Döme
|
|
« Hozzászólás #1185 Dátum: 2013. Február 12. - 09:26:46 » |
|
húha, hát a 40-50nél 3asban az még semennyire sem pörgetés. próbáld ki, hogy 3ezres fordulat alatt nem váltasz fel. én évek óta így járok és semmi gondom. igaz régebben sűrűn elkentem a száját a lacsinak de pl 60 alatt 3asban megyek, 40 alatt 2esben......az ideálishoz közeli (mert ugye tökéletes égés nincs) az 3 ezres fordulat körül van......nekem pl többet ér, hogy tovább jobb legyen a motornak, minthogy próbáljak azon spórolni, hogy kevesebbet fogyasszon és megfulladjon szegény. ráadásul nem is fogyaszt kevesebbet, ha szenved 1000-2000es fordulat között. ott kigyorsítani sem tudsz, ha kell, illetve motorfék sincs jóformán........ ez persze csak a saját véleményem, amit az elmúlt 8 évben szereztem szerintem szavahihető forrásokból/szakemberektől Bizony, bizony! Lakott területen csak akkor váltok negyediket, ha tuti nincs ellenőrzés és 60 felett mehetek.... Én 50-nél négyesben, 60-nál ötösben megyek. Évek óta nem volt sárga lámpám... egy dolgot ne felejts el neked Nubira III od van amiről 1 hengerfejet sem kellett levennünk.... Sosem felejtem el, és örülök is neki.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #1186 Dátum: 2013. Február 13. - 19:37:25 » |
|
Az enyém Euro IV-es. Gyorsításkor ~3000, egyébként 2000 körüli fordulatszám. Városban. A megtett 250.000 Km alatt 1x volt p300 - autópályán, még szinte új korában. Mondjuk az is igaz, hogy a taxi üzem miatt a fenti Km-ek döntő része meleg motorral lett megtéve, és gázüzemben. Az elvileg tisztább.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1187 Dátum: 2013. Február 13. - 20:13:14 » |
|
Az enyém Euro IV-es. Gyorsításkor ~3000, egyébként 2000 körüli fordulatszám. Városban. A megtett 250.000 Km alatt 1x volt p300 - autópályán, még szinte új korában. Mondjuk az is igaz, hogy a taxi üzem miatt a fenti Km-ek döntő része meleg motorral lett megtéve, és gázüzemben. Az elvileg tisztább.
kulcsszó üzem meleg motor....
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #1188 Dátum: 2013. Február 13. - 20:49:32 » |
|
kulcsszó üzem meleg motor.... Az én munkahelyem 4,5 km-re van a lakásomtól. Nem pörgetem a motort, 50-nel negyedikben, 60-nal ötödikben megyek, és nem is Nubira a kocsi, hanem egy 2005-ös Lacsi. Se oda, se vissza nem tud üzemi hőmérsékletre felmelegedni a motor, még sincs check lámpám. Ja, és szelep csere sem volt. Tehát lehet normálisan is közlekedni azzal az autóval, nem muszáj ész nélkül pörgetni a motort, az semmit nem old meg, a hiba okát kell feltárni és megszüntetni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1189 Dátum: 2013. Február 13. - 21:53:57 » |
|
kulcsszó üzem meleg motor.... Az én munkahelyem 4,5 km-re van a lakásomtól. Nem pörgetem a motort, 50-nel negyedikben, 60-nal ötödikben megyek, és nem is Nubira a kocsi, hanem egy 2005-ös Lacsi. Se oda, se vissza nem tud üzemi hőmérsékletre felmelegedni a motor, még sincs check lámpám. Ja, és szelep csere sem volt. Tehát lehet normálisan is közlekedni azzal az autóval, nem muszáj ész nélkül pörgetni a motort, az semmit nem old meg, a hiba okát kell feltárni és megszüntetni. kulcsszó még nincs... amúgy nem kell ész nélkül pörgetni csak meg kellene nézni a motor nyomaték görbéjét és kiderülne,hogy nem épp ideális ahogy használod..
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #1190 Dátum: 2013. Február 13. - 23:58:11 » |
|
kulcsszó még nincs... amúgy nem kell ész nélkül pörgetni csak meg kellene nézni a motor nyomaték görbéjét és kiderülne,hogy nem épp ideális ahogy használod..
