Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 10:58:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 100   Le
 
Szerző Téma: Cheklámpa  (Megtekintve 397127 alkalommal)
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #1005 Dátum: 2012. Február 29. - 08:02:52 »

Majd azt figyeljük, hogy Csabinak a gázos használat mellett előjön- e a pech lámpa. Illetve majd Apu figyeli.
Már előjött. Vigyorog
Naplózva


LPG
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #1006 Dátum: 2012. Február 29. - 08:19:23 »

Majd azt figyeljük, hogy Csabinak a gázos használat mellett előjön- e a pech lámpa. Illetve majd Apu figyeli.
Már előjött. Vigyorog
Gidy apu megfontolt "öreguras" vezetési stílusa után Csabi fiatalos temperamentumosabb vezetése közötti különbséget nem tolerálja az ECU.
Naplózva

hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1007 Dátum: 2012. Február 29. - 08:21:40 »

Majd azt figyeljük, hogy Csabinak a gázos használat mellett előjön- e a pech lámpa. Illetve majd Apu figyeli.
Már előjött. Vigyorog
Gidy apu megfontolt "öreguras" vezetési stílusa után Csabi fiatalos temperamentumosabb vezetése közötti különbséget nem tolerálja az ECU.
Gidynél az már nem Chek, hanem Csabi lámpa akkor? Vigyorog
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #1008 Dátum: 2012. Február 29. - 15:30:57 »

Majd azt figyeljük, hogy Csabinak a gázos használat mellett előjön- e a pech lámpa. Illetve majd Apu figyeli.
Már előjött. Vigyorog
Gidy apu megfontolt "öreguras" vezetési stílusa után Csabi fiatalos temperamentumosabb vezetése közötti különbséget nem tolerálja az ECU.
Sebijoe! Ezt kifejtenéd bővebben? Az ECU különbséget tesz a többnyire megszokott vezetés, és a "hirtelenebb" vezetés között? Mindig 420-ast dobott neki. De a lambdaszonda, és a katalizátor ki lett mérve, és jók voltak! Várom, hogy elmagyarázd, hogy megértsem, hogy okosodjak. Ami pedig a "gázos" checklámpát illeti, az más volt, az a kis gumikönyök repedése miatt volt, és "falsot" szívott, ez most lett megjavítva, amikor a gáznyomás érzékelőt cserélték. Szóval?
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #1009 Dátum: 2012. Február 29. - 17:35:46 »

Majd azt figyeljük, hogy Csabinak a gázos használat mellett előjön- e a pech lámpa. Illetve majd Apu figyeli.
Már előjött. Vigyorog
Gidy apu megfontolt "öreguras" vezetési stílusa után Csabi fiatalos temperamentumosabb vezetése közötti különbséget nem tolerálja az ECU.
Sebijoe! Ezt kifejtenéd bővebben? Az ECU különbséget tesz a többnyire megszokott vezetés, és a "hirtelenebb" vezetés között? Mindig 420-ast dobott neki. De a lambdaszonda, és a katalizátor ki lett mérve, és jók voltak! Várom, hogy elmagyarázd, hogy megértsem, hogy okosodjak. Ami pedig a "gázos" checklámpát illeti, az más volt, az a kis gumikönyök repedése miatt volt, és "falsot" szívott, ez most lett megjavítva, amikor a gáznyomás érzékelőt cserélték. Szóval?
Nem tudom részletesen, csak poénnak szántam!  Vigyorog Kacsint
Naplózva

cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #1010 Dátum: 2012. Február 29. - 22:40:34 »

Majd azt figyeljük, hogy Csabinak a gázos használat mellett előjön- e a pech lámpa. Illetve majd Apu figyeli.
Már előjött. Vigyorog
Gidy apu megfontolt "öreguras" vezetési stílusa után Csabi fiatalos temperamentumosabb vezetése közötti különbséget nem tolerálja az ECU.
Sebijoe! Ezt kifejtenéd bővebben? Az ECU különbséget tesz a többnyire megszokott vezetés, és a "hirtelenebb" vezetés között? Mindig 420-ast dobott neki. De a lambdaszonda, és a katalizátor ki lett mérve, és jók voltak! Várom, hogy elmagyarázd, hogy megértsem, hogy okosodjak. Ami pedig a "gázos" checklámpát illeti, az más volt, az a kis gumikönyök repedése miatt volt, és "falsot" szívott, ez most lett megjavítva, amikor a gáznyomás érzékelőt cserélték. Szóval?
Nem tudom részletesen, csak poénnak szántam!  Vigyorog Kacsint
Valamit emlegettetek már, hogy öntanulós az ECU...nem? Vezetési stílust figyel. Ezért is lehet némely esetben reseteléssel rendbehozni a dolgokat és akkor újratanul...nem?....vagy az más volt? Nem emlékszem már.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
zjuhasz
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


