Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 18:31:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 100   Le
 
Szerző Téma: Cheklámpa  (Megtekintve 397213 alkalommal)
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1080 Dátum: 2012. Szeptember 29. - 22:12:03 »

Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy hidegindításkor dadog a motor, nehezen pörög fel (mintha nem menne egy-két henger) és kigyullad a MIL lámpa. A tárolt hibakód: P0300 - Rendszertelen/több hengert érintő égéskimaradást érzékelés. A hiba kitörlés után visszajön.
Gyertyacsere segíthet ezen, vagy más a gond?
Hasonló hiba volt már valakinek?
Ja és annyi, hogy gázos az autó, de ahogy átkapcsol gázra a dadogás megszűnik és pörög a motor.
Segítségeteket előre is köszi!
Üdv:
scheingy
Tipushiba.
http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=68
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1081 Dátum: 2012. Szeptember 30. - 06:06:22 »

Használjuk egy kicsit a logikát.
Gázzal OK az autó, benzinnel nem. Nyilván nem a közös részekben kell a hiba okát keresni. Kacsint

Benzin ellátó részen lesz a gond. AC pumpa, szűrő, injector szelep.
Ez utóbbi szokott a gond lenni gázos autóknál, ha le van kapcsolva gáz üzem esetén a benzin szivattyú.

Ha melegen benzinnel mész akkor is dadog?
Amennyiben igen, úgy benzin mennyiségi gond van. AC vagy szűrő.

Én mondjuk biztosan a benzin szűrővel kezdeném ha régen volt cserélve.


Ha melegen, de benzinnel nem rángat, dadog akkor injectorra tippelnék.
Ebben az esetben járj ki egy tanknyi benzint gáz üzem nélkül (fele ethanol itt is jól jöhet). Hátha bejön.
Ha nem, akkor az injectorok ultrahangos tisztítása segíthet.
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1082 Dátum: 2012. Szeptember 30. - 07:30:30 »

Használjuk egy kicsit a logikát.
Gázzal OK az autó, benzinnel nem. Nyilván nem a közös részekben kell a hiba okát keresni. Kacsint

Benzin ellátó részen lesz a gond. AC pumpa, szűrő, injector szelep.
Ez utóbbi szokott a gond lenni gázos autóknál, ha le van kapcsolva gáz üzem esetén a benzin szivattyú.

Ha melegen benzinnel mész akkor is dadog?
Amennyiben igen, úgy benzin mennyiségi gond van. AC vagy szűrő.

Én mondjuk biztosan a benzin szűrővel kezdeném ha régen volt cserélve.


Ha melegen, de benzinnel nem rángat, dadog akkor injectorra tippelnék.
Ebben az esetben járj ki egy tanknyi benzint gáz üzem nélkül (fele ethanol itt is jól jöhet). Hátha bejön.
Ha nem, akkor az injectorok ultrahangos tisztítása segíthet.

Esetleg jól "megdöglött" a benzin a tankban, ha régen tankoltál és keveset. Én ezzel indítanék. Több autó típusnál találkoztunk ezzel. Jellemzően lakkbenzin szerű szaga lett a benzinnek. Aztán lehet a többit ellenőrizni. Az etanol részleges (50/50%) tankolása segíthet, de nem megoldás.
Naplózva
scheingy
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3



« Hozzászólás #1083 Dátum: 2012. Október 03. - 08:43:41 »

Sziasztok!
Igazad volt Stocz! Kicseréltük a gyertyákat, a jelenség ugyanúgy folytatódik. Biztos, hogy a benzin ellátó rendszernél kell a hibát keresni. Melegen kb. 5000 fordulaton lefojt az új gyertyákkal is, nem gyorsul tovább. Ma tovább keressük a hibát. Azt meg tudnátok mondani, merre keressem az üzemanyag szűrőt. Köszi.
« Utoljára szerkesztve: 2012. Október 03. - 08:45:56 írta scheingy » Naplózva
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #1084 Dátum: 2012. Október 03. - 11:07:41 »