Lehetséges. De semmi menetdinamikai problémát nem tapasztalok, 50-ig harmadikban gyorsítok, onnan negyedikben már csak a sebességet kell tartani, amit 94 lóerő könnyedén meg tud tenni. Természetesen ha gyorsítani kell, akkor visszakapcsolok. A 60 km-es sebességre ugyanez vonatkozik, ötödikben simán viszi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #1191 Dátum: 2013. Február 14. - 10:29:50 » |
|
nem akarok senkit megbántani, de ez a szétpörgetés 3ezres fordulaton....ez olyan, mint apám. ha 2ezres fordulat fölött pörög a motor, akkor szerinte már szét akar esni és be van '****va' tőle, ezért kerüli is. ezért max 2000es fordulatig használja a kocsit, de inkább 1500. évek óta próbálom tanítani/meggyőzni, hogy nagyobb kárt tesz ezzel a motornak, de csak nem képes az agya átállni. ha szokott valaki olvasni totalcar-t, onnan is tudhatná, hogy a benzines motoroknak a kedvező intervallum 2-4ezres fordulat között van. ettől nem fog szétesni semmi!!! ha szétesne, akkor nem úgy lőnék be a motort, hogy 5ösben óra szerinti 140nél 4 ezret forogjon pl. autópálya tempónál. vagy ezen nem gondolkozik el senki? akkor ti autópályán is 80nal mentek 10es fokozatban, nehogy kilője a motor a szelepeket vagy mi?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2013. Február 14. - 10:32:25 írta WERES »
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1192 Dátum: 2013. Február 14. - 11:06:44 » |
|
kulcsszó még nincs... amúgy nem kell ész nélkül pörgetni csak meg kellene nézni a motor nyomaték görbéjét és kiderülne,hogy nem épp ideális ahogy használod..
Lehetséges. De semmi menetdinamikai problémát nem tapasztalok, 50-ig harmadikban gyorsítok, onnan negyedikben már csak a sebességet kell tartani, amit 94 lóerő könnyedén meg tud tenni. Természetesen ha gyorsítani kell, akkor visszakapcsolok. A 60 km-es sebességre ugyanez vonatkozik, ötödikben simán viszi. ez tévedés abban a fordulatszámban a 94 lóerő sehol sincs
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #1193 Dátum: 2013. Február 14. - 16:08:18 » |
|
ez tévedés abban a fordulatszámban a 94 lóerő sehol sincs
Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam. Arra utaltam, hogy egy 94 lóerős motornak 50 km-es sebességnél negyedik sebességben még van annyi nyomatéka, hogy könnyedén tartsa az 50 km-es sebességet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #1194 Dátum: 2013. Február 14. - 16:35:18 » |
|
nem akarok senkit megbántani, de ez a szétpörgetés 3ezres fordulaton....ez olyan, mint apám. ha 2ezres fordulat fölött pörög a motor, akkor szerinte már szét akar esni és be van '****va' tőle, ezért kerüli is. ezért max 2000es fordulatig használja a kocsit, de inkább 1500. évek óta próbálom tanítani/meggyőzni, hogy nagyobb kárt tesz ezzel a motornak, de csak nem képes az agya átállni. ha szokott valaki olvasni totalcar-t, onnan is tudhatná, hogy a benzines motoroknak a kedvező intervallum 2-4ezres fordulat között van. ettől nem fog szétesni semmi!!! ha szétesne, akkor nem úgy lőnék be a motort, hogy 5ösben óra szerinti 140nél 4 ezret forogjon pl. autópálya tempónál. vagy ezen nem gondolkozik el senki? akkor ti autópályán is 80nal mentek 10es fokozatban, nehogy kilője a motor a szelepeket vagy mi?
