szediati
|
|
« Hozzászólás #1125 Dátum: 2012. December 22. - 13:43:59 » |
|
Sziasztok. Valakinek volt illetve hallott már összefüggést a p300 as hibakód/villogó check lámpa és a hátsó ablakmosó beázása miatti zárlat között? mert amióta kicseréltem a hátsó ablakmosó csövet és kiszárítottam a csatlakozót azóta egyszer sem jelzett a lámpa. még ilyen hidegekben sem. LEKOPOGOM !
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #1126 Dátum: 2012. December 22. - 15:57:56 » |
|
Sziasztok. Valakinek volt illetve hallott már összefüggést a p300 as hibakód/villogó check lámpa és a hátsó ablakmosó beázása miatti zárlat között? mert amióta kicseréltem a hátsó ablakmosó csövet és kiszárítottam a csatlakozót azóta egyszer sem jelzett a lámpa. még ilyen hidegekben sem. LEKOPOGOM !
A kettőnek nagyon nincs köze egymáshoz...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1127 Dátum: 2012. December 23. - 19:53:18 » |
|
Sziasztok. Valakinek volt illetve hallott már összefüggést a p300 as hibakód/villogó check lámpa és a hátsó ablakmosó beázása miatti zárlat között? mert amióta kicseréltem a hátsó ablakmosó csövet és kiszárítottam a csatlakozót azóta egyszer sem jelzett a lámpa. még ilyen hidegekben sem. LEKOPOGOM !
A kettőnek nagyon nincs köze egymáshoz... Meglepő, de lehetséges.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1128 Dátum: 2012. December 23. - 20:47:43 » |
|
Sziasztok. Valakinek volt illetve hallott már összefüggést a p300 as hibakód/villogó check lámpa és a hátsó ablakmosó beázása miatti zárlat között? mert amióta kicseréltem a hátsó ablakmosó csövet és kiszárítottam a csatlakozót azóta egyszer sem jelzett a lámpa. még ilyen hidegekben sem. LEKOPOGOM !
A kettőnek nagyon nincs köze egymáshoz... Meglepő, de lehetséges. hogyan? semmi köze az egészhez
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1129 Dátum: 2012. December 23. - 21:05:42 » |
|
Sziasztok. Valakinek volt illetve hallott már összefüggést a p300 as hibakód/villogó check lámpa és a hátsó ablakmosó beázása miatti zárlat között? mert amióta kicseréltem a hátsó ablakmosó csövet és kiszárítottam a csatlakozót azóta egyszer sem jelzett a lámpa. még ilyen hidegekben sem. LEKOPOGOM !
A kettőnek nagyon nincs köze egymáshoz... Meglepő, de lehetséges. hogyan? semmi köze az egészhez Pedig van és még egyéb hibakódot is tud generálni. Viszont most a Karácsonyi készülődés közepette nagyon nincs kedven vitatkozni és "levezetni" a hibajelenséget. Tisztelettel kérlek benneteket, hogy ezt nézzétek el most nekem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
szediati
|
|
« Hozzászólás #1130 Dátum: 2012. December 23. - 21:37:34 » |
|
Én is csak azért kérdeztem mert mikor elázott a csatlakozó el sem akart indulni a kocsi csak köszörült az önindító gondolom az immobilizer letiltott. amikor nagy nehezen elindult akkor bedobott P0351 Gyújtótekercs 'A' primer/szekunder áramkör P0352 Gyújtótekercs 'B' primer/szekunder áramkör ezt a két hibakódot. amikor kiszárítottam a csatit és kicseréltem a törött csövet azóta semmi hibakódot nem adott a p300/villogó check lámpa is megszűnt. ha viszont ez valóban lehetséges akkor elképzelhető hogy sok embernek ez volt a gond és nem a szelepek. persze ez csak elmélet és észrevétel. Az okot nem tudom
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1131 Dátum: 2012. December 23. - 21:39:50 » |
|
Én is csak azért kérdeztem mert mikor elázott a csatlakozó el sem akart indulni a kocsi csak köszörült az önindító gondolom az immobilizer letiltott. amikor nagy nehezen elindult akkor bedobott P0351 Gyújtótekercs 'A' primer/szekunder áramkör P0352 Gyújtótekercs 'B' primer/szekunder áramkör ezt a két hibakódot. amikor kiszárítottam a csatit és kicseréltem a törött csövet azóta semmi hibakódot nem adott a p300/villogó check lámpa is megszűnt. ha viszont ez valóban lehetséges akkor elképzelhető hogy sok embernek ez volt a gond és nem a szelepek. persze ez csak elmélet és észrevétel. Az okot nem tudom