Sziasztok!
Igazad volt Stocz! Kicseréltük a gyertyákat, a jelenség ugyanúgy folytatódik. Biztos, hogy a benzin ellátó rendszernél kell a hibát keresni. Melegen kb. 5000 fordulaton lefojt az új gyertyákkal is, nem gyorsul tovább. Ma tovább keressük a hibát. Azt meg tudnátok mondani, merre keressem az üzemanyag szűrőt. Köszi.
A jobb hátsó kerékjáratnál a tank környékén. A 8-s alkatrész.
[img=http://www.kephost.com/thumb/2012/10/3/a1_2012_10_3_snc7b0puko_tn.jpg]
« Utoljára szerkesztve: 2012. Október 03. - 11:19:10 írta sebijoe » Naplózva

guszesz
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 473



« Hozzászólás #1085 Dátum: 2012. Október 03. - 17:56:54 »

Sziasztok!
Igazad volt Stocz! Kicseréltük a gyertyákat, a jelenség ugyanúgy folytatódik. Biztos, hogy a benzin ellátó rendszernél kell a hibát keresni. Melegen kb. 5000 fordulaton lefojt az új gyertyákkal is, nem gyorsul tovább. Ma tovább keressük a hibát. Azt meg tudnátok mondani, merre keressem az üzemanyag szűrőt. Köszi.
A jobb hátsó kerékjáratnál a tank környékén. A 8-s alkatrész.
[img=http://www.kephost.com/thumb/2012/10/3/a1_2012_10_3_snc7b0puko_tn.jpg]
Egész pontosan ,ha benézel a jobb hátsó küszöb emelési pontjánál a küszöb belső ,felére ott megtalálod a szűrőt ,amit egy fekete műanyag burkolat takar alulról.
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1086 Dátum: 2012. Október 04. - 12:58:41 »

Idézet
Esetleg jól "megdöglött" a benzin a tankban, ha régen tankoltál és keveset.
Ez az, ami lehetetlen! Ugyanis az autó mindig benzinnel indul, tehát ha régen tankolt és keveset, akkor már nem lenne benzin a tankban. Nálam volt úgy, hogy tele tankoltam a benzintartályt, és mivel úgy állíttattam be, hogy a lehető legrövidebb idő alatt átváltson gázra, közel egy évig nem kellett benzint tankolnom, mégsem volt semmi probléma.
Viszont nálam ugyanezt a problémát (Checklámpa, 300-as hibakód, gyújtáskimaradás) a szelepfedél-tömítés cseréje oldotta meg.
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1087 Dátum: 2012. Október 04. - 18:36:09 »

Idézet
Esetleg jól "megdöglött" a benzin a tankban, ha régen tankoltál és keveset.
Ez az, ami lehetetlen! Ugyanis az autó mindig benzinnel indul, tehát ha régen tankolt és keveset, akkor már nem lenne benzin a tankban. Nálam volt úgy, hogy tele tankoltam a benzintartályt, és mivel úgy állíttattam be, hogy a lehető legrövidebb idő alatt átváltson gázra, közel egy évig nem kellett benzint tankolnom, mégsem volt semmi probléma.
Viszont nálam ugyanezt a problémát (Checklámpa, 300-as hibakód, gyújtáskimaradás) a szelepfedél-tömítés cseréje oldotta meg.
Azt azért ne jelentsd ki, hogy lehetetlen. Heti 2-3 autóval van ilyen gondunk. Általában a teljes rendszer tisztítás (és sajna üa.szivattyú csere) volt a megoldás.
Aztán, meg a P0300 hibakód különböző henger ÉGÉSKIMARADÁS definícióval helyes, és nem gyújtás kimaradás. Az csupán a véletlen egybeesés volt, hogy pont a szekunder gyújtáskör okozott problémát.
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1088 Dátum: 2012. Október 05. - 12:01:55 »