« Hozzászólás #1011 Dátum: 2012. Március 02. - 21:46:11 »


Bp-en kihez lenne érdemes elvinni?

Tehát p300 hibakód, idén januárban jött elő a sárga lámpa, jellemzően hideg motornál, nem rángat, nincs semmi más tünet. A lámpa csak néha világít, néha villog is, aztán napokig semmi. Gyertyacsere 4 hónapja volt. Legtöbbször rövidtávot megyünk. Volt pörgetve 4-5ezres fordulaton 20km-en át, utána is volt cheklámpa.
A cél, hogy működőképes maradjon a kocsi még évekig.
köszi
Én kipróbálnám ezt a tisztítást amit írtál, ha nem műkszik akkor nincs más hátra mint amit Sebike is írt hengerfej le.
azt Sebike tudná csinálni? Leszedett hengerfejnél szeleppucolás vagy egyből csere?
Tudná még azt a pucolást is szerintem, ha a pucc nem segít csak a 8 kipufogó szelep cseréje lehet a megoldás, keresd meg priviben, de ő Kaposvári.
azért ha lehet, maradnék a közelben. Bp-en valaki közületek, aki foglakozik javítással?
köszi

CarService.

http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=355.0
no, meg is volnánk javítással, ma hoztam el a kocsit. 16-ért kaptam 1 teljes pucolást, ahogy az a márciusi akcióban is szerepel (Diagnosztika+Wepp szelep tisztítás+ egr ultrahangos+kipuff gáz visszavezetés tisztítás) egy vezérlés szétszedés-ellenőrzés-összerakás kombót, általános állapotfelmérést, jó tanácsokat illetve egy első fényszóró izzót.
Ennél tényleg nehezen kívánhat az ember többet. Csak remélni tudom, hogy meg tudnak élni Zsoltiék ilyen kedvező árak és tisztességes hozzáállás mellett. Tényleg úgy érzem, hogy nem szolgáltatást adtak, hanem szívességet tettek.  Mosolyog
Mindenesetre ha valaki a környezetemben szervizt fog keresni, akkor nem kérdés, hogy Mátyásföldre küldöm.
köszönöm
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1012 Dátum: 2012. Március 04. - 08:38:21 »

Majd azt figyeljük, hogy Csabinak a gázos használat mellett előjön- e a pech lámpa. Illetve majd Apu figyeli.
Már előjött. Vigyorog
Gidy apu megfontolt "öreguras" vezetési stílusa után Csabi fiatalos temperamentumosabb vezetése közötti különbséget nem tolerálja az ECU.
Sebijoe! Ezt kifejtenéd bővebben? Az ECU különbséget tesz a többnyire megszokott vezetés, és a "hirtelenebb" vezetés között? Mindig 420-ast dobott neki. De a lambdaszonda, és a katalizátor ki lett mérve, és jók voltak! Várom, hogy elmagyarázd, hogy megértsem, hogy okosodjak. Ami pedig a "gázos" checklámpát illeti, az más volt, az a kis gumikönyök repedése miatt volt, és "falsot" szívott, ez most lett megjavítva, amikor a gáznyomás érzékelőt cserélték. Szóval?
Nem tudom részletesen, csak poénnak szántam!  Vigyorog Kacsint
Valamit emlegettetek már, hogy öntanulós az ECU...nem? Vezetési stílust figyel. Ezért is lehet némely esetben reseteléssel rendbehozni a dolgokat és akkor újratanul...nem?....vagy az más volt? Nem emlékszem már.
Hát öntanulósnak öntanulós, de ez nem a vezető stílusára vonatkozik Vigyorog (legjobb tudásom szerint). Van ugyan olyan autó is ami tanulja a vezető stílusát (ha jól emlékszem pl. vmelyik Toyota rendelkezett öntanulós váltó elektronikával), de a miénk nem ilyen.