Senki nem írta, hogy a 3 ezres fordulat már szétpörgetés (fölfelé váltásoknál én is 3 ezres fordulatnál váltok, vagy necces előzéseknél 5-6 ezres fordulatnál). Csak itt sokat lehet olvasni, hogy check lámpa ellen pörgetni kell a motort (5 ezres fordulaton), meg havonta X km tisztító pörgetést és egyebeket javasolnak. Én csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy check lámpa ellen nem az ész nélküli motorpörgetés és ezzel a fölösleges üzemanyag pocsékolás a megoldás, a probléma okát kell megtalálni és orvosolni. Ez saját tapasztalat. Nekem is volt egy időben check lámpás problémám - főleg hideg időben -, a fórumon olvasott javaslatok alapján én is pörgettem a motort, de csak az üzemanyagot zabáltattam fölöslegesen, mert a probléma ezzel nem oldódott meg. Amióta kicserélték a szelepfedél tömítést (nálam ez volt a probléma oka), azóta normális vezetési körülmények között - sőt negyedikben 50 km-es sebesség mellett - hideg motorral sem jelentkezik a check lámpa. Ezzel tulajdonképpen azt akartam leírni, hogy az autó alapvetően jó, ha valahol hiba jelentkezik, akkor nem ráolvasással kell azt orvosolni (az enyémben szakszerviz 160 ezerért szelepeket akart cserélni a 75 ezres szervizzel egybekötve), hanem kell találni egy jó szakembert, aki meg tudja állapítani és orvosolni is tudja a hiba okát (ez a legnehezebb, jó szakembert találni). Ja, és a hibakód P300 volt.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2013. Február 14. - 20:44:45 írta cucogany »
|
Naplózva
|
|
|
|
zjuhasz
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
|
|
« Hozzászólás #1195 Dátum: 2013. Február 14. - 21:21:05 » |
|
ma lett kész Zsolti/Tóni/WRC által a pucolás. (A cheklámpa égés kimaradást jelzett) Párezerért EGR szelepet tisztítottak, meg valami lötyivel a szelepeket, most jónak tűnik. Próbáltam már hazafele jövet is pörgetni egy kicsit, de a városi dugóban elég nehéz
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #1196 Dátum: 2013. Február 14. - 21:55:54 » |
|
kulcsszó üzem meleg motor.... Az én munkahelyem 4,5 km-re van a lakásomtól. Nem pörgetem a motort, 50-nel negyedikben, 60-nal ötödikben megyek, és nem is Nubira a kocsi, hanem egy 2005-ös Lacsi. Se oda, se vissza nem tud üzemi hőmérsékletre felmelegedni a motor, még sincs check lámpám. Ja, és szelep csere sem volt. Tehát lehet normálisan is közlekedni azzal az autóval, nem muszáj ész nélkül pörgetni a motort, az semmit nem old meg, a hiba okát kell feltárni és megszüntetni. kulcsszó még nincs... amúgy nem kell ész nélkül pörgetni csak meg kellene nézni a motor nyomaték görbéjét és kiderülne,hogy nem épp ideális ahogy használod.. Probáld ki ugyanezt a vezetési stílust egy hasonló, de komputeres autóval. Figyeld a pillanatnyi fogyasztást, majd próbáld ki az 50km/h sebességet harmadikkal. Meg fogsz lepődni az eredményen.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #1197 Dátum: 2013. Február 15. - 11:35:53 » |
|
Probáld ki ugyanezt a vezetési stílust egy hasonló, de komputeres autóval. Figyeld a pillanatnyi fogyasztást, majd próbáld ki az 50km/h sebességet harmadikkal. Meg fogsz lepődni az eredményen.
Sokszor próbáltam a lányom autójával. Nincs min meglepődnöm.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
guszesz
|
|
« Hozzászólás #1198 Dátum: 2013. Február 15. - 16:39:42 » |
|
Ma volt egy sárga lámpám. Nem állandósult hibának hozta. Mit jelent ez? P0132 lambdaszonda magas jelszintfeszültség (hengersor 1, érzékelő 1)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1199 Dátum: 2013. Február 15. - 17:26:01 » |
|
Tegnap elmentem Jászberénybe és vissza, Dobogókőn és az M0-on keresztül, próbáltam jól leégetni a kormot a szelepekről, egy jó darabon 110-120 volt 4.ben, remélem egy ideig elég lesz. A fogyasztásom viszont meglepően jó lett, 247 km után 15.12 liter kellett csak neki a szokásos kútfejnél tankolva.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|