semmi köze hozzá ne vezessük félre a többieket vagy szerinted 4 ajtós autó esetén is az ablakmosó cső az oka Tomi ráér karácsony után is várom a levezetést!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #1132 Dátum: 2012. December 23. - 21:54:17 » |
|
Vitatkozotk csatin cheklámpán- minek? Ha rossz az autó javítani kell, nincs mese. Ez a fórum, klub, tagok pont arra jó, hogy a jelentkező hibák okát minél jobban szakszerűbben meg tudjuk oldani. Nekem hb. a lacetti, hátsó ablakmosó csöve törött-e, lehet. Csati nem ázott be, elektromos hiba nincs. Lehet azért, mert nem használom a mosó részét, csak az ablaktörlőt. A HB karosszéria felépítményt nagyon jól megcsinálták. Akinek ilyen az autója, még nem vette észre, hogy esős időben nem húzza magára a vizet, a koszos úti szlötyit? A kombi igen. Ergo nem kell mosni, csak esetleg törölni. Szerintem a cheklámpa és a hátsó mosó cső közötti hiba nincs összefüggésben. De inkább ne ezzel foglalkozzunk most így ünnep előtt. Szeretnék mindenkinek BOLDOG BÉKÉS KARÁCSONY ÜNNEPET kivánni!!!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1133 Dátum: 2012. December 23. - 22:03:26 » |
|
Én is csak azért kérdeztem mert mikor elázott a csatlakozó el sem akart indulni a kocsi csak köszörült az önindító gondolom az immobilizer letiltott. amikor nagy nehezen elindult akkor bedobott P0351 Gyújtótekercs 'A' primer/szekunder áramkör P0352 Gyújtótekercs 'B' primer/szekunder áramkör ezt a két hibakódot. amikor kiszárítottam a csatit és kicseréltem a törött csövet azóta semmi hibakódot nem adott a p300/villogó check lámpa is megszűnt. ha viszont ez valóban lehetséges akkor elképzelhető hogy sok embernek ez volt a gond és nem a szelepek. persze ez csak elmélet és észrevétel. Az okot nem tudom
semmi köze hozzá ne vezessük félre a többieket vagy szerinted 4 ajtós autó esetén is az ablakmosó cső az oka Tomi ráér karácsony után is várom a levezetést! Mint mondtam, most nincs "vita", arroganciára semmi szükség. Négyajtósról senki sem tett konkrét megjegyzést. Karácsony után teszek egy kísérletet a magyarázatra. Békés, Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
szediati
|
|
« Hozzászólás #1134 Dátum: 2012. December 23. - 22:06:34 » |
|
Na most már én is kiváncsi vagyok a magyarázata ha már elinditottam ezt a kis lavinát. Kellemes Ünnepeket mindenkinek
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1135 Dátum: 2012. December 23. - 22:33:20 » |
|
Én is csak azért kérdeztem mert mikor elázott a csatlakozó el sem akart indulni a kocsi csak köszörült az önindító gondolom az immobilizer letiltott. amikor nagy nehezen elindult akkor bedobott P0351 Gyújtótekercs 'A' primer/szekunder áramkör P0352 Gyújtótekercs 'B' primer/szekunder áramkör ezt a két hibakódot. amikor kiszárítottam a csatit és kicseréltem a törött csövet azóta semmi hibakódot nem adott a p300/villogó check lámpa is megszűnt. ha viszont ez valóban lehetséges akkor elképzelhető hogy sok embernek ez volt a gond és nem a szelepek. persze ez csak elmélet és észrevétel. Az okot nem tudom
semmi köze hozzá ne vezessük félre a többieket vagy szerinted 4 ajtós autó esetén is az ablakmosó cső az oka Tomi ráér karácsony után is várom a levezetést! Mint mondtam, most nincs "vita", arroganciára semmi szükség. Négyajtósról senki sem tett konkrét megjegyzést. Karácsony után teszek egy kísérletet a magyarázatra. Békés, Boldog Karácsonyt Mindenkinek! nincs semmi arrogancia a 4 ajtóst azért hoztam fel mivel ugyanaz az autó a hátsó ablakmosót leszámítva tehát ? várom a magyarázatot mint mondtam ráér!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1136 Dátum: 2012. December 26. - 12:58:24 » |
|
