Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 09:30:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 100   Le
 
Szerző Téma: Cheklámpa  (Megtekintve 397102 alkalommal)
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #990 Dátum: 2012. Február 25. - 18:37:56 »

Bocsánatot kérek, hogy beleszólok. A P0300 hibakód nem gyújtás kimaradást jelent. Ez hibás fordítás. A szekunder kört nem tudja vizsgálni az ECU, csupán égéskimaradást érzékel a kopogásérzékelő segítségével. Márpedig égéskimaradás igen sok  mindentől lehet, annak ellenére, hogy a "szikra" létre jön a gyertyáknál. A helyes értelmezése a P0300 hibakódnak: különböző hengerben égéskimaradás. És igen, a jellemző hiba a kipufogó szelepszárra lerakódó koksz miatti megszorulás, jellemzően hideg motornál. De ezt a hibakódot generálhatja még számos hiba is. Például, amin megy a vita, a szelepfedél tömítésnél a gyertya furatokhoz bejutó motorolaj is. Számtalan más típusnál is előfordul, hasonló motor konstrukció esetén és remek égésnyomok láthatóak a gyertya porcelánján, ahol bizony hideg körülmények között "lehúz" a szikra a testre a párás körülmények miatt. Meleg állapotban már nincs pára, valamelyest szigetel az olaj valóban. Érdekes dolog a nagyfeszültség, arra megy amerre nem kell dolgoznia, amerre kisebb az ellenállás.Fontos, hogy a hibakiolvasáskor a P0300 hibakód mellett van e más, társított hibakód is esetleg.
Elnézést a terjengősségért, de még lehetne boncolgatni a dolgot. Természetesen az adott típus behatóbb ismerete, tapasztalat, a "nagy számok törvénye" felülírhatja jegyzetemet. A lényeg, hogy körültekintően kell vizsgálni a problémákat.
Igen én is így tudtam írtam is fentebb, hogy égéskimaradást is jelent a p300.
Igen, látom. Csupán az esetleges félreértések elkerülése érdekében, tájékoztató kiegészítésnek szántam. Hogy a "laikusok " is értsék a különbséget a két fogalom között.
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #991 Dátum: 2012. Február 25. - 18:47:18 »

Bocsánatot kérek, hogy beleszólok. A P0300 hibakód nem gyújtás kimaradást jelent. Ez hibás fordítás. A szekunder kört nem tudja vizsgálni az ECU, csupán égéskimaradást érzékel a kopogásérzékelő segítségével. Márpedig égéskimaradás igen sok  mindentől lehet, annak ellenére, hogy a "szikra" létre jön a gyertyáknál. A helyes értelmezése a P0300 hibakódnak: különböző hengerben égéskimaradás. És igen, a jellemző hiba a kipufogó szelepszárra lerakódó koksz miatti megszorulás, jellemzően hideg motornál. De ezt a hibakódot generálhatja még számos hiba is. Például, amin megy a vita, a szelepfedél tömítésnél a gyertya furatokhoz bejutó motorolaj is. Számtalan más típusnál is előfordul, hasonló motor konstrukció esetén és remek égésnyomok láthatóak a gyertya porcelánján, ahol bizony hideg körülmények között "lehúz" a szikra a testre a párás körülmények miatt. Meleg állapotban már nincs pára, valamelyest szigetel az olaj valóban. Érdekes dolog a nagyfeszültség, arra megy amerre nem kell dolgoznia, amerre kisebb az ellenállás.Fontos, hogy a hibakiolvasáskor a P0300 hibakód mellett van e más, társított hibakód is esetleg.
Elnézést a terjengősségért, de még lehetne boncolgatni a dolgot. Természetesen az adott típus behatóbb ismerete, tapasztalat, a "nagy számok törvénye" felülírhatja jegyzetemet. A lényeg, hogy körültekintően kell vizsgálni a problémákat.
Igen én is így tudtam írtam is fentebb, hogy égéskimaradást is jelent a p300.
Igen, látom. Csupán az esetleges félreértések elkerülése érdekében, tájékoztató kiegészítésnek szántam. Hogy a "laikusok " is értsék a különbséget a két fogalom között.
Akkor most én kérdeznék tőled.
A gyertya mellett le tud szivárogni az olaj az égéstérbe, feltételezve, hogy jó a menet mindenhol és jól is van meghúzva?
Mert ez volt a vita fő tárgya.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #992 Dátum: 2012. Február 25. - 19:53:22 »