A tanulás "csak" a motor/érzékelők/üzemanyag gyártási szórásából, kopásából eredő eltérések kompenzálására szolgálnak (gondolj itt pl. a fojtószelepre. Folyamatosan rakódik le a kosz rajta. E miatt korrigálni kell pl. az alapjárathoz tartozó beállítását).
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1013 Dátum: 2012. Március 04. - 10:23:51 »

  Ha szabad, néhány kiegészítést tennék. Nem szabad túlmisztifikálni az úgynevezett öntanulási folyamatot. Igazából a kifejezés sem teljesen helytálló. Próbálom érthetően és röviden értelmezni a dolgot, ahogy én tudom.
Vonatkoztassunk el a konkrét autó típustól, hasonló rendszer szerint működik szinte mindegyik, amelyik rendelkezik monitor lambda szondával (katalizátor utáni). Az alapjárati fordulatszámot most hagyjuk, az az ECU-ban programozva van, bizonyos tól-ig határral és a megfelelő (lambda 1,02-0,98) üzemanyag-levegő keverék függvénye. Szándékosan üzemanyagot írtam és nem benzint, mert ez lehet E85, LPG, CNG és egyéb. Ugyan a benzin kivételével mindegyik üzemanyag más "lambda értéken" produkál megfelelő emissziót, de nem szabad elfelejteni, hogy az autók ECU-ja alapvetően benzinhez van programozva (kivétel a gyárilag alternatív üzemanyagok használatára készített autók). LPG üzemben is gyakori eset emiatt a szegény keverék hibaüzenet.
  Visszatérve az eredeti problémához, a fenti bekezdés szerinti rendszerrel szerelt autók ECU-ja rendelkezik egy igazán érdekes programmal. Jelesül egy rövidtávú és egy hosszútávú keverékkorrekciós rendszerrel (idegen szóval: adaptív- illetve multiplikatív keverék szabályzással). A működésük lényege a nevükben rejlik. A rövidtávú szabályozás alapjáraton és részterhelésen, üzem meleg motornál működik (bemelegedési fázisban, gyorsításkor, motorfék üzemben (tolóüzem másképpen) nem), jelen időben, folyamatosan, ameddig a feltételek fennállnak. A hosszútávú korrekció pedig úgynevezett menetciklusonként kerül állításra, aminek feltétele (típusonként változó, a gyártó szabja meg, de alapjaiban erősen hasonló) általában tartós sebesség és terhelés, valamint üzemi hőmérséklet, megtett út függvénye. Ezeknek a feltételeknek persze vannak tól-ig határai (pl 60-80 km/h, 25-35% terhelésjel, 75-85 C hőfok, 5-25 km megtett út). Ha bármelyik feltétel nem teljesül, mindig az addig működő korrekciós érték a mérvadó. Érthetőbben, ha például a benzin üzem után, szinte üres tankba E85 kerül, az autó érzésre változatlanul fog menni, amíg a hosszútávú korrekciónak megfelelő feltételei nem teljesülnek. Eközben a rövidtávú korrekció bőszen dolgozik, érzékeli az E85 által keletkezett szegény keveréket (fizikai és kémiai jellemzői miatt)  és igyekszik dúsítani. Na itt van a kutya elásva, mert ezek a korrekciók csak kb +/- 20%-ot képesek igazítani, ez viszont kevés, úgymond lekoppan az elektronika, nem elég széles a korrekciós tartomány (ezért az az etanolos átalakító például). Benzin üzemben is állandóan változik ez az érték, de ezt, ha hibátlan az autó, bőven kezeli.
  Lényegében a keverékképzés (dús-szegény) állandó "vándorlásban" lehet és van, a gyújtás szabályozásról nem is beszélve. Ez miért is szükséges? Igen, a kopó alkatrészek, szennyeződések, légszűrő lassú (üzemszerű) eltömődése, katalizátor hatásfok csökkenés, kipufogó rendszer áramlási tulajdonságainak megváltozása, környezeti viszonyok változása, az autó menetellenállásainak változása, stb.
  Tehát, igazából nem öntanulásról beszélhetünk, hanem állandó, tőlünk bizonyos mértékig független, már előre programozott korrekcióról.
  Még egy lényeges dolog: a legtöbb autó ECU-jában, célműszer segítségével ezen adaptációs értékek közép (alap) állapotba hozhatóak, és ezt meg is kell tenni például egy hűtőfolyadék hőpatron, vagy lambda szonda csere után vagy fojtószelepház tisztítást követően.
 Na, ez jó rövid lett és még csak a jéghegy csúcsa. Bocsánatot kérek.
 Ha valami nem érthető, lehet kérdezni, beszéljük meg.  (azért mindent én se tudok)
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #1014 Dátum: 2012. Március 04. - 13:29:22 »