Mivel van egy kis időm, nekifogok az említett hiba "kibogozásába". Ehhez viszont szükséges egy kis történet, ami az ősszel esett meg a műhelyünkben. Tehát, az előzmény és innentől felejtsük el a 4 ajtós Lacsit, mert erre a típusra nem érvényes a bennük nemlétező berendezések okán. Nos, rohan hozzám a kolléga, hogy jár a Lacetti motorja. Kérdezem tőle, hogy ebben mi a meglepő? Mondja, hát az, hogy a kezében van a gyújtáskulcs! Odamegyek, nézzük a kocsit, tán szellem költözött bele. Halványan világítanak a kontroll lámpák a műszerfalon, motor jár. Becsapom a vezetőoldali ajtót, motor leáll. Próbáljuk meg beindítani! Beülök, ajtó nyitva, nem indul a piszok! Mérgesen becsapom az ajtót, hát nem beindul? Világít a pechlámpa, de működik. Ajtó kinyit, még mindig jár, kulcs elfordít, kivesz, kiszáll, motor még mindig jár, gyújtás ráadáskor szokásos összes kontroll lámpa világít és ismétlődik minden elölről. Ugyebár, volt már szó az ominózus hátsó ablaktörlő cső eltöréséről, de mi köze van a fent említett jelenséghez? Nézzük meg! Bal oldali "C" oszlopburkolat bontás. Már az ismert szagról biztosra vehető a "csőtörés". És így is van. Az ott található elektromos csatlakozók áznak rendesen. Különösen egy 8 "lábú", a C404-es. De mi köze a motorhoz? Logikusnak tűnt, hogy a gyújtás "15" áramkörre valahogyan +12 v kerül, kerülő úton, a "30-as" állandó (+)-ról. A kapcsolási rajz segítségre sietett. Azt mondjuk, hogy elázik az ominózus csati, jön a hiba. Egy lehetőséget találtunk és mértünk. És itt jön a képbe az ajtó nyitás és csukás. Tehát, ebben a csatlakozóban (C404), a 4-es láb a csomagtérnyitás kapcsolója, ami a világítást is kapcsolja, ez összeköttetésben van az ajtónyitás érzékelő kapcsolókkal. Ezen a (4) lábon állandó feszültség van ("30"), attól függően, hogy nyitott, avagy zárt valamelyik ajtó. Ebben a csatlakozóban (C404) leledzik, nem kis meglepetésre mellette levő (5) lábon a hátsó ablaktörlő motor, csak gyújtáson feszültség alatt levő tápja. Méréseink szerint e két láb átvezetése révén kerül vissza kerülőúton bekapcsolt gyújtás nélkül is feszültség a gyújtáskapcsoló utáni áramkörbe egészen a biztosíték tábláig. Az ajtó nyitása illetve zárt állapota szerint vagy test, vagy + 12V megy vissza. Mivel az áram nem hülye, arra megy , amerre kevesebb "dolga" van és nem a tipikus rövidzárlattal van dolgunk, nem ég ki biztosíték, nincsen vezeték égés sem. És ez megint FONTOS! Jelentős átmeneti ellenállást képezve a mosófolyadék, meghiúsítja a "teljes" 12 V visszavezetését (feszültségesés), ahhoz viszont elegendő, hogy a rendszert működésben tarthassa. Az ECU közel 10,5 volton is képes még működni (indulni nem, mert az önindító alaposan "lehúzza" a feszültséget indításkor), az ECU-ban levő feszültség stabilizáló áramkör, a működéséhez szükséges feszültséget (5 volt) képes fenntartani. Így van bemenő- és kimenőjel. Működésben marad-még ha rosszabb minőségben is- a befecskendezés, valamint a gyújtás vezérlés is. Hogyan jönnek a képbe az említett hibakódok (P0300: különböző henger égéskimaradás, P0351: gyújtás, jel "A" gyújtótekercs hiba, P0352: gyújtás, jel "B" gyújtótekercs hiba)? Hát úgy, hogy a gyújtótekercsek erősen legyengített "vezérlést" kapnak, esélyük sincs megfelelő energiájú szekunder feszültséget, energiát előállítani. Ebben az elektromos káoszban járni még éppen tud a motor, ellenben ha leállt, újra nem képes beindulni. Az említett hibakódok törlésre kerülnek bizonyos üzemidő után automatikusan, amint helyre áll a rendszer stabilitása. ECU feszültségmentesítés is törli. Egyébként az emlegetett hibakódok eltárolási feltételei egyértelműen meghatározzák:gyújtótekercs áramköri szakadás, zárlat vagy akkumulátor vezetékkel való rövidzárlat. Esetünkben ez utóbbi a hiba forrása, még ha nem is a klasszikus értelemben. Az elmúlt közel fél évben 5, ilyen hibával jelentkező autónk volt és a "történelem ismételte önmagát". Remélem, hogy áttekinthető volt a leírás, ennél egyszerűbben csak "szemléltető oktatás" keretében tudnám bemutatni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1137 Dátum: 2012. December 26. - 14:17:14 » |
|