Valóban égéskimaradás, én írtam helytelenül.
Ami a bedöglött benzinnel kapcsolatos, hát nem tudom. Én hosszú hónapokig járok ugyanazzal a benzinnel (OMV), mert általában nem 5-10 litereket tankolok, ha tankolni kell. Az üzemanyagszivattyúm a gázüzem közben nem működik, mert egy relé lekapcsolja. Üzemanyag szűrő cserém pedig még nem volt (7 éves, 92 ezer km). Ennek ellenére a szelepfedél-tömítés csere óta (2011. aug.) semmi problémám.
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1089 Dátum: 2012. Október 05. - 13:37:45 »

Valóban égéskimaradás, én írtam helytelenül.
Ami a bedöglött benzinnel kapcsolatos, hát nem tudom. Én hosszú hónapokig járok ugyanazzal a benzinnel (OMV), mert általában nem 5-10 litereket tankolok, ha tankolni kell. Az üzemanyagszivattyúm a gázüzem közben nem működik, mert egy relé lekapcsolja. Üzemanyag szűrő cserém pedig még nem volt (7 éves, 92 ezer km). Ennek ellenére a szelepfedél-tömítés csere óta (2011. aug.) semmi problémám.

Nem kizárt, hogy a benzinkút (OMV) az egyik titok nyitja. A problémás esetekben nem itt tankoltak. A szivattyú relé beépíthetősége pedig a gázrendszer függvénye.  Mondjuk az üzemanyagszűrő cserével kapcsolatosan nagyon nem büszkélkednék, egy csere még ebben az esetben is szerencsés lett volna. Amúgy, meg örülni kell, hogy legalább Nálad nincs jelentősebb probléma. Ráadásul értékes információt is adtál a Cartársaknak az üzemeltetés szempontjából, amit nekem, mint buta autószerelőnek nem mindig hisznek el.  Kacsint
Naplózva
joshka123
Kábelbarát
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 75



« Hozzászólás #1090 Dátum: 2012. Október 06. - 19:07:47 »

Nemrég cseréltek lambda szondát, mert az volt a hibajelzés, hogy lambda szonda fűtőáramkör, vagy ilyesmi.
Most egy fél órája ismét világít. Jövő héten kinyomozom, hogy mi lehet az újabb hiba.
Nem örülök.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1091 Dátum: 2012. Október 07. - 09:33:21 »

Nemrég cseréltek lambda szondát, mert az volt a hibajelzés, hogy lambda szonda fűtőáramkör, vagy ilyesmi.
Most egy fél órája ismét világít. Jövő héten kinyomozom, hogy mi lehet az újabb hiba.
Nem örülök.

bármi..
Naplózva

70/4334431
scheingy
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3



« Hozzászólás #1092 Dátum: 2012. Október 07. - 21:05:21 »

Helló!
Gyertyacsere, aztán Omw-nél 100-as benzin tankolva és azzal járva, kezd az autó helyesen működni.
Ja és a benzinbe injektor tisztító adalék töltve. Nem tökéletes még, de már szépen indul hidegen, melegen pedig szinte semmi probléma. Most a gáz hanyagolva, amíg a tank benzin el nem fogy. Remélem hamarosan visszaáll az eredeti állapot.
 
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1093 Dátum: 2012. Október 07. - 21:23:57 »

Helló!
Gyertyacsere, aztán Omw-nél 100-as benzin tankolva és azzal járva, kezd az autó helyesen működni.
Ja és a benzinbe injektor tisztító adalék töltve. Nem tökéletes még, de már szépen indul hidegen, melegen pedig szinte semmi probléma. Most a gáz hanyagolva, amíg a tank benzin el nem fogy. Remélem hamarosan visszaáll az eredeti állapot.
 
Mintha emlegettem volna bizonyos problémát a benzinnel kapcsolatban.
Naplózva
joshka123
Kábelbarát
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 75



« Hozzászólás #1094 Dátum: 2012. Október 15. - 13:17:35 »

P1133 hibakódot jelez a műszer, amihez a következőt találtam:"Hibakód P1133: HO2S nem elegendő kapcsolás 1. érzékelő"
Tudjátok, hogy ez mit jelent? Főképp, mivel lehet orvosolni?

Minden jó ötletel köszönettel fogadok.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 100   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!