Bocsánatot kérek, hogy beleszólok. A P0300 hibakód nem gyújtás kimaradást jelent. Ez hibás fordítás. A szekunder kört nem tudja vizsgálni az ECU, csupán égéskimaradást érzékel a kopogásérzékelő segítségével. Márpedig égéskimaradás igen sok  mindentől lehet, annak ellenére, hogy a "szikra" létre jön a gyertyáknál. A helyes értelmezése a P0300 hibakódnak: különböző hengerben égéskimaradás. És igen, a jellemző hiba a kipufogó szelepszárra lerakódó koksz miatti megszorulás, jellemzően hideg motornál. De ezt a hibakódot generálhatja még számos hiba is. Például, amin megy a vita, a szelepfedél tömítésnél a gyertya furatokhoz bejutó motorolaj is. Számtalan más típusnál is előfordul, hasonló motor konstrukció esetén és remek égésnyomok láthatóak a gyertya porcelánján, ahol bizony hideg körülmények között "lehúz" a szikra a testre a párás körülmények miatt. Meleg állapotban már nincs pára, valamelyest szigetel az olaj valóban. Érdekes dolog a nagyfeszültség, arra megy amerre nem kell dolgoznia, amerre kisebb az ellenállás.Fontos, hogy a hibakiolvasáskor a P0300 hibakód mellett van e más, társított hibakód is esetleg.
Elnézést a terjengősségért, de még lehetne boncolgatni a dolgot. Természetesen az adott típus behatóbb ismerete, tapasztalat, a "nagy számok törvénye" felülírhatja jegyzetemet. A lényeg, hogy körültekintően kell vizsgálni a problémákat.
Igen én is így tudtam írtam is fentebb, hogy égéskimaradást is jelent a p300.
Igen, látom. Csupán az esetleges félreértések elkerülése érdekében, tájékoztató kiegészítésnek szántam. Hogy a "laikusok " is értsék a különbséget a két fogalom között.
Akkor most én kérdeznék tőled.
A gyertya mellett le tud szivárogni az olaj az égéstérbe, feltételezve, hogy jó a menet mindenhol és jól is van meghúzva?
Mert ez volt a vita fő tárgya.
Teljesen kizártnak tartom.
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #993 Dátum: 2012. Február 25. - 20:00:53 »

Bocsánatot kérek, hogy beleszólok. A P0300 hibakód nem gyújtás kimaradást jelent. Ez hibás fordítás. A szekunder kört nem tudja vizsgálni az ECU, csupán égéskimaradást érzékel a kopogásérzékelő segítségével. Márpedig égéskimaradás igen sok  mindentől lehet, annak ellenére, hogy a "szikra" létre jön a gyertyáknál. A helyes értelmezése a P0300 hibakódnak: különböző hengerben égéskimaradás. És igen, a jellemző hiba a kipufogó szelepszárra lerakódó koksz miatti megszorulás, jellemzően hideg motornál. De ezt a hibakódot generálhatja még számos hiba is. Például, amin megy a vita, a szelepfedél tömítésnél a gyertya furatokhoz bejutó motorolaj is. Számtalan más típusnál is előfordul, hasonló motor konstrukció esetén és remek égésnyomok láthatóak a gyertya porcelánján, ahol bizony hideg körülmények között "lehúz" a szikra a testre a párás körülmények miatt. Meleg állapotban már nincs pára, valamelyest szigetel az olaj valóban. Érdekes dolog a nagyfeszültség, arra megy amerre nem kell dolgoznia, amerre kisebb az ellenállás.Fontos, hogy a hibakiolvasáskor a P0300 hibakód mellett van e más, társított hibakód is esetleg.
Elnézést a terjengősségért, de még lehetne boncolgatni a dolgot. Természetesen az adott típus behatóbb ismerete, tapasztalat, a "nagy számok törvénye" felülírhatja jegyzetemet. A lényeg, hogy körültekintően kell vizsgálni a problémákat.
Igen én is így tudtam írtam is fentebb, hogy égéskimaradást is jelent a p300.
Igen, látom. Csupán az esetleges félreértések elkerülése érdekében, tájékoztató kiegészítésnek szántam. Hogy a "laikusok " is értsék a különbséget a két fogalom között.
Akkor most én kérdeznék tőled.
A gyertya mellett le tud szivárogni az olaj az égéstérbe, feltételezve, hogy jó a menet mindenhol és jól is van meghúzva?
Mert ez volt a vita fő tárgya.
Teljesen kizártnak tartom.
Köszönöm, én is így gondolom.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #994 Dátum: 2012. Február 25. - 21:02:00 »