Mivel van egy kis időm, nekifogok az említett hiba "kibogozásába". Ehhez viszont szükséges egy kis történet, ami az ősszel esett meg a műhelyünkben. Tehát, az előzmény és innentől felejtsük el a 4 ajtós Lacsit, mert erre a típusra nem érvényes a bennük nemlétező berendezések okán. Nos, rohan hozzám a kolléga, hogy jár a Lacetti motorja. Kérdezem tőle, hogy ebben mi a meglepő? Mondja, hát az, hogy a kezében van a gyújtáskulcs! Odamegyek, nézzük a kocsit, tán szellem költözött bele. Halványan világítanak a kontroll lámpák a műszerfalon, motor jár. Becsapom a vezetőoldali ajtót, motor leáll. Próbáljuk meg beindítani! Beülök, ajtó nyitva, nem indul a piszok! Mérgesen becsapom az ajtót, hát nem beindul? Világít a pechlámpa, de működik. Ajtó kinyit, még mindig jár, kulcs elfordít, kivesz, kiszáll, motor még mindig jár, gyújtás ráadáskor szokásos összes kontroll lámpa világít és ismétlődik minden elölről. Ugyebár, volt már szó az ominózus hátsó ablaktörlő cső eltöréséről, de mi köze van a fent említett jelenséghez? Nézzük meg! Bal oldali "C" oszlopburkolat bontás. Már az ismert szagról biztosra vehető a "csőtörés". És így is van. Az ott található elektromos csatlakozók áznak rendesen. Különösen egy 8 "lábú", a C404-es. De mi köze a motorhoz? Logikusnak tűnt, hogy a gyújtás "15" áramkörre valahogyan +12 v kerül, kerülő úton, a "30-as" állandó (+)-ról. A kapcsolási rajz segítségre sietett. Azt mondjuk, hogy elázik az ominózus csati, jön a hiba. Egy lehetőséget találtunk és mértünk. És itt jön a képbe az ajtó nyitás és csukás. Tehát, ebben a csatlakozóban (C404), a 4-es láb a csomagtérnyitás kapcsolója, ami a világítást is kapcsolja, ez összeköttetésben van az ajtónyitás érzékelő kapcsolókkal. Ezen a (4) lábon állandó feszültség van ("30"), attól függően, hogy nyitott, avagy zárt valamelyik ajtó. Ebben a csatlakozóban (C404) leledzik, nem kis meglepetésre mellette levő (5) lábon a hátsó ablaktörlő motor, csak gyújtáson feszültség alatt levő tápja. Méréseink szerint e két láb átvezetése révén kerül vissza kerülőúton bekapcsolt gyújtás nélkül is feszültség a gyújtáskapcsoló utáni áramkörbe egészen a biztosíték tábláig. Az ajtó nyitása illetve zárt állapota szerint vagy test, vagy + 12V megy vissza. Mivel az áram nem hülye, arra megy , amerre kevesebb "dolga" van és nem a tipikus rövidzárlattal van dolgunk, nem ég ki biztosíték, nincsen vezeték égés sem. És ez megint FONTOS! Jelentős átmeneti ellenállást képezve a mosófolyadék, meghiúsítja a "teljes" 12 V visszavezetését (feszültségesés), ahhoz viszont elegendő, hogy a rendszert működésben tarthassa. Az ECU közel 10,5 volton is képes még működni (indulni nem, mert az önindító alaposan "lehúzza" a feszültséget indításkor), az ECU-ban levő feszültség stabilizáló áramkör, a működéséhez szükséges feszültséget (5 volt) képes fenntartani. Így van bemenő- és kimenőjel. Működésben marad-még ha rosszabb minőségben is- a befecskendezés, valamint a gyújtás vezérlés is. Hogyan jönnek a képbe az említett hibakódok (P0300: különböző henger égéskimaradás, P0351: gyújtás, jel "A" gyújtótekercs hiba, P0352: gyújtás, jel "B" gyújtótekercs hiba)? Hát úgy, hogy a gyújtótekercsek erősen legyengített "vezérlést" kapnak, esélyük sincs megfelelő energiájú szekunder feszültséget, energiát előállítani. Ebben az elektromos káoszban járni még éppen tud a motor, ellenben ha leállt, újra nem képes beindulni. Az említett hibakódok törlésre kerülnek bizonyos üzemidő után automatikusan, amint helyre áll a rendszer stabilitása. ECU feszültségmentesítés is törli. Egyébként az emlegetett hibakódok eltárolási feltételei egyértelműen meghatározzák:gyújtótekercs áramköri szakadás, zárlat vagy akkumulátor vezetékkel való rövidzárlat. Esetünkben ez utóbbi a hiba forrása, még ha nem is a klasszikus értelemben. Az elmúlt közel fél évben 5, ilyen hibával jelentkező autónk volt és a "történelem ismételte önmagát". Remélem, hogy áttekinthető volt a leírás, ennél egyszerűbben csak "szemléltető oktatás" keretében tudnám bemutatni.
