpa villogás. Előzmény az volt, hogy sárga lámpa, tisztítás (sokszor!), megjavult. Vizsga, utána rögtön megint sárgalámpa+ villogás. Felfedeztem, hogy az egyik gyertyánál folyik be a motorolaj, szelepfedél tömítés csere, tisztítás, de a sárgalámpa villogás maradt. Aztán amikor egyszer a járó motor körül babráltam, elkezdett a vezérműszíj minden megforduláskor nyekeregni! Az utastérből sajnos nem hallani.
Mi lehet a gond? Én  szelepszár szorulásra gondolok. Ja, néha induláskor, gondolom amikor megszorul a szelep, lefullad a kocsi. Ilyenkor benzinszagot is érzek.
Kezdek pipalenni.

ha visszaolvasol minden le van írva

Végig olvastam, de számomra nem evidens, hogy most miért nyekereg a vezérműszíj!
Egy szervizes erre a jelenségre mit mondana?
Szerintem azt, hogy milyen hibakód van a pechlámpa mellé?
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1228 Dátum: 2013. április 03. - 21:21:03 »

Sziasztok!

Nekem is megjött a sárga lámpa villogás. Előzmény az volt, hogy sárga lámpa, tisztítás (sokszor!), megjavult. Vizsga, utána rögtön megint sárgalámpa+ villogás. Felfedeztem, hogy az egyik gyertyánál folyik be a motorolaj, szelepfedél tömítés csere, tisztítás, de a sárgalámpa villogás maradt. Aztán amikor egyszer a járó motor körül babráltam, elkezdett a vezérműszíj minden megforduláskor nyekeregni! Az utastérből sajnos nem hallani.
Mi lehet a gond? Én  szelepszár szorulásra gondolok. Ja, néha induláskor, gondolom amikor megszorul a szelep, lefullad a kocsi. Ilyenkor benzinszagot is érzek.
Kezdek pipalenni.

ha visszaolvasol minden le van írva

Végig olvastam, de számomra nem evidens, hogy most miért nyekereg a vezérműszíj!
Egy szervizes erre a jelenségre mit mondana?

honnan veszed ,hogy a vezérműszíj nyekereg??
Naplózva

70/4334431
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1229 Dátum: 2013. április 03. - 21:25:02 »

Sziasztok!

Nekem is megjött a sárga lámpa villogás. Előzmény az volt, hogy sárga lámpa, tisztítás (sokszor!), megjavult. Vizsga, utána rögtön megint sárgalámpa+ villogás. Felfedeztem, hogy az egyik gyertyánál folyik be a motorolaj, szelepfedél tömítés csere, tisztítás, de a sárgalámpa villogás maradt. Aztán amikor egyszer a járó motor körül babráltam, elkezdett a vezérműszíj minden megforduláskor nyekeregni! Az utastérből sajnos nem hallani.
Mi lehet a gond? Én  szelepszár szorulásra gondolok. Ja, néha induláskor, gondolom amikor megszorul a szelep, lefullad a kocsi. Ilyenkor benzinszagot is érzek.
Kezdek pipalenni.

ha visszaolvasol minden le van írva

Végig olvastam, de számomra nem evidens, hogy most miért nyekereg a vezérműszíj!
Egy szervizes erre a jelenségre mit mondana?

honnan veszed ,hogy a vezérműszíj nyekereg??
Á, szerintem onnan hallja. Lehet az feszítő, vagy a hosszbordás szíj....

OFF  Megkaptad a rendelést? PÜ- ben küldtem ON
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Oldalak: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 100   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!