Egy-két észrevétel a leírtakkal kapcsolatban:

- ha egy fennálló problémát megszűntet egy beavatkozás akkor elfogadhatjuk, hogy az adott problémára ez jelentette a megoldást. Aki jónak látja az szükség esetén figyelembe veszi ezt a lehetőséget is, aki nem az nem.
Kár ezen vitatkozni.

- a villogó check lámpa eddigi tapasztalatom alapján gyújtáskihagyást jelez. És - érdekes módon - nem feltétlenül jár együtt hibakód rögzítéssel (ami egyébként p301-304 lenne - egy adott hengernél. Két vagy több henger esetén p300  Kacsint). Ezt a tünetet nem érdemes kifelejteni.

- a sérült, eresztő szelepfedél tömítés nem normális állapot. Cserélni kell. A gyertyáknak, kábeleknek nem tesz jót ez az anyag. Ha bekerül az olaj a gyertya és a pipa közé ott szigetelésként (de legalábbis rossz vezetőként) viselkedik, ezért gyújtáskimaradást okozhat.
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #995 Dátum: 2012. Február 25. - 22:02:37 »

Egy-két észrevétel a leírtakkal kapcsolatban:

- ha egy fennálló problémát megszűntet egy beavatkozás akkor elfogadhatjuk, hogy az adott problémára ez jelentette a megoldást. Aki jónak látja az szükség esetén figyelembe veszi ezt a lehetőséget is, aki nem az nem.
Kár ezen vitatkozni.

- a villogó check lámpa eddigi tapasztalatom alapján gyújtáskihagyást jelez. És - érdekes módon - nem feltétlenül jár együtt hibakód rögzítéssel (ami egyébként p301-304 lenne - egy adott hengernél. Két vagy több henger esetén p300  Kacsint). Ezt a tünetet nem érdemes kifelejteni.

- a sérült, eresztő szelepfedél tömítés nem normális állapot. Cserélni kell. A gyertyáknak, kábeleknek nem tesz jót ez az anyag. Ha bekerül az olaj a gyertya és a pipa közé ott szigetelésként (de legalábbis rossz vezetőként) viselkedik, ezért gyújtáskimaradást okozhat.

Nagyjából ugyan arról beszélünk, vitáról pedig nincs igazából szó. Szerintem. Teljesen egyetértek, a motorolajnak a motoron belül a helye. Azt viszont állítom, hogy az adott hibakódok égéskimaradást jelentenek, akár különböző, akár beazonosított henger(ek)nél. Az ECU nem tud különbséget tenni a hengerben kimaradó munkaütem miértje között. Ugyanazzal a hibakóddal jelzi, ha szelep marad nyitva, vagy gyújtókábel szakad meg vagy testel le, gyertya hiba miatt, trafó szekunder köri hiba esetén, befecskendező szelep mechanikus hiba esetén és van még néhány dolog, ami ezt a kódot generálja. Tudok sorolni más autótípust, ahol teljesen hasonló problémák nehezítik a szerelő kollégák életét. Jelzem, hogy csupán csak tájékoztató céllal bátorkodtam ezeket leírni, nem kívánok vitát, esetleg veszekedést gerjeszteni. Viszont szívesen beszélek róla, már ha érdekel valakit is.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #996 Dátum: 2012. Február 26. - 07:59:25 »

Egy-két észrevétel a leírtakkal kapcsolatban:

- ha egy fennálló problémát megszűntet egy beavatkozás akkor elfogadhatjuk, hogy az adott problémára ez jelentette a megoldást. Aki jónak látja az szükség esetén figyelembe veszi ezt a lehetőséget is, aki nem az nem.
Kár ezen vitatkozni.