ne felejtsük el a 4ajtóst főleg azért nem mivel egy konkrét hibakód a volt a kérdés P300 sok dolgot lehet megmagyarázni de a P300at nem tudod a hátsó ablakmosó cső törésével amúgy a kábelköteg hibája a 4 ajtós esetén is tud hasonlót /a dobbetét alatt kábelszakadás,zárlat/ de térjünk vissza a szokásos P300 ra.amit leírtál azok a hibakódok létrejöhetnek de az esetek többségénél NEM állnak fennt! Gyakorlatilag megpróbáltad a véleményedet mellébeszéléssel igazolni. Az ablakmosócső törés az az autók korával egyenes arányban nő 7éve ismert hiba a mellékhatásokkal együtt. A P300 pedig sajnos 2003 óta keseríti a tulajdonosok és a szervizesek életét Daewoo Chevrolet tulajdonosok körében igaz Nubira + nál 1 esetben sem fordult elő csak Kalos esetén. A P300 az hiba több dolog együttes összehatásának köszönhető de erről már korábban már beszéltünk. A hibák amúgy a vezérlőegységből nem törlődnek csak az állapotuk változik...
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1138 Dátum: 2012. December 26. - 15:45:18 » |
|
Mivel van egy kis időm, nekifogok az említett hiba "kibogozásába". Ehhez viszont szükséges egy kis történet, ami az ősszel esett meg a műhelyünkben. Tehát, az előzmény és innentől felejtsük el a 4 ajtós Lacsit, mert erre a típusra nem érvényes a bennük nemlétező berendezések okán. Nos, rohan hozzám a kolléga, hogy jár a Lacetti motorja. Kérdezem tőle, hogy ebben mi a meglepő? Mondja, hát az, hogy a kezében van a gyújtáskulcs! Odamegyek, nézzük a kocsit, tán szellem költözött bele. Halványan világítanak a kontroll lámpák a műszerfalon, motor jár. Becsapom a vezetőoldali ajtót, motor leáll. Próbáljuk meg beindítani! Beülök, ajtó nyitva, nem indul a piszok! Mérgesen becsapom az ajtót, hát nem beindul? Világít a pechlámpa, de működik. Ajtó kinyit, még mindig jár, kulcs elfordít, kivesz, kiszáll, motor még mindig jár, gyújtás ráadáskor szokásos összes kontroll lámpa világít és ismétlődik minden elölről. Ugyebár, volt már szó az ominózus hátsó ablaktörlő cső eltöréséről, de mi köze van a fent említett jelenséghez? Nézzük meg! Bal oldali "C" oszlopburkolat bontás. Már az ismert szagról biztosra vehető a "csőtörés". És így is van. Az ott található elektromos csatlakozók áznak rendesen. Különösen egy 8 "lábú", a C404-es. De mi köze a motorhoz? Logikusnak tűnt, hogy a gyújtás "15" áramkörre valahogyan +12 v kerül, kerülő úton, a "30-as" állandó (+)-ról. A kapcsolási rajz segítségre sietett. Azt mondjuk, hogy elázik az ominózus csati, jön a hiba. Egy lehetőséget találtunk és mértünk. És itt jön a képbe az ajtó nyitás és csukás. Tehát, ebben a csatlakozóban (C404), a 4-es láb a csomagtérnyitás kapcsolója, ami a világítást is kapcsolja, ez összeköttetésben van az ajtónyitás érzékelő kapcsolókkal. Ezen a (4) lábon állandó feszültség van ("30"), attól függően, hogy nyitott, avagy zárt valamelyik ajtó. Ebben a csatlakozóban (C404) leledzik, nem kis meglepetésre mellette levő (5) lábon a hátsó ablaktörlő motor, csak gyújtáson feszültség alatt levő tápja. Méréseink szerint e két láb átvezetése révén kerül vissza kerülőúton bekapcsolt gyújtás nélkül is feszültség a gyújtáskapcsoló utáni áramkörbe egészen a biztosíték tábláig. Az ajtó nyitása illetve zárt állapota szerint vagy test, vagy + 12V megy vissza. Mivel az áram nem hülye, arra megy , amerre kevesebb "dolga" van és nem a tipikus rövidzárlattal van dolgunk, nem ég ki biztosíték, nincsen vezeték égés sem. És ez megint FONTOS! Jelentős átmeneti ellenállást képezve a mosófolyadék, meghiúsítja a "teljes" 12 V visszavezetését (feszültségesés), ahhoz viszont elegendő, hogy a rendszert működésben tarthassa. Az ECU közel 10,5 volton is képes még működni (indulni nem, mert az önindító alaposan "lehúzza" a feszültséget indításkor), az ECU-ban levő feszültség stabilizáló áramkör, a működéséhez szükséges