Köszi Tomy, ez nagyon hasznos olvasmány volt!  Kacsint
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1015 Dátum: 2012. Március 04. - 15:11:19 »

Köszi Tomy, ez nagyon hasznos olvasmány volt!  Kacsint
Én köszönöm, hogy VALAKI legalább elolvasta!
Naplózva
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #1016 Dátum: 2012. Március 04. - 17:11:23 »

Köszi Tomy, ez nagyon hasznos olvasmány volt!  Kacsint
Én köszönöm, hogy VALAKI legalább elolvasta!
Na ott van. Cápa=VALAKI.  Kacsint
Az meg, hogy nem hülyén halok meg, mint műszaki analfabéta, az smafu!?  Vigyorog
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #1017 Dátum: 2012. Március 04. - 17:21:23 »

Köszi Tomy, ez nagyon hasznos olvasmány volt!  Kacsint
Én köszönöm, hogy VALAKI legalább elolvasta!
Na ott van. Cápa=VALAKI.  Kacsint
Az meg, hogy nem hülyén halok meg, mint műszaki analfabéta, az smafu!?  Vigyorog
Én is elovastam, és talán egy kicsit ebből adódik a Csaba fiam már- már hagyományos "sárgalámpázása" is. Most is nála van a gép, és kíváncsian várom, hogy, ha visszahozza lesz-e a 20.-ik égése lámpaügyileg.
Tomy köszönjük a magyarázatot, a továbbképzést, de Komist idézve, ettől függetlenül, hogy elolvastuk, és részben értettünk is valamit belőle, de hülyén fogunk meghalni valószínűleg, csak legfeljebb kevésbé hülyén. Kacsint Vigyorog

Közben Csaba  visszahozta a gépet, és azt mondta, hogy nem ég a sárgaság. Kiégett volna a hosszú világítástól? He   Remélem ezúttal tényleg rendben van még.
« Utoljára szerkesztve: 2012. Március 04. - 18:13:32 írta ladigidy » Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1018 Dátum: 2012. Március 04. - 17:35:03 »

 Vigyorog
Köszi Tomy, ez nagyon hasznos olvasmány volt!  Kacsint
Én köszönöm, hogy VALAKI legalább elolvasta!
Na ott van. Cápa=VALAKI.  Kacsint
Az meg, hogy nem hülyén halok meg, mint műszaki analfabéta, az smafu!?  Vigyorog
Én is elovastam, és talán egy kicsit ebből adódik a Csaba fiam már- már hagyományos "sárgalámpázása" is. Most is nála van a gép, és kíváncsian várom, hogy, ha visszahozza lesz-e a 20.-ik égése lámpaügyileg.
Tomy köszönjük a magyarázatot, a továbbképzést, de Komist idézve, ettől függetlenül, hogy elolvastuk, és részben értettünk is valamit belőle, de hülyén fogunk meghalni valószínűleg, csak legfeljebb kevésbé hülyén. Kacsint Vigyorog
Vigyorog  Vigyorog  Vigyorog
Csak, hogy tiszta legyen: a laikus (az adott dologhoz nincs szakirányú ismerete), a műszaki analfabéta, a hülye az én értelmezésem szerint különböző tartalommal bíró fogalmak. Én inkább csak laikusnak tekintek néhány Cartársat, azt is csak igen óvatosan és minden bántó szándék nélkül. Ezért is írtam, ha van kérdés, szívesen kibogozom tőlem telhetően.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #1019 Dátum: 2012. Március 04. - 18:01:20 »

Na akkor rendszerezzünk! Van a "laikus (az adott dologhoz nincs szakirányú ismerete), a műszaki analfabéta, a hülye"...és van a VALAKI!  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Oldalak: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 100   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!