- a villogó check lámpa eddigi tapasztalatom alapján gyújtáskihagyást jelez. És - érdekes módon - nem feltétlenül jár együtt hibakód rögzítéssel (ami egyébként p301-304 lenne - egy adott hengernél. Két vagy több henger esetén p300  Kacsint). Ezt a tünetet nem érdemes kifelejteni.

- a sérült, eresztő szelepfedél tömítés nem normális állapot. Cserélni kell. A gyertyáknak, kábeleknek nem tesz jót ez az anyag. Ha bekerül az olaj a gyertya és a pipa közé ott szigetelésként (de legalábbis rossz vezetőként) viselkedik, ezért gyújtáskimaradást okozhat.

Nagyjából ugyan arról beszélünk, vitáról pedig nincs igazából szó. Szerintem. Teljesen egyetértek, a motorolajnak a motoron belül a helye. Azt viszont állítom, hogy az adott hibakódok égéskimaradást jelentenek, akár különböző, akár beazonosított henger(ek)nél. Az ECU nem tud különbséget tenni a hengerben kimaradó munkaütem miértje között. Ugyanazzal a hibakóddal jelzi, ha szelep marad nyitva, vagy gyújtókábel szakad meg vagy testel le, gyertya hiba miatt, trafó szekunder köri hiba esetén, befecskendező szelep mechanikus hiba esetén és van még néhány dolog, ami ezt a kódot generálja. Tudok sorolni más autótípust, ahol teljesen hasonló problémák nehezítik a szerelő kollégák életét. Jelzem, hogy csupán csak tájékoztató céllal bátorkodtam ezeket leírni, nem kívánok vitát, esetleg veszekedést gerjeszteni. Viszont szívesen beszélek róla, már ha érdekel valakit is.

Pontosan a Chevrolet modellek esetén azok a modellek amik Simens vezérlősek nem tudják megmondani melyik henger hagyott ki a Kalos/Aveo 1,4 16V Delhi vezérlője megmondja/adatlistában/,hogy melyik henger hány munkaütemet hagyott ki de azt ,hogy miért nem tudja azért van a szerelő,hogy kiderítse a hiba okát
Naplózva

70/4334431
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #997 Dátum: 2012. Február 26. - 10:46:48 »

- a sérült, eresztő szelepfedél tömítés nem normális állapot. Cserélni kell. A gyertyáknak, kábeleknek nem tesz jót ez az anyag. Ha bekerül az olaj a gyertya és a pipa közé ott szigetelésként (de legalábbis rossz vezetőként) viselkedik, ezért gyújtáskimaradást okozhat.


Ezzel teljesen egyetértek, csak a vita tárgya nem ez volt hanem, hogy a gyertyánál kerül be az olaj az égéstérbe-e vagy sem.
De részemről befejeztem kibeszéltük amit kilehetett ebben a témában mindent. Kacsint Mosolyog
« Utoljára szerkesztve: 2012. Február 26. - 10:48:30 írta hawer » Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #998 Dátum: 2012. Február 27. - 11:22:25 »

A P0300 hibakód nem gyújtás kimaradást jelent.
Tökéletesen igazad van, rosszul fogalmaztam, de az emberben már benne van (még a Trabantos korszakból), hogy ha nincs égés, akkor az eleve azért van, mert nincs gyújtás (ami egyébként igaz is, ha azt vesszük, hogy azért nincs égés, mert a beszívott keveréket nem sikerült valami oknál fogva meggyújtani), ezért írtam - tévesen - gyújtáskimaradást.
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #999 Dátum: 2012. Február 27. - 11:41:29 »

Lehet itt polemizálni, hogy bejuthatott-e az olaj az égéstérbe meghúzott gyertyák mellett, vagy nem, hogy a szelepfedél tömítésnek van-e, volt-e köze az égéskimaradáshoz, vagy nem, a végeredményen nem változtat: a check lámpa korszakot megelőző nyugodt, pörgetésmentes módon vezetek azonos távokon és nincs check lámpa. Ebből következik, hogy a gázos üzemmódnak az égés kimaradáshoz semmi köze nem volt (valaki ezt is felvetette).
Természetesen ha újból bejelentkezik a check lámpa, arról is be fogok számolni.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1000 Dátum: 2012. Február 27. - 16:17:48 »