feszültséget (5 volt) képes fenntartani. Így van bemenő- és kimenőjel. Működésben marad-még ha rosszabb minőségben is- a befecskendezés, valamint a gyújtás vezérlés is. Hogyan jönnek a képbe az említett hibakódok (P0300: különböző henger égéskimaradás, P0351: gyújtás, jel "A" gyújtótekercs hiba, P0352: gyújtás, jel "B" gyújtótekercs hiba)? Hát úgy, hogy a gyújtótekercsek erősen legyengített "vezérlést" kapnak, esélyük sincs megfelelő energiájú szekunder feszültséget, energiát előállítani. Ebben az elektromos káoszban járni még éppen tud a motor, ellenben ha leállt, újra nem képes beindulni. Az említett hibakódok törlésre kerülnek bizonyos üzemidő után automatikusan, amint helyre áll a rendszer stabilitása. ECU feszültségmentesítés is törli. Egyébként az emlegetett hibakódok eltárolási feltételei egyértelműen meghatározzák:gyújtótekercs áramköri szakadás, zárlat vagy akkumulátor vezetékkel való rövidzárlat. Esetünkben ez utóbbi a hiba forrása, még ha nem is a klasszikus értelemben. Az elmúlt közel fél évben 5, ilyen hibával jelentkező autónk volt és a "történelem ismételte önmagát". Remélem, hogy áttekinthető volt a leírás, ennél egyszerűbben csak "szemléltető oktatás" keretében tudnám bemutatni.
ne felejtsük el a 4ajtóst főleg azért nem mivel egy konkrét hibakód a volt a kérdés P300 sok dolgot lehet megmagyarázni de a P300at nem tudod a hátsó ablakmosó cső törésével amúgy a kábelköteg hibája a 4 ajtós esetén is tud hasonlót /a dobbetét alatt kábelszakadás,zárlat/ de térjünk vissza a szokásos P300 ra.amit leírtál azok a hibakódok létrejöhetnek de az esetek többségénél NEM állnak fennt! Gyakorlatilag megpróbáltad a véleményedet mellébeszéléssel igazolni. Az ablakmosócső törés az az autók korával egyenes arányban nő 7éve ismert hiba a mellékhatásokkal együtt. A P300 pedig sajnos 2003 óta keseríti a tulajdonosok és a szervizesek életét Daewoo Chevrolet tulajdonosok körében igaz Nubira + nál 1 esetben sem fordult elő csak Kalos esetén. A P300 az hiba több dolog együttes összehatásának köszönhető de erről már korábban már beszéltünk. A hibák amúgy a vezérlőegységből nem törlődnek csak az állapotuk változik... Nem tudom, hogy a számokkal, vagy a betűkkel van e a probléma. De ez mindegy is. Figyelmes olvasás után kiderülhet, hogy nem konkrétan a 'P300" hibakódról írtam, ami helyesen P0300. Nem zártam ki a további hibalehetőségeket sem. Alternatívaként egy konkrét hibát igyekeztem ismertetni, ha ez mellébeszélésnek hatott számodra, hát lelked rajta, maradj meg ebben a tudatban. Remélhetőleg lesz olyan, akinek nem fog nehézséget jelenteni a leírtak megértése, esetleg további értelmes kérdéseket fog feltenni. Szediati kérdése ugyebár kiegészült két újabb hibakóddal, tán elkerülte a figyelmedet. Nem a "riposztra" kellene koncentrálni. Továbbra is állítom, hogy nem elegendő a hibát megszüntetni, célszerű az okokat is megkeresni. Én ehhez tartom magam, ha teszik, ha nem. És, igen, törlődik az említett három hibakód megfelelő feltételek együttállása esetén. Tessék elolvasni a hibakód diagnosztikáról szóló gyári leírást. Ha én hazudok akkor az is. Továbbá állítom, hogy nem szabad csak a hibakód kiolvasás alapján dönteni a javításról, még ha típusspecifikus "csoda" műszerről is van szó. Minden hibakódhoz tartozik egy vizsgálati-javítási technológiai utasítás. És ez így van a Daewoo, Chevrolet és minden más autótípus esetében is. Természetesen vannak "rutinhibák", aminek javítása nem igényel "gondolkodást". Mindazonáltal nem szerencsés egy hibakódot (hibajelenséget) egy kaptafára húzni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1139 Dátum: 2012. December 26. - 17:22:09 » |
|
Mivel van egy kis időm, nekifogok az említett hiba "kibogozásába". Ehhez viszont szükséges egy kis történet, ami az ősszel esett meg a műhelyünkben. Tehát, az előzmény és innentől felejtsük el a 4 ajtós Lacsit, mert erre a típusra nem érvényes a bennük nemlétező berendezések okán. Nos, rohan hozzám a kolléga, hogy jár a Lacetti motorja. Kérdezem tőle, hogy ebben mi a meglepő? Mondja, hát az, hogy a kezében van a gyújtáskulcs! Odamegyek, nézzük a kocsit, tán szellem költözött bele. Halványan világítanak a kontroll lámpák a műszerfalon, motor jár. Becsapom a vezetőoldali ajtót, motor leáll. Próbáljuk meg beindítani! Beülök, ajtó nyitva, nem indul a piszok! Mérgesen becsapom az ajtót, hát nem beindul? Világít a pechlámpa, de működik. Ajtó kinyit, még mindig jár, kulcs elfordít, kivesz, kiszáll, motor még mindig jár, gyújtás ráadáskor szokásos összes kontroll lámpa világít és ismétlődik minden elölről. Ugyebár, volt már szó az ominózus hátsó ablaktörlő cső eltöréséről, de mi köze van a fent említett jelenséghez? Nézzük meg! Bal oldali "C" oszlopburkolat bontás. Már az ismert szagról biztosra vehető a "csőtörés". És így is van. Az ott található elektromos csatlakozók áznak rendesen. Különösen egy 8 "lábú", a C404-es. De mi köze a motorhoz? Logikusnak tűnt, hogy a gyújtás "15" áramkörre valahogyan +12 v kerül, kerülő úton, a "30-as" állandó (+)-ról. A kapcsolási rajz segítségre sietett. Azt mondjuk, hogy elázik az ominózus csati, jön a hiba. Egy lehetőséget találtunk és mértünk. És itt jön a képbe az ajtó nyitás és csukás. Tehát, ebben a csatlakozóban (C404), a 4-es láb a csomagtérnyitás kapcsolója, ami a világítást is kapcsolja, ez összeköttetésben van az ajtónyitás érzékelő kapcsolókkal. Ezen a (4) lábon állandó feszültség van ("30"), attól függően, hogy nyitott, avagy zárt valamelyik ajtó. Ebben a csatlakozóban (C404) leledzik, nem kis meglepetésre mellette levő (5) lábon a hátsó ablaktörlő motor, csak gyújtáson feszültség alatt levő tápja. Méréseink szerint e két láb átvezetése révén kerül vissza kerülőúton bekapcsolt gyújtás nélkül is feszültség a gyújtáskapcsoló utáni áramkörbe egészen a biztosíték tábláig. Az ajtó nyitása illetve zárt állapota szerint vagy test, vagy + 12V megy vissza. Mivel az áram nem hülye, arra megy , amerre kevesebb "dolga" van és nem a tipikus rövidzárlattal van dolgunk, nem ég ki biztosíték, nincsen vezeték égés sem. És ez megint FONTOS! Jelentős átmeneti ellenállást képezve a mosófolyadék, meghiúsítja a "teljes" 12 V visszavezetését (feszültségesés), ahhoz viszont elegendő, hogy a rendszert működésben tarthassa. Az ECU közel 10,5 volton is képes még működni (indulni nem, mert az önindító alaposan "lehúzza" a feszültséget indításkor), az ECU-ban levő feszültség stabilizáló áramkör, a működéséhez szükséges feszültséget (5 volt) képes fenntartani. Így van bemenő- és kimenőjel. Működésben marad-még ha rosszabb minőségben is- a befecskendezés, valamint a gyújtás vezérlés is. Hogyan jönnek a képbe az említett hibakódok (P0300: különböző henger égéskimaradás, P0351: gyújtás, jel "A" gyújtótekercs hiba, P0352: gyújtás, jel "B" gyújtótekercs hiba)? Hát úgy, hogy a gyújtótekercsek erősen legyengített "vezérlést" kapnak, esélyük sincs megfelelő energiájú szekunder feszültséget, energiát előállítani. Ebben az elektromos káoszban járni még éppen tud a motor, ellenben ha leállt, újra nem képes beindulni. Az említett hibakódok törlésre kerülnek bizonyos üzemidő után automatikusan, amint helyre áll a rendszer stabilitása. ECU feszültségmentesítés is törli. Egyébként az emlegetett hibakódok eltárolási feltételei egyértelműen meghatározzák:gyújtótekercs áramköri szakadás, zárlat vagy akkumulátor vezetékkel való rövidzárlat. Esetünkben ez utóbbi a hiba forrása, még ha nem is a klasszikus értelemben. Az elmúlt közel fél évben 5, ilyen hibával jelentkező autónk volt és a "történelem ismételte önmagát". Remélem, hogy áttekinthető volt a leírás, ennél egyszerűbben csak "szemléltető oktatás" keretében tudnám bemutatni.
ne felejtsük el a 4ajtóst főleg azért nem mivel egy konkrét hibakód a volt a kérdés P300 sok dolgot lehet megmagyarázni de a P300at nem tudod a hátsó ablakmosó cső törésével amúgy a kábelköteg hibája a 4 ajtós esetén is tud hasonlót /a dobbetét alatt kábelszakadás,zárlat/ de térjünk vissza a szokásos P300 ra.amit leírtál azok a hibakódok létrejöhetnek de az esetek többségénél NEM állnak fennt! Gyakorlatilag megpróbáltad a véleményedet mellébeszéléssel igazolni. Az ablakmosócső törés az az autók korával egyenes arányban nő 7éve ismert hiba a mellékhatásokkal együtt. A P300 pedig sajnos 2003 óta keseríti a tulajdonosok és a szervizesek életét Daewoo Chevrolet tulajdonosok körében igaz Nubira + nál 1 esetben sem fordult elő csak Kalos esetén. A P300 az hiba több dolog együttes összehatásának köszönhető de erről már korábban már beszéltünk. A hibák amúgy a vezérlőegységből nem törlődnek csak az állapotuk változik... Nem tudom, hogy a számokkal, vagy a betűkkel van e a probléma. De ez mindegy is. Figyelmes olvasás után kiderülhet, hogy nem konkrétan a 'P300" hibakódról írtam, ami helyesen P0300. Nem zártam ki a további hibalehetőségeket sem. Alternatívaként egy konkrét hibát igyekeztem ismertetni, ha ez mellébeszélésnek hatott számodra, hát lelked rajta, maradj meg ebben a tudatban. Remélhetőleg lesz olyan, akinek nem fog nehézséget jelenteni a leírtak megértése, esetleg további értelmes kérdéseket fog feltenni. Szediati kérdése ugyebár kiegészült két újabb hibakóddal, tán elkerülte a figyelmedet. Nem a "riposztra" kellene koncentrálni. Továbbra is állítom, hogy nem elegendő a hibát megszüntetni, célszerű az okokat is megkeresni. Én ehhez tartom magam, ha teszik, ha nem. És, igen, törlődik az említett három hibakód megfelelő feltételek együttállása esetén. Tessék elolvasni a hibakód diagnosztikáról szóló gyári leírást. Ha én hazudok akkor az is. Továbbá állítom, hogy nem szabad csak a hibakód kiolvasás alapján dönteni a javításról, még ha típusspecifikus "csoda" műszerről is van szó. Minden hibakódhoz tartozik egy vizsgálati-javítási technológiai utasítás. És ez így van a Daewoo, Chevrolet és minden más autótípus esetében is. Természetesen vannak "rutinhibák", aminek javítása nem igényel "gondolkodást". Mindazonáltal nem szerencsés egy hibakódot (hibajelenséget) egy kaptafára húzni. úgylátszik a szövegértelmezéseddel gond van Szediati kérdése sz volt hogy a P0300 as hibakódját okozhatta e az ablakmosó cső te meg azt írta ,hogy igen most meg megy a melléduma Amúgy a hiba nem törlődik csak az állapota változik de ezt tudnod kellene ha a diagnosztikában jártas lennél !amúgy előírás!/ Tudod a rutinhiba csak azért az mert az ember elscseszett elötte 1-2 napot mire rájött mi a helyzet és utánna már nem kell vele szenvedni csak a problémás helyeket kell megnézni!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012. December 26. - 17:32:00 írta sebike »
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
|