Lehet itt polemizálni, hogy bejuthatott-e az olaj az égéstérbe meghúzott gyertyák mellett, vagy nem, hogy a szelepfedél tömítésnek van-e, volt-e köze az égéskimaradáshoz, vagy nem, a végeredményen nem változtat: a check lámpa korszakot megelőző nyugodt, pörgetésmentes módon vezetek azonos távokon és nincs check lámpa. Ebből következik, hogy a gázos üzemmódnak az égés kimaradáshoz semmi köze nem volt (valaki ezt is felvetette).
Természetesen ha újból bejelentkezik a check lámpa, arról is be fogok számolni.



A gázos üzemmód sokkal kevésbé hajlamos lerakodásképződésre!
Naplózva

70/4334431
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1001 Dátum: 2012. Február 27. - 18:27:49 »

Egy-két észrevétel a leírtakkal kapcsolatban:

- ha egy fennálló problémát megszűntet egy beavatkozás akkor elfogadhatjuk, hogy az adott problémára ez jelentette a megoldást. Aki jónak látja az szükség esetén figyelembe veszi ezt a lehetőséget is, aki nem az nem.
Kár ezen vitatkozni.

- a villogó check lámpa eddigi tapasztalatom alapján gyújtáskihagyást jelez. És - érdekes módon - nem feltétlenül jár együtt hibakód rögzítéssel (ami egyébként p301-304 lenne - egy adott hengernél. Két vagy több henger esetén p300  Kacsint). Ezt a tünetet nem érdemes kifelejteni.

- a sérült, eresztő szelepfedél tömítés nem normális állapot. Cserélni kell. A gyertyáknak, kábeleknek nem tesz jót ez az anyag. Ha bekerül az olaj a gyertya és a pipa közé ott szigetelésként (de legalábbis rossz vezetőként) viselkedik, ezért gyújtáskimaradást okozhat.

Nagyjából ugyan arról beszélünk, vitáról pedig nincs igazából szó. Szerintem. Teljesen egyetértek, a motorolajnak a motoron belül a helye. Azt viszont állítom, hogy az adott hibakódok égéskimaradást jelentenek, akár különböző, akár beazonosított henger(ek)nél. Az ECU nem tud különbséget tenni a hengerben kimaradó munkaütem miértje között. Ugyanazzal a hibakóddal jelzi, ha szelep marad nyitva, vagy gyújtókábel szakad meg vagy testel le, gyertya hiba miatt, trafó szekunder köri hiba esetén, befecskendező szelep mechanikus hiba esetén és van még néhány dolog, ami ezt a kódot generálja. Tudok sorolni más autótípust, ahol teljesen hasonló problémák nehezítik a szerelő kollégák életét. Jelzem, hogy csupán csak tájékoztató céllal bátorkodtam ezeket leírni, nem kívánok vitát, esetleg veszekedést gerjeszteni. Viszont szívesen beszélek róla, már ha érdekel valakit is.
Ebben tökéletesen igazad van. A p300 nem gyújtás, hanem égéskimaradást jelez (ami egy nagyobb halmaz, ahogy írtad is).
A villogó check lámpára írtam a gyújtáskimaradás dolgot. Nálam eddig ez volt a tapasztalat.

Off topic
Mindenki irányába szóló rész Mosolyog:
Részemről nincs gond, harag senki irányába. A véleményeket le lehet (és le is kell) írni. Ezért van a fórum.
Azt viszont nem szeretném (remélem más sem), ha a vita veszekedéssé fajulna (mindenki mondja a magáét, eredmény nélkül).
Ez nem segít sem a közösség hangulatának megtartásában (a jó hangulatra gondoltam! Kacsint), sem az autók hibájának, annak okának megismerésében. Visszatarthat másokat 1-1 érdekes hiba és annak elhárításának a közzétételétől.
Ez pedig kárt okoz mindenkinek.
Nem kell feltétlenül meggyőznünk egymást. Elmondhatja mindenki a véleményét, de ne akarjuk mindenáron meggyőzni a másikat. Joga van mindenkinek ragaszkodnia a saját meggyőződéséhez. Ne bántsuk ezért egymást. Legalább itt.
On topic

Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1002 Dátum: 2012. Február 28. - 23:22:04 »

Tartozom egy vallomással.
Hosszasan elgondolkoztam azon, hogy ennyien vitatták, hogy olaj juthatott a gyertya menete mellett az égéstérbe. Bevallom őszintén, én is furcsállottam, de azt gondoltam, biztosan van fizikai magyarázata (a folyadékok csodákra képesek).
És mindezt miért? Próbáltam visszaidézni, hogy mit is mondott nekem az a szerelő az olajról, amikor a kiszedett gyertyákat megmutatta.
És innen eredeztethető a melléfogásom. Mivel ő olajszivárgásról beszélt és a gyertyák égéstérbe nyúló végét mutatta, én arra asszociáltam, hogy az olaj az égéstérbe szivárgott be és azért olyan kormosak a gyertyák.
Most, hogy az emlékeket jobban felelevenítettem, rá kellett jönnöm, hogy a szerelő valóban azt mondta, hogy a szelepfedél tömítés hibája miatt olaj szivárog a gyertyákhoz, de azt nem mondta, hogy beszivárog az égéstérbe. A gyertyákat azért mutatta, hogy lássam, az égés kimaradás miatt hogy elkormolódtak a gyertyák, ezzel is bizonyítva, hogy ki kell cserélni a szelepfedél tömítést.
És utólag igazat adok Cápa Ferinek, valóban azért lettek olajosak a kicsavart gyertyák menetei, mert érintkeztek a gyertyafészekben felgyülemlett olajjal.
Elnézést kérek azoktól, akiknek a szavát kétségbe vontam.
A végeredmény azonban ugyanaz: nincs check lámpa gondom.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #1003 Dátum: 2012. Február 29. - 00:14:51 »

Tartozom egy vallomással.
Hosszasan elgondolkoztam azon, hogy ennyien vitatták, hogy olaj juthatott a gyertya menete mellett az égéstérbe. Bevallom őszintén, én is furcsállottam, de azt gondoltam, biztosan van fizikai magyarázata (a folyadékok csodákra képesek).
És mindezt miért? Próbáltam visszaidézni, hogy mit is mondott nekem az a szerelő az olajról, amikor a kiszedett gyertyákat megmutatta.
És innen eredeztethető a melléfogásom. Mivel ő olajszivárgásról beszélt és a gyertyák égéstérbe nyúló végét mutatta, én arra asszociáltam, hogy az olaj az égéstérbe szivárgott be és azért olyan kormosak a gyertyák.
Most, hogy az emlékeket jobban felelevenítettem, rá kellett jönnöm, hogy a szerelő valóban azt mondta, hogy a szelepfedél tömítés hibája miatt olaj szivárog a gyertyákhoz, de azt nem mondta, hogy beszivárog az égéstérbe. A gyertyákat azért mutatta, hogy lássam, az égés kimaradás miatt hogy elkormolódtak a gyertyák, ezzel is bizonyítva, hogy ki kell cserélni a szelepfedél tömítést.
És utólag igazat adok Cápa Ferinek, valóban azért lettek olajosak a kicsavart gyertyák menetei, mert érintkeztek a gyertyafészekben felgyülemlett olajjal.
Elnézést kérek azoktól, akiknek a szavát kétségbe vontam.
A végeredmény azonban ugyanaz: nincs check lámpa gondom.
A végeredmény a lényeg! Jó a gép! Mi meg mindannyian itt a fórumon azért vagyunk, hogy egymásnak tippet, tanácsot adjunk legjobb tudásunk, tapasztalatunk szerint, hogy a másiknak könyebb dolga legyen. Szerintem senki nem vonta kétségbe a másik szavát, csak kerestük a magyarázatot, a megoldást.. Kacsint És az ilyen esetekből utólag visszakeresve milyen sokat lehet tanulni, téjékozódni egy olyan embernek, akivel először fordul elő ilyen eset és tanácstalanul áll a szerelő mellett!  Kacsint Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1004 Dátum: 2012. Február 29. - 07:35:51 »

Majd azt figyeljük, hogy Csabinak a gázos használat mellett előjön- e a pech lámpa. Illetve majd Apu figyeli.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Oldalak: